Jarrulevy kuumener

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Maa
Viestit: 26
Liittynyt: 19.4.2016 21:07

Jarrulevy kuumener

Viesti Kirjoittaja Maa »

.k
Viimeksi muokannut Maa, 29.8.2016 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Seisontajarru jää päälle tai jarrusatula jumissa.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Syytä purkaa aika äkkiä. Omassa 123:ssa meni takarengas lukkoon aika nopeasti, kun ääntä alkoi kuulumaan. Onneksi oli takana, että pääsi kotiin vaan purkamalla takajarrut.
Maa
Viestit: 26
Liittynyt: 19.4.2016 21:07

Viesti Kirjoittaja Maa »

Jarrupala kiinni levyssä..
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Satula jumissa, ihan normi homma!
Vaihtosatula alle ja matka jatkuu :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Maa
Viestit: 26
Liittynyt: 19.4.2016 21:07

Viesti Kirjoittaja Maa »

Jas
Viimeksi muokannut Maa, 29.8.2016 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Et nyt ihan oikeasti aja tasan metriäkään tuommosella patentilla että on satula irti ja letku litistettynä!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Maa
Viestit: 26
Liittynyt: 19.4.2016 21:07

Viesti Kirjoittaja Maa »

mm
Viimeksi muokannut Maa, 29.8.2016 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jos nyt vaikka sattuu kolahtamaan tai joku jäämään alle, niin voi olla vaikeaa selitellä sinihaalarisille ja vakuutusyhtiön sedille kun on letku lutussa ja satula irti :naughty:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Maa kirjoitti:Miksi ei? Ei vaikuta ajoon mitenkään. Toi on vanha kikka. Monet muutki tehny samaa
Et nyt vaan aja, jos yksi syy riittää niin sen sivullisen ihmisen henki kenet voit patentillasi tappaa on jarrusatulaa arvokkaampi :idea:
Minä jo luulin että tällaisia virityksiä ei enään kukaan 2016 vuonna elävä ihminen edes ajattele harrastavansa :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Maa
Viestit: 26
Liittynyt: 19.4.2016 21:07

Viesti Kirjoittaja Maa »

Joo
Viimeksi muokannut Maa, 29.8.2016 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

:D no jo on systeemit.

Ota nyt se letkupuristin sieltä irti ja laita vaikka se rikkinäinen satula sinne paikalleen mielummin kun tuollasella virityksellä ajelet. Ei tollanen letkupuristin siellä äkkijarrutuksessa mitään auta. Normaaliajossa tietysti mutta onhan tuo nyt ihan naurettavan vaarallinen viritelmä kaikenkaikkiaan.

Laita vaikka satula paikalleen ja letkupuristimet mielummin niin ei häviä paineet jarruista jos sattuu tositilanne eteen....

Ajelet vaikka levyt ja palat rikki mielummin. Vaihdoin itse takajarrut sekä yhden satulan taakse ja hintaa tuli sellanen 100euroo. En edes jaksanut alkaa mäntiä putsaileen jos satulan saa 70eurolla.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Maa kirjoitti:Joo toi on vaa iha väliaikane homma mut testaillessa ei ollut jarrutuksessa eroa normaaliin.. eli ei se vaarallisempi ole yhtään mutta se on totta että vakuutusyhtiö kyselis.
Laita pippelin juureen nippuside täysillä kiinni. Ei se ketään haittaa - ihan normi toimenpide. Ihan turvallista.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Saahan sen turvallisemmaksi niin, että otat vain ne palat sieltä satulasta pois. Mäntä ei yllä levyihin (?) ja jumitus ei haittaa. Vaikka jarruttaisit kuinka perkeleesti paine ei pääse karkaamaan letkun päästä.

Ja tälläkin vain välttämätön siirto johonkin.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Höömy kirjoitti:Saahan sen turvallisemmaksi niin, että otat vain ne palat sieltä satulasta pois. Mäntä ei yllä levyihin (?) ja jumitus ei haittaa. Vaikka jarruttaisit kuinka perkeleesti paine ei pääse karkaamaan letkun päästä.

Ja tälläkin vain välttämätön siirto johonkin.
Ja tulee vaan männät kadulle nesteiden kera ja häviää loputkin hillihtimet tyystiinsä.

Nippuside kassien juureen tiukalle viikoksi, niin häviää muuten nekin. Normaali toimenpide entisajan lampolassa. :idea: Lattaleukanen lukkopihti toiminee yhtälailla, v*ttumaisempi vain ettiä laijunmaalta, kun niitä kuitenkin joskus tarvitsee. :?

Tuli tuossa asiasta aiheeseenkin siirtyessä mieleen, jotta ei se ole perin harvinaistakaan että jarruletku turpoaa aikanaan umpeen. Paineella neste menee satulaan, mutta paine ei täysin pääsekään takaisin, jättää jarrun laahaamaan. Sama efekti siinäkin, kuumenee. Vielä 15-20v. vanhoilla nesteillä vähän keittää ja on jo höyryjarrukin päällä ja saattaa kohta ruveta poletuttamaan.

Vaan jospa se reipas neljännesvuosisata sitten asennettu uusi letku siitä notkistuisi kun puristelee sitä vaikka kauttaaltaan pihdeillä littuun ja kopistelee vaikka vasaralla pölökyn nenässä... :idea: :pope:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Mulla oli männät niin jumissa satulassa siinä vaiheessa, kun jarrulevy alkoi ääntämään, ettei sitä saatu irti pajallakaan. Se ei todellakaan liikkunut sieltä yhtään mihinkään suuntaan millään vehkeellä.

Ehkä se pitää ajaa jumittunnena sen verran kuumaksi ettei enää irtoa niin helposti. Epäilen, ettei mäntä ottaa ennemmin jarrukevyyn kiinni kuin tipahtaa satulasta ulos.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Vaikka siihen voisikin jollain opilla luottaa ja luottaisikin, että ne männät eivät pääse putoamaan poteroistaan tai edes pääse kusemaan nestettä, laahatessaan suoraan vasten levyä, niin mitä sillä nyt oikeastaan missään tilanteessa tienataan, jos palat otetaan pois? :?

Hyvänen aika ne on auton jarrut. Ainoa oljenkorsi johon kuljettaja ja jalantallaaja voi tarttua kun vauhtia on yhtäänkään ja kun sitä ei tarvis olla sitä yhtäänkään. Miten ilman niitä voi millään virityksellä olla liikenteeseen asiaa tieten tahtoen ja tarkoituksella? :roll:

Vaikka vehkeellä ois ajettu milijuuna, keskitytään ensinnä renkaisiin ja jarruihin, iskareihin ja alustaan. Laitetaan sitten muut, vaikka pikapesu ja hajukuusi, aivan sama..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
tenutähti
Viestit: 155
Liittynyt: 31.12.2005 16:17
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tenutähti »

Helvetti sentään kai tämä on vedätystä? Sanokaa että on!
Onko tämä sama kaveri joka naapurifoorumilla tasapainottaa takajarruja hitsaamalla pikku nöölin paremman jarrun palan väliin?
Ei s..tana tulee porttikielto tälle palstalle ja sakot jos vielä enemmän kirjotan mitä tekis mieli tehä tuollaisille sankareille!
Pienet tenavat keksii milloin mitäkin mielenkiintoista toiselta puolen tietä...

Minkähän helvetin takia sinne taakse on viititty jarrut laittaa jos niillä ei ole mitään virkaa?
Viimeksi muokannut tenutähti, 28.4.2016 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Maa kirjoitti:Miksi ei? Ei vaikuta ajoon mitenkään. Toi on vanha kikka. Monet muutki tehny samaa
Olisiko peräti jopa muinaisten Meksikon intiaanien vanhastaan tuntema kikka? :roll: Ainakin konstit tunnetaan umpikierojen rannikkosavolaisten ja kaislahurrien sekä muiden juutahtavien vaihtoautoliikkeissä pitkin pientaria. :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Maa
Viestit: 26
Liittynyt: 19.4.2016 21:07

Viesti Kirjoittaja Maa »

Hu
Viimeksi muokannut Maa, 29.8.2016 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Maa kirjoitti:Toiseksi, etujarrut jarruttaa ensimmäiseksi joten tääläpäin suomea ei takajarrut paljoakaan kulu :D
Kyllä mun mielestä mersuissa on enemmä takapainoset jarrut :roll:
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllähän se pääsylinteriä lähin satula ekana jarruttaa jos neste menee vähiin mutta tällaiset asiat ei ihan ole pelleilylle sopivia juttuja :evil:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tämähän on sama kuin se tieliikenneasetuksessa oleva pykälä koskien lyhyen matkan kuormansidontaa. :idea: :lol:

Naapurikylään viijessä ei roinaa tarvihe vielä sitoa lavalle tai aina nostaa ees kyytiin, voihan sitä vetää kuorman siltään perässä jos paalinaru kestää. :happy:

Eihän jarrujakaan tarvitse jos ajaa vain vähäsen, eikä kortsua ilotalossa kun vaan kerran uittaa kokeeksi jotta sopiiko se. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”