Om 615-->om 617, moottorinvaihto proggis.

Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Viitosen äänet ovat sivistyneemmät.
Neloskone pitää melko raakaa ääntä yläkierroksilla.
Pönttöjä vaan kokeilemaan, niin eiköhän sinne kunnon äänet saa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tulevana viikonloppuna suuri operaatio alkaa.
Otan varmaankin kameran mukaan.
Saas nähä onko kaikki tarvittavat osat, vai joutuuko soittelemaan osien perään sunnuntaina...
Katsastusasemalla kävin kyselemässä muutoskatastuksesta.
No hätä, kertovat että kandee aika varata etupeltoon.
Veholta pitäs lappu kipasta vielä.
Julmetusti hommaa, saas nähä onko auto jo ensi sunnuntaina ajokunnossa.
Jos kaikki menee ok, niin on. 8)
300D 200D:n takalätkillä, hehee. :lol:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Mielenkiintoinen tarina. Eli aito sleeper :!: tulossa. Laitat vielä orggiskapeat renkaat niin ei pääse takanatulija epäilemään piilossa uhkuvien hevosvoimien läsnäoloa. :D Joko huomenna menee pata paikalleen? Rojektikuvia odotellen.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt on 185:set takana, pitää vaihtaa 175:set.. 8)
Sunnuntain puolelle voi mennä koneen laitto, jos tuon kaksnaksun sais huomenna irti. :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Olipa päivä...
Om 615 vielä nokalla, irroitettu varsin paljon roinaa.
Vaihteisto ja kardaani vielä ja sitten kone lähtee.
Ruostepaikkaa löytyi myös, pitää hitsata umpeen.
Aikaa menee vielä varsin paljon, pieneen nysväilyyn.
Kotisivuni ovat maissa, joten kuvia en saa sinne laitettua. :cry:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Etkö ota vaihteiston kans konetta pois?200D kone lähtee vaihteiston kans todella helposti ja 300D takaisin vaihteiston kans kun vaan kallistaa konetta reilusti ja käyttää vaihteiston alla hallitunkkia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tottakai otan pakettina, helpommin saa myös paikalleen pakettina.
Kiitos tuosta hallitunkki vinkistä. :D
Kuvia: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konekuvat%20nettiin/
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nyt on Om617 paikoillaan, 3,92 perällä. :D
Kuvia myöhemmin.
Oli rankka päivä, huhhuh!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Lisää kuvia ylläolevassa linkissä.
Tänään koitetaan saada nippuun.
Sitten pääsee vetämään sähköjä hehkureleelle ja miettimään sammutus tsydeemiä.
Veholta kävin kysäsemässä vastaavuus tms. todistusta, pitää yhelle hepulle pistää meiliä. Josko sitten saisi konttorille kelepaavan lomakkeen.
Juoksutusta, turhaa. Niillä on konttorilla varmasti jo nuo tiedot. Koska tiedän että näitä 200d-300d rojekteja.
:(
Kahtellaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitäisi jostain saada vaihteiston takakiinnike klipsejä, niitä jotka tulevat sinne runkopalkin sisään 200D:ssä 2kpl, 300D:ssä 4 kpl, olisikohan veholla tai jossain myynnissä?
Vaihdevivustojen (entisistä puolet klesoja) kiinnitys klipsejä tarttis kans. :(
Kytkin jouduttiin ilmaamaan alakautta tippakannulla.
Olisiko jollain muuten tiedossa uudemmalla hehkureleellä olevien johtojen värikoodit, jotta voisin katsoa, miten saisin niistä muokattua tuolle vanhalle hehkureleelle ohjauksen.
Moottori pitäisi saada myös sammumaan, mistäs sen alipaineen tuolle sammuttimen kalvolle, virtalukoltako? (Sulkuvena letkun väliin aluksi?)
Taas kaikenlaista pohdittavaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Alipainepumpulta letku, magneettiventtiili välhiin, kevyttä keittoa 8)
Avatar
AriK123
Viestit: 869
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Sami R kirjoitti:Olisiko jollain muuten tiedossa uudemmalla hehkureleellä olevien johtojen värikoodit, jotta voisin katsoa, miten saisin niistä muokattua tuolle vanhalle hehkureleelle ohjauksen.
Minkälaiset hehkut koneessa on? Jos vanhanmalliset, niin oletko harkinnut uusien pikahehkujen laittoa? Entäs se vanha rele, millainen se on?
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

