Kytkimen ilmaus
Kytkimen ilmaus
Vaihdoin työsylinterin. Ilmaus jarrunipan kautta ei onnistu. Mitäs muita konsteja tuohon ilmaamiseen on?
Re: Kytkimen ilmaus
Paineilmaa vaan säiliöön. Yleensä laittanut pistoolilla siitä missä on kumihatut. Rättiä vaan tiivisteeksi väliin ja sitten painetta kunnolla. Ruuvi auki työsylinteristä laatikon kyljestä. Sitten, kun virrannut kunnolla läpi niin ruuvi kiinni. Jos tuntuu vielä löysältä niin polkee jonkun aikaa kytkintä.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Hmph. Siis kun ei onnista, koska ilmeisesti elämän parhaat päivät ovat jarrunipalla jo takanapäin, ja kun sitä vähänkin raottaa, se puskee sieltä kierteestä nesteet.
Tajusin klo 00:30 että sehän ilmaantuu samalla konstilla ku jarrutkin, ja mulla on vielä siihen tarkoitukseen takaiskuventtiilillä oleva letku tallin hyllyllä . Ei pitäs _ikinä_ tehhä mittään väsyneenä kun järki ei paljon juokse. Tänään uusi yritys.
Tajusin klo 00:30 että sehän ilmaantuu samalla konstilla ku jarrutkin, ja mulla on vielä siihen tarkoitukseen takaiskuventtiilillä oleva letku tallin hyllyllä . Ei pitäs _ikinä_ tehhä mittään väsyneenä kun järki ei paljon juokse. Tänään uusi yritys.
Re: Kytkimen ilmaus
Tätäkin passaa kokeilla jos ei tuo takaiskuventtiililetkupatentti anna tuloksia.Heavy kirjoitti:Paineilmaa vaan säiliöön. Yleensä laittanut pistoolilla siitä missä on kumihatut. Rättiä vaan tiivisteeksi väliin ja sitten painetta kunnolla. Ruuvi auki työsylinteristä laatikon kyljestä. Sitten, kun virrannut kunnolla läpi niin ruuvi kiinni. Jos tuntuu vielä löysältä niin polkee jonkun aikaa kytkintä.
Kiitos!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei onnistu
- takaiskuventtiililetkulla
- paineilmalla jarrunestesäiliön kautta
- piiitkällä jarrunestepulloon laitetulla letkulla
Uuden sylinterin ilmausnippa falskasi juuresta heti kun raotinkaan sitä. Vaihdoin vanhasta sylinteristä siihen nipan, vuoto lakkasi, mutta ilmaus ei vieläkään onnistu.
Kytkinpoljin on ihan veltto. Nestettäkään ei oikein tunnu tulevan letkua pitkin vaikka miten pumppaisi. Voiko olla, että pääsylinteristä on mennyt jotain rikki?
edit: eppäilivät toisaalla että tuo takaiskuventtiilihässäkkä tahi yläkautta ilmaaminen ei välttämäti kytkimen ilmaamisessa toimi. Tiijä sitten miks? No, kokeillaan sitten toisella konstilla.
- takaiskuventtiililetkulla
- paineilmalla jarrunestesäiliön kautta
- piiitkällä jarrunestepulloon laitetulla letkulla
Uuden sylinterin ilmausnippa falskasi juuresta heti kun raotinkaan sitä. Vaihdoin vanhasta sylinteristä siihen nipan, vuoto lakkasi, mutta ilmaus ei vieläkään onnistu.
Kytkinpoljin on ihan veltto. Nestettäkään ei oikein tunnu tulevan letkua pitkin vaikka miten pumppaisi. Voiko olla, että pääsylinteristä on mennyt jotain rikki?
edit: eppäilivät toisaalla että tuo takaiskuventtiilihässäkkä tahi yläkautta ilmaaminen ei välttämäti kytkimen ilmaamisessa toimi. Tiijä sitten miks? No, kokeillaan sitten toisella konstilla.
Viimeksi muokannut boogieman, 18.11.2011 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taidan kokeilla vielä tätä: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=75-1000
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Eipähän tuo ois kun toiset 30 eur sekään. Poljin on kaikista ilmauskonsteista huolimatta tosiaan ihan lörppä.touhottaja kirjoitti:kyllä taitaa mennä pääsylinterin vaihoks uuteen, taijat päästä kaikista helepommalla sillai
Eikä se työsylinterikään vuoda tms., käytin sen jo ruuvipenkissä ja ihmettelin että tännekö se vika on mennyt piiloon.
