ABS:n boksi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
ABS:n boksi
Alko näin syksyn kunniaksi absin valo palamaan ja pitäs alkaa vikaa metästään. Niin miten nuo nuo aivoboksit käy ristiin, riittääkö jos on ulkonäöltään samanlainen vai pitääkö joidenkin numeroiden täsmätä keskenään? Tietenki releet tarkistan ensitöiksi, mutta jos niistä ei vikaa löydy niin vois kokeilla toisesta autosta tuota boksia. Oma on -91te toinen on -92 200D.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
siis minkä boksin? Onko abs:llä jossain ihan oma sulake vai meinaatko yj-releen päällä olevaa sulaketta? Se yj-releen sulake on kunnossa.Ruoja kirjoitti:Kato sen boxin sulake ensin.
Viimeksi muokannut H.Salminen, 31.10.2011 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
kehien likaisuudesta ei ole silloin kyse
oletko mitannut ohmit antureista nitkuttamalla johtoja
Paljonkohan pinnit boksilla eroaa W126:een
joskus etsin sen tietoja
Vähän boksi tietoja, omalla vastuulla
Nastat lasketaan johdon tulopuolelta. Rivi missä on 18 nastaa on 1-18 ja seuraava rivi, missä on 17 nastaa lasketaan samalla periaatteella 19-35 (uloin)
Nastat ensimmäisessä rivissä 1-18:
1: Ylijännitesuojareleeltä tulee akkujännite, kun rele vetää.
Antaako ylijännitesuojarele virtaa, virta päälle ja katso onko akun napajännite?
2: vasen, etupyörän solenoidiventtiili
4: vasen, etupyörän anturi
6: vasen, etupyörän anturi..
Vasemman etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 4-6 välistä, heiluttele samalla johtoa
7: takapyörien anturi
9: takapyörien anturi
Vastaavasti tästä välistä saat selville taka-anturin kunnon
10: maa
14: antaa pumpulle maa käskyn toimia
15: Akun napajännite auto ollessa käynnissä, tieto tulee latausvalon kautta
18: takapyörien solenoidiventtiili
Nastat toisessa rivissä 19-35
20: maa
21: oikea, etupyörän anturi
23: oikea, etupyörän anturi
Oikean etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 21-23 välistä, heiluttele samalla johtoa
25: jarruvalo
Paina virtapäällä jarrua, tuleeko akun napajännite? Löysää jarrupoljin, häviääkö virta?
27: antaa solenoidiventtiilille maakäskyn toimia
28: antaa pumppureleelle maakäskyn toimia
29: antaa maakäskyn ABS-valolle toimia
32: Solenoidiventtiilirele vetäessään antaa virtaa ja lepotilassa maata + diodi varustettu yhteys ABS-valolle
34: maa
Voit tarkistaa maan laadun vastusmittauksella akun ja nastojen 10 , 20 ja 34 väliltä
35: oikea, etupyörän solenoidiventtiili
ABS- hydrauliikka yksikön johdot on numeroitu liittimeen
1: boksin nasta 2: vasen, etupyörän solenoidiventtiili
2: boksin nasta 27: antaa solenoidiventtiilille maakäskyn toimia
3: boksin nasta 35: oikea, etupyörän solenoidiventtiili
4: 32: Solenoidiventtiilirele vetäessään antaa virtaa ja lepotilassa maata + diodi varustettu yhteys ABS-valolle. Diodi on nastojen 4 -7 välissä
5: boksin nasta 18: takapyörien solenoidiventtiili
6: akun napajännite
7: ABS-valolta + yhteys boksin nastaan 29: antaa maakäskyn ABS-valolle toimia
8: maa
9: boksin nasta 14: antaa pumpulle maa käskyn toimia
10: Ylijännitesuojareleeltä tulee akkujännite, kun rele vetää. + yhteys boksin nastaan 1
11: boksin nasta 28: antaa pumppureleelle maakäskyn toimia
12 akun napajännite, jako samasta kohdasta kuin nastaan 6
Boksilta helpoin mitata pyörän anturit ja virransyötöt ja maat
tuolta sivulta löydät oikeat pinnit http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf noin sivulta 150
oletko mitannut ohmit antureista nitkuttamalla johtoja
Paljonkohan pinnit boksilla eroaa W126:een
joskus etsin sen tietoja
Vähän boksi tietoja, omalla vastuulla
Nastat lasketaan johdon tulopuolelta. Rivi missä on 18 nastaa on 1-18 ja seuraava rivi, missä on 17 nastaa lasketaan samalla periaatteella 19-35 (uloin)
Nastat ensimmäisessä rivissä 1-18:
1: Ylijännitesuojareleeltä tulee akkujännite, kun rele vetää.
Antaako ylijännitesuojarele virtaa, virta päälle ja katso onko akun napajännite?
2: vasen, etupyörän solenoidiventtiili
4: vasen, etupyörän anturi
6: vasen, etupyörän anturi..
Vasemman etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 4-6 välistä, heiluttele samalla johtoa
7: takapyörien anturi
9: takapyörien anturi
Vastaavasti tästä välistä saat selville taka-anturin kunnon
10: maa
14: antaa pumpulle maa käskyn toimia
15: Akun napajännite auto ollessa käynnissä, tieto tulee latausvalon kautta
18: takapyörien solenoidiventtiili
Nastat toisessa rivissä 19-35
20: maa
21: oikea, etupyörän anturi
23: oikea, etupyörän anturi
Oikean etupyörän johdon kunnon saa mittaamalla vastusmittauksella napojen 21-23 välistä, heiluttele samalla johtoa
25: jarruvalo
Paina virtapäällä jarrua, tuleeko akun napajännite? Löysää jarrupoljin, häviääkö virta?
27: antaa solenoidiventtiilille maakäskyn toimia
28: antaa pumppureleelle maakäskyn toimia
29: antaa maakäskyn ABS-valolle toimia
32: Solenoidiventtiilirele vetäessään antaa virtaa ja lepotilassa maata + diodi varustettu yhteys ABS-valolle
34: maa
Voit tarkistaa maan laadun vastusmittauksella akun ja nastojen 10 , 20 ja 34 väliltä
35: oikea, etupyörän solenoidiventtiili
ABS- hydrauliikka yksikön johdot on numeroitu liittimeen
1: boksin nasta 2: vasen, etupyörän solenoidiventtiili
2: boksin nasta 27: antaa solenoidiventtiilille maakäskyn toimia
3: boksin nasta 35: oikea, etupyörän solenoidiventtiili
4: 32: Solenoidiventtiilirele vetäessään antaa virtaa ja lepotilassa maata + diodi varustettu yhteys ABS-valolle. Diodi on nastojen 4 -7 välissä
5: boksin nasta 18: takapyörien solenoidiventtiili
6: akun napajännite
7: ABS-valolta + yhteys boksin nastaan 29: antaa maakäskyn ABS-valolle toimia
8: maa
9: boksin nasta 14: antaa pumpulle maa käskyn toimia
10: Ylijännitesuojareleeltä tulee akkujännite, kun rele vetää. + yhteys boksin nastaan 1
11: boksin nasta 28: antaa pumppureleelle maakäskyn toimia
12 akun napajännite, jako samasta kohdasta kuin nastaan 6
Boksilta helpoin mitata pyörän anturit ja virransyötöt ja maat
tuolta sivulta löydät oikeat pinnit http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf noin sivulta 150
autodidakti
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuleeko tuonne keskuslukon moottorin seudulle ylimääräinen 2-napainen liitin joka yhdistyy taka-anturin johtoihin?? En löytänyt sieltä kuin yhden liittimen joka menee boksin nastoihin 7 ja 9 ja sitä ei ole kytketty mihinkään, puuttuuko multa koko taka-anturi vai missä se liitin on??
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Ei ole luistonestoa. Yritin kyllä kattoa mistä se johto tulis ulos mutta ei näkyny muuta kun bensapumpun johdot loput oliki sitten putkia ja letkuja.touhottaja kirjoitti:no, käy alta kattomassa mistä kohen se menee pojasta läpi, siinä perän kuppeessa se kiinni on, mutta jos on luiston esto sitten lähtevät peräs vetoakseleiden tumppien yläpuolelta
Ei kai ole tehty semmosta ABS:ää että perässä ei olisi tunnistinta?
Tuli vaan mieleen ku auto on italiasta tuotu, tiiä mitä kaikkia se saksalainen nahkahousuinsinööri on keksiny
Tai sitte perä on vaihdettu semmoseen jossa ei ole anturia, mutta miksi valo alkais vasta nyt palamaan ku on siitä asti ollu sammuksissa ku ostin auton. Siitä ei ole tietoa että onko abs:t toiminu vaikka valo ei olekaan palanut.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Onko siellä menny mittaristossa hehkujen paikat sekasin..?H.Salminen kirjoitti:Sammuhan se absin valokin ku kaato pissapoikaan lisää nestettä
perän metsästykseen
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
On tainnut edellinen omistaja "vahingossa" ottaa absin hehkun pois ja laittaa pissapojan nesteen merkkivalon sen tilalle.RoopeK kirjoitti:Onko siellä menny mittaristossa hehkujen paikat sekasin..?H.Salminen kirjoitti:Sammuhan se absin valokin ku kaato pissapoikaan lisää nestettä
perän metsästykseen
Perästä puuttuu anturi eikä sille ole edes paikkaa.
S124 200te -91
Opel Ascona B 2.2i -76
Opel Ascona B 2.2i -76
H.Salminen kirjoitti:On tainnut edellinen omistaja "vahingossa" ottaa absin hehkun pois ja laittaa pissapojan nesteen merkkivalon sen tilalle.RoopeK kirjoitti:Onko siellä menny mittaristossa hehkujen paikat sekasin..?H.Salminen kirjoitti:Sammuhan se absin valokin ku kaato pissapoikaan lisää nestettä
perän metsästykseen
Perästä puuttuu anturi eikä sille ole edes paikkaa.
Heh, perinteinen puusilmän moka... Nimittäin ne hehkut ovat siellä omien johtojen nokassa, kylläkin numeroituna, joten jos niitä ei osaa kattoo nii sekasinhan ne menee...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91