Täys koneremontti 300D(video lisätty)
Otin tänään ykkösen männän pihalle ja se oli kuin uusi niinkuin kuuluukin .Männässä eikä renkaissa näkynyt mitään vikaa ja silti oli pakokanavassa öljyä.Mites jos jostain muualta olis menny männänrengas poikki niin eikö sen katkenneen renkaan pitäisi tehdä ura tai joku muu jälki sylinteriin .Pahiten öljyisessä vitospytyssä ei ole juurikaan jälkiä sen enempää eikä vähempää kuin muissakaan .Tuonkin pytyn öljyisyys oli vain pakokanavassa eikä männänpäällä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Perus moottori tuli tänään kasattua valmiiksi mutta vielä oottaa öljynpaineitten nosto ja venttiillien säätö.Sitten pitäis laittaa apulaitteet paikoilleen ja kokeilla toimiiko.Vikaa ei moottorissa ollut muualla kuin ohjurinkumeissa kun niistä oli selvästi kulunut se tiivistys huuli pois vai onkohan tarvike kumeissa niitä koskaan ollutkaan?Saapa nähä nyt onko remontti onnistunut,meneekö öljyä yhtä paljon kuin ennen vai vielä enemmän,onko kasauksessa tullut virheitä,se selviää aikanaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
miten siinä mb 300d koneremontissa lopulta kävi, itse teetätin 6v sitten
koneremontin samaan konemalliin, nyt olen ajellut n. 240 tuh. muuten pelannut hyvin, mut venttiilin ohjaimen kumit lienee kuluneet tai kovettuneet koska huohotusputken juuresta ja osin venttiilikopan kannen
tiivisteestä vuotaa hieman öljyä. laitatin koneistamossa männät paikoilleen, polttoainepumppu entinen sellaisenaan kylkeen ja ainakin
vielä pelannut.
koneremontin samaan konemalliin, nyt olen ajellut n. 240 tuh. muuten pelannut hyvin, mut venttiilin ohjaimen kumit lienee kuluneet tai kovettuneet koska huohotusputken juuresta ja osin venttiilikopan kannen
tiivisteestä vuotaa hieman öljyä. laitatin koneistamossa männät paikoilleen, polttoainepumppu entinen sellaisenaan kylkeen ja ainakin
vielä pelannut.
Eei kai tuo maha johtua venttiilin ohojuri kummeista..?mietto-3 kirjoitti:mut venttiilin ohjaimen kumit lienee kuluneet tai kovettuneet koska huohotusputken juuresta ja osin venttiilikopan kannen
tiivisteestä vuotaa hieman öljyä.
vielä pelannut.
Tuntus vähä että huohotus höyryjen mukana tullee sitä öljyä ainaki huohotusputken juuresta.
Jari: millä keinolla nostatat öljynpaineet?
Juotakko öljypumpun?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Nostan öljynpaineet porakoneella.Öljypumpun ylähela vaan irti ja magneetilla öljypumpun käyttöpyörä ylös,sitten voidaankin laittaa porakoneen istukkaan 1\4" jatkovarsi ja toiseen päähän pitkä 7mm hylsy johon on rälläköity ura öljypumpun akselia varten.Ennen venttiilikopan asennusta paineet on hyvä nostaa koska silloin näkee tuleeko nokka akselin öljyputkesta öljyä joka nokalle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Ei ennään ilimotella litroissa!jari_w123 kirjoitti:Sitten vaan jännittämään montako litraa öljyä nyt menee tonnilla .
Pysykö sulla käynnissä ku starttas vaan?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Näyttää pahasti siltä että öljynkulutus lakkasi hieman yllättäen ohjurinkumien vaihdolla kokonaan.1600km on ajettu eikä öljyä ole kulunut yhtään,ei edes vahingossa lorahtanut liika öljykään ole kelvannut .Toivottavasti näin menee jatkossakin,toisaalta jos öljyä alkaa taas kulumaan tiedän syyllisenkin joka nähtävästikkin on ohjurinkumit vaikkei heti uskois.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Palijokos ne ohojurin kummit makso veholla?
Mulla mennee kans pakosarjaan samanlaiset öljyrannut. Ostikko ne ekat kl-varaosilta?
Mulla mennee kans pakosarjaan samanlaiset öljyrannut. Ostikko ne ekat kl-varaosilta?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Juu sitä olis voinu kokeilla kun olis vaan tienny mutta öljynkulutus on kyllä nyt aisoissa niillä vehon kumeilla.Olisko ne tarvike kumit ollu jotain viallista sarjaa tai vanhentuneita?Sen muuten huomasin että tarvike kumeista puuttui huuli sieltä sisältä jonka pitäis tiivistää venttiilin varsi ja originaaleissa oli semmoiset.Miten se on mahdollista kun kumien valmistaja oli kuitenkin sama?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Et sattunu kuvaa ottamaan josta tuon huulen vois havaita?
Onko muut tiivisteet ja osat kl-varaosilta?
Onko muut tiivisteet ja osat kl-varaosilta?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
En kuvannut huulta koska ei oo kameraa .Otin veholta kaikki yläkerran tiivisteet mutta muut tiivisteet on KL osilta.Moottorin osat on ostettu RTO tuonnista.JuhoL kirjoitti:Et sattunu kuvaa ottamaan josta tuon huulen vois havaita?
Onko muut tiivisteet ja osat kl-varaosilta?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Muut tiivisteet taitaa olla hyviä kl osilla? (paitsi ne venttiilivarren)
Onko tietoa että onko turpon ja vaparin kannentiivisteeet samanlaisia?
