Käsijarrukenkä rahisee
Käsijarrukenkä rahisee
Tänään lankkuun vaihdettiin kuskin puolen takapyörälaakeri ja samassa (seisontajarrun tuntumasta päätelleen) säädettiin myös seisontajarrua. Ihmettelin kotipihaan ajaessani rahinaa oikealta takaa. Nostin kokeeksi apparin takapyörän ilmaan ja rengas rahisee mielestäni liikaa, kun sitä pyörittee.
Tuota rahinaa ei mielestäni ollut ennen huoltoa, joten seisontajarrun säätö lienee syynä tähän rahinaan. Eli käsijarrukenkä vastaa hieman liikaa levyyn...vai? Miten pääsisin kotikonstein eroon tuosta rahinasta, joka kuuluu vain siis apparin puolelta? Onko tuosta rahinasta mitään käytännön haittaa pitkän ajoreissun kannalta?
Tuota rahinaa ei mielestäni ollut ennen huoltoa, joten seisontajarrun säätö lienee syynä tähän rahinaan. Eli käsijarrukenkä vastaa hieman liikaa levyyn...vai? Miten pääsisin kotikonstein eroon tuosta rahinasta, joka kuuluu vain siis apparin puolelta? Onko tuosta rahinasta mitään käytännön haittaa pitkän ajoreissun kannalta?
Katsoin tuota jarrukilpeä ja tyrkin sitä eteenpäin
ei mitään vaikutusta rahinaan. Yritin kurkkia vähän jarrulevyn sisäpuolellekin. Sen vähän mitä näin, niin sisäpuolen jarrupala näytti olevan kiinni levyssä. Voisiko vika olla sittenkin jarrupalassa eikä missään käsijarrukengissä. Yritin korvallakin kuunnella rahinan lähtöpistettä. Ensin korva sille puolelle, jossa EI ole jarrupaloja. Sitten korva ihan siihen jarrupalojen korville levyn reunaan. Ihan kuin tällä puolella rahina olisi ollut voimakkaampi.
No kokeilin sitten käsikopelolla jarrulevyn pintaa sisäpuolelta. Jarrulevy tuntui muuten ihan sileältä PAITSI ihan ulkoreunasta. Ulkoreunalla (jarrupalan alueella) oli selvää urahankaumaa. Voisikohan tällä olla yhteyttä rahinan kanssa...?

No kokeilin sitten käsikopelolla jarrulevyn pintaa sisäpuolelta. Jarrulevy tuntui muuten ihan sileältä PAITSI ihan ulkoreunasta. Ulkoreunalla (jarrupalan alueella) oli selvää urahankaumaa. Voisikohan tällä olla yhteyttä rahinan kanssa...?
Jarrupalan kuuluu laahata, eli ottaa vähän levyyn kiinni. Jos pala ei ota kiinni
levyyn koko levyn leveydeltä, niin se reunahan kyllä ruostuu, jolloin voi rahista. Joskus olen rälläkällä hionut niitä reunoja vähän viistoksi, niin auttaa.
levyyn koko levyn leveydeltä, niin se reunahan kyllä ruostuu, jolloin voi rahista. Joskus olen rälläkällä hionut niitä reunoja vähän viistoksi, niin auttaa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89