Takajarrulevy ei irtoa?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Takajarrulevy ei irtoa?

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

Takalaakerin vaihtoa pukkas, semmonen ongelma kuitenki tuli että jarrulevy ei irtoa. käsijarru löysätty pohjasta ja pultinreijästä säätöruuvi löysätty. Mistä vielä voi ahistaa? vai onko kengät voinu jumittua jotenki?
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ruosteessa. Lyö siihen vasaralla
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

lekaa on kyllä annettu...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ota levyn kiinnitysruuvi irti ?
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

dealer kirjoitti:Ota levyn kiinnitysruuvi irti ?
jos tarkotat sitä kuusiokolo ruuvia siinä navassa nii on irrotettu.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29292
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se sitten lähtee vasaralla :D
passo
Viestit: 279
Liittynyt: 23.10.2010 21:50
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja passo »

oon samaa mieltä :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, eihän sitä muu pitele :wink:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Mulla oli kanssa kerran todella hyvin levy kiinni. Lopulta sain irti siten, että pyöränpultin reijistä ruikin irrotus-spraytä levyn ja navan väliin. Sitten naputtelin lekalla ja ruikin aina lisää ainetta. Kun sinne väliin saa edes hieman nestettä imeytymään ja sitä naputtelee, niin hydrauliikka pitää huolen siitä, että levy lopulta irtoaa ilman suurempia hakkaamisia ja voimakeinoja. Aikaa siihen kyllä meni.

Vaan jos levy on jo navasta irti ja nakittaa jarruhiluihin, niin siinä ei oikein muu kuin voima puhu.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa ruuvata ne käsijarruhilut minimiin sieltä pultin reijästä...sitten yksi KUNNON pläjäys lekalla väärään suuntaan eli autoon päin. Voi sitä kuumentaakin, mutta nopeampaa on lyödä kovempaa
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

veskola kirjoitti:Kannattaa ruuvata ne käsijarruhilut minimiin sieltä pultin reijästä...sitten yksi KUNNON pläjäys lekalla väärään suuntaan eli autoon päin. Voi sitä kuumentaakin, mutta nopeampaa on lyödä kovempaa
Lämpöä nopeasti ainakin 100 astetta>sihahtaa ku sylkäsee ja lekalla napakasti eripuolilta koputellen, nootta löysää keskiön ym. ruosteet otteensa kiekosta...laakerihan on jo rikki ,joten ei kai se siitä loukkaannu vaikka pläjäyttää isostikkin pari kertaa 8) ...

Dynamiittikin auttaa ,mutta sitä ei saa täällä netissä neuvoa.... :D .
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tuli vaan mieleen että jos homma tökkää jarrulevyn irroitukseen,mites se laakeri vaihtuu..
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laineracing kirjoitti:Tuli vaan mieleen että jos homma tökkää jarrulevyn irroitukseen,mites se laakeri vaihtuu..
juu sama kävi kans mielessä, se laakeri taitaa olla kans "kiinni" :wink:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Takalaakerihan on taatusti kiinni, vaikka levy lähtisikin. Rassausmiitissä joskus katsoin sen touhun vaihtoa ja näytti heti siltä, ettei hermo ja työkalut riitä moisen takomiseen.

Sellasella spesiaalityökalulla se näytti lähtevän melkein kivuttomasti. Huom: Melkein.
Kein siknatuur
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu sellanen 10KG heitto vasara on mulla käytössä, niin sedanin laakeri irtoo kyllä sillä, mutta farmarin laakerin sisäkooleja on joutunut laittaa punahehkuu että irtoo. :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

touhottaja kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Tuli vaan mieleen että jos homma tökkää jarrulevyn irroitukseen,mites se laakeri vaihtuu..
juu sama kävi kans mielessä, se laakeri taitaa olla kans "kiinni" :wink:
prkule ei se siihen tökkää aattelin että onko täälä ollu samallaista ongelmaa ja muuta ratkaisua kun leka tekemällähän sitä oppii! :D joo itteeki tuo laakeri hirvittää vaa kai siihe jonku ulosvetäjän keksii rakennella ja senhän ei tartte ehyenä etes lähtä paitsi sillä sais painettua kyllä uuden nätisti :roll: pitää kokeilla sitä lämpöö kerta levyt ei mee kieroon siitä? ollu crctki muhimassa yönyli jospa neki ois tehny ihmeitä toivossa on hyvä elää :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onhan siinä sitten sellanen mahdollisuus, että auto on saanut tälliä joskus kulmaan ja paikat menneet vähän kieroon. Sen takia voi sitten jumittaa tavallista enemmän.

Meillä oli kerran 244 Volvo, johon tuli kulmaan pikku pusu, vähän piti maalia laitella ja peltiä oikoa, ei paha. Seuraavat renkaanvaihdot olivat kuitenkin pahoja, lekaa sai käytellä ihan huolella.

Farkkumersussa puolestaan iskarista karkas nesteet ja alapää väljistyi. Siinäpä sitten rengas pääsi välillä oikein isoissa heitoissa ottamaan kiinni. Seuraavan kerran kun vaihdoin rengasta, meinas mennä verisuoni päästä.
Kein siknatuur
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Heittolekalla saanee napalätkän irti, sitten kopsauttaa sisemmän sisäkoolin ja kuulakehät irti, putsaa ulkokoolin sisäpinnan rasvasta, irrottaa lukkorenkaan, hitsaa ulkokoolin sisään ympäri asti palkoja, antaa jäähtyä että kutistuu ja pukkaa koolin pois. Napalätystä saa varovasti laikaten ja temmillä murtaen sen ulomman sisäkoolin pois. Kierretangolla, sopivilla välikkeillä ja jatkomuttereilla saa rässättyä uuven laakerin pesään ja napalaikan takas.

P.S. Onkos levyä tarve saada edes irti navasta heti aluksi? Eikös napa sovi tulemaan kenkien välistä? Kunhan ei vaan jumita rumpuun. Saattas olla helpompi ottaa irrallaan ollen osat erilleen jos on oikeesti jumissa, tai sitten ei.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

ongelma ratkaistu ja laakerikin irtos. uutta tilaamaan ja ehyenä vielä paikalle :roll: vois hienosta ulosvetäjästä pistää kuvaa jos osaa / viittii :D kiitokset vastanneille. oli laakeri niin sökö että pääsi heilumaan liikaa. piti laittaa pultti paikalle ja antaa lekaa niin läks :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Heiluko koko laakeri vai sisäosat? Meinaan ettei oo pesäki vainaa?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Maasha^
Viestit: 43
Liittynyt: 03.11.2010 21:23

Viesti Kirjoittaja Maasha^ »

Easy Rider kirjoitti:Heiluko koko laakeri vai sisäosat? Meinaan ettei oo pesäki vainaa?
sisäosa vaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”