Dieselöinsikö?
Dieselöinsikö?
Moro taas. Elikkä mulla toi w123 2.8 automaatti ja kone menossa vaihtoon.
Ois kai nyky bensan hinnoilla järkevää dieselöidä tuo vehe mut haluaisin sen säilyvän 6-pyttysenä ja jos dieselin laittaa niin turbohan on ihan ehdoton.
Olen kuulluut et ottaavat noista turbodieseleistä monia satoja heppoja irti. Itselle riittäisi pari satkua mut miten sit toi mun laatikko taas? Kun en koko voimansiirtoa viittis rupee muuttaan. Niin mikä 6-pyttynen turboD tohon menee ja onko lupajuttuja ym. mitä pitää tietää? Litratilavuus tietenkin mahdollisiman iso. Serkku aiko projektin toteuttaa jos juttu vaan onnaa.
-Vilikki-
Ois kai nyky bensan hinnoilla järkevää dieselöidä tuo vehe mut haluaisin sen säilyvän 6-pyttysenä ja jos dieselin laittaa niin turbohan on ihan ehdoton.
Olen kuulluut et ottaavat noista turbodieseleistä monia satoja heppoja irti. Itselle riittäisi pari satkua mut miten sit toi mun laatikko taas? Kun en koko voimansiirtoa viittis rupee muuttaan. Niin mikä 6-pyttynen turboD tohon menee ja onko lupajuttuja ym. mitä pitää tietää? Litratilavuus tietenkin mahdollisiman iso. Serkku aiko projektin toteuttaa jos juttu vaan onnaa.
-Vilikki-
Eikös jossain päin liiku W123 OM603:lla turbokoneella, vai oliko jopa OM606, eli kyllähän sinne sopimaan saa kutosenki, suurimmat ongelmat lienee kiinnikkeiden yms kanssa, laatikon sopivuudesta en osaa sanoa mitään muuta kuin epäilyksen että voinee joutua vaihtamaan W124:n laatikonkin ja apulaitteet. Paljon helpompihan sinne olisi asentaa vitonen mutta siitä ei taida saada ihan yhtä helppoja hevosia kuin kutosesta. Halpaahan diisselillä ajaminen ei ole ellet sitten ajele melko reippaasti mutta aina diisseliauto bensa-auton kyydin voittaa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
pp d kirjoitti:Liikkuu liikkuu, jäsen Rehtijii aikahnaan rakensi 606:lla , kysyppä siltä ko se tietää justiin mitä/miten pittää tehä että tullee hyäJaniH kirjoitti:Eikös jossain päin liiku W123 OM603:lla turbokoneella, vai oliko jopa OM606, eli kyllähän sinne sopimaan saa kutosenki,
missäkähän päin tuo ko auto nykyään "savuttelee"???
iff juu need speed buy borzoi.. faster dog can bee
Kuutos tiisselin saa sinne kohtuu helpolla. tosin vaihdelaatikonkin joutuu samalla vaihtamaan.
Kaikenlaista pientä näpräystä se tosin aiheuttaa.
-Kardaanin lyhennys
-Vaihdevivuston lyhennys
-Moottorinkorvallisten teko
-Kaasuvivuston teko (124ssa vaijeri kaasu)
-hehkutuksen kytkentä (rele+johdotukset)
-sammuttimen alipaineiden kytkentä (virtalukon vaihto)
-Sähköt (laturi, lämpömittari, öljynpaine)
tuossa nyt jotain aluksi.
Kaikenlaista pientä näpräystä se tosin aiheuttaa.
-Kardaanin lyhennys
-Vaihdevivuston lyhennys
-Moottorinkorvallisten teko
-Kaasuvivuston teko (124ssa vaijeri kaasu)
-hehkutuksen kytkentä (rele+johdotukset)
-sammuttimen alipaineiden kytkentä (virtalukon vaihto)
-Sähköt (laturi, lämpömittari, öljynpaine)
tuossa nyt jotain aluksi.
Eikös se olis helepompaa ostaa valamis diisseli.
Osta multa elimenluovuttajaksi W123 280E (tai projektiautoksi, ei se mikkään täys pommi ole)... Pitäs siitä reilu pari sataa pollea löytyä koneesta, kunhan vaan saa toimimaan. Itsellä ei riitä inspiraatio.
Osta multa elimenluovuttajaksi W123 280E (tai projektiautoksi, ei se mikkään täys pommi ole)... Pitäs siitä reilu pari sataa pollea löytyä koneesta, kunhan vaan saa toimimaan. Itsellä ei riitä inspiraatio.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
Tuo on kyllä aivan totta,aion kohta myydä 300D:n pois ja ostaa 244:sen bensa volvon kaasari koneella.Volvo olis kyllä tosiaan aivan järkeenkäypä ajopeli näillä bensanhinnoilla .Heikki H. kirjoitti:Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
jaa että sekö olis halpaa ajoa, kaasarikoneisella 200-laatikolla?jari_w123 kirjoitti:Tuo on kyllä aivan totta,aion kohta myydä 300D:n pois ja ostaa 244:sen bensa volvon kaasari koneella.Volvo olis kyllä tosiaan aivan järkeenkäypä ajopeli näillä bensanhinnoilla .Heikki H. kirjoitti:Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
meneehän tuommonen 10 sadalla jos puolet matkasta työntää...
BORN TO LOSE-LIVE TO WIN
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
heeeeiiii suakin näkee pitkästäaikaa,oot muuten oikeessa ton volvon kanssaRammstein69 kirjoitti:jaa että sekö olis halpaa ajoa, kaasarikoneisella 200-laatikolla?jari_w123 kirjoitti:Tuo on kyllä aivan totta,aion kohta myydä 300D:n pois ja ostaa 244:sen bensa volvon kaasari koneella.Volvo olis kyllä tosiaan aivan järkeenkäypä ajopeli näillä bensanhinnoilla .Heikki H. kirjoitti:Nykyisinhän on bensa halapaa ja diiseli kallista. Pienemmällä pään säryyllä pääset kun hommaat oikein kunnollisen pensapannu tilalle. Pakkaavat noi turpotetut diiselit olla ihan tunnetusti kokoaijjan ruikulla. Mikäs siihen 2.8 litraiseen sitten iski, kun pois pitää vaihtaa?
meneehän tuommonen 10 sadalla jos puolet matkasta työntää...