Kuskin puolen takajarru laahaa. 300d

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

Kuskin puolen takajarru laahaa. 300d

Viesti Kirjoittaja seleri »

Levy ihan kuuma parin kilsan lenkin jälkeen, epäilin eka että seisontajarru laahaa (joka tosiaan laahasi mutta ei enää ku korjasin sen)
painelin satuloista männät sisään ja ulos 3-4 kertaa ja silti jää laahaan.
jarrudynossa kuskin puolella 350nm-400nm kokoajan ja vänkärin puolella 100-150nm. mistähän tuota alkaisi korjaamaan?

keskikulutuski 8-8.5l joka johtuu varmaanki tuosta?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

- palat liikkuu myös herkästi :?:
- jarruletku
autodidakti
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

Viesti Kirjoittaja seleri »

Joo satulan ottaa irti nii palat liikkuu hyvin niissä tapeissa.

Jarruletku ainaki päälisin puolin ehyet, ei pullistumia/halkeumia

voiko ne tiivisteet mitkä palauttaa männät nii väsyneet/kuluneet tai likaiset että ei palauta mäntiä kunnolla?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

jos männät kevyesti tongilla painamalla menee sisään :arrow: OK

Ollut jarruletku, jonka sisäreikä viottunut. Ei tahtonut päästää painetta kumpaankaan suuntaan. Päällepäin oli OK
autodidakti
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Palathan ei tainnu olla tapeilla muutakuin lukittu paikoilleen ja varsinainen liikunta tapahtuu palojen päiden ja satulan välillä? Palojen täytyy liikkua satulassakin herkästi.
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

Viesti Kirjoittaja seleri »

palat liikkuu herkästi satulassa, vois kokeilla tuota jarruletkua ku ei montaa euroa maksa.

mites tuo ilmaus tapahtuu?
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Kun on saatu uusi letku paikoilleen niin täytetään säiliö kantta myöten täyteen ( ei kumminkaan kaadeta yli ). Valmistellaan ilmausruuvin liikkuminen satulan sisäylälaidasta, sopiva listalenkki ilmausruuviin ja ruuvista letku (mielellään läpinäkyvä) johonkin kippoon.
Kaveri tai joku polkee jarrupolkimella paineen ja ilmaaja löysää ilmausruuvia, petaali lähtee painumaan lattiaan ja kun petaali menee lattiaan niin ruuvi pannaan kiinni, petaalin annetaan nousta ylös ja uusi paine, avataan ruuvia ja petaali lähtee taas painumaan, ruuvi kiinni ja toistetaan niin kauan kun tulee ilmaa ja polin alkaa tuntumaan hyvälle.
Muista pitää säiliö täynnä ( takapiiri ottaa nesteen säiliön takaosasta väliseinän yli)
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Ja jos ei ole kiire, antaa tulla omalla paineella. Letkua vähän yläkautta mutkalle.
Säiliö varoitus tulikin
autodidakti
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

Viesti Kirjoittaja seleri »

Painelin mäntiä sisään lisää ja huomasin että toinen mäntä ei liiku niin herkästi kuin toinen, siinä sitte aikani painoin sisälle ja ulos jarrua painamalla. nyt ei laahaa nii pahasti, levy lämpenee vielä jonkun verran mutta kestää käellä koskea. on silti huomattavasti lämpimämpi kuin muut levyt.
kokeilla vaihtaa se jarruletku ku tuli jo hommattua. sain lainaan semmosen ilmauskoneenkin ja on näppärä ilmata, kuha muistaa lisätä jarrunestettä välillä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”