w124 coupe jarru/vaihdeongelma
w124 coupe jarru/vaihdeongelma
Jarrurempan jälkeen (levyt ja palat vaihdettu) jarrupoljin ei palaudu ylös tai ns. "lepoasentoon". Ja vaihdetta ei saa vaihdettua. (automaatti siis).
Ilmeisesti on ilmoja repinyt kun nopealla nestepinnan tsekkauksella näytti nestettä olevan, mutta myöhemmin vasta tajusin että 2-osanen säiliö!
Normikonstein koitettu ilmata muttei tunnu auttavan.
Oisko hyviä vinkkejä ja kokemuksia vastaavasta. Jarru kuitenkin ottaa niin ihmetyttää tuo vaihderobleema!!??
Kiitos jo etukäteen!:)
Ilmeisesti on ilmoja repinyt kun nopealla nestepinnan tsekkauksella näytti nestettä olevan, mutta myöhemmin vasta tajusin että 2-osanen säiliö!
Normikonstein koitettu ilmata muttei tunnu auttavan.
Oisko hyviä vinkkejä ja kokemuksia vastaavasta. Jarru kuitenkin ottaa niin ihmetyttää tuo vaihderobleema!!??
Kiitos jo etukäteen!:)
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tervetuloa foorumille.
Aika monella on ollut ongelmia ilmauksen kanssa, juurikin tuon kaksiosaisen säiliön takia. Periaatteessahan sen pitää ilmautua, kun nestettä vaan on polkimella painaa menemään.
Kaverin kanssa ilmattiin kerran "väärin päin". Lääkeruiskulla työnnettiin tavaraa satulaan ja toinen sanoi "hep", kun ei enää säiliössä poreillut. Saatiin poljin kovaksi tällä tavallla.
Vaihdekepukasta hankala sanoa mitään. Ei jarrurempan kyllä pitäisi askiin vaikuttaa yhtään millään tavalla. Et tehnyt mitään muuta remppaa kuin tuota jarrua? Olisko vaihdekepin väliin päässyt jotain estämään liikettä?
Aika monella on ollut ongelmia ilmauksen kanssa, juurikin tuon kaksiosaisen säiliön takia. Periaatteessahan sen pitää ilmautua, kun nestettä vaan on polkimella painaa menemään.
Kaverin kanssa ilmattiin kerran "väärin päin". Lääkeruiskulla työnnettiin tavaraa satulaan ja toinen sanoi "hep", kun ei enää säiliössä poreillut. Saatiin poljin kovaksi tällä tavallla.
Vaihdekepukasta hankala sanoa mitään. Ei jarrurempan kyllä pitäisi askiin vaikuttaa yhtään millään tavalla. Et tehnyt mitään muuta remppaa kuin tuota jarrua? Olisko vaihdekepin väliin päässyt jotain estämään liikettä?
Kein siknatuur
Kiitoskiitos!:)
En tehnyt muuta kuin taakse vaihdoin uudet levyt ja palat.
En usko että mitään on kepin välissä. Tosiaan aika mysteeriltä vaikuttaa.
Ilmasin vielä kertaalleen joka nurkan oikeessa järjestyksessä ja pidin säiliön koko ajan täynnä nestettä. Polkimessa tuntuu kyllä paine, mutta ei vaan palaudu.
En tehnyt muuta kuin taakse vaihdoin uudet levyt ja palat.
En usko että mitään on kepin välissä. Tosiaan aika mysteeriltä vaikuttaa.
Ilmasin vielä kertaalleen joka nurkan oikeessa järjestyksessä ja pidin säiliön koko ajan täynnä nestettä. Polkimessa tuntuu kyllä paine, mutta ei vaan palaudu.
Automaatista en tiedä..vielä, mutta epäilisin että sulla on työsylinteri antautunu eli jääny jumiin se mäntä siellä sisällä.
Koitappas kattoa nouseeko se tappi ulos ku poljinta nostaa, jos ei ni se on jumissa tai sitte se on pääsylinterissä se vika.
Mulla teki yhdessä 123:sessa samaa ja syynä oli jumissa oleva työsylinteri, sen ku vaihdoin..ni sitte piti vaihtaa se pääsylinterikin .
Tuohon vaihteiston toimimattomuuteen moiset vaihdot ei.....ainii mutta automaatissaha on joku juttu ettei saa vaihetta päälle jollei paina jarrupoljinta...ainaki vaimon lankussa (124) on sellanen juttu.
Koitappa painaa sitä jarrupoljinta ku laitat vaihetta päälle..vaan toimiikohan vaihteet jos jarruissa on ilmaa ja poljin ei nouse
Toimiikos vaihteet silloin jos väkisin nostat jarrupoljinta
Kerrro heti ku löydät vian, mulla on edessä automaatin jarruremppa
Koitappas kattoa nouseeko se tappi ulos ku poljinta nostaa, jos ei ni se on jumissa tai sitte se on pääsylinterissä se vika.
Mulla teki yhdessä 123:sessa samaa ja syynä oli jumissa oleva työsylinteri, sen ku vaihdoin..ni sitte piti vaihtaa se pääsylinterikin .
Tuohon vaihteiston toimimattomuuteen moiset vaihdot ei.....ainii mutta automaatissaha on joku juttu ettei saa vaihetta päälle jollei paina jarrupoljinta...ainaki vaimon lankussa (124) on sellanen juttu.
Koitappa painaa sitä jarrupoljinta ku laitat vaihetta päälle..vaan toimiikohan vaihteet jos jarruissa on ilmaa ja poljin ei nouse
Toimiikos vaihteet silloin jos väkisin nostat jarrupoljinta
Kerrro heti ku löydät vian, mulla on edessä automaatin jarruremppa
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
On ilmattu auto käynnissä, ei mitn vaikutusta. Ja kun ilmaa niin ei tule ilmoja vaan nestettä pelkästään.
Sehän tässä ihmetyttääki ku jarru ottaa ja polkimessa on painetta mutta ei anna silti laittaa vaihdetta. Nimenomaan jarruahan pitää painaa kun vaihtaa.
Voiko olla pääsylinterissäkään vikaa ku jarrut ottaa ihan normisti ja löysää ku polkimen löysää. Ei vaan poljin palaudu.
Meneekö noissa satalankuissa jarrupolkimelta laatikolle joku vaijeri mikä lukihtee p-asentoon ja toisipäi vai miten se parkkilukko toimii käytännössä?
Mutta pitänee nuo sylinterit tsekata seuraavaks... kiitoksia tähän asti!:)
Sehän tässä ihmetyttääki ku jarru ottaa ja polkimessa on painetta mutta ei anna silti laittaa vaihdetta. Nimenomaan jarruahan pitää painaa kun vaihtaa.
Voiko olla pääsylinterissäkään vikaa ku jarrut ottaa ihan normisti ja löysää ku polkimen löysää. Ei vaan poljin palaudu.
Meneekö noissa satalankuissa jarrupolkimelta laatikolle joku vaijeri mikä lukihtee p-asentoon ja toisipäi vai miten se parkkilukko toimii käytännössä?
Mutta pitänee nuo sylinterit tsekata seuraavaks... kiitoksia tähän asti!:)