Loota OM617A:han
Loota OM617A:han
Elikkä mitkä lootat sopii w123 300tdt:n jatkoks, jos tässä nyt joutuu uutta katteleen?
Eikös tuohon mene kaikki ne 123:sen lootat heittämällä joissa startti on oikealla puolella? Bensakoneisissa startti on vasemmalla puolella mutta yhdessä bensakoneessa taisi olla oikealla puolella (mikähän kone lienee).
Startin puolen pystyy vaihtamaan jos vaihdelaatikoissa on vaihdettava kytkinkoppa. Joissakin sen pystyy irroittamaan, joissakin se on samaa valua.
123:sissa pitää muistaa että kardaanin etuosa on eri pituinen riippuen vaihdelaatikosta. Esim. 5-vaihteisessa on lyhyempi kuin 4-vaihteisessa. Pelkän etuosan vaihto ei tuo autuutta koska koko kardaanin joutuu tasapainottamaan uudelleen (~100€ kustannus).
Viisivaihteisia ei löydä mistään tänä päivänä ja hinnat on väh.+300€. Nelikkoja saa jopa lahjoituksena, automaateista ei ole kokemuksia.
Startin puolen pystyy vaihtamaan jos vaihdelaatikoissa on vaihdettava kytkinkoppa. Joissakin sen pystyy irroittamaan, joissakin se on samaa valua.
123:sissa pitää muistaa että kardaanin etuosa on eri pituinen riippuen vaihdelaatikosta. Esim. 5-vaihteisessa on lyhyempi kuin 4-vaihteisessa. Pelkän etuosan vaihto ei tuo autuutta koska koko kardaanin joutuu tasapainottamaan uudelleen (~100€ kustannus).
Viisivaihteisia ei löydä mistään tänä päivänä ja hinnat on väh.+300€. Nelikkoja saa jopa lahjoituksena, automaateista ei ole kokemuksia.
Välilaipan vaihtamalla saa viimeistään sopimaan eri laatikot. Siis, kunhan startti on oikealla puolella. Toki oikein soveltamalla sinne saa vaikka minkä. 280 koneessa on startti oikealla puolella ja 230 koneessa vasemmalla.Kipsu kirjoitti:Eikös tuohon mene kaikki ne 123:sen lootat heittämällä joissa startti on oikealla puolella? Bensakoneisissa startti on vasemmalla puolella mutta yhdessä bensakoneessa taisi olla oikealla puolella (mikähän kone lienee).
Startin puolen pystyy vaihtamaan jos vaihdelaatikoissa on vaihdettava kytkinkoppa. Joissakin sen pystyy irroittamaan, joissakin se on samaa valua.
123:sissa pitää muistaa että kardaanin etuosa on eri pituinen riippuen vaihdelaatikosta. Esim. 5-vaihteisessa on lyhyempi kuin 4-vaihteisessa. Pelkän etuosan vaihto ei tuo autuutta koska koko kardaanin joutuu tasapainottamaan uudelleen (~100€ kustannus).
Itse hommasin 5-vaihteisen kaveriksi pelkän etupätkän ja tehtaan merkit vaan etu- ja takapätkästä kohdalleen ja se oli siinä. Eli kun katsoo merkit kohdalleen niin ei täristä
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Oiskohan se 722.3 se paras vaihtoehto!? (ja kallein normaalisti)
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mjaha,JaniP kirjoitti:Niin joo automaatti ehottomasti... Missäköhän hinnoissa on käytetyt? Saako uusia(!?) mistään? Vai kannattaisko kunnostus? mielipiteitä?
Riippuu vähän minkä ikäinen sun auto on;
Jos vaihteistoöljyn mittatikun "korkki" on musta, sulla on 722.1
Jos vaihteistoöljyn mittatikun "korkki" on punainen, sulla on 722.3:n
722.1:siä myydään aina silloin tällöin 100€ ylöspäin, kerran jopa minulle tarjottaiin 50€:llä.
722.3:sia .... Nooh, voidaan sanoa että W123:n tarkoitettuja myydään tosi harvoin, ja yleensä todella kalliita.
W126:sta 280:n pensan perästä löytyy myös sopiva 722.3:n, näitä myydään varaosahaun mukaan romuttamolla useita, tässä yksi:
TÖKS
W126:ssa on vain sänköinen nopeusmittari joten hieman joutuu tekemään lisätöitä, kun W123:ssa on vaijerilla.
Ja että kannattaako korjata, en tiiä; se kait riippuu mikä sieltä on rikki ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Noh. Tarinahan on tämä: Ostin auton perjantaina, olin yötä 200km päässä ostopaikasta. Lauantaina ajoin mersulla noin 600km tähän sisälty kaikenlaista ajoa ja useita käyynistyksiä yms.
Kun iltapäivällä sammutin auton kummisedän pihalle. Serkkupojan kans asennettiin soittimet pikapikaa meseen (noin tunti) kun kerran kiire kemoran radalle.com päiville oli.
