Glykolit häviää??
Glykolit häviää??
Mikä voi olla vikana kun nesteet häviää syyläristä auto käypi ja toimii muuten iinkö pitää!!!
Re: Glykolit häviää??
No sanotaan nyt ensimmäiseksi, että tarkista vesipumppu. Siellä vesipumpun rungon alapuolella on sellainen reikä, josta se pääsee kuluneena vuotamaan.Rikhard kirjoitti:Mikä voi olla vikana kun nesteet häviää syyläristä auto käypi ja toimii muuten iinkö pitää!!!
Osa maksaa alkaen n. 30 euroa, ja voi itse vaihtaa pihalla kelillä kuin kelillä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 05.11.2007 13:07
Ei oo 123:ssa tuollasia muoviosianollajakari kirjoitti:Onkos tässä mallissa muovinen termarikotelon kansi?
Nyt ku oikein mietin niin onkos sen moottorissa mitään muuta muovista kuin öljytikun lenkki ja polttoaineen käsipumpun kahva? Vanhan erillisellä öljytilalla olevan ruuttapumpun öljykorkki tais olla kanssa muovia.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
no hyvä että sulla hä mulla häviää kaikki muut nesteet paitti jäähytinnesteet asiaan eli vesipumppuhan sen voi tosiaan tehä,mutta kannattaa kattoa ettei syyläri oo esim. niin huonossa kunnossa että olis halennu tai sitten jokin letku halennut vanahemmuuttaan. Nuita letkuvuotoja on välillä mielenkiintosia kun ei oikeen kylmänä puristelemallakkaan vuoja mutta ajappa lämpimäksi oikeen ja purista niin johan se vuotaa ku seula
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Tekeekö painetta vesipuolelle? Jos ylävesiletku on kova kuin kivi ja korkin avaa niin suhahtaa ankarasti, niin kansipahvi taitaa olla selvä. 1-2 tai 3-4 välistä yleensä korkkaa vesikanavaan... Itse vaihdoin pahvin pari kolme viikkoa sitten. Ihmettelin kun alko ulkona olla pakkasta ja autoon ei tyhjäkäynnillä tullut enään lämmintä sisälle vaikka moottorin lämmöt oli yli 80 asteessa. Puski nesteet paisarin korkin välistä mäelle, kun paine vesikanavissa nousi.
w123
joo suhahtaa kyllä korkin avatessa onko minkähintanen homma kannen pahvin vaihto
Re: w123
Onko muita oireita kuin pelkkä suhahdus korkkia avattaessa. Esim. öljyä nesteiden seassa tai toisinpäin. Sillä jäähytys järjestelmässä kuuluukin olla pieni ylipaine mikä nostaa nesteiden kiehumispistettä. Ja korjaamoilla pystyy nykysin testaamaan tuleeko paisariin pakokaasuja. Pelkkä suhahdus ei omasta mielestäni vielä ole niin hälyttävä merkki kannentiivisteen palamisesta että rupeisin vaihdattamaan/vaihtamaan, tosin en tiiä miten suuri se sun autossa oleva suhahdus onRikhard kirjoitti:joo suhahtaa kyllä korkin avatessa onko minkähintanen homma kannen pahvin vaihto
w123
No ei se hirveä suhahdus ole mutta suhahtaa kuitenkin pitääpä huomenna ajaa kaverin lämpimään talliin ja alkaa tutkimaan asiaa tarkemmin nyt ku näitä vinkkejäki sai. Kiitoksia
Re: w123
Juu ei pieni suhahdus haittaa, mutta jos ylävesiletku on ajonjälkeen kivikova ja suhathaa reilusti kun korkin avaa. Eipä itselläkään tullut öljyä nesteisiin tai nestettä öljyyn. Moottori toimi muutenkin hyvin, mitä nyt sitä nestettä hukkas... Puhaltaa sylinterin paineen sylinterien välissä menevään vesikanavaan kas näinville-l kirjoitti:Onko muita oireita kuin pelkkä suhahdus korkkia avattaessa. Esim. öljyä nesteiden seassa tai toisinpäin. Sillä jäähytys järjestelmässä kuuluukin olla pieni ylipaine mikä nostaa nesteiden kiehumispistettä. Ja korjaamoilla pystyy nykysin testaamaan tuleeko paisariin pakokaasuja. Pelkkä suhahdus ei omasta mielestäni vielä ole niin hälyttävä merkki kannentiivisteen palamisesta että rupeisin vaihdattamaan/vaihtamaan, tosin en tiiä miten suuri se sun autossa oleva suhahdus onRikhard kirjoitti:joo suhahtaa kyllä korkin avatessa onko minkähintanen homma kannen pahvin vaihto
Kuva kannesta, itsellä oli mennyt sekä tiivisteen alta että yläpuolelta... Olihan sitä tiivistevauriota avitettu jo jonkin aikaa 2,0bar ahtopaineella joskus jopa vähän ylikkin!
