Täys koneremontti 300D(video lisätty)
Nyt just on ne huonommat öljyt sisällä ja sitä menee sitten niin perkeleesti.Onneks on autokorjaamolla töissä niin voi laskea asiakkaiden vanhat 30000km ajetut öljyt kannuun ja kaataa ne mersun koneeseen .Olis saanu kyllä muuttua se seisontalaki niin ois paljon helpompaa.tapio89 kirjoitti:no johan on.. eli ootko nyt ajellut niillä "huonommilla" öljyillä että osat hioutuis?
Perkel* tuon aken toimintaa kun eivät saaneet sitä seisontahommaa nyt toteutettua, vissiin marraskuulla sitten olisi siirretty?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Oot ajanut ihan kymmeniä kilometrejä sillä tuppinurin? Taitaa olla niin että noille mersun vanhemmillekkin koneille pitää antaa sisäänajossa hönkää kunnolla....
Hitto kun tekis mieli melkein tulla kattomaan niin kovasti alkaa kiinnostaa että miten se käy ja savuaa
Edit: ainiin ja unohtui sanoa että lohkolämmitintähän ei ole "turhaan" käytetty viimetalvena jos on käyntiin lähtenyt ilmankin, kuka sitä nyt aamulla roikkia virittelis jos ei oo pakko
Hitto kun tekis mieli melkein tulla kattomaan niin kovasti alkaa kiinnostaa että miten se käy ja savuaa
Edit: ainiin ja unohtui sanoa että lohkolämmitintähän ei ole "turhaan" käytetty viimetalvena jos on käyntiin lähtenyt ilmankin, kuka sitä nyt aamulla roikkia virittelis jos ei oo pakko
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Ei täällä kokkolan lähistöllä kovin kovaa voi ajaa kun jokapaikassa on niitä peltipoliiseja ja oikeitakin .Onneks on tiuha perävälitys niin ei tarvi kuitenkaan niin kovaa ajaa saman tuloksen saavuttamiseksi.Sen oon kans huomannu että mitä kovempaa ajaa niin sitä enemmän öljyä kuluu.Mihaline kirjoitti:Oot ajanut ihan kymmeniä kilometrejä sillä tuppinurin? Taitaa olla niin että noille mersun vanhemmillekkin koneille pitää antaa sisäänajossa hönkää kunnolla....
Hitto kun tekis mieli melkein tulla kattomaan niin kovasti alkaa kiinnostaa että miten se käy ja savuaa
Edit: ainiin ja unohtui sanoa että lohkolämmitintähän ei ole "turhaan" käytetty viimetalvena jos on käyntiin lähtenyt ilmankin, kuka sitä nyt aamulla roikkia virittelis jos ei oo pakko
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Mutta kyllä luulis huohottavan heti jos vähänkään leikkoo. Ja jarillahan ei huohota..?Mihaline kirjoitti:Sitä mietin tässä kans että eikös sulla ollut lämpöongelmia sisäänajon aikana? Ettei olis pikkusen näpistäny kiinni joku pytty ja renkaat ottanu kipeetä? Viallinen painekorkki syylärissä ja kiehahtanut?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Juu aluksi oli lämpöongelmia muttei mitään älyttömiä kuitenkaan.Kovemmassa maantieajossa lämmöt nousivat vähän päälle 90 asteen eli ei pitäisi vielä haitata.Lämpöongelmat johtuivat osittain tukkeutuneesta jäähdyttimen kennosta mutta pää syyllinen oli tarvike termostaatti joka ei ilmeisesti avautunut tarpeeksi kovemmassa ajossa.Öljynmenekki on kasvanut vielä entisestään,400km sitten lisäsin ylämerkkiin öljyä ja nyt on pinta laskenut jo alle puolenvälin eli jotain lähemmäks litra on mennyt jo.Taitaa mersun kone tykätä delvacista .Ens viikonloppuna kokeilen Forte pesua ja shellin dieselmoottori öljyä.Turhaa tuokin varmasti on mutta kokeillaan mitä tapahtuu.Pitäiskö vaihtaa vanha kone takaisin ja tehä remontti uudestaan öljyä ei ainakaan sitten noin paljoa kuluis.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Ensviikon torstaina tempasen kannen ylös mersun koneesta että näkee mitä siellä on tapahtunu.Saapa nähä mitä näkyy,savua tulee nyt heti ku jostain DX korollasta aikoinaan ja öljyä menee aivan älyttömiä määriä .Jos mäntiä joutuu irrottelemaan ja joutuuhan niitä tällä tuurilla niin joudun veholta tilaamaan uudet kiertokangen pultit koska vanhoja ei vissiin voi montaa kertaa kiristellä venymisen takia.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Paineita ei oo mitattu mutta tuntuisivat olevan kunnossa koska kone käynnistyy kylmänä todella hyvin ja käy heti kaikilla.Männänrenkaat on 16000km ajetut ja käyntilämmöt on noin 85astetta jatkuvasti.cdi kirjoitti:Puristuspaineet ??---------------->uudet männänrenkaat+80 c* termostatti.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Avataan nyt ja katotaan mitä on sattunut.Vanha mersun kone on helppo tapaus avattavaksi kun sitä vertaa esim bemarin vanos tai valvetronic koneisiin eli siinä mielessä tuo kannen irroitus ei mikään iso asia oo.Öljypohjankin saa konetta irroittamatta pois joten mäntiäkin pääsee kohtuullisesti tutkimaan.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Juu, auki vaan - ei öljynkulutus tuosta enää itsekseen lopu.
Kovasti on pitänyt miettiä syitä moiseen ongelmaan tätä topikkia lueskellessa ... mahdollisuuksia on aiemmin mainitsemani liian karkea hoonaus tai männänrenkaita poikki / väärin paikallaan.
Tai soikeat sylinterit tms. ihmeellistä.
Ei ole tarkoitus epäillä Jarin asentajantaitoja, lähinnä mietin mitä virheitä itselleni olisi voinut konetta kasatessa tulla jotta öljynkulutus olisi noin suurta.
Kovasti on pitänyt miettiä syitä moiseen ongelmaan tätä topikkia lueskellessa ... mahdollisuuksia on aiemmin mainitsemani liian karkea hoonaus tai männänrenkaita poikki / väärin paikallaan.
Tai soikeat sylinterit tms. ihmeellistä.
Ei ole tarkoitus epäillä Jarin asentajantaitoja, lähinnä mietin mitä virheitä itselleni olisi voinut konetta kasatessa tulla jotta öljynkulutus olisi noin suurta.
Voikos ne männät olla väärät? Jossain mersun pakussahan oli tyyppivikana hurja öljyn kulutus. Korjausohje siihen oli, männät irti ja poralla öljyrenkaan uran pohjaan lisäreikiä. Oli juurikin tuon aikakauden vehkeitä. Voisiko olla, että männän valmistajalla olisi tullut juuri tuohon sopimattomat männät.
Itselläkin tulee mieleen soikeat pytyt tai väärin oleva öljyrengas. Tietysti sitten on vielä ventiilin ohjurit. Olen nykyisin oppinut olemaan luottamatta koneistamoihin. Liian monta kertaa on pitänyt korjailla niiden tekosia.
Itselläkin tulee mieleen soikeat pytyt tai väärin oleva öljyrengas. Tietysti sitten on vielä ventiilin ohjurit. Olen nykyisin oppinut olemaan luottamatta koneistamoihin. Liian monta kertaa on pitänyt korjailla niiden tekosia.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Kaikki on täysin mahdollista mun tuurilla.Nyt kun kerran koneen avaan niin aloitan järjestelmällisesti tutkimaan ylhäältä alaspäin että mistä öljyn menekki johtuu.Ekaks kannen tarkastelua,sitten sylinterit ja niiden mittaus onko soikeutta,jos ei vieläkään löydy mitään niin sitten männät ylös, vitonen ensin koska sen asentamisessa oli ongelmia jolloin renkaat olisivat voineet vaurioitua.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Kansi on nyt nostettu pöydälle ja sylintereissä näkyi pari pientä naarmua jokaisessa mutta ne ovat uskoakseni täysin merkityksettömiä.Kannessa sen sijaan olikin enemmän ihmettelemisen aihetta koska jokaisessa pakokanavassa oli öljyinen raita venttiilin ohjurin kohdalla ja eniten öljyä oli just vitospytyn kanavassa.Voisko kannesta olla ohjurit halki ja öljy päästä sitäkautta raakana pakokanavaan tai jotain muuta vastaavaa.Kaikki tietysti on mahdollista ja kansi lähtee nyt sen tehneelle koneistajalle tutkittavaksi.Oliskohan sylintereistä löytyneet naarmut tulleet kevyestä leikkautumisesta sisäänajon aikana tai epäpuhtaasta imuilmasta?Siinäpä taas ihmettelyn aihetta enemmän moottoreita purkaneille.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Aivan mahtavat kuvat!!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Otin tänään venttiilit irti kannesta ja ohjurit tuntuivat olevan tiukasti paikoillaan.Öljyraita jokaisessa pakokanavassa kertoo kuitenkin siitä että öljyä on päässyt suoraan ilmeisesti ohjurinkumien kautta pakokanavaan ja miksei myös imukanavaan.Imukanavassa öljyraitaa ei näy koska siellä on aina kevyt öljyhuntu joka on tullut huohottimen kautta.Meinasin että otan pikkuöljypohjan pois ja nostan pari mäntää sen kautta ylös ja katon vielä ettei niissä ole vikaa.Sitten vaan alkuperäisillä ohjurinkumeilla kansi kasaan ja paikoilleen.Paljonkohan maksaa alkuperäinen yläpään tiivistesarja?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
KL:ssä 82€ eli jos peilaa OM603:n hintaeroihin niin Veholla vois olla 116€jari_w123 kirjoitti:Paljonkohan maksaa alkuperäinen yläpään tiivistesarja?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.