ABS ongelmia
Etupään anturien liittimet on pyöreitä. Noin 8cm pitkiä ja noin 20mm halk. Ulkokehällä maa ja keskellä signaali piuha.
Tarksta ennen mittausta että varmasti mittaan anturille menevästä johdosta. Ne kiemurtelee siellä miten sattuu. helposti mittaa boxilleenevästä piuhasta joka on ehjä ja näyttää kuitenkin väärää resistanssia .
Liittimet tais olla kuskin puolella sulakerasian kyljessä ja kuskinpuolella siinä akun edessä.
Tarksta ennen mittausta että varmasti mittaan anturille menevästä johdosta. Ne kiemurtelee siellä miten sattuu. helposti mittaa boxilleenevästä piuhasta joka on ehjä ja näyttää kuitenkin väärää resistanssia .
Liittimet tais olla kuskin puolella sulakerasian kyljessä ja kuskinpuolella siinä akun edessä.
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
-
- Viestit: 1014
- Liittynyt: 06.8.2006 15:33
ja taas rassataan...
Kun käyntivaiva on saatu korjatuksi, osoittautui :abs: mieliharmiksi.
Ne toimii nyt näin:
Auto käyntiin, ABS-valo sammuu, seisoo tyhjäkäynnillä, valo syttyy n. 10 sekunnin päästä eikä sammu.
Mutta jos ehtii liikkeelle ja nopeus yli 20 km/h ei se valo
enää sytykkään. Ei vaikka seisoisi tyhjäkäynnillä. Ja ABSit toimii.
Mitä, mitä
Tänään putsattiin anturit ( myös taka ) ja kehät.
Mitattiin anturit, 0.9 kohmia näytti.
Tarkistettiin ylijännitesuojan sulakkeet, ehjät oli, itse rele uusi.
Akussa auto sammuksissa 12.5v, latausjännite 14.4v
Ja sitten sivistyneitä (?) arvauksia vian syystä
* abs-poksi sökö
* jompikumpi rele siellä ABS-yksilössä särki
* kaikesta huolimatta joku anturi ei toimi
* se vaan kettuilee mulle
kiitos....
Kun käyntivaiva on saatu korjatuksi, osoittautui :abs: mieliharmiksi.
Ne toimii nyt näin:
Auto käyntiin, ABS-valo sammuu, seisoo tyhjäkäynnillä, valo syttyy n. 10 sekunnin päästä eikä sammu.
Mutta jos ehtii liikkeelle ja nopeus yli 20 km/h ei se valo
enää sytykkään. Ei vaikka seisoisi tyhjäkäynnillä. Ja ABSit toimii.
Mitä, mitä
Tänään putsattiin anturit ( myös taka ) ja kehät.
Mitattiin anturit, 0.9 kohmia näytti.
Tarkistettiin ylijännitesuojan sulakkeet, ehjät oli, itse rele uusi.
Akussa auto sammuksissa 12.5v, latausjännite 14.4v
Ja sitten sivistyneitä (?) arvauksia vian syystä
* abs-poksi sökö
* jompikumpi rele siellä ABS-yksilössä särki
* kaikesta huolimatta joku anturi ei toimi
* se vaan kettuilee mulle
kiitos....
Ostin tänään 124sen jossa abs:t ei toimi. Ei syty valo ollenkaan mittaristoon, lamppu on ehjä. Ylijännitesuojareleen sulakkeen tarkistin ja sekin oli kunnossa. Muuta en ole tehnyt kun en näistä mitään kuitenkaan ymmärrä.
Auto seisonut pari kuukautta ja kuulemma ihan normaalisti toimineet sitä ennen, tuli myyjällekin ihan yllätyksenä.
Vinkkejä mitä tarkistella että saisi valon syttymään, tuntuu niin kuin koko systeemi olisi vailla sähköä?
Auto seisonut pari kuukautta ja kuulemma ihan normaalisti toimineet sitä ennen, tuli myyjällekin ihan yllätyksenä.
Vinkkejä mitä tarkistella että saisi valon syttymään, tuntuu niin kuin koko systeemi olisi vailla sähköä?
S210 220 CDI -02
Terve. Nostan nyt vanhan aiheen kun vika samantyylinen. Eli ABS:t pelaa miten sattuu. Pelaavat yleensä yli-innokkaasti, eli täryyttää jo pienessä vauhdissa kuivalla piellä. Viimeistään parin jarrutuksen jälkeen sytyttää valon mittaristoon, joskus jo käynnistäessä. Antureista mittaamalla etupää antaa ~1600 ohmia, takapää ~700. Etupään arvo pitäisi ilmeisesti olla pienempi?
