Moro
Kertokaa kun kuitenkin vankkumattomalla tietämyksellänne osaatte kertoa heti missä vika kun sen tässä alla nyt teille kuvaan , kiitos ...niin ei tarvitse itse ihmetellä ja voi vain hoitaan homman kuntoon toivottavasti
kohde :
w124 250D -91
vaiva :
Abs-jarrut sekoilee ! ...nimittäin kun lähtee liikkeelle ja ajelee ihan vaikka kävelyvauhtia ja jarruttaa kevyesti niin abs napsuttaa jarrujalkaan niin pirusti vaikka alla olisi kuiva asfaltti eikä liukkaudesta tietoakaan . Jarrutuksen teho on niin ja näin ja sitten kun siitä kävelyvauhdista oikeesti haluaa auton pysähtyvän niin pitää painaa jarrua voimakkaammin , ja silloin poljin ikäänkuin plomsahtaa "jonkun venttiilin" yli ja jarruttaa tehokkaasti . Siltä se ainakin tuntuu jalanpohjassa että ikäänkuin joku kynnys ylitetään ja sitten vasta jarrutehot tulee.
Sitten taas liukkaalla kun lyö jarrut pohjaan niin ei ABS:stä tietoakaan vaan lukkoon menee ja nahkoineen liu'utaan kaikki pyörät lukossa
Eli , missä vika
ABS jarrut temppuilee !
ABS jarrut temppuilee !
Jos viina menee väärään kurkkuun , tulee väärä mies känniin !
Nyt pittää höpötellä kun en osaa oikeasti vastata.
Mulla on 123:ssa aivan samat oireet, ei aina mutta välillä. Toisen etupyörän anturin ehdin tarkistaa, se näytti ehjältä, anturin kolo oli p*skasta vapaa ja johto ehjä. Toisen pyörän ja perän anturia en ehtinyt katella.
Helpoin koe olisi vaihtaa apsin ohjauspoksin tilalle toimivaksi tiedetty boksi. Mutta olispa kiva jos joku osaa tosiaan sanoa suoraan missä vika. Kaksi eri mallisarjaa, täsmälleen samat oireet. En tiedä onko 123/124 ABS:n toteutus miten pitkälle sama.
Mulla on 123:ssa aivan samat oireet, ei aina mutta välillä. Toisen etupyörän anturin ehdin tarkistaa, se näytti ehjältä, anturin kolo oli p*skasta vapaa ja johto ehjä. Toisen pyörän ja perän anturia en ehtinyt katella.
Helpoin koe olisi vaihtaa apsin ohjauspoksin tilalle toimivaksi tiedetty boksi. Mutta olispa kiva jos joku osaa tosiaan sanoa suoraan missä vika. Kaksi eri mallisarjaa, täsmälleen samat oireet. En tiedä onko 123/124 ABS:n toteutus miten pitkälle sama.
Tää on ihan kohta valmis.
Jatketaan MUTU-linjalla.
Ihan samannäköisiä ovat. Paitsi älylaatikot, uudempi on muovinen ja vanhempi metallia. Kuten autotkin...
Jos repii äly(ttömästä) poksista piuhan irti, miten sitten? Vieläkös "venttiili" toimii?
Anturien liitoksista kannattaa aina mitata, mutta tuskin ne sellaista voi aiheuttaa...
Ihan samannäköisiä ovat. Paitsi älylaatikot, uudempi on muovinen ja vanhempi metallia. Kuten autotkin...
Jos repii äly(ttömästä) poksista piuhan irti, miten sitten? Vieläkös "venttiili" toimii?
Anturien liitoksista kannattaa aina mitata, mutta tuskin ne sellaista voi aiheuttaa...