Täys koneremontti 300D(video lisätty)

Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jos tuota 116 euron luokkaa olis tiivistesarja veholla tähän vanhempaan koneeseenkin niin otan sitten sieltä.Voihan se olla niin että tarvike ohjurinkumit falskaa mutta originaalit pitää.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Otin tänään ykkösen männän pihalle ja se oli kuin uusi niinkuin kuuluukin 8) .Männässä eikä renkaissa näkynyt mitään vikaa ja silti oli pakokanavassa öljyä.Mites jos jostain muualta olis menny männänrengas poikki niin eikö sen katkenneen renkaan pitäisi tehdä ura tai joku muu jälki sylinteriin :?: .Pahiten öljyisessä vitospytyssä ei ole juurikaan jälkiä sen enempää eikä vähempää kuin muissakaan :roll: .Tuonkin pytyn öljyisyys oli vain pakokanavassa eikä männänpäällä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Perus moottori tuli tänään kasattua valmiiksi mutta vielä oottaa öljynpaineitten nosto ja venttiillien säätö.Sitten pitäis laittaa apulaitteet paikoilleen ja kokeilla toimiiko.Vikaa ei moottorissa ollut muualla kuin ohjurinkumeissa kun niistä oli selvästi kulunut se tiivistys huuli pois vai onkohan tarvike kumeissa niitä koskaan ollutkaan?Saapa nähä nyt onko remontti onnistunut,meneekö öljyä yhtä paljon kuin ennen vai vielä enemmän,onko kasauksessa tullut virheitä,se selviää aikanaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
mietto-3
Viestit: 79
Liittynyt: 17.5.2007 14:30

Viesti Kirjoittaja mietto-3 »

miten siinä mb 300d koneremontissa lopulta kävi, itse teetätin 6v sitten
koneremontin samaan konemalliin, nyt olen ajellut n. 240 tuh. muuten pelannut hyvin, mut venttiilin ohjaimen kumit lienee kuluneet tai kovettuneet koska huohotusputken juuresta ja osin venttiilikopan kannen
tiivisteestä vuotaa hieman öljyä. laitatin koneistamossa männät paikoilleen, polttoainepumppu entinen sellaisenaan kylkeen ja ainakin
vielä pelannut.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

mietto-3 kirjoitti:mut venttiilin ohjaimen kumit lienee kuluneet tai kovettuneet koska huohotusputken juuresta ja osin venttiilikopan kannen
tiivisteestä vuotaa hieman öljyä.
vielä pelannut.
Eei kai tuo maha johtua venttiilin ohojuri kummeista..?
Tuntus vähä että huohotus höyryjen mukana tullee sitä öljyä ainaki huohotusputken juuresta.

Jari: millä keinolla nostatat öljynpaineet?
Juotakko öljypumpun?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nostan öljynpaineet porakoneella.Öljypumpun ylähela vaan irti ja magneetilla öljypumpun käyttöpyörä ylös,sitten voidaankin laittaa porakoneen istukkaan 1\4" jatkovarsi ja toiseen päähän pitkä 7mm hylsy johon on rälläköity ura öljypumpun akselia varten.Ennen venttiilikopan asennusta paineet on hyvä nostaa koska silloin näkee tuleeko nokka akselin öljyputkesta öljyä joka nokalle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Savut olis otettu koneesta ja hyvin tuntuu edelleen käyvän eli remontti lienee niiltä osin onnistunut 8) .Huomenna vuorossa jäähdytysjärjestelmän ilmaus,koekäytöt ja ajot.Sitten vaan jännittämään montako litraa öljyä nyt menee tonnilla :!: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

jari_w123 kirjoitti:Sitten vaan jännittämään montako litraa öljyä nyt menee tonnilla :!: .
Ei ennään ilimotella litroissa! :ope:

Pysykö sulla käynnissä ku starttas vaan? :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä heti ku suutinputket ilmaantu niin kone pysyi käynnissä ja kävi todella hyvin.Suodatin mulla ei oo ollu irti joten se oli valmiiks täynnä polttoainetta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mersu on otettu nyt ajoon ja öljy savua ei tuntuisi enään tulevan :eec: .Onko ne ohjurinkumit sittenkin falskanneet noin rajusti vai mistä johtuu että ennen savusi mutta nyt ei enään.Eipä hätiä mitiä kyllä se varmaan kohta taas savuaa mun tuurilla :roll: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Kerran tärväsin golfin remontin samasta syystä. Möin moottorin ja laitoin alkuperäiset ohjurinkumit uudelle omistajalle kaupantekijäistä.

Ei sitten ollut hörppinyt ollenkaan. :ttu:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Näyttää pahasti siltä että öljynkulutus lakkasi hieman yllättäen ohjurinkumien vaihdolla kokonaan.1600km on ajettu eikä öljyä ole kulunut yhtään,ei edes vahingossa lorahtanut liika öljykään ole kelvannut 8) .Toivottavasti näin menee jatkossakin,toisaalta jos öljyä alkaa taas kulumaan tiedän syyllisenkin joka nähtävästikkin on ohjurinkumit vaikkei heti uskois.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Palijokos ne ohojurin kummit makso veholla?
Mulla mennee kans pakosarjaan samanlaiset öljyrannut. Ostikko ne ekat kl-varaosilta?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
MJF
VW-1,6D-superturbottaja
Viestit: 611
Liittynyt: 03.10.2005 22:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Ihan mielenkiinnosta. Minkä merkkiset oli ne tarvikekumet jotka valskasi?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tarvike kumit jotka tuli KL osilta tiivistesarjan mukana oli goetzen kumit.Vehon kumit olivat myös goetzen kumit jotka maksoi jotain 35€ sarja.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kannattaiskohan kokeilla turbon kumeja, ne vaikuttaa vähä jämäkämmiltä ja mun ymmärtääkseni passais suoraan.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Juu sitä olis voinu kokeilla kun olis vaan tienny mutta öljynkulutus on kyllä nyt aisoissa niillä vehon kumeilla.Olisko ne tarvike kumit ollu jotain viallista sarjaa tai vanhentuneita?Sen muuten huomasin että tarvike kumeista puuttui huuli sieltä sisältä jonka pitäis tiivistää venttiilin varsi ja originaaleissa oli semmoiset.Miten se on mahdollista kun kumien valmistaja oli kuitenkin sama?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Et sattunu kuvaa ottamaan josta tuon huulen vois havaita?
Onko muut tiivisteet ja osat kl-varaosilta?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

JuhoL kirjoitti:Et sattunu kuvaa ottamaan josta tuon huulen vois havaita?
Onko muut tiivisteet ja osat kl-varaosilta?
En kuvannut huulta koska ei oo kameraa :( .Otin veholta kaikki yläkerran tiivisteet mutta muut tiivisteet on KL osilta.Moottorin osat on ostettu RTO tuonnista.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Muut tiivisteet taitaa olla hyviä kl osilla? (paitsi ne venttiilivarren)
Onko tietoa että onko turpon ja vaparin kannentiivisteeet samanlaisia?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mun käsittääkseni kannentiivisteet on samat mutta kannattaa vertailla numeroita epc:stä.Muut tiivisteet on tosiaan ihan hyviä mutta ohjurinkumit kannattaa ottaa veholta.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jtv000
Viestit: 209
Liittynyt: 16.7.2007 0:32

Viesti Kirjoittaja jtv000 »

Onnittelut hienosta projektista, pirun mielenkiintoista luettavaa vaikka itseltä jää kyllä noin laaja remppa taitavammille. Musta toi alun öljyn kuluminen oli aika pientä vastoinkäymistä kun ajattelee projektin laajuutta.
Nyt kun peruspalikat on kunnossa on helppo korjuuttaa muut sälät tai vaihtaa koria niinkuin itsekin arvelit.
Moottori - siitä se lähtee.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kiitoksia kehuista :wink: .Vastoinkäymiset näyttäis olevan takanapäin ja motti pelaa kuin unelma eikä öljyäkään kulu paria desiä enempää tonnilla.Saa ny nähä mitä tuon kori homman kans tekee,kunnostaako nykyistä vai hommaako ulkomailta paremman.Nykyiseen on tavallaan kiintynyt siihen uhrattujen tuntien ja eurojen muodossa sekä sitten ne kilvet,rekkari on persoonallinen kirjaimellisesti :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ooon jotenki kovapäinen tai muuten vaan hölömö! :?

Mutta, onko kuvassa ympyröitynä oleva palikka se öljypumpun ylähela?
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... sia006.jpg

Ja jotanki ei mee kaaliin tuo öljynpaihneitten nostaminen tuolla jarin tempulla. :supersad:
Mistä kautta sillä porakonheela pääsee pyörähyttämään?

Mites Jarin kones pelaa? :)

Edit: Oisko räjäytyskuvia nuista öljypumpun yläheloista? :lol:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tuo kiiltävä alumiini puikula sen ympyröidyn osan vieressä on se ylähela.Motti toimii loistavasti eikä öljyä ole liikaa kulunut.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
keijoallan
Viestit: 42
Liittynyt: 08.12.2006 22:41
Paikkakunta: vantaa

shellin öljyt

Viesti Kirjoittaja keijoallan »

tervehdys!hienot äänet koneessasi!!mutta kerro mulle käytätkö shellin öljyjä??
jos käytät niin minun oma kokemukseni on että shell ei osaa öljyjä tehä!kokeile mobilin öljyä niin ääni muuttuu ja kulutus, siis öljyn kulutus!minulla on ollut paljon diesel autoja ja aina oon käyttänyt mobil öljyjä!kokeillut kyllä oon muita mut mobils is best!!niin että tän halusin sulle kertoa!terv keijoallan :roll:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Itte olen kanssa huomannut tuon että ainakin halvoista litkuista Mobil on parasta, testannut olen Teboilin 10w/30, Shellin 10w/30 ja Mobil Delvac 10W30 ja mobilin öljyä ei autot tykkää kulutellla ja mersut pitää ainakin parhaiten paineet mobililla...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Juu shellin öljyä oli koneessa silloin kun tuo video tehtiin.Kokeilin myös mobilin öljyä mutta ne ei pysyneet sisällä,delvaccia kuluin 2,6 litraa tuhannella parhaimmillaan.Nyt koneessa on pyörinyt shell rimula 10w30 talvella ja universal 15w40 kesällä ja paineet pysyy hienosti eikä öljyä kulu muutenkaan hirveitä määriä vain pari desiä tuhannella.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
keijoallan
Viestit: 42
Liittynyt: 08.12.2006 22:41
Paikkakunta: vantaa

SHELLIN OELIT

Viesti Kirjoittaja keijoallan »

TERVEHDYS!no se on hyvä kun shellin öljyt pelaa!mulla itselläni on vaan huonoja kokemuksia!mutta NOU HÄTÄ jos sulla pelaa niin hyvä niin!.kuule mminulla on tollanen cityliineri 2.4 diesel,se on matkailu autoksi katsastettu.ja oisin halunnut siihen 15"vanteet,ja muutenkin teknisiä tietoja tosta autosta?mut ei ei löydy mistään?ja kun toi saksan ja espanjan kielikään ei oikein taitu!niin ei tietoa saa!mutta noi sun sivut siis sä oot tehny hyvää työtä!!!hyvä sä!!tollasii miehiä pitäs olla ennenmänki!!terv keijoallan 8)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3410
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Sen verta nuista öljyistä pakko kommentoida kun on ollut noita W123 dieleistä, niin paras öljy mikä niissä on on ollut ja toiminut parhaiten on Castrolin SLX 0/30W. Oli aikanaan testeissä ylivoimaisesti paras ja kepitti Mobilinkin lähes 6-0. paskaa ei se Mobilkaan ole, mutta väitän Castrolin SLX olevan parasta mitä rahalla saa. kallistahan se on, mutta jos on hyvä kone joka ei syö öljyä, niin tuolla minä ajaisin...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”