w124 abs jarrut
w124 abs jarrut
w 124 1989 abs valo palaa ja samalla kierrosluku mittari tipahtaa nollille pelasi monta vuotta välillä toimi välillä ei sulake katottu akun takaa etu anturit mitattu noin 970 ohmia takanen 670 mikä neuvoksi jä näkeekö testerillä näin vanhasta autosta mikä mättää
En jaksa uutta aihetta tehdä turhaan joten porataan täällä tuota surullisen kuuluisaa abs järjestelmää omassa -86 farkussa.
Eli vika on että abs valo palaa ihan taukoamatta ja absit puuttuu luonnollisesti.
Olen vaihtanut ylijännite releen uuteen, mitannut tyhjäkäynnillä akusta 13,9v.
Anturit antavat edessä normaalit ohmit kuten takanakin. Testattu myös se että kun mittaa ohmeja niin samalla pyöräyttää rengasta jolloin lukema muuttuu, eli omasta mielestä anturit toimii.
Viidellä eri ohjainyksiköllä kokeillut eikä muutosta. Hydraulipumpun päällä olevista releistä vaihtanut sen mustan toiseen, Hopea naksuttaa kokoajan. Loppuu naksutus kun sulkee manuaalisesti releen.
Pumppu toimii, joka on kokeiltu antamalla virtaa suoraan pumpulle.
Ainoat vaihtamattomat osat ovat enää jarruvalo katkaisija, mutta jarruvalot toimivat kuitenkin normisti.
Käsijarru valo palaa kokoajan.
Ja tuo hopea rele missä on jokin diodi sisällä.
Auto tarvitsisi saada mahdollisimman nopeasti katsastettua kun töihin kulkeminen riippuu siitä.
Eli vika on että abs valo palaa ihan taukoamatta ja absit puuttuu luonnollisesti.
Olen vaihtanut ylijännite releen uuteen, mitannut tyhjäkäynnillä akusta 13,9v.
Anturit antavat edessä normaalit ohmit kuten takanakin. Testattu myös se että kun mittaa ohmeja niin samalla pyöräyttää rengasta jolloin lukema muuttuu, eli omasta mielestä anturit toimii.
Viidellä eri ohjainyksiköllä kokeillut eikä muutosta. Hydraulipumpun päällä olevista releistä vaihtanut sen mustan toiseen, Hopea naksuttaa kokoajan. Loppuu naksutus kun sulkee manuaalisesti releen.
Pumppu toimii, joka on kokeiltu antamalla virtaa suoraan pumpulle.
Ainoat vaihtamattomat osat ovat enää jarruvalo katkaisija, mutta jarruvalot toimivat kuitenkin normisti.
Käsijarru valo palaa kokoajan.
Ja tuo hopea rele missä on jokin diodi sisällä.
Auto tarvitsisi saada mahdollisimman nopeasti katsastettua kun töihin kulkeminen riippuu siitä.
Olen kokeillut maadoittaa pumppua ja runkoa uudestaan startti kaapeleilla eikä vaikutusta.felmit kirjoitti:- jarruvalokatkaisijalla on oma piiri ABS:ää varten
- käsijarruvalo ei vaikuta ABS:n toimintaan. oletko kokeillut nostaa poljinta sammuuko valo
- "hopeinen rele" ei pitäisi naksua alati
- maapisteethän on kunnossa
Onko se piiri miten kytköksissä abs jarruihin. Siellä näytti olevan kolme liitintä jarruvalokatkaisijan perseessä.
Voiko siitä mitata toimivuuden jotenkin?
Täytyy siis koittaa metsästää toinen tuollainen rele jostain. Saakohan sitä jostain uutena varaosana ettei tarvitsisi käytettyä hakea sikana säkissä.?
Ainakaan motonetissä ollut sellaista.
jarruvalokatkaisijan perässä taitaa olla useampi liitin peräkkäin, sama ohjaus
muisti pätkii
2 nastalle tulee virta sulakkeelta 5
1 nasta jakaa eteenpäin poljinta painaessa, esim abs poksin nastalle 25
eli ilmeisesti toimii, jos jarruvalot pelaa
4 nastainen rele ohjaa pumppua
ja onko siinä 6 nastaa toisessa, ohjaa solenoideja
muisti pätkii
2 nastalle tulee virta sulakkeelta 5
1 nasta jakaa eteenpäin poljinta painaessa, esim abs poksin nastalle 25
eli ilmeisesti toimii, jos jarruvalot pelaa
4 nastainen rele ohjaa pumppua
ja onko siinä 6 nastaa toisessa, ohjaa solenoideja
Omassa S124:sessa paloi ostettaessa abs-valo ja kiekkamittari oli mykkänä. Ongelma kuitenkin korjaantui kun kiristin etupyörien laakereista liialliset välykset pois.
Edelleen auto kuitenkin vielä sytyttää herkästi abs-valon suditellessa, se ei sammu ennenkuin auton sammuttaa. Mistä moinen voi johtua?
Edelleen auto kuitenkin vielä sytyttää herkästi abs-valon suditellessa, se ei sammu ennenkuin auton sammuttaa. Mistä moinen voi johtua?
Abs merkkivalohan syttyy jos on tarpeeksi suuri pyörintänopeuksien ero eri renkailla. Jos otat esim. perämurikasta johdon irti syttyy absin valo jo juoksuvauhdissa. Sutimisessahan näin voi helposti käydä ja tilannetta edesauttaa jos akseleilla on eri kokoiset renkaat.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Joo. Pitäisikö valon kuitenkin sammua kun autolla ajaa jonkin aikaa ilman, että akselien välillä on pyörintänopeuseroa?peehoo7 kirjoitti:Abs merkkivalohan syttyy jos on tarpeeksi suuri pyörintänopeuksien ero eri renkailla. Jos otat esim. perämurikasta johdon irti syttyy absin valo jo juoksuvauhdissa. Sutimisessahan näin voi helposti käydä ja tilannetta edesauttaa jos akseleilla on eri kokoiset renkaat.
En viittiny uutta tehä ku tämäki topicci riittää vallan hyvin.
Ongelma on mulla se että vm-89 2,5 absi valo palaa välillä suoralla tiellä ajaessa...välillä se välkehtii välillä palaa muutaman sekunnin..ja toissapäivänä alko palamaan kokoajan ku pikkisen "leikin" mersulla ja tein pitkää luisua oikia kylki eellä, sammuu kuitenki ku käyttää virrat pois, mutta useimmiten syttyy ku risteyksestä tai varsinki oikialle kaartuvasta kurvista ajelee eikä pahemmin käytä jarruja.
Meinaako se välkehteliminen sitä jotta niitä jarruja pitäis käyttääkki
Eikös ne oo sen vaihdin viimene surma
Vai oisko kyseessä vaan joku kont-akti vika
Ongelma on mulla se että vm-89 2,5 absi valo palaa välillä suoralla tiellä ajaessa...välillä se välkehtii välillä palaa muutaman sekunnin..ja toissapäivänä alko palamaan kokoajan ku pikkisen "leikin" mersulla ja tein pitkää luisua oikia kylki eellä, sammuu kuitenki ku käyttää virrat pois, mutta useimmiten syttyy ku risteyksestä tai varsinki oikialle kaartuvasta kurvista ajelee eikä pahemmin käytä jarruja.
Meinaako se välkehteliminen sitä jotta niitä jarruja pitäis käyttääkki
Eikös ne oo sen vaihdin viimene surma
Vai oisko kyseessä vaan joku kont-akti vika
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.