D-Jetin suuttimien letkut irti?

Vastaa Viestiin
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

D-Jetin suuttimien letkut irti?

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Semmosen murheen keksi auto tähän väliin että D-Jetistä peräisin olevien suuttimien letkut vuotaa. Vähän on hapertuneet. Suuttimissahan on letku kiinteästi kiinni. Tai ei se kovin kiinteästi ole, kun sitä pystyy pyörittelemään. Liekö tuo letku prässätty kiinni tuommoisella pellinpalalla? Saakohan sitä ehjänä jotenkin irti? Mitenkäs uuden letkun saa kiinni? Rojut kun on autossa kiinni, niin ei viitsisi enää alkaa suutintukkia muuttelemaan toisenlaisille suuttimille. Alunperin nuo on ollut Mersun 280E koneessa, jos sillä nyt jotain väliä on.

Kuvassa ylhäältä alkaen:
-Letku (musta)
-Metallinen letkun kiinnitin(?), joka pyörii letkun mukana kun pyörittelee (ruskea)
-Suuttimen runko, sähköliitin puuttuu kuvasta (vihreä)

Kuva
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Revi ne prässäykset irti ja asenna klemmareilla uudet letkut. Piin teör, dan tät, onnistuu hyvin. :wink:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

No saipa sitä vastausta odotellakin, projekti seisoo kuin se. No kiitos nyt kuitenkin. :?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

HVM kirjoitti:Revi ne prässäykset irti ja asenna klemmareilla uudet letkut. Piin teör, dan tät, onnistuu hyvin. :wink:
Jos muuten epäilyttää, niin tuolla tallissa on 1kpl suutin josta se prässätty letku on revitty, eli tarvittaessa löytyy jopa kuvaa. 8) Vihreä on väreistä muuten vissiinkin se, joka läpäisee eniten soppaa. Näitä on ruskeita ja keltaisiakin, ehkä muitakin värejä. :roll:
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo, kyllä sen pitäisi kai 80% aukioloajalla ja 3.5bar paineella tunkea 350cc/min vauhdilla soppaa ulos. Tarkoittaa siis karkeasti arvioiden 350hp 6-mukisessa koneessa.

Tosin nyt 1,5 metrin paineella tuottoa taisi olla sen verran mitä bensapumppu jaksaa tuupata. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tuli muuten mieleen, että yleisempi vika näissä on vanhuuttaan haljennut suutinrunko, se vihreä osa siis, tarkistappa sekin... :roll: En ole kokeillut totteleeko ne epoksia, joten kokeileppa sinä nero, ei siinä mitään häviäkkään... :roll: Halkeamat näkyy kyllä silmällä, ja ne on aistittavissa myös nenällä. :x

Toivomma että vika paikantuu letkuihin, uudet suuttimet maksaa noin 200-300e/kpl. :lol:

(Venetmäellä oli joskus, möi kun nau'uin kuukauden)
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei vuotanut... Ainakaan vuotoja ei näkynyt. Uusien hinta onkin aikamoinen, mutta kannatti ostaa vanhat kun maksoi muistaakseni 10e/kpl ja kiinnikkeet tuli mukana. :D

Letkut on irti, uusia asentamaan. :arrow:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Minä kun luulin taas tehneeni tosi hyvät kaupat, kun sain 10€/kpl suuttimista 8) :D Rautasahalla vaan varovasti se letkun kiristysholkki halki ja klemmarit tilalle...
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”