En laita pikahehkuja, sarjahehkut on kyseessä.
Vanha rele on tallilla, epämääräinen johtonippu siihen tulee. Pitää tutkia kun taas tässä tallille ajelen.
Varsin yksinkertaisia nuo ovat, mutta ajattelin kysellä jos joku muistais nuo ulkoa, niin ei tarvitsisi yleismittarilla mittailla. Magneettivena pitääkin kipasta jostain ja miettiä mistä sille ohjaus.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itsellä ei ole relettä ollenkaan hehkuissa, vaan hehkuu ihan niin kaun kuin itse haluaa... :roll: Toki se on ihan kiva, kun toisessa sellainen on. Ei tarvitse arvuutella, että kauanko hehkuttelisi.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mistä magneettiventtiili edukkaasti ja nopeesti?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

124:sta, pakokaasunkierrätyksen mankkari käypi hyvin. Varaosaliikheistäki niitä löytyy, maksaa 40-50 €.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jee jee, pitää kahtoa josko tallinperukoilta löytys... :wink:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Eikös tuohon pumpuun mene ohut ruskea alipaineputki ainakin noissa kuvissa se näkyy laita se pumpuun kiinni niin pitäis sammuttimen toimia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Menee, huomasin sen itsekin.
Hävettää hieman... :oops:
Eiköhän savut oteta jo viikonloppuna!!!
Ehkä jo aiemmin? :D
Sitten leimalle pitäs viiä.
On hitsattavaakin hieman ennen leimaa.
Ovia kunnostelen myös, eiköhän tuosta hyvä tule!
Etupyörien suuntaukseen pitäs viiä.
Pakoputkistoon pitäisi hitata kiinnikkeet.
Tuossa muuten kuvissa tuo kiinnituleva rele. Iso kuva! http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... G_7579.JPG

Hommia riittää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Huhhuh, taas tuli kasattua, nyt olis lähes kaikki jo kiinni.
Hehkut seuraavana vuorossa.
Nuo 300D laatikon vivustot eivät menekkään heittämällä.
Yhden vivuston lyhensin.
Vaihteita ei löydy kun kapulaa kampeaa kabiinista, prkl. Hermot meinas tänään mennä.
Vinkkejä vaihdelaatikon vaihteiden löytymiseen, vaihdevivustojen pituus ilmeisesti ratkaisee?
Mitä vaihteita niistä eri vivuista saa päälle, onkos se niin että: ykkönen ja kakkonen ja kolomonen ja nelonen ja pakki? Angsti iskee, kun ei saa tolokkua!
Kamalan kokonen (20x20) ruostekolo löytyi massan alta runkopalkista.
Ilmeisemmin saa suht siististi korjattua, jos osaa hitsata ohutta peltiä. :?
Taitaa leima loppua ennenku saa kasaan. :evil:
Huhheijaa!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Sami R kirjoitti:Vinkkejä vaihdelaatikon vaihteiden löytymiseen, vaihdevivustojen pituus ilmeisesti ratkaisee?
Mitä vaihteita niistä eri vivuista saa päälle, onkos se niin että: ykkönen ja kakkonen ja kolomonen ja nelonen ja pakki? Angsti iskee, kun ei saa tolokkua!
W124 kepissä oli 5mm keskitystapille paikka. ryssä EPC:stä löytyy kuvat vivuille. sitten vipujen mittoja sovittaan.

näin mulla sai vaihteet Getragiin, 4-vaihteisen kepillä 8)
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Joo.o kyllä se vaan niin on että alulaatikkoon sopivia 300d vivustoja ei ole saatavana.Täytyy vaan lyhennellä sopivat että alkaa pykälät löytymään.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jepa jee, tuo vivusto-ongelma ei ole suuri, kunhan vain tietäisi mikä vaihde on missäkin. Nyt joutuu pusaamaan auton alla.
Eiköhän ne pykälät huomenissa löydy.
Paljonko oli maksimikierrokset tässä vanhassa Om 617:ssa ohjekirjan mukaan? Saako tuosta vanhasta pumpusta vetäviä rundeja nostettua kuten tuosta uudemmasta pumpusta?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Rojekti etenee, hehkureleen piuhat pitää vielä laittaa liittimillä kiinni.
Vaihevivustojen säätöä myös, tänään en roplannut auton alla.
Pari isompaa reikää pitää huomenna vetästä umpeen.
Koria tuli myös tänään paikattua ja alumaali vedettyä.
Aika hyvä päivä.
Kuvia moottoritilasta, varsin valmista kauraa:
http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... /Uusimmat/
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuossa viimisessä kuvassa näkyy että polttoaineen karkea suodatin on asennettu paluu eikä imupuolelle kuten kuuluisi.Kannattaa siirtää se siirtopumpun viereen niin sitten on hyvä 8) .Muuten kone istuu kuin se olisi aina ollut siellä hyvä sami :!: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jaa, eikös tuo olekaan oikein...
No siirretään se sinne pumpulle.
Nythän tuon kyllä järjellä näkee, mutta aikasemmin kun ei ole karkeasuodinta ollut, oma moka. :oops:
Hyvä Jari kun huomautit.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

jari_w123 kirjoitti:Tuossa viimisessä kuvassa näkyy että polttoaineen karkea suodatin on asennettu paluu eikä imupuolelle kuten kuuluisi.Kannattaa siirtää se siirtopumpun viereen niin sitten on hyvä 8) .Muuten kone istuu kuin se olisi aina ollut siellä hyvä sami :!: .
mulla imu- ja paluuletkut sujahti väärinpäin. onneksi pihaan tuli W124 josta sai katsottua oikean järjestyksen. niistä vaihdekepin vivuista vielä sen verran, että kuvien kanssa homma ei ole pahakaan rasti. tarvii vain rautasahan ja hitsauskoneen niin ne on kohtalaisen helppo sovittaa oikean mittaisiksi. sellainen puolen tunnin homma.
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Joo o, ykkönen kakkanen ja pakki löyty jo.
Yhden nivelenkin ehdin jo tänään vaihtaa.
Kolmonen ja nelonen pitäs vielä.
Auton alla ei ole paljoa tilaa, puolen tunnin hommasta tulee helposti monen tunnin rokkis.
Hitsipaikkaa pitäs tänään leipoi myös pohjaan. :?
Kai tuo parin pvän piästä irtoo radalle taas!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Katsastuskonttorille saapui tänään osavertailu, joten katsastus lappujen puolesta kunnossa. Kiitoksia Jarille! Kuitti pittää vielä ruinata tuosta moottorista, jotta katastuksessa eivät rupea pullikoimaan. Jos sitä soittelis huomenissa.
Pohjaan tuli liimattua peltiliimapuikolla uutta tervettä peltiä kiinni, huomenissa leivon loput palat kiinni ja suojaan pinnan.
Hioin myös kuskinpuolen ovista huonon maalin pois ja huomenissa sitten pohjamaalia pakkelsonia kehiin. Taitaa tulla autosta yksivärinen taas.
Vaihteita 3-4 en ehtinyt tänään kummemmin tsiikailemaan, kun tuo pellin leipominen ja sisustan purkaminen veikin oletettua kauemmin. Apparin penkki ja keskikonsoli+kaikki matot pois... :(
Tällä viikolla toivottavasti rojekti valmis.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Tuu käymään Kylmäojalla sitte suhveella kun proggis on liikenne kunnossa. Ja kiintoavaimet mukaan sitten :wink: :hvm_asentaa:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”