Ongelmia 240D automaattilootan kanssa
Ongelmia 240D automaattilootan kanssa
Ostin tuossa 123 koppasen 240D mersun missä on tomaatti loota. Laatikossa on sellainen vika että kun lähtee ajamaan ykkönen ja kakkonen toimii hienosti ja menee päälle, mutta 3 vaihde ei mene eikä pysy päällä, eli niinku luistaa. Autoon oli murtauduttu ja joku idiootti oli repiny kaikki alipaineletkut hiitee syöttöpumpulta. Laittelin letkut paikoillee ja sama ongelma. Vaihdelaatikolle menee yksi alipaineletku ja kun imaisin sitä niin siellä ei tunnu mitään vastusta, eli voisiko tuo olla ongelmana ettei laatikko toimi. Mikähän tuon mahtaisi aiheuttaa? Vaihdoin laatikkoon öljytkin eikä auta. Nopeaa apua kaivataan ja jos jollain sattuisi olemaan vaikka kuva niistä alipaineletkuista niin sekin auttaisi, tai tietäisi minne mikäkin letku menee.
Moro, onko onkelma selvinnyt? vaihtaako ollenkaan kolmosta päälle vai yrittääkö vaihtaa? alipaineletku joka menee lootalle ei vaikuta muuhun kuin vaihdon kovuuteen.
ostin omaan coupe 123 300dlle automaattilootan missä ei vaihtanut 3 ja 4 päälle, oli pakkasessa hinailtu ja oli muoviratas mennyt keskipakokytkimeltä joka kytkee ko. vaihteet.
ostin omaan coupe 123 300dlle automaattilootan missä ei vaihtanut 3 ja 4 päälle, oli pakkasessa hinailtu ja oli muoviratas mennyt keskipakokytkimeltä joka kytkee ko. vaihteet.
Tähdellisen parantola
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Re: Ongelmia 240D automaattilootan kanssa
Nooh nooh, ei ruveta ihan heti rattaita vaihtelemaan
-RIsto
No katoppa onko se siellä laatikon päässä kiinnijuhvir kirjoitti: Vaihdelaatikolle menee yksi alipaineletku ja kun imaisin sitä niin siellä ei tunnu mitään vastusta, eli voisiko tuo olla ongelmana ettei laatikko toimi. Mikähän tuon mahtaisi aiheuttaa?
-RIsto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
olettaen tietysti että ei yritäkkään vaihtaa kolmosta ja ylöspäin. mutta jos vähänkään yrittää, onpi vika muualla. ja varmistuksen saa jos ajaa moottorin lämpimäksi niillä vaihteilla millä kulkee ja kokeilee että lämpiääkö vaihteiston oikeassa takakulmassa oleva öl-pumppu, jossei lämpiä ihan lämpimäksi se vahvistakoon ratasteorian. ko kyseinen ratas pyörittää keskipakokytkintä&3+4vaihteen pumppua.
Tähdellisen parantola