Om 615-->om 617, moottorinvaihto proggis.

Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Oliko sulla sarjahehkut ?

Meikä kerran laitto sarjahehkuissa ne rautajohot "väärinpäin"
jolloin kaasua painaessa kaasuvivusta osu siihen rautajohtoon ja naps, siinähän sitten ensimmäinen hehku paloi poikki :? Sai sitä hieman ihmetellä että miksi ei hehkut toimi, pöljä kun on... :)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ahaa, niinkin voi käydä.
Kaasuvivuston ei pitäisi ottaa mihinkään kiinni.
Rele sai vettä ja tykkäs varmaan tooosi hyvää. :?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mjoo tuo tapahtui mulla pystärin 220 konneessa ja siinähän on tuo vivusto pikkasen eri paikassa..

-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jatkaaksemme irkissä käytyä keskustelua niin kyllä niillä kiemuiroilla noissa rautajohdoissa oli jokin merkitys: Niiden välillä jännitehäviö tulisi olla 2.0-2.6 Volttia
http://students.oamk.fi/~t3mail00/03102006054.jpg

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Hmmmmm...
Juu, pitää mitata resistanssi.
Toisaalta, pienentämällä resistanssia, saisi enempi tehoa hehkuille.
Jos ne nyt ees kestävät.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tuolta lissää:
http://mb.braingears.com/123_DISK2/prog ... 15-505.pdf

Kaippa ne pallaa paukahtaa ilman noita "resistance conductoreita"

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7198
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No niinhän ne tekkeepi...
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Sami R kirjoitti:^Hmmmmm...
Juu, pitää mitata resistanssi.
Toisaalta, pienentämällä resistanssia, saisi enempi tehoa hehkuille.
Jos ne nyt ees kestävät.
En kyllä suosittele. Saattavat palaa poikki tai vähintäänkin kestoikä laskee. Luulisi että tuossa on noi metallitangot juurikin sen takia että ne pienentävät jännitettä jottei lanka pala poikki.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Dunkelblau123 kirjoitti:
Sami R kirjoitti:^Hmmmmm...
Juu, pitää mitata resistanssi.
Toisaalta, pienentämällä resistanssia, saisi enempi tehoa hehkuille.
Jos ne nyt ees kestävät.
En kyllä suosittele. Saattavat palaa poikki tai vähintäänkin kestoikä laskee. Luulisi että tuossa on noi metallitangot juurikin sen takia että ne pienentävät jännitettä jottei lanka pala poikki.
Niin tai ne rajoittaa virrankulkua kun hehkut läpenee -> kulukoo enemmän virtaa ? :)


-risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jännitteenjako tuossa on kyseessä, kuten ounastelinkin. Nuo tangot ovat vastuksia, lämmetessään niiden resistanssi kasvaa ja ne rupeavat rajoittamaan enempi virrankulkua, tai sitten ei. Kaippa nuo kaikki liitoksetkin vois katsoa läpi ja putsata.
Uudemmat hehkut kiinnostaisi, muttei ole varaa päivittää järjestelmää.
Hoohhoijakkaa, kai sitä pitää lähteä tutkimaan. :cry:
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Taas toimii hehkut.
Starttimoottori ei tunnu vieläkään löytävän aina kehälle vaan pyörii vimmatusti tyhjää. Perskele.
Nyt ei enää ole tehnyt tuota, jostain syystä.
Kaasuvivustoon saatu lisää liikettä, nyt ehtii jo.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”