ilmausruuvit
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
ilmausruuvit
rupesin tänään ilmaamaan jarruja tuhon 124.uuuun..
takapään nipat..oli heikohkot, ei saanut enään mitään lenkkiavainta niihin että olisin voinut vääntää auki. saaati toivonut niitä saavani takas kiinni..
etupää oli ihan ok.. nipat aukes helposti..
KYSYMYS. millä ruosteiset nipat auki.. lukkopihdeillä lujasti kiinni ja yritystä???
onko muita vaihtoehtoja.. ettei tarvitsisi satulaa pöydälle ottaa
uudet nipat täytyy hakee... kuhan saisin vaan pois nuo vanhat..
VINKKEJÄ JA KOKEMUKSIA TAAS TARVITAAN
takapään nipat..oli heikohkot, ei saanut enään mitään lenkkiavainta niihin että olisin voinut vääntää auki. saaati toivonut niitä saavani takas kiinni..
etupää oli ihan ok.. nipat aukes helposti..
KYSYMYS. millä ruosteiset nipat auki.. lukkopihdeillä lujasti kiinni ja yritystä???
onko muita vaihtoehtoja.. ettei tarvitsisi satulaa pöydälle ottaa
uudet nipat täytyy hakee... kuhan saisin vaan pois nuo vanhat..
VINKKEJÄ JA KOKEMUKSIA TAAS TARVITAAN
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Nipathan on ihan paperia, jos ei crc:llä ja nitkuttelemalla irtoa niin eikun vaan poikki ja poraamaan. Laittakaa palojen vaihdon yhteydessä kilo vaseliinia niihin nippoihinne niin niitten kanssa ei tarvitse nujuta, tarkistus kerran viikkoon että rasvaa riittää. Ja ne kumiset hatutkaan ei ole siellä sen takia että nippa muistuttaisi enemmän ruosteista pippeliä, muistakaa laittaa nekin takaisin paikoilleen.
Viimeks tais katketa nippa joskus 80-luvulla...
Viimeks tais katketa nippa joskus 80-luvulla...
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Ja kun lämmität sitä nippaa, niin käytä suojalaseja, nahkaessua ja mistä asusteista vaan ikinä kiksejä saatkaan. Räjähtäneen jarruletkun sisältö ei tee huoneenlämpöisenäkään iholle eetvarttia, saati sitten kiehuvana.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
ei polteta jarruletkua vaan nippaaJuMu S kirjoitti:Ja kun lämmität sitä nippaa, niin käytä suojalaseja, nahkaessua ja mistä asusteista vaan ikinä kiksejä saatkaan. Räjähtäneen jarruletkun sisältö ei tee huoneenlämpöisenäkään iholle eetvarttia, saati sitten kiehuvana.
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
et ole tosissasi.. ei siitä voi ilmata.. vai voiko.. mitä,häh,täh.. eikös satulaan jää siten ilmaa.. ja mulla on oikeen sellanen paineilmakone jolla ilmataan.. kerää säiliöön nesteet, hyvä värkki..HVM kirjoitti:Jospa ilmaat ne jarrut jarruletkun juuresta niin ei tarvitse käydä voimistelemaan joutavaa.
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Kyllä voi ilmata.dollarihymy kirjoitti:et ole tosissasi.. ei siitä voi ilmata.. vai voiko.. mitä,häh,täh.. eikös satulaan jää siten ilmaa.. ja mulla on oikeen sellanen paineilmakone jolla ilmataan.. kerää säiliöön nesteet, hyvä värkki..HVM kirjoitti:Jospa ilmaat ne jarrut jarruletkun juuresta niin ei tarvitse käydä voimistelemaan joutavaa.
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Menet sinne jarruletkulle ihmettelemään kun eukkos polokee jarrua. Eukko polkee polkimen pohjaan ja sinä löysäät letkun, letku löysällä kunnes poljin on pohjassa. Eukko pitää poljinta niin pitkään pohjassa ennenkuin letku on taas kiristetty. Ja eikun toistamaan.dollarihymy kirjoitti:eli kumiputki liitin auki juuri ennen satulaa niin että vuotaa pikkasen.. poljinta painellen ja putken liitin takas kiinni.. NIINKÖ
ja toimii kanssa
Jos poljin menee lattiaan niin sitten pitää pumpata ensiksi painetta että poljin nousee ylös, muuten samoin kuin edellä.
Näin on toimittu monet kerrat, ei eroa milläänlailla nipan kautta ilmaamisesta. Kenties hieman sotkuisempaa touhua...
Tuo on hyvä vinkki joka toimii jonka Dealer ja Rässi66 sanoivat eli vasaralla muutama napakka isku nipan päähän ja sitten varovasti vääntämään.Tietysti toimii vielä paremmin jos on lämmitys vehkeet mutta moni pahannäköinen nippa on auennut ilmankin.Toimiva saattaa olla myös HVM:n konsti en ole koskaan tosin kokeillut koska nippa on aina auennut tavalla tai toisella.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Vaikka saattaakin olla ylireagointia, niin jos vaihtaa jarrunesteet vaikka kerran kahteen vuoteen, ei ole iso kustannus (oliko 2 € / kpl) uusia nippojakin (pyöreiden ja murjottujen tilalle) ja laittaa vaseliinin kanssa paikalleen. Eihän ne tosin vanhatkaan yleensä ole hapettuneet kuin näkyvältä osaltaan, ihan puhdas metalli on kierteissä vaikka nipan pää olisi ihan musta. Mutta silti. Sanokaa mitä sanotte, minä uusin ainakin viimeksi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Sitä jarruletkujen poksahteluahan saattaa ilmetä vaikka vaan jarrua polkaistessa. Hellävarainen toholla lämmityskin saattaa siihen johtaa jos vaan alkaa letkun elinkaari olemaan loppupuolellansa.
Eräällä tutulla kuplamiehellä meinasi aikanaan käydä todella vanhanaikaisesti ilmaruuvia lämmitettäessä, kun letku poksahti silmille. Tosin onhan noissa rumpujarrujen sylintereissä vähemmän lämpiävää massaa kuin Mersun jarrusatuloissa.
Eräällä tutulla kuplamiehellä meinasi aikanaan käydä todella vanhanaikaisesti ilmaruuvia lämmitettäessä, kun letku poksahti silmille. Tosin onhan noissa rumpujarrujen sylintereissä vähemmän lämpiävää massaa kuin Mersun jarrusatuloissa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
Ilmausruuvit pitäisi olla samat edessä ja takana. Ainakin näin minulle sanottiin. Liekö tästä tiedosta apua mutta...dollarihymy kirjoitti:onko takajarrusatuloissa 2MM KIERTEELLÄ ilmausruuvit???????????????
vai 1mm kierre.. perskules kun toisessa tuputetaan toisia ja niin edespäin..
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
nonniin johan tuli homma tehtyä..
kiitokset puhelin neuvonnasta dealerille..
empä voinut arvata takajarruneste säiliön olevan niin pieni.. homma onnistui hyvin kun vaan piti jarrunestesäiliötä piri pinnassa ilmauksen aikana.. ja ilmauksen hoiti alipaine imu systeemi.. hyvä peli
ja lämmittää piti vanhat nipat ..ei lähteneet sitten mitenkään irti muuten..
mutta nyt on hyvät jarrut.. PAITSI :abs:
no taas niihin sitten
kiitokset neuvoista ja vinkeistä
kiitokset puhelin neuvonnasta dealerille..
empä voinut arvata takajarruneste säiliön olevan niin pieni.. homma onnistui hyvin kun vaan piti jarrunestesäiliötä piri pinnassa ilmauksen aikana.. ja ilmauksen hoiti alipaine imu systeemi.. hyvä peli
ja lämmittää piti vanhat nipat ..ei lähteneet sitten mitenkään irti muuten..
mutta nyt on hyvät jarrut.. PAITSI :abs:
no taas niihin sitten
kiitokset neuvoista ja vinkeistä
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city
hyvä mjo33400. minun terva pulloni on edelleen kaupassa
eli jäivät nipat ilman ... mutta mulla on sellanen kuvitelma tästä brojektista, jos tuohon autoon vielä jarrupaloja vaihdan sinne tulee uudet satulat samaan syssyyn.. ja se on silloin taas uusilla ilmaus ruuveilla..
eiköhän ne nyt 2v aukee..
eli jäivät nipat ilman ... mutta mulla on sellanen kuvitelma tästä brojektista, jos tuohon autoon vielä jarrupaloja vaihdan sinne tulee uudet satulat samaan syssyyn.. ja se on silloin taas uusilla ilmaus ruuveilla..
eiköhän ne nyt 2v aukee..
Mercedes 220 T CDI Combi
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
Cadillac Coupe de Ville 1958
SMV 12 1967 ja SMV 525 Electronic 1983
-
- Jenkki-mies
- Viestit: 394
- Liittynyt: 28.3.2006 11:34
- Paikkakunta: Vapaala city