W124 takajarruremontti

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

W124 takajarruremontti

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

1991 230E:stä ampui jarruletku takaa repsikan puolelta irti liittimen prässäyksestä. Nyt sitten samalla vaihdan uudet satulat jumittavien tilalle molemmille puolille taakse, sekä ne letkut.

Mitä pitää ottaa huomioon jarruja ilmatessa? Säiliö täyteen, ruuvi auki, poljin pohjaan, ruuvi kiinni? Voiko satulat ilmata yksi kerrallaan, kun on vaihtanut molempien puolien satulat? Säiliön takapiirin puoli tuli kokonaan tyhjäksi.

Entä jarruletkujen liitoksissa? Kiristys vaan sopivaan kireyteen?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3648
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ilmatessasi muista että kovin montaa painallusta ei tarvi tehdä säiliöntäyttöjen välillä, niin onnettoman pieni se takapiirin säiliö on. :x
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Säiliö taynna piste kom
:wink: :idea:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitenkäs tuollanen luiston estollisen jarrut ilmataan kun kaikki paikat ovat olleet tyhjänä :?:
Mese-Allu
Viestit: 57
Liittynyt: 02.11.2015 17:54

Viesti Kirjoittaja Mese-Allu »

Noniin, hommasta selvitty kunnialla, ainakin toistaiseksi. :rock:

Ainoat päänvaivaan aiheuttaneet asiat oli jarruletku-jarruputki liitos- ja kannakeyhdistelmä, meni hetki ihmetellessä ruosteen, alustamassan ja kurapaskan seasta mikä on yhtä palaa minkäkin kanssa ja mistä pidetään kiinni ja mistä väännetään. :D Jarruputkiavaimen käyttöä suosittelen kaikille, ei kovin kovaa materiaali ne jarruputken mutterit ole ja on tiukassa perkele. Mutterit oli myös juuttuneet kiinni jarruputkiin, toiselle puolelle auttoi irrotusöljy ja avaimella hemputtelu, toiselle puolelle pieni lämmön antaminen.

Uutta letkua laittaessa kattoo että tiivistävät pinnat on puhtaat, eikä asennuksessa mee hiekkaa yms paskaa niihin, ja kiristää sen verta paljon kun vaan uskaltaa.

Toinen asia oli motonetin käsijarrurumpuun kiinni ottavat jarrusatulat. Toiselta puolelta vaan hipoi, niin että kädellä sai helposti pyöritettyä ja toiselta puolelta piti satulan reunasta viilata milli pois, että pyöri, ja sai toisen kiinnityspultin kierteille. :shock: Hoitakoon kilometrit sitten lopun hienosäädön. Eikä tullut tommoseen kiinnitettyä huomiota vanhojen kanssa. Taitaa se aika läheinen sovite olla niissäkin? :?:

Ilmauskin meni ihan hyvin, kunhan vaan muistaa, heh, :nocando: täyttää jarrunestesäiliötä usein, varsinkin tyhjän piirin täytön yhteydessä.

Eipä laahaa takajarrut enää. Koskahan edestä pamahtaa letku... :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”