Syötöt kohdilleen
Syötöt kohdilleen
Kirjoittelen ensimmäistä kertaa ja tarvitsen vähän apua, minulla ei ole juurikaan mitään kokemusta mersun moottoreista joten kyselisin syöttöjen nostoa koneeseen. Autona on range rover jossa 300d 5 pyttynen.
on täällä jossain ohjeetkin...
vielä ku löytäis ne.. taisi olla jopa tiedotteena jossain..
edit: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html sivun alalaidassa melkosen perusteellisesti kerrottuna

edit: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/04022005.html sivun alalaidassa melkosen perusteellisesti kerrottuna
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Kysympä tässä samassa topicissa...

Jossain puhuttiin "vetävien kierrosten" säädöstä...
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi, kun tyhmä ei tajua, ja nostetaanko niitä tuosta pumpun keskeltä kuusiokolo ruuvista, niin ja kuinka paljon ruuvia pyöritetään.
Ja tosiaan tuo vasemmanpuoleinen pumppuhan mulla tuossa yykaakoossa näytti olevan kun syöttöruuvilla jo vierailin

Jossain puhuttiin "vetävien kierrosten" säädöstä...
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi, kun tyhmä ei tajua, ja nostetaanko niitä tuosta pumpun keskeltä kuusiokolo ruuvista, niin ja kuinka paljon ruuvia pyöritetään.
Ja tosiaan tuo vasemmanpuoleinen pumppuhan mulla tuossa yykaakoossa näytti olevan kun syöttöruuvilla jo vierailin

Vetävien kierrosten säätö nostaa koneen maksimi kierroslukua. Normaalisti W123 max on 5300rpm, yksi kierros käännettynä sisäänpäin nostaa vetäviä 200rpm ja syöttö ei katkea niin aikaisin kuin vakiosäädöillä. Yhden kierroksenkin säädön huomaa. Katsastukseen en omaa w123 200D tä vienyt täysillä säädöillä kun kone kiersi noin 6000 rpm (kolmosella veti 120 asti). Tehoa tulee keskikierroksilta asti lisää kun nostaa vetäviä. Vanhemmassa MW pumpussa pitää lisätä vivuston liikerataa ja poistaa rajoitinruuvi pumpun kyljestä. Kannattaa katsoa myös että vivusto menee oikeasti pohjaan asti kun kaasun painaa pohjaan. Näillä eväillä 200D->240D ja 240D-->300D.
Laskinko oikein, että sulla pyöritetty vetäviä noin 3,5kierrostaSami R kirjoitti:Vetävien kierrosten säätö nostaa koneen maksimi kierroslukua. Normaalisti W123 max on 5300rpm, yksi kierros käännettynä sisäänpäin nostaa vetäviä 200rpm ja syöttö ei katkea niin aikaisin kuin vakiosäädöillä. Yhden kierroksenkin säädön huomaa. Katsastukseen en omaa w123 200D tä vienyt täysillä säädöillä kun kone kiersi noin 6000 rpm (kolmosella veti 120 asti). Tehoa tulee keskikierroksilta asti lisää kun nostaa vetäviä. Vanhemmassa MW pumpussa pitää lisätä vivuston liikerataa ja poistaa rajoitinruuvi pumpun kyljestä. Kannattaa katsoa myös että vivusto menee oikeasti pohjaan asti kun kaasun painaa pohjaan. Näillä eväillä 200D->240D ja 240D-->300D.
6000-5300=700:200=3,5???
Uskallanko siis pyöräyttää suoriltatein vaikka 3 kierrosta.
On niin tympee tuo pumppu mun mielestä aina avata, että ei viittis montaa kertaa tehdä, vai pitääkö siltikin vain kokeilla pikkuhiljaa esim kierros kerrallaan.
Niin ja voiko tuota muuten kiristää liikaa/mitä tapahtuu jos kiristää liikaa?