
Tarjoillaanpa hieman taustatietoa ennen pääruokaa:
Eli tulipa sattuman kaupalla hommattua tuollainen W123 200 -79 muutama talvi sitten (joku voi muistaakin tuolta toiselta suomalaiselta Mercedes-foorumilta jotain turinaa autosta). Tuota vermestähän kuljettaa tuo väkivahva kaksilitrainen M115.938 Strömberg/Pierburg 175 CDT -kaasuttimen tarjoaman evään voimin.
Ja sitten asiaan...
Mikähän pirskules lienee vikana, kun ei meinaa kylmänä lähteä käyntiin sitten ollenkaan? Ilmeisesti saa joko liikaa soppaa tai liian vähän, meinaan kylmänä saattaa kerran hörähtää (yleensä ei). Sitten vasta kun kaasu pohjassa pyörittää aikansa niin lähtee. Tässä kaasariversiossa on se tappi, joka nostaa luistia ylöspäin mikäli kaasupoljin painetaan pohjaan...
Rikastinlaitteisto (se koko mutikka, missä jotain ilmakanavia, ja pieni mäntä, mikä avaa sen itse lisärikastuspiirin) on vaihdettu toimivasta, ja tiivistesarja kalvoineen ja neuloineen ovat uusia.
Kuumana, lämpimänä ja alle 6h seisottuaan lähtee kyllä ihan avainta näyttämällä käyntiin.

Sopiikohan tuohon tilalle jokin korvauskaasutin? Ainakin tuohon uudemman koneen M102:n kaasariin verrattuna tässä lähtee imusarjasta jokin ylimääräinen letku kaasarin alle, ja jokin tyhjäkäyntiin vaikuttava ruuvi on siinä ilmansuodattimen kanteen lähtevän ohuemman letkun juuressa, että noissa on vissiin jotain pieniä eroja?
Jos jollain on jäänyt nurkkiin tuollaista toimivaa kaasaria, laittakaa YV:tä tähän suuntaan, niin ostan poies. Ilmeisesti myös ainakin Saabissa on samanlaista mehumaijaa käytetty?