suuttimista
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
suuttimista
Terve. Olisi pari kysymystä nista diisselin suuttimista
1. mitäs noille suuttimille tehdään kun ne säädetään?
2. mulla vuotaa suuttimet suuttimen rungon ja kannen välistä. meniskö ihan kiristämällä vai täytyykö oikein ottaa auki? Aloin oikein testailemaan ja kastelee vaan runsaasti jo 3km:n ajolenkin jälkeen...
1. mitäs noille suuttimille tehdään kun ne säädetään?
2. mulla vuotaa suuttimet suuttimen rungon ja kannen välistä. meniskö ihan kiristämällä vai täytyykö oikein ottaa auki? Aloin oikein testailemaan ja kastelee vaan runsaasti jo 3km:n ajolenkin jälkeen...
Viimeksi muokannut nokivasara, 26.7.2007 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaan vaikka en mitään tiedäkkään, vierestä seurasin kun asentaja kasas uudet kärjet ja sääti avautumispaineet suihkuista. Suihkurunko avattiin vaihdettiin kärki ja kasattiin. Mitattiin avautumispaine ja vaihdettiin tarvittaessa suihkua sulkevan jousen alle eripaksuinen simmilevy jolla saatiin avautumispainetta nostettua tai laskettua... Saa viisaammat korjata jos meni pahasti metsään...
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Ihan oikein meni .Jos suutinrunko vuotaa niin suosittelisin viemään suuttimen\suuttimet diesel pajalle tarkistettavaksi.Suutin joudutaan todennäköisesti avaamaan ja hiomaan rungon ja hatun vastin pinnat että suutinrunko saadaan tiiviiksi.Suutin ei välttämättä toimi enään jos kokeilet ite kiristää sitä hattua.Toisaalta jos pihassa on joku toinenkin kulkuneuvo voi kiristämistäkin kokeilla se joko onnistuu tai sitten ei .Mihaline kirjoitti:Vastaan vaikka en mitään tiedäkkään, vierestä seurasin kun asentaja kasas uudet kärjet ja sääti avautumispaineet suihkuista. Suihkurunko avattiin vaihdettiin kärki ja kasattiin. Mitattiin avautumispaine ja vaihdettiin tarvittaessa suihkua sulkevan jousen alle eripaksuinen simmilevy jolla saatiin avautumispainetta nostettua tai laskettua... Saa viisaammat korjata jos meni pahasti metsään...
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Siinä on tasotiivistys.Kaksi erittäin sileää pintaa vastakkain ja se vuotaa heti jos pinnoissa on pienikin syöpymä.Suuttimen kärjen ja neulan välys on niin pieni että pienikin kärjen muodonmuutos voi johtaa neulan kiinni leikkaamiseen joka taas johtaa pahasti kolkuttavaan käyntiääneen autolla ei uskalla enään ajaa .Muodonmuutos voi tapahtua juuri siinä että hattua kiristetään sen jälkeen kun avautumispaineet on joskus säädetty.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos se rungosta hiukan tihkuu niin puhalla kuivaksi, putsaa esim. jarrunputsausprayllä, emmännän värintöntä kynsilakkaa saumaan, anna kuivua ja hyvä tuli
P.S.
Jos emäntää ei vielä ole niin se tietää baarireissua
P.S.
Jos emäntää ei vielä ole niin se tietää baarireissua
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
vai kynsilakkaa. no miksei olihan mulla sentään yksi kuva kun kerran korjausopaskin on. heti vain tänne voorumille itkemään.(sitä varten ne kait on) eli eikö minun kannata missään tapauksessa kajota siihen suuttimeen? kävi mielessä jos olisin ottanut irti tutkinut sitä. palatakseni tuohon korjausoppaan kuvaan niin siinä numero 4 on joku tiiviste, jokin prikan omainen. ajattelin vaan ensihätään "maalaisjärjellä" jos vaikka sieltä vuotaisi.
Se tiiviste mikä siitä korjausoppaasta löytyy on todennäköisesti suuttimen ja esikammion välinen tiiviste ja sieltä välistä ei polttoainetta tule.Jos tuo em tiivistee vuotaa tulee sieltä kannen ja suuttimen välistä pakokaasua.Tuo kynsilakka kikka on kyllä ihan kokeilemisen arvoinen,siinä ei ainakaan mitään vahinkoa tule.Voit kyllä kokeilla omalla vastuulla kiristääkkin sitä "hattua" suuttimesta mutta mulle ainakin kävi huonosti kun niin tein.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: 30.10.2006 13:28
- Paikkakunta: turku
Ensiksi suutin puretaan ja osat puhdistetaan huolellisesti,sitten hiotaan suuttimen rungon pinnat tasaiseksi,uusi kärki asennetaan ja suutin kasataan.Seuraavaksi mitataan avautumispaineet,tarkastetaan vuotaako suutin,katsotaan onko suihkun kuvio oikeanlainen.Jos avautumispaine ei ole kohdallaan vaihdetaan sinne jousen alle niitä shimmilevyjä jotta paine saadaan kohdalleen.Suutinta voi joutua kevyesti kopauttamaan kylkeen jotta sisuskalut asettuvat kohdilleen ja suutin toimii oikein.Joskus ammattikoulu aikoina tuli ite tehtyä suutinremontti omaan pystäriin ja vituikshan se meni .Kaks uutta suutinkärkeä meni pilalle siinä hommassa ja kauhea vitutus päälle sen takia.Silloin päätin että tuo oli ensimmäinen ja viimeinen suutinremontti mitä itse teen ja tämä päätös on pitänyt.Hommassa tarvitaan kokemusta ja erikoisvälineitä että homma onnistuu kunnolla.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Mää vaihoin tuohon oman alakuperäseen konheeseen(om615) suutinkärjet ja onnistu kohtuuella! Vähä kylymänä kalatti ja lämpimänäkin savutti sinistä.
No, verrattuna lähtökohtaan oon tyytyväinen! Se kävi vaan kolomella ku yks kärki oli jumissa.
Muttempa taija ennää tässä 617ssa mennä nuita ihte vaihtaan.
No, verrattuna lähtökohtaan oon tyytyväinen! Se kävi vaan kolomella ku yks kärki oli jumissa.
Muttempa taija ennää tässä 617ssa mennä nuita ihte vaihtaan.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Heh, edesmenny isäukkoni lattoi mut iana tekeen suuttimet ja tulihan niitä tehtyä aikoinaan meleko paljon. Boschin 072 lopunumeron kärki oli semmonen et melekein taikoja sai tehdä jotta sai pelaamaan niinkuin pitikin.jari_w123 kirjoitti:Silloin päätin että tuo oli ensimmäinen ja viimeinen suutinremontti mitä itse teen ja tämä päätös on pitänyt.Hommassa tarvitaan kokemusta ja erikoisvälineitä että homma onnistuu kunnolla.
Ei se kauheen vaikeeta hommaa ole, omat jipponsa ja "hilpaamista" se vaatii hyvän tuloksen saamiseksi. Sellaasta pura ja kokoa hommaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi