Om 615-->om 617, moottorinvaihto proggis.
Tulevana viikonloppuna suuri operaatio alkaa.
Otan varmaankin kameran mukaan.
Saas nähä onko kaikki tarvittavat osat, vai joutuuko soittelemaan osien perään sunnuntaina...
Katsastusasemalla kävin kyselemässä muutoskatastuksesta.
No hätä, kertovat että kandee aika varata etupeltoon.
Veholta pitäs lappu kipasta vielä.
Julmetusti hommaa, saas nähä onko auto jo ensi sunnuntaina ajokunnossa.
Jos kaikki menee ok, niin on.
300D 200D:n takalätkillä, hehee.
Otan varmaankin kameran mukaan.
Saas nähä onko kaikki tarvittavat osat, vai joutuuko soittelemaan osien perään sunnuntaina...
Katsastusasemalla kävin kyselemässä muutoskatastuksesta.
No hätä, kertovat että kandee aika varata etupeltoon.
Veholta pitäs lappu kipasta vielä.
Julmetusti hommaa, saas nähä onko auto jo ensi sunnuntaina ajokunnossa.
Jos kaikki menee ok, niin on.

300D 200D:n takalätkillä, hehee.

W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Olipa päivä...
Om 615 vielä nokalla, irroitettu varsin paljon roinaa.
Vaihteisto ja kardaani vielä ja sitten kone lähtee.
Ruostepaikkaa löytyi myös, pitää hitsata umpeen.
Aikaa menee vielä varsin paljon, pieneen nysväilyyn.
Kotisivuni ovat maissa, joten kuvia en saa sinne laitettua.
Om 615 vielä nokalla, irroitettu varsin paljon roinaa.
Vaihteisto ja kardaani vielä ja sitten kone lähtee.
Ruostepaikkaa löytyi myös, pitää hitsata umpeen.
Aikaa menee vielä varsin paljon, pieneen nysväilyyn.
Kotisivuni ovat maissa, joten kuvia en saa sinne laitettua.

W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Tottakai otan pakettina, helpommin saa myös paikalleen pakettina.
Kiitos tuosta hallitunkki vinkistä.
Kuvia: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konekuvat%20nettiin/
Kiitos tuosta hallitunkki vinkistä.

Kuvia: http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konekuvat%20nettiin/
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Lisää kuvia ylläolevassa linkissä.
Tänään koitetaan saada nippuun.
Sitten pääsee vetämään sähköjä hehkureleelle ja miettimään sammutus tsydeemiä.
Veholta kävin kysäsemässä vastaavuus tms. todistusta, pitää yhelle hepulle pistää meiliä. Josko sitten saisi konttorille kelepaavan lomakkeen.
Juoksutusta, turhaa. Niillä on konttorilla varmasti jo nuo tiedot. Koska tiedän että näitä 200d-300d rojekteja.
Kahtellaa.
Tänään koitetaan saada nippuun.
Sitten pääsee vetämään sähköjä hehkureleelle ja miettimään sammutus tsydeemiä.
Veholta kävin kysäsemässä vastaavuus tms. todistusta, pitää yhelle hepulle pistää meiliä. Josko sitten saisi konttorille kelepaavan lomakkeen.
Juoksutusta, turhaa. Niillä on konttorilla varmasti jo nuo tiedot. Koska tiedän että näitä 200d-300d rojekteja.

Kahtellaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Pitäisi jostain saada vaihteiston takakiinnike klipsejä, niitä jotka tulevat sinne runkopalkin sisään 200D:ssä 2kpl, 300D:ssä 4 kpl, olisikohan veholla tai jossain myynnissä?
Vaihdevivustojen (entisistä puolet klesoja) kiinnitys klipsejä tarttis kans.
Kytkin jouduttiin ilmaamaan alakautta tippakannulla.
Olisiko jollain muuten tiedossa uudemmalla hehkureleellä olevien johtojen värikoodit, jotta voisin katsoa, miten saisin niistä muokattua tuolle vanhalle hehkureleelle ohjauksen.
Moottori pitäisi saada myös sammumaan, mistäs sen alipaineen tuolle sammuttimen kalvolle, virtalukoltako? (Sulkuvena letkun väliin aluksi?)
Taas kaikenlaista pohdittavaa.
Vaihdevivustojen (entisistä puolet klesoja) kiinnitys klipsejä tarttis kans.

Kytkin jouduttiin ilmaamaan alakautta tippakannulla.
Olisiko jollain muuten tiedossa uudemmalla hehkureleellä olevien johtojen värikoodit, jotta voisin katsoa, miten saisin niistä muokattua tuolle vanhalle hehkureleelle ohjauksen.
Moottori pitäisi saada myös sammumaan, mistäs sen alipaineen tuolle sammuttimen kalvolle, virtalukoltako? (Sulkuvena letkun väliin aluksi?)
Taas kaikenlaista pohdittavaa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Minkälaiset hehkut koneessa on? Jos vanhanmalliset, niin oletko harkinnut uusien pikahehkujen laittoa? Entäs se vanha rele, millainen se on?Sami R kirjoitti:Olisiko jollain muuten tiedossa uudemmalla hehkureleellä olevien johtojen värikoodit, jotta voisin katsoa, miten saisin niistä muokattua tuolle vanhalle hehkureleelle ohjauksen.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
En laita pikahehkuja, sarjahehkut on kyseessä.
Vanha rele on tallilla, epämääräinen johtonippu siihen tulee. Pitää tutkia kun taas tässä tallille ajelen.
Varsin yksinkertaisia nuo ovat, mutta ajattelin kysellä jos joku muistais nuo ulkoa, niin ei tarvitsisi yleismittarilla mittailla. Magneettivena pitääkin kipasta jostain ja miettiä mistä sille ohjaus.
Vanha rele on tallilla, epämääräinen johtonippu siihen tulee. Pitää tutkia kun taas tässä tallille ajelen.
Varsin yksinkertaisia nuo ovat, mutta ajattelin kysellä jos joku muistais nuo ulkoa, niin ei tarvitsisi yleismittarilla mittailla. Magneettivena pitääkin kipasta jostain ja miettiä mistä sille ohjaus.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
^Menee, huomasin sen itsekin.
Hävettää hieman...
Eiköhän savut oteta jo viikonloppuna!!!
Ehkä jo aiemmin?
Sitten leimalle pitäs viiä.
On hitsattavaakin hieman ennen leimaa.
Ovia kunnostelen myös, eiköhän tuosta hyvä tule!
Etupyörien suuntaukseen pitäs viiä.
Pakoputkistoon pitäisi hitata kiinnikkeet.
Tuossa muuten kuvissa tuo kiinnituleva rele. Iso kuva! http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... G_7579.JPG
Hommia riittää.
Hävettää hieman...

Eiköhän savut oteta jo viikonloppuna!!!
Ehkä jo aiemmin?

Sitten leimalle pitäs viiä.
On hitsattavaakin hieman ennen leimaa.
Ovia kunnostelen myös, eiköhän tuosta hyvä tule!
Etupyörien suuntaukseen pitäs viiä.
Pakoputkistoon pitäisi hitata kiinnikkeet.
Tuossa muuten kuvissa tuo kiinnituleva rele. Iso kuva! http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... G_7579.JPG
Hommia riittää.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Huhhuh, taas tuli kasattua, nyt olis lähes kaikki jo kiinni.
Hehkut seuraavana vuorossa.
Nuo 300D laatikon vivustot eivät menekkään heittämällä.
Yhden vivuston lyhensin.
Vaihteita ei löydy kun kapulaa kampeaa kabiinista, prkl. Hermot meinas tänään mennä.
Vinkkejä vaihdelaatikon vaihteiden löytymiseen, vaihdevivustojen pituus ilmeisesti ratkaisee?
Mitä vaihteita niistä eri vivuista saa päälle, onkos se niin että: ykkönen ja kakkonen ja kolomonen ja nelonen ja pakki? Angsti iskee, kun ei saa tolokkua!
Kamalan kokonen (20x20) ruostekolo löytyi massan alta runkopalkista.
Ilmeisemmin saa suht siististi korjattua, jos osaa hitsata ohutta peltiä.
Taitaa leima loppua ennenku saa kasaan.
Huhheijaa!
Hehkut seuraavana vuorossa.
Nuo 300D laatikon vivustot eivät menekkään heittämällä.
Yhden vivuston lyhensin.
Vaihteita ei löydy kun kapulaa kampeaa kabiinista, prkl. Hermot meinas tänään mennä.
Vinkkejä vaihdelaatikon vaihteiden löytymiseen, vaihdevivustojen pituus ilmeisesti ratkaisee?
Mitä vaihteita niistä eri vivuista saa päälle, onkos se niin että: ykkönen ja kakkonen ja kolomonen ja nelonen ja pakki? Angsti iskee, kun ei saa tolokkua!
Kamalan kokonen (20x20) ruostekolo löytyi massan alta runkopalkista.
Ilmeisemmin saa suht siististi korjattua, jos osaa hitsata ohutta peltiä.

Taitaa leima loppua ennenku saa kasaan.

Huhheijaa!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
W124 kepissä oli 5mm keskitystapille paikka. ryssä EPC:stä löytyy kuvat vivuille. sitten vipujen mittoja sovittaan.Sami R kirjoitti:Vinkkejä vaihdelaatikon vaihteiden löytymiseen, vaihdevivustojen pituus ilmeisesti ratkaisee?
Mitä vaihteita niistä eri vivuista saa päälle, onkos se niin että: ykkönen ja kakkonen ja kolomonen ja nelonen ja pakki? Angsti iskee, kun ei saa tolokkua!
näin mulla sai vaihteet Getragiin, 4-vaihteisen kepillä

Datsuni on mun ratsuni.
Jepa jee, tuo vivusto-ongelma ei ole suuri, kunhan vain tietäisi mikä vaihde on missäkin. Nyt joutuu pusaamaan auton alla.
Eiköhän ne pykälät huomenissa löydy.
Paljonko oli maksimikierrokset tässä vanhassa Om 617:ssa ohjekirjan mukaan? Saako tuosta vanhasta pumpusta vetäviä rundeja nostettua kuten tuosta uudemmasta pumpusta?
Eiköhän ne pykälät huomenissa löydy.
Paljonko oli maksimikierrokset tässä vanhassa Om 617:ssa ohjekirjan mukaan? Saako tuosta vanhasta pumpusta vetäviä rundeja nostettua kuten tuosta uudemmasta pumpusta?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Rojekti etenee, hehkureleen piuhat pitää vielä laittaa liittimillä kiinni.
Vaihevivustojen säätöä myös, tänään en roplannut auton alla.
Pari isompaa reikää pitää huomenna vetästä umpeen.
Koria tuli myös tänään paikattua ja alumaali vedettyä.
Aika hyvä päivä.
Kuvia moottoritilasta, varsin valmista kauraa:
http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... /Uusimmat/
Vaihevivustojen säätöä myös, tänään en roplannut auton alla.
Pari isompaa reikää pitää huomenna vetästä umpeen.
Koria tuli myös tänään paikattua ja alumaali vedettyä.
Aika hyvä päivä.
Kuvia moottoritilasta, varsin valmista kauraa:
http://www.edu.stadia.fi/~0102807/konek ... /Uusimmat/
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
mulla imu- ja paluuletkut sujahti väärinpäin. onneksi pihaan tuli W124 josta sai katsottua oikean järjestyksen. niistä vaihdekepin vivuista vielä sen verran, että kuvien kanssa homma ei ole pahakaan rasti. tarvii vain rautasahan ja hitsauskoneen niin ne on kohtalaisen helppo sovittaa oikean mittaisiksi. sellainen puolen tunnin homma.jari_w123 kirjoitti:Tuossa viimisessä kuvassa näkyy että polttoaineen karkea suodatin on asennettu paluu eikä imupuolelle kuten kuuluisi.Kannattaa siirtää se siirtopumpun viereen niin sitten on hyvä.Muuten kone istuu kuin se olisi aina ollut siellä hyvä sami
.
Datsuni on mun ratsuni.
Joo o, ykkönen kakkanen ja pakki löyty jo.
Yhden nivelenkin ehdin jo tänään vaihtaa.
Kolmonen ja nelonen pitäs vielä.
Auton alla ei ole paljoa tilaa, puolen tunnin hommasta tulee helposti monen tunnin rokkis.
Hitsipaikkaa pitäs tänään leipoi myös pohjaan.
Kai tuo parin pvän piästä irtoo radalle taas!
Yhden nivelenkin ehdin jo tänään vaihtaa.
Kolmonen ja nelonen pitäs vielä.
Auton alla ei ole paljoa tilaa, puolen tunnin hommasta tulee helposti monen tunnin rokkis.
Hitsipaikkaa pitäs tänään leipoi myös pohjaan.

Kai tuo parin pvän piästä irtoo radalle taas!
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Katsastuskonttorille saapui tänään osavertailu, joten katsastus lappujen puolesta kunnossa. Kiitoksia Jarille! Kuitti pittää vielä ruinata tuosta moottorista, jotta katastuksessa eivät rupea pullikoimaan. Jos sitä soittelis huomenissa.
Pohjaan tuli liimattua peltiliimapuikolla uutta tervettä peltiä kiinni, huomenissa leivon loput palat kiinni ja suojaan pinnan.
Hioin myös kuskinpuolen ovista huonon maalin pois ja huomenissa sitten pohjamaalia pakkelsonia kehiin. Taitaa tulla autosta yksivärinen taas.
Vaihteita 3-4 en ehtinyt tänään kummemmin tsiikailemaan, kun tuo pellin leipominen ja sisustan purkaminen veikin oletettua kauemmin. Apparin penkki ja keskikonsoli+kaikki matot pois...
Tällä viikolla toivottavasti rojekti valmis.
Pohjaan tuli liimattua peltiliimapuikolla uutta tervettä peltiä kiinni, huomenissa leivon loput palat kiinni ja suojaan pinnan.
Hioin myös kuskinpuolen ovista huonon maalin pois ja huomenissa sitten pohjamaalia pakkelsonia kehiin. Taitaa tulla autosta yksivärinen taas.
Vaihteita 3-4 en ehtinyt tänään kummemmin tsiikailemaan, kun tuo pellin leipominen ja sisustan purkaminen veikin oletettua kauemmin. Apparin penkki ja keskikonsoli+kaikki matot pois...

Tällä viikolla toivottavasti rojekti valmis.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F