Vaihtohan ei ole paha homma jos vähänkään pysyy työkalut kädessä, itellä meni noin 2 iltaa töiden jälkeen ruuvattuna. Oheishärveliä on sen verran paljon nykyään koneen ympärillä. Vaparissa ei paljon tartte purkaa että saa tiivisteen vaihdettua
w123 glykolit häviää
ei taida olla kannessa vika ku löysin EHKÄ vuodon mutta en tiedä osaanko selittää mutta kokeilen. Vuoto näyttäs olevan siellä vesipumpun kaaressa eli siellä alaosassa joka kaartaa ikäänkuin moottoriä päin.
Eihän näistä kansipahvit mene, jos ei tosiaan ole turbotettu tai ajettu ilman nesteitä-älkää nyt sekoittako näitä oikeita autoja "autosien" vikoihin
123:sen vesivuoto on melkein aina ulkopuolinen, ja nimenomaan vesipumpussa. Ja jos suhahduksen perusteella lähtisi kannentiivisteitä vaihteleen, niin sen homman saisi tehdä aika moneen ehjään ja uuteenkin autoon.
Ja tuon 123:sen vesipumpun voi vaihtaa myös pihalla 20 asteen pakkasessa-siis aivan oikeasti. Jos ei muuten tarkene, niin ajaa koneen lämpimäksi, niin sitten on hyvä puolessa tunnissa vaihtaa pumppu uuteen.
123:sen vesivuoto on melkein aina ulkopuolinen, ja nimenomaan vesipumpussa. Ja jos suhahduksen perusteella lähtisi kannentiivisteitä vaihteleen, niin sen homman saisi tehdä aika moneen ehjään ja uuteenkin autoon.
Ja tuon 123:sen vesipumpun voi vaihtaa myös pihalla 20 asteen pakkasessa-siis aivan oikeasti. Jos ei muuten tarkene, niin ajaa koneen lämpimäksi, niin sitten on hyvä puolessa tunnissa vaihtaa pumppu uuteen.
Joo en sitä epäile, mutta ei nyt sekoiteta jotain turbotettua 2,0 barin ahtopaineella olevaa konetta virittämättömään vapariin. Koskematon vaparihan ei hevillä rupea vuotamaan nesteitä.Heavy kirjoitti:Kyllä ei ollut mikään pieni suhahdus PT:llä, kun korkin avasi. Ei ollut kahta puhetta oliko siellä painetta. Itse nimittäin seisoin vieressä.
samalla periaattellahan se siltikin mennee mutta toisessa on vaan tuota termistä kulutusta vähäsen enemmän saahan sen vaparinkin kyllä hajotettua/kulutettua ei se sitä se vaparittomuus rikkoontumattomaksi teekardaani kirjoitti:Joo en sitä epäile, mutta ei nyt sekoiteta jotain turbotettua 2,0 barin ahtopaineella olevaa konetta virittämättömään vapariin. Koskematon vaparihan ei hevillä rupea vuotamaan nesteitä.Heavy kirjoitti:Kyllä ei ollut mikään pieni suhahdus PT:llä, kun korkin avasi. Ei ollut kahta puhetta oliko siellä painetta. Itse nimittäin seisoin vieressä.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Kaiken saa kyllä rikki mutta harvoin on tiiviste tai kansivikaa vapari 300D:ssä. Ajaminen vähillä nesteillä, raju kenkiminen heti kylmänä, ja ylikuumeneminen särkee kyllä vaparinkin. Toisaalta kansi halkeaa ennemmin tuollaisesta kuin että tiiviste antautuu.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Sama aihe, niin kysäsenpä tässä.
OM603 kastelee allensa.
Tiputtaa pakkasella melko paljon nestettä pohjapanssaria pitkin. Joutuu lisäämään vähintään kerran viikossa, merkkivalo syttyy.
Viittaako pakkaskelivuoto vesipumppuun vai esim. termostaatin kopan tiivisteeseen tai johonkin muuhun mysteeriöön.
Konepellin alta katsoen ei kyllä löydy minkäänlaisia valkovanoja. Pumpustahan taitaa tulla poistoputki vielä alemmas.
OM603 kastelee allensa.
Tiputtaa pakkasella melko paljon nestettä pohjapanssaria pitkin. Joutuu lisäämään vähintään kerran viikossa, merkkivalo syttyy.
Viittaako pakkaskelivuoto vesipumppuun vai esim. termostaatin kopan tiivisteeseen tai johonkin muuhun mysteeriöön.
Konepellin alta katsoen ei kyllä löydy minkäänlaisia valkovanoja. Pumpustahan taitaa tulla poistoputki vielä alemmas.
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37