Auto käyntiin, poppien testaus, pakki päälle, peruutus, d-vaihe päälle eikä tapahtunu mitään. Ei sitte yhtään mitään. Ei nytkähystä, ei ääntä, ei mitään. Ei millään vaihteella eteenpäin. Pakki pelaa kyllä.Nyt auto koulussa, nosturilla ja laatikko jo pois...
Kun iltapäivällä sammutin auton kummisedän pihalle. Serkkupojan kans asennettiin soittimet pikapikaa meseen (noin tunti) kun kerran kiire kemoran radalle.com päiville oli.
Auto käyntiin, poppien testaus, pakki päälle, peruutus, d-vaihe päälle eikä tapahtunu mitään. Ei sitte yhtään mitään. Ei nytkähystä, ei ääntä, ei mitään. Ei millään vaihteella eteenpäin. Pakki pelaa kyllä.Nyt auto koulussa, nosturilla ja laatikko jo pois...
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Lainaus:
"1st Gear
In 1st gear, brake band B-2 is applied and one-way converter
clutch is locked. In selector lever position "2", clutch K-2 is also
engaged. Both planetary gear sets are involved in gear reduction.
2nd Gear
In 2nd gear, brake band B-1 and brake band B-2 are applied.
Both planetary gear sets are involved in gear reduction.
3rd Gear
In 3rd gear, brake band B-2 is applied and clutch K-1 is
engaged. Only rear planetary gear set is involved in gear reduction.
4th Gear
In 4th gear, clutch K-1 and clutch K-2 are applied. Both
planetary gear sets rotate as a locked unit.
5th Gear
On 722.5 Series models, clutch K-1, clutch K-2 and overdrive
brake are applied in 5th gear. Overdrive clutch and 2nd one-way clutch
are also applied in all forward gears.
Reverse Gear
In reverse, brake B-3 is applied, one-way converter clutch is
locked, and clutch K-2 is engaged. Both planetary gear sets are
involved in gear reduction."
En mie tiiä noista sisuskaluista mittään, oisko band brake B-2 Mennyt paskaksi ? Tai sitten joku venttiili joka päästää öljynpaineen jotta B-2:n voi kytkeytyä on hajonnut. Vaikea arvailla herra nimimerkillä Jarkko S voisi auttaa ?`
Mulla ainakin pyörii turpiinin/ö-pumpun akseli kun pyörittellee niin eiköhän se turpiinikin pyöris siinä samalla ?
-Risto
"1st Gear
In 1st gear, brake band B-2 is applied and one-way converter
clutch is locked. In selector lever position "2", clutch K-2 is also
engaged. Both planetary gear sets are involved in gear reduction.
2nd Gear
In 2nd gear, brake band B-1 and brake band B-2 are applied.
Both planetary gear sets are involved in gear reduction.
3rd Gear
In 3rd gear, brake band B-2 is applied and clutch K-1 is
engaged. Only rear planetary gear set is involved in gear reduction.
4th Gear
In 4th gear, clutch K-1 and clutch K-2 are applied. Both
planetary gear sets rotate as a locked unit.
5th Gear
On 722.5 Series models, clutch K-1, clutch K-2 and overdrive
brake are applied in 5th gear. Overdrive clutch and 2nd one-way clutch
are also applied in all forward gears.
Reverse Gear
In reverse, brake B-3 is applied, one-way converter clutch is
locked, and clutch K-2 is engaged. Both planetary gear sets are
involved in gear reduction."
En mie tiiä noista sisuskaluista mittään, oisko band brake B-2 Mennyt paskaksi ? Tai sitten joku venttiili joka päästää öljynpaineen jotta B-2:n voi kytkeytyä on hajonnut. Vaikea arvailla herra nimimerkillä Jarkko S voisi auttaa ?`
Mulla ainakin pyörii turpiinin/ö-pumpun akseli kun pyörittellee niin eiköhän se turpiinikin pyöris siinä samalla ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
5-v loota w123:een
Täältä löytyis 5-v loota, joka on ollu 280:ssä.
Tuohan sopii myös dieseleihin, koska siinä on startti oikealla puolen.
Autolla oli ajettu 293000km ennenkuin kori tuli tiensä päähän.
Moottori myyty, kardaani ja perä vetoakseleineen on vielä tallella.
Perän välitys on 3.69 ja noilla kilometreillä timmikuntoinen.
Mustaa nahkasisustaakin on, esim ovipahvit hyväkuntoiset...
Tuohan sopii myös dieseleihin, koska siinä on startti oikealla puolen.
Autolla oli ajettu 293000km ennenkuin kori tuli tiensä päähän.
Moottori myyty, kardaani ja perä vetoakseleineen on vielä tallella.
Perän välitys on 3.69 ja noilla kilometreillä timmikuntoinen.
Mustaa nahkasisustaakin on, esim ovipahvit hyväkuntoiset...