Kokeilen vielä tuon öljykannulla vastavirtaan pumppaamisen. Jos se ei auta, ni vaihdetaan pääsylkkäkin. Kyllä ne vikapaikat kohta loppuu
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
vaikka sää ny saisit sen jollakin iliveellä ilimattua, se kumminki kyykistyy hetken ajan kuluttua, että ei oikein kannattas muutaman kympin tautta konttia monesti kytkimen ilimauksen kanssa ja onhan se tietysti mys toiminta varmempi kun uusii molemmat sylinteritboogieman kirjoitti:Eipähän tuo ois kun toiset 30 eur sekään. Poljin on kaikista ilmauskonsteista huolimatta tosiaan ihan lörppä.touhottaja kirjoitti:kyllä taitaa mennä pääsylinterin vaihoks uuteen, taijat päästä kaikista helepommalla sillai
Eikä se työsylinterikään vuoda tms., käytin sen jo ruuvipenkissä ja ihmettelin että tännekö se vika on mennyt piiloon.
Kokeilen vielä tuon öljykannulla vastavirtaan pumppaamisen. Jos se ei auta, ni vaihdetaan pääsylkkäkin. Kyllä ne vikapaikat kohta loppuu
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ei auta ei. Ulos tulee kuplatonta nestettä, ja vaikka laitan ilmausruuvin kiinni samalla kun nestesäiliössä on paine, kytkin ei siitään tokene.PTracing kirjoitti:Jo on kumma jos ei paineilma nestesäiliöön auta! Laskee vain reilusti nestettä läpi paineilman kans ja sitten ilmausruuvi nopealla tahdilla kiinni!
Vaihdan sen pääsylinterin ja jatkan ilmausta sitten.
Itsekkin olen ilmannu merssuista kytkimen aina pelkällä polkemisella. Välillä nopeammin ja välillä hitaammin. W111 mersussa tuntu että ee lähet ilmat ikinä, alko olla jalatki niin hellänä että piti välillä käsillä painella poljinta mutta kyllä se siitä sitte alko skulaamaan
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Hoh. Siinä on jo saanu polokee.kerosiini kirjoitti:Itsekkin olen ilmannu merssuista kytkimen aina pelkällä polkemisella. Välillä nopeammin ja välillä hitaammin. W111 mersussa tuntu että ee lähet ilmat ikinä, alko olla jalatki niin hellänä että piti välillä käsillä painella poljinta mutta kyllä se siitä sitte alko skulaamaan
Tuossapa se polkeminen ei ees onnista ku polin lusahtaa sinne pohjaan, ja siellä on, kunnes käsin avittaa sen ylös.
Pääsylinteri on ke tai to noudettavissa, loppuviikosta siis remontoidaan.
Vaihdoin pääsylinterin. Laitoin työsylinterin ilmausruuvin kierteisiin kierreteippiä. Laitoin ilmausruuviin kiinni pitkän, ohuen letkun, jonka paikallaanpysymisen varmistin nippusiteellä. Letkun toisen pään laitoin napakasti uuden, puhtaan, jarrunesteellä täytetyn öljykannun (Biltemasta, 500 ml malli) nokan päälle. Avasin ilmausruuvia puoli kierrosta, avasin jarrunestesäiliön korkin ja aloin pumppaamaan. Ilmakuplat pulputtelivat iloisesti säiliössä. Kun kuplien tulo lakkasi, suljin ilmausruuvin.
Polkimessa oli jälleen vaste.
Ehkäpä huomenna saan taas auton ajoon.
Polkimessa oli jälleen vaste.
Ehkäpä huomenna saan taas auton ajoon.
Toimii. Ainakin paremmin kuin aiemmin. Vielä se puree melko alhaalla kiinni, eli ilmaa taitaa vielä olla vähän järjestelmässä, mutta jospa se sieltä lähtisi poljinta pumppaamalla. Vaihteet kuitenkin menee rutisematta päälle!
Pienenä sivujuonteena jarrut pitää ilmata. Aiemman kytkimenilmauskokeilun myötä etupiiriin pääsi vähän ilmaa ja poljintuntuma on pehmeähkö
Pienenä sivujuonteena jarrut pitää ilmata. Aiemman kytkimenilmauskokeilun myötä etupiiriin pääsi vähän ilmaa ja poljintuntuma on pehmeähkö
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Enpä kehtoo ruveta ennee puljaamaan. Kerta kytkin ilimaantuu pelkällä polkimen painelulla (kuten aiemmin opastettu) ja jarruista selviää ilmaamalla tuon apukuskin puoleisen etunurkan, niin suottapa tässä enempätä suhraamaan. Selviää yhden ilmaruuvin avauksella! Mikä säästö!laineracing kirjoitti:helpoin se sillä jarrulla on ilmata kytkin,samalla ilmaantuu jarruki.
Kiitokset kaikille neuvojille.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä mä sen luin ja ihmettelin vaan...ite oon jotain kymmeniä kymmeniä ilmannu sillai eikä ropleemia.....boogieman kirjoitti:Jos oisit etes ketjun ensimmäisen viestin lukenut, niin tietäisit, että tämä konsti ei toiminutlaineracing kirjoitti:niiin mutta sillain se ois kannattanu alunperinkin tehdä,ei tarvis puljata...
(joskin osoittautui että syynä oli kierteistä vuotava ilmausnippa sekä työsylinterissä että jarrussa)