Onko tietoa että onko turpon ja vaparin kannentiivisteeet samanlaisia?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Onnittelut hienosta projektista, pirun mielenkiintoista luettavaa vaikka itseltä jää kyllä noin laaja remppa taitavammille. Musta toi alun öljyn kuluminen oli aika pientä vastoinkäymistä kun ajattelee projektin laajuutta.
Nyt kun peruspalikat on kunnossa on helppo korjuuttaa muut sälät tai vaihtaa koria niinkuin itsekin arvelit.
Moottori - siitä se lähtee.
Nyt kun peruspalikat on kunnossa on helppo korjuuttaa muut sälät tai vaihtaa koria niinkuin itsekin arvelit.
Moottori - siitä se lähtee.
Kiitoksia kehuista .Vastoinkäymiset näyttäis olevan takanapäin ja motti pelaa kuin unelma eikä öljyäkään kulu paria desiä enempää tonnilla.Saa ny nähä mitä tuon kori homman kans tekee,kunnostaako nykyistä vai hommaako ulkomailta paremman.Nykyiseen on tavallaan kiintynyt siihen uhrattujen tuntien ja eurojen muodossa sekä sitten ne kilvet,rekkari on persoonallinen kirjaimellisesti .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Ooon jotenki kovapäinen tai muuten vaan hölömö!
Mutta, onko kuvassa ympyröitynä oleva palikka se öljypumpun ylähela?
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... sia006.jpg
Ja jotanki ei mee kaaliin tuo öljynpaihneitten nostaminen tuolla jarin tempulla.
Mistä kautta sillä porakonheela pääsee pyörähyttämään?
Mites Jarin kones pelaa?
Edit: Oisko räjäytyskuvia nuista öljypumpun yläheloista?
Mutta, onko kuvassa ympyröitynä oleva palikka se öljypumpun ylähela?
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... sia006.jpg
Ja jotanki ei mee kaaliin tuo öljynpaihneitten nostaminen tuolla jarin tempulla.
Mistä kautta sillä porakonheela pääsee pyörähyttämään?
Mites Jarin kones pelaa?
Edit: Oisko räjäytyskuvia nuista öljypumpun yläheloista?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 08.12.2006 22:41
- Paikkakunta: vantaa
shellin öljyt
tervehdys!hienot äänet koneessasi!!mutta kerro mulle käytätkö shellin öljyjä??
jos käytät niin minun oma kokemukseni on että shell ei osaa öljyjä tehä!kokeile mobilin öljyä niin ääni muuttuu ja kulutus, siis öljyn kulutus!minulla on ollut paljon diesel autoja ja aina oon käyttänyt mobil öljyjä!kokeillut kyllä oon muita mut mobils is best!!niin että tän halusin sulle kertoa!terv keijoallan
jos käytät niin minun oma kokemukseni on että shell ei osaa öljyjä tehä!kokeile mobilin öljyä niin ääni muuttuu ja kulutus, siis öljyn kulutus!minulla on ollut paljon diesel autoja ja aina oon käyttänyt mobil öljyjä!kokeillut kyllä oon muita mut mobils is best!!niin että tän halusin sulle kertoa!terv keijoallan
Itte olen kanssa huomannut tuon että ainakin halvoista litkuista Mobil on parasta, testannut olen Teboilin 10w/30, Shellin 10w/30 ja Mobil Delvac 10W30 ja mobilin öljyä ei autot tykkää kulutellla ja mersut pitää ainakin parhaiten paineet mobililla...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Juu shellin öljyä oli koneessa silloin kun tuo video tehtiin.Kokeilin myös mobilin öljyä mutta ne ei pysyneet sisällä,delvaccia kuluin 2,6 litraa tuhannella parhaimmillaan.Nyt koneessa on pyörinyt shell rimula 10w30 talvella ja universal 15w40 kesällä ja paineet pysyy hienosti eikä öljyä kulu muutenkaan hirveitä määriä vain pari desiä tuhannella.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 42
- Liittynyt: 08.12.2006 22:41
- Paikkakunta: vantaa
SHELLIN OELIT
TERVEHDYS!no se on hyvä kun shellin öljyt pelaa!mulla itselläni on vaan huonoja kokemuksia!mutta NOU HÄTÄ jos sulla pelaa niin hyvä niin!.kuule mminulla on tollanen cityliineri 2.4 diesel,se on matkailu autoksi katsastettu.ja oisin halunnut siihen 15"vanteet,ja muutenkin teknisiä tietoja tosta autosta?mut ei ei löydy mistään?ja kun toi saksan ja espanjan kielikään ei oikein taitu!niin ei tietoa saa!mutta noi sun sivut siis sä oot tehny hyvää työtä!!!hyvä sä!!tollasii miehiä pitäs olla ennenmänki!!terv keijoallan
Sen verta nuista öljyistä pakko kommentoida kun on ollut noita W123 dieleistä, niin paras öljy mikä niissä on on ollut ja toiminut parhaiten on Castrolin SLX 0/30W. Oli aikanaan testeissä ylivoimaisesti paras ja kepitti Mobilinkin lähes 6-0. paskaa ei se Mobilkaan ole, mutta väitän Castrolin SLX olevan parasta mitä rahalla saa. kallistahan se on, mutta jos on hyvä kone joka ei syö öljyä, niin tuolla minä ajaisin...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi