Alipainepumppuko hajoamassa?
Alipainepumppuko hajoamassa?
Moottoritienopeuksissa on välillä jarrupoljin kova, kun polkaisee jarrua. Kun jalan nostaa polkimelta ja painaa uudelleen, niin poljin on taas "normaali". Taajamanopeuksilla tuota ongelmaa ei ole. Tänäänkin teki motarilla tuota useamman kerran. Alipainepumppuko menossa vai mikä tuossa mättää? Tehostajan takaiskuventtiili?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Alipainepumpun toimimattomuuden yleisin oire lienee, ettei kone sammu tyhjäkäynnillä vaan joutuu polkasemaan kaasua sammuttaakseen.
Helpoin ratkaisu on, että lopettaa sen moottoritiellä jarruttelun
Helpoin ratkaisu on, että lopettaa sen moottoritiellä jarruttelun
Chevrolet S10 Blazer
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen
Kaverin vastaavassa autossa oli egr:n alipaineletku halki ja kun venttiili ohjasi egr:n auki niin alipaineet karkasi sen haljenneen letkun kautta...
Tuo huomattiin sattumalta kun ihmettelin pihalla kaasutellessa että miksi ihmeessä ajovalot seilaa ylös/alas kaasun mukaan. (valokeila seinää vasten...)
Diiseli kun on niin alipaineen voimakkuus ei pitäisi ko. tilanteessa muuttua niin alettiin sitten tarkemmin tutkimaan.
Tuo huomattiin sattumalta kun ihmettelin pihalla kaasutellessa että miksi ihmeessä ajovalot seilaa ylös/alas kaasun mukaan. (valokeila seinää vasten...)
Diiseli kun on niin alipaineen voimakkuus ei pitäisi ko. tilanteessa muuttua niin alettiin sitten tarkemmin tutkimaan.