w124 jarrusatulat
w124 jarrusatulat
Takasatulat tuli halkaistua ja putsattua+ uudet tiivisteet.Olivat melko jumissa.
Aukaisin edestä myöskin.Männät olivat jonkun verran syöpyneet,niin ajattelin heittää vanhat menemään.Uudet männät +tiivisteet.Putsasin hienolla paperilla varovasti .Uusi tiiviste on nyt paikoillaan,mutta jonkun verran saa mäntää painaa,että saa menemään sisään.Pinta-alaa tässä on kyllähuomattavasti enemmän,kuin takana. Jostain lueskelin,että täytyis mennä ihan sormin? Uusi tiiviste on rasvattu kyllä.
Jos mäntä menis ihan puhaltamalla sisään,niin tuskin pysyisi siellä jarrunestekään?
Palauttaako tälläisen männän tuo kumirengas tosiaan?
Aukaisin edestä myöskin.Männät olivat jonkun verran syöpyneet,niin ajattelin heittää vanhat menemään.Uudet männät +tiivisteet.Putsasin hienolla paperilla varovasti .Uusi tiiviste on nyt paikoillaan,mutta jonkun verran saa mäntää painaa,että saa menemään sisään.Pinta-alaa tässä on kyllähuomattavasti enemmän,kuin takana. Jostain lueskelin,että täytyis mennä ihan sormin? Uusi tiiviste on rasvattu kyllä.
Jos mäntä menis ihan puhaltamalla sisään,niin tuskin pysyisi siellä jarrunestekään?
Palauttaako tälläisen männän tuo kumirengas tosiaan?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 jarrusatulat
No niin,nyt oli koeajo remontin jälkeen.Uutta osaa siis paljon.Levyt ja palat molempiin päihin,tiivistesarjat uudet molempiin päihin,eteen myös uudet männät.Uudet liukutapit ja asennussarjat ja rasvaukset.
Tehokkuutta tuli jarruihin lisää,ehkä vielä hakee hieman paikkaansa ja jarrulevyistä lähtee suojamaali pois.Kokelun jälkeen ei ainakaan jää yksikään pyörä laahaamaan.
Remontista huolimatta ei vaan farkussa ole sedaniin verrattuna niin äksyjä jarruja.Näillä kyllä pärjää,mutta miten vielä sais tehokkuutta lisää?
Alipainepumppukin on molemmissa autoissa vaihdettu,ei vaikutusta jarruihin. Onko jarrupolkimella olemassa mitään säätöä?
Tehokkuutta tuli jarruihin lisää,ehkä vielä hakee hieman paikkaansa ja jarrulevyistä lähtee suojamaali pois.Kokelun jälkeen ei ainakaan jää yksikään pyörä laahaamaan.
Remontista huolimatta ei vaan farkussa ole sedaniin verrattuna niin äksyjä jarruja.Näillä kyllä pärjää,mutta miten vielä sais tehokkuutta lisää?
Alipainepumppukin on molemmissa autoissa vaihdettu,ei vaikutusta jarruihin. Onko jarrupolkimella olemassa mitään säätöä?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 jarrut
jarruletkuilla voi olla suuri vaikutus ,vanhemmiten letkut ei kestä painetta vaan turpoavat ,polkimesta tulee vähän kumimainen .
w124 jarrusatulat
Jarruletkut on vaihdettu pari vuotta sitten,eli ei kauhean vanhat.Olis tietysti mennyt samalla näittenkin vaihto,mutta luulempa että nämä menevät vielä.
Joo,kyllä virheistä tulo opittua.Jouduin vielä avaamaan toisen puolen uudestaan ja putsaamaan uraa paremmin.Tässä on aika ahdas paikka,jos vähänkin ruostetta.Nyt meni rasvattuna nätisti paikoilleen ja tuo paineilmakikka oli hyvä konsti kumin asennukseen.
Männät liikkuvat nyt hyvin ja ei mikään jää laahaamaan.
Teho ei tosiaan ihan sama,mitä toisessa lankussa.Farkku vähän painavempi,mutta ei loppuviimeksi paljoakaan.
Voisko vaan olla,että tehostajasta on hävinnyt hevosia...
Jarrupääsylinterissäkin luulis olevat ehjät tiivisteet,muuten poljin olis toisenlainen.Onko kukaan muuten koskaan vaihtanut koko settiä tiivisteitä tänne? Muistan joskus vanhassa 200d lankussa tapelleeni kans jarrujen kanssa. Taakse ei tullut nestettä ja epäilin tiivisterikkoa.
Etummaiset tiivisteet sai helposti vaihdettua,mutta takimmaiset jäi kuitenkin vaihtamatta.Tuota lukitustappia ei saanut millään nostettua ylös.Lopulta syy selvisi,että tiivisteet takimmaisessakin lohkossa ehjät.Nestettä ei vaan ollut,kun säiliöö ei kaadettu ihan täyteen.
Joo,kyllä virheistä tulo opittua.Jouduin vielä avaamaan toisen puolen uudestaan ja putsaamaan uraa paremmin.Tässä on aika ahdas paikka,jos vähänkin ruostetta.Nyt meni rasvattuna nätisti paikoilleen ja tuo paineilmakikka oli hyvä konsti kumin asennukseen.
Männät liikkuvat nyt hyvin ja ei mikään jää laahaamaan.
Teho ei tosiaan ihan sama,mitä toisessa lankussa.Farkku vähän painavempi,mutta ei loppuviimeksi paljoakaan.
Voisko vaan olla,että tehostajasta on hävinnyt hevosia...
Jarrupääsylinterissäkin luulis olevat ehjät tiivisteet,muuten poljin olis toisenlainen.Onko kukaan muuten koskaan vaihtanut koko settiä tiivisteitä tänne? Muistan joskus vanhassa 200d lankussa tapelleeni kans jarrujen kanssa. Taakse ei tullut nestettä ja epäilin tiivisterikkoa.
Etummaiset tiivisteet sai helposti vaihdettua,mutta takimmaiset jäi kuitenkin vaihtamatta.Tuota lukitustappia ei saanut millään nostettua ylös.Lopulta syy selvisi,että tiivisteet takimmaisessakin lohkossa ehjät.Nestettä ei vaan ollut,kun säiliöö ei kaadettu ihan täyteen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 jarrusatulat
Vielä lisäten.Katsastin elokuussa ja katselin vielä raporttia.
Raportin mukaan takajarrut täysin tasan.Edessä vasen puoli,vain 4% ero.
Ihme sinänsä,kun kaikki sylinterit olivat juntturissa.Laahaus ei tietysti mittareissa näy.
Raportin mukaan takajarrut täysin tasan.Edessä vasen puoli,vain 4% ero.
Ihme sinänsä,kun kaikki sylinterit olivat juntturissa.Laahaus ei tietysti mittareissa näy.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Polkimessa ei ole säätöä mikä vaikuttaisi jarrujen tehoon.
Pääsylinterin tiivistesarjaa ei ole tullut vaihdettua näihin, harvoin tulee vikaa ja silloin on yleensä laitettu uusi sylinteri.
Noin uudet levyt ja palat eivät liene vielä asettuneet ihan parhaimmilleen, mutta oliko niin että autossa on selvästi huonot jarrut, vaiko vain huonommat verratessa mainittuun sedaniin ?
Pääsylinterin tiivistesarjaa ei ole tullut vaihdettua näihin, harvoin tulee vikaa ja silloin on yleensä laitettu uusi sylinteri.
Noin uudet levyt ja palat eivät liene vielä asettuneet ihan parhaimmilleen, mutta oliko niin että autossa on selvästi huonot jarrut, vaiko vain huonommat verratessa mainittuun sedaniin ?
wiimax.fi
w124 jarrusatulat
Joo molemmissa päissä levyissä vielä säilytysmaalia.Tämäkin tekee hieman.
Ei jarrut niin huonot ole,mutta selvä ero kyllä sedaniin. Sedanissa tapahtuu heti,kun vähänkin polkimeen hipaisee.
Onkos jarrunesteen sekaan olemassa mitään lisäainetta,millä vois "elvyttää" esim.pääsylinterin tiivisteitä. Epäilen kyllä,ettei näissä mitään vikaa ole.
Ei jarrut niin huonot ole,mutta selvä ero kyllä sedaniin. Sedanissa tapahtuu heti,kun vähänkin polkimeen hipaisee.
Onkos jarrunesteen sekaan olemassa mitään lisäainetta,millä vois "elvyttää" esim.pääsylinterin tiivisteitä. Epäilen kyllä,ettei näissä mitään vikaa ole.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Tuo oli mullakin mielessä. Ite aikoinaan absillisen satalankun jarruja ilmatessa meinas tulla äitiä ikävä, kun oli poljin pehmeä vaikka kuinka ilmas jarruja... Ilmaantuhan ne kuintenkin ajan kanssa. Mutta tuota JuMu S:n mainitsemaa konstia kannattaa kokeilla.JuMu S kirjoitti:Olen jostain antanut itselleni kertoa että ABSillisen auton jarrut olisi hankala ilman ylipaineistavaa laitetta hankalat saada täysin ilmattua. Voisko vielä pieni pieni kupla lymytä jossain?
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
w124 jarrut
Jonkun verran kyllä päästin nestettä läpi.Tietysti aina mahdollista,että ilmaa vielä jossakin.Nyt ei kyllä päässyt säiliö tyhjäksi,niinkuin joskus ja silloin oli kyllä enemmän talkoita.
Auto on nyt pois liikenteestä.Keväällä taas otan ajoon ja pääsee silloin testaamaan jarruja paremmin.
Ero,mistä tehoerot lankkujen välillä ovat,jäävät mysteeriksi. Ihan kokeilumielessä ei huvita enempää osia vaihdella. Nyt pitäis mennä jonkin aikaa,kun on vielä uudet jarruputketkin.
Auto on nyt pois liikenteestä.Keväällä taas otan ajoon ja pääsee silloin testaamaan jarruja paremmin.
Ero,mistä tehoerot lankkujen välillä ovat,jäävät mysteeriksi. Ihan kokeilumielessä ei huvita enempää osia vaihdella. Nyt pitäis mennä jonkin aikaa,kun on vielä uudet jarruputketkin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95