W123 300TD Diselipumpun alassäätö!
W123 300TD Diselipumpun alassäätö!
Joo mulla on w123 300d farmari ja haluasin tietää että mitenkä diselipumppu säädetään mahdollisimman alas elikkä auto vähäruokasimmaks? Kiitollinen vastauksista
Kulutusta et todennäköisesti saa pienenemään, jos ruuvaat syöttöjä pienemmälle 
Sensijaan säädättämällä pumpun ammattilaisen toimesta niin että ruiskutusmäärät ovat samat joka sylinterille, saat todennäköisesti kulutusta alas.
Jos työkalut pysyvät käsissä, niin mitä itse voit tehdä, on ruiskutusennakon säätö - se vaikuttaa myös kulutukseen

Sensijaan säädättämällä pumpun ammattilaisen toimesta niin että ruiskutusmäärät ovat samat joka sylinterille, saat todennäköisesti kulutusta alas.
Jos työkalut pysyvät käsissä, niin mitä itse voit tehdä, on ruiskutusennakon säätö - se vaikuttaa myös kulutukseen

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Paljonkos se nytte kuluttaa
Mulla perus 200d kuluttanu tähän asti kaiken minkä tankannu ja 100km matkalla sekajossa noin 7.7 litraa, matka ajossa menee 6.8-7.5 jos ite ajan koko ajan, vaimolla mersu vie vähemmän, kesällä vei viikon aikana sekaajossa 1.7 litraa vähemmän ku miun jalalla poljettuna, minä ku länttään polkimen aina heti lattiaan ku esmes liikenne valoista lähen enkä kertaakaan oo jääny jalkoihin.
Pumpun säädöistä ei mitään tietoa koska ja kuka on säätäny mutta woimasavua ei kovinkaan paljoa tuu, leimallaki jäi rutkasti alle päästörajan.
Normaaliaha kulutus on vielä silloin ku ainetta kuluu se 7-8,5 litraa satasella, seki riippuu vähän siitä kui paljon käskyttää polkimella.


Mulla perus 200d kuluttanu tähän asti kaiken minkä tankannu ja 100km matkalla sekajossa noin 7.7 litraa, matka ajossa menee 6.8-7.5 jos ite ajan koko ajan, vaimolla mersu vie vähemmän, kesällä vei viikon aikana sekaajossa 1.7 litraa vähemmän ku miun jalalla poljettuna, minä ku länttään polkimen aina heti lattiaan ku esmes liikenne valoista lähen enkä kertaakaan oo jääny jalkoihin.
Pumpun säädöistä ei mitään tietoa koska ja kuka on säätäny mutta woimasavua ei kovinkaan paljoa tuu, leimallaki jäi rutkasti alle päästörajan.
Normaaliaha kulutus on vielä silloin ku ainetta kuluu se 7-8,5 litraa satasella, seki riippuu vähän siitä kui paljon käskyttää polkimella.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
eli normi kulutusta ku kytkimen lamellit kuluneet, ja kone karstoittunu, hehkut ja säädöt hiukka persiillään.
Se tomaatti kuluttaa kuitenki pikkisen enempi ku manuaali.....tai se on kuskista kiinni.
Minäki sain 124 300 turpon viemään yli 12 ku pikkisen "leikin" sillä kaupunki ajossa, sen normi kulutus on se 8 sataselle, eikä oo mitenkään säädetty.
Mutta mukavuus maksaa enempi ku kauhominen, et oo vaihtoa aatellu
Minkäs vuotinen sulla varkku on
Mulla on 123 manuaali vm-84 ja ensviikolla on sellanen kytkin ku siinä kuuluuki olla, ny siinä on sellanen joka kesti jopa viikon ku se haarukka on viallinen ja levy jotenki "löysä" vaikka pintaa onkin samanverran ku uudessa, mut vaihtuu silti ensviikolla ja menee mersu myyntiin....tai vaihtoon.
Se tomaatti kuluttaa kuitenki pikkisen enempi ku manuaali.....tai se on kuskista kiinni.
Minäki sain 124 300 turpon viemään yli 12 ku pikkisen "leikin" sillä kaupunki ajossa, sen normi kulutus on se 8 sataselle, eikä oo mitenkään säädetty.
Mutta mukavuus maksaa enempi ku kauhominen, et oo vaihtoa aatellu


Minkäs vuotinen sulla varkku on


Mulla on 123 manuaali vm-84 ja ensviikolla on sellanen kytkin ku siinä kuuluuki olla, ny siinä on sellanen joka kesti jopa viikon ku se haarukka on viallinen ja levy jotenki "löysä" vaikka pintaa onkin samanverran ku uudessa, mut vaihtuu silti ensviikolla ja menee mersu myyntiin....tai vaihtoon.
Viimeksi muokannut pupetti, 20.11.2010 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
w123
Juu no en vaiha autoa olen siihen