Kuljettajan puolelle eteen olen jo anturin vaihtanut, sillä mitatessa ohmit heitteli. Syyksi paljastui kuitenkin löysä etupyörän laakeri. Releet olen koittanut myös vaihtaa (käytettyjä, toimivuus??). Sulakkeet ok. Kierroslukumittari pelaa kunnolla, ei hypi, eli ylijännitereleessä ei vikaa. Tai näin ainakin ajattelin, kunnes löytyi nuo etupään ohmiarvot jotka tuossa mun omassa liian korkeat? Johtuuko tuo sitten yj-releestä vai mistä? Autohan on 200D, facelift keulalla jos sillä muuta vaikutusta kuin erilaiset liittimet antureissa. Ja tosiaan, nuo releet joita olen kokeillut on vanhemman mallisista (=vanha keula) mersuista.
Kuljettajan puolelle eteen olen jo anturin vaihtanut, sillä mitatessa ohmit heitteli. Syyksi paljastui kuitenkin löysä etupyörän laakeri. Releet olen koittanut myös vaihtaa (käytettyjä, toimivuus??). Sulakkeet ok. Kierroslukumittari pelaa kunnolla, ei hypi, eli ylijännitereleessä ei vikaa. Tai näin ainakin ajattelin, kunnes löytyi nuo etupään ohmiarvot jotka tuossa mun omassa liian korkeat? Johtuuko tuo sitten yj-releestä vai mistä? Autohan on 200D, facelift keulalla jos sillä muuta vaikutusta kuin erilaiset liittimet antureissa. Ja tosiaan, nuo releet joita olen kokeillut on vanhemman mallisista (=vanha keula) mersuista.
Tervetuloa foorumille! Ihan ekana pakko sanoo et nyt on kaks JiiTee:tä foorumilla, toivottavasti ei mee sekasin... Ainoo erona nickeissä on tosiaan et toisella JiiTee_... Mut ongelmaan... Ootko puhistanut nuo etunapojen ABS-kehät..? Tuppaavat ajan saatossa keräämään niin paljon töhnää sinne et moni ongelma korjaantunu niiden putsauksella... Ja jos paljastuu et perämurikan anturi on sökö nii mulla on yks ylimääräinen...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kuljettajan puoli tuli putsailtua kun tuon anturin vaihdoin, apukuskin puolelle en mitään oo tehny koska näytti tasaisesti sitä 1600 ohmia. Takapyörän laakeri mulla oli sökö, siitä tulikin mieleen että jos se olisi hajottanut anturin täryyttämällä, mutta kun tuo luku kuitenkin oli siinä 700 hujakoilla niin en usko että vika olis sielläkään. Voisko tuo kuitenkin johtua yj-releestä kun etupää antaa sen 1600 ohmia, vai olisko tuolle jotain muuta mahdollista selitystä..?
Ootko johdot tutkinu missä kunnossa..? Liittimissä kontaktihäiriötä..? Takapyörän laakerin välys ei vaikuta takana olevaan anturiin, koska siellä on vain yksi anturi ja on sijoitettu vetopyörästön kylkeen... Paitsi jos sulla on vielä ASR eli luistonesto nii sillon löytyy kaikilta rattailta oma.. Oikein tuo taitaa toimia ku tollasta lukemaa on näyttäny, mut nuo etupyörän arvot menee kyl pikkusen yli...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ainakin päällisin puolin nuo anturin johdot ehjät. ABS- valon syttymiseenkään ei vaikuta kääntääkö pyöriä vai ajaako suoraan. Liittimet vaikuttaneet puhtailta, ei tummuneita tms., mutta tuskin siitä haittaakaan on vaikka niihin jotain tuikkaisikin. Eikä ole ASR. Paljonkohan tuon pitäisi näyttää, jos mittaan anturin johdoista ohjausrelettä kohti? 12v? Sais tarkistettua myös niiden johtojen kunnon, vaikka typerällä kuulostaisi että niitä joku olisi poikki
Viimeksi muokannut JiiTee, 07.11.2011 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No moro..
Mulla oli samanlaista vaivaa omassa autossa tässä kevään ja kesän aikana. Valo syttyi vaihtelevalla menestyksellä joko heti liikkeellelähdön jälkeen tai ekassa jarrutuksessa. Myös yli-innokkuutta esiintyi, eli kuivalla tiellä ennen valon syttymistä poljin alkoi turiseen ja niinku abseja ois muka tarvinu.
No ei sole mikhän, ajattelin minä ja mittailtiin sitte oikeinki huolella kaikki anturit ja kontattiin ja siivoiltiin eri pyörintäkehiä yms. Kaveri on enemmänki tehny nuita autohommia, niin sanoi, että jos kehät on oikein paskaset, niin sillon on vaikutusta anturin toimintaan. Pienellä lianmäärällä ei ole minkään valtakunnan vaikutusta, eikä myöskään kovin pienellä renkaiden kokoerolla.
No juttu karkas taas...
Kuitenkin vaivaa oltiin jo aikakauan tutkittu ja todettu takuuvarmaksi, että antureissa se vika ei voi olla. Mitatessa niitä käänneltiin ja väänneltiin ja aina saatiin hyvät arvot...
Sitten hävisi tyhjäkäynti. Yj-Rele
YJ-rele vaihdettiin ja käyntiongelmat olivat historiaa, mutta edelleen paloi valo ABS!!!
Auto peltipystyyn Venetmäen pihaan. Ite mestari otti mittarin ja kattoi hetken aikaa, sekä totesi, että yks anturi on rikki.
Eli joko vain en ite osannu mitata tai sitten en osannu tulkita.. samasta paikasta sitä kuitenkin mitattiin...
Tämä pitkä ja tarpeeton avautuminen johtaa siihen, että ite epäilen anturivaivaa!!!
Mulla oli samanlaista vaivaa omassa autossa tässä kevään ja kesän aikana. Valo syttyi vaihtelevalla menestyksellä joko heti liikkeellelähdön jälkeen tai ekassa jarrutuksessa. Myös yli-innokkuutta esiintyi, eli kuivalla tiellä ennen valon syttymistä poljin alkoi turiseen ja niinku abseja ois muka tarvinu.
No ei sole mikhän, ajattelin minä ja mittailtiin sitte oikeinki huolella kaikki anturit ja kontattiin ja siivoiltiin eri pyörintäkehiä yms. Kaveri on enemmänki tehny nuita autohommia, niin sanoi, että jos kehät on oikein paskaset, niin sillon on vaikutusta anturin toimintaan. Pienellä lianmäärällä ei ole minkään valtakunnan vaikutusta, eikä myöskään kovin pienellä renkaiden kokoerolla.
No juttu karkas taas...
Kuitenkin vaivaa oltiin jo aikakauan tutkittu ja todettu takuuvarmaksi, että antureissa se vika ei voi olla. Mitatessa niitä käänneltiin ja väänneltiin ja aina saatiin hyvät arvot...
Sitten hävisi tyhjäkäynti. Yj-Rele
YJ-rele vaihdettiin ja käyntiongelmat olivat historiaa, mutta edelleen paloi valo ABS!!!
Auto peltipystyyn Venetmäen pihaan. Ite mestari otti mittarin ja kattoi hetken aikaa, sekä totesi, että yks anturi on rikki.
Eli joko vain en ite osannu mitata tai sitten en osannu tulkita.. samasta paikasta sitä kuitenkin mitattiin...
Tämä pitkä ja tarpeeton avautuminen johtaa siihen, että ite epäilen anturivaivaa!!!
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
Anturin johtoa ne arveli mersun merkkikorjaamollakin, kai se siis on uskottava että itelle ei oo vaan sattunu mittauksessa kohdille. Pitänee laittaa piippi-asentoon mittari ja ruveta vääntelemään johtoa. Se ei vaan omaan ymmärrykseen käy että miten tuo aiheuttaa yli-innokkuuta noissa ABS:eissa. Valohan tietenkin jää palamaan jos jokin katkos tulee muttamutta... Osaisko joku selittää tuon?
Nyt on sitten uus anturi toisellekkin puolelle eteen ja melkein kiinni... Perkele ku katkes toinen pulteista kun yritti avata ja kiinnostus loppu jo tälle iltaa. Oli joku ennenkin tapellut tämän auton absien kanssa kun liimat on puuttunut jokases pultista, perkeleen tiukas kiinni Toivottavasti nyt tulis kuntoon kun tuon anturin saa kiinni
Mitäs liimaa siellä pulteissa on? Tarkotat varmaan niitä kahta kuusiokolopulttia millä abs-anturit on kiinni.JiiTee kirjoitti:Nyt on sitten uus anturi toisellekkin puolelle eteen ja melkein kiinni... Perkele ku katkes toinen pulteista kun yritti avata ja kiinnostus loppu jo tälle iltaa. Oli joku ennenkin tapellut tämän auton absien kanssa kun liimat on puuttunut jokases pultista, perkeleen tiukas kiinni Toivottavasti nyt tulis kuntoon kun tuon anturin saa kiinni
Laitetaanhan tähän tuo omakin arvoitus, jos jollain olis korjausehdotusta:
Vika on seuraavanlainen. Alussa ABS valo ei pala, syttyy x matkan jälkeen, välillä jopa ihan paikalleen autoa käyttäessä. Akku pitää irroittaa riittävän pitkäksi ajaksi, jotta ABS-valo sammuu. Jos akun napaa ei käytä irti riittävän pitkäksi ajaksi ABS-valo palaa heti käynnistyksestä lähtien.
YJ-rele uusittu. Molemmat etuanturit näyttää 0,96 yleimittarillla mittaamalla, eikä muutu vaikka johtoja rutistelee=johdot kunnossa? Kehät ja anturit putsattu moneen kertaan. Vähän jotain irrotusöljyä suihkuttelin kehiin putsatessa, lamppuöljyltä haisee moinen tuote, haittaako toimintaa? Taka-anturia en ole vielä mitannut.
Akku on melkein uusi ja auto lataa 14,4 volttia. Mikä tuota valoa voisi ajossa sytytellä?
Vika on seuraavanlainen. Alussa ABS valo ei pala, syttyy x matkan jälkeen, välillä jopa ihan paikalleen autoa käyttäessä. Akku pitää irroittaa riittävän pitkäksi ajaksi, jotta ABS-valo sammuu. Jos akun napaa ei käytä irti riittävän pitkäksi ajaksi ABS-valo palaa heti käynnistyksestä lähtien.
YJ-rele uusittu. Molemmat etuanturit näyttää 0,96 yleimittarillla mittaamalla, eikä muutu vaikka johtoja rutistelee=johdot kunnossa? Kehät ja anturit putsattu moneen kertaan. Vähän jotain irrotusöljyä suihkuttelin kehiin putsatessa, lamppuöljyltä haisee moinen tuote, haittaako toimintaa? Taka-anturia en ole vielä mitannut.
Akku on melkein uusi ja auto lataa 14,4 volttia. Mikä tuota valoa voisi ajossa sytytellä?
Eipä haitannut katsastuskonttorilla vaikka nuo absit vähä liian innokkaasti täryyttääkin joten sen asian korjaaminen loppuu siihen Kai noissa kehissä vieläki muka jotaki paskaa on vaikka ne alkaa kiiltämään jo kauttaaltaan... Mites muuten tuo takapään kehä, onko niistä löytyny joskus vika? Sitä ei varmaan järkevällä työmäärällä saa putsattua?
Jatkan aihetta! Vaihtelin tuossa akun tohon 230 CE (-87) ja laitoin vahingossa akun ensin väärinpäin Seurauksena pari räpsäsyä ja kenkä samantien irti kun tajusin mitä tapahtuu...Tämän kämmin seurauksena ABS-valo jää palamaan starttauksen jälkeen... YJ-releeltä meni sulake, sen jo vaihdoin ja eipä auttanut ongelmaan. Molemmilta etupyöriltä mitattu 900 Ohm vastukset, tosin kun rengasta pyöräytti, toisella puolella vastus nousi johonkin maks 3 kOhmiin, kun toisella puolella taasen vastus kasvoi helposti johonkin 15 kOhmin lukemiin... Liekkö vika antureissa vai missä?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Tuossa meitin nykyisessä 200D:ssä on sitte omituiset absit, valo palaa ja absit toimii, sitte välillä se valo sammuu...ja absit toimii vieläki, tänään taas ajaessa palo kokoajan, saattaa sammua ku lähtee liikkeelle..tai sitte ei..tai sitte se syttyy ku seisottaa jarruilla liikenne valoissa...saattaa se silloinki sammua...ja nytkäyttää poljinta pikkasen alemmas.
Paikat on putsattu..siis yj rele ja sen jako tukin missä ne releet on ni oon putsannu, kehiä en oo ees kattonu..ku ne alko toimimaan..tai sitte ne ei toimi.
Pitää varmaan ensin uusia se plussa piuha akulta..samaten ku miinuskin, ku joku pölvästi on laittanu akun asinne vääriäpäin...kui semmonen onnistuu ja kattoin että se plussa piuha on saanu kipiää ei paljoa...mutta eipä se paljoa tarviikkaan.
kun selviää syy..jos selviää..tai oletan sen tietäväni ni kerronap sitten
Paikat on putsattu..siis yj rele ja sen jako tukin missä ne releet on ni oon putsannu, kehiä en oo ees kattonu..ku ne alko toimimaan..tai sitte ne ei toimi.
Pitää varmaan ensin uusia se plussa piuha akulta..samaten ku miinuskin, ku joku pölvästi on laittanu akun asinne vääriäpäin...kui semmonen onnistuu ja kattoin että se plussa piuha on saanu kipiää ei paljoa...mutta eipä se paljoa tarviikkaan.
kun selviää syy..jos selviää..tai oletan sen tietäväni ni kerronap sitten
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.