W123 ratissa klappia, mistä johtuu?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

W123 ratissa klappia, mistä johtuu?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

On muuten molemmissa Mersuissani sama vika, ratissa on reilu sentti väljää (pikkuratti, eli vakiossa väljää olisi noin 80cm :happy: ).

Simpukan kiristäminen ei auta, klappi ei häivy, mutta ohjaus menee jäykäksi (klappi pysyy löysänä).

Toiseen autoon vaihdoin simpukankin, mutta apua siitä ei ollut.

Kun rattia heiluttelee, niin rattiakseli kyllä liikkuu simpukan vieressäkin, eli väljä ei (kai?) ole ratin ja simpukan välissä.

Mitäs sitten pitäisi roplata, vai onko tekemätön paikka?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Simpukka väljä:
- siinä on 3 lievästi kartiolla olevaan hammasta
- säätöruuvista nostetaan hammastusta > levämpi hammas > ei välystä
- keskimmäinen hammas kulunut muita enemmän > ei auta säätö > laidoilta tiukka.....näin aattelisin..... :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

voin kattoo löytyskö multa simpukkaa kunhan paranen,olihan se tehostettu :?:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo, tehostettu on. Kiitoksia. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

lukemattomista soitoista huolimatta et vastannu,siispä ilmotan sulle,että kaksi simpukkaa löyty :wink: tuu valakkaa jos niillä tekis jotain :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No piru, huomasin kyllä että kahesta numerosta on soitettu, mutta kolmas (sinun) numero ei jostain syystä rekisteröitynyt aivoon. :shock: Soittelen ennen kun tuun kolistelemaan ovea. :idea:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
ps270
Viestit: 27
Liittynyt: 23.2.2007 0:24

Viesti Kirjoittaja ps270 »

Vaikuttiko apusimpukan irrotus mihinkään kulmiin? Jos laittaisi sen korjaussarjan. Oliko siinä mitään hankaluuksia, paitsi sen pultin pois saamisessa?
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Isän 280E:ssä samaa vikaa.. ja isolla vakioratilla se tuntuu aika pahalta :lol:

Muistaakseni näytettiin paikallisessa korjaamossakin, mutta eivät osanneet mitään sille tehdä. Kiristäminen ei tässäkään tapauksessa auttanut... saas nyt nähdä josko tolle joskus jotain tekis. Taitaa olla jonkin sortin tyyppivika ilmeisesti näissä 123:ssa :|

Miksi muuten mersun vakioruori on niin hemmetin ISO??? Eihän sinne mahdu kunnolla reidetkään alle jos on isompi kaveri :shock:

Ja ohjaus on jopa liian herkkä tuolla isolla ratilla ja ohjaustehostimella. Jopa pikkurillissä riittää voima sen kääntämiseen ajossa :lol:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Swataia kirjoitti:Miksi muuten mersun vakioruori on niin hemmetin ISO??? Eihän sinne mahdu kunnolla reidetkään alle jos on isompi kaveri :shock:

Ja ohjaus on jopa liian herkkä tuolla isolla ratilla ja ohjaustehostimella. Jopa pikkurillissä riittää voima sen kääntämiseen ajossa :lol:
Varotoimenpide:

Saksassa ja muissa maissa oli aikoinaan lakeja jotka määrittelivät että ohj. tehostimen kanssa varustetussa autossa pitää olla tarpeeksi iso ratti siltä varalta että tehostin lakkaa toimimasta. Muutenhan tuohon 123:seenkin riittäisi vaikka cd-levy mutta sitä ei jaksa kääntää jos tehostin ei toimi.

En ole kyllä koskaan kuullut että 123 ohjaustehostin olisi hajonnut. Lait ratin koosta on myöhemmin lakkautettu.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei sen tehostimen tarvi hajota, riittää jos tehostimen remmi menee poikki. :idea:

Hauska efekti tulee kun ajaa pikkuratilla varustetulla autolla isoon vesilätäkköön, joka on mutkassa. Tehostimen remmin väliin menee vettä, pitää vääntää rattia täpöllä. Sitten se remmi kuivahtaa ja taas on kabiini käsiä täynnä, kun ollaankin menossa sisäkurvin puolelta lepikkoon. :lol:

Testattu juttu, onneks ei ollut vauhtia kuin ~20kpl/h. :shock:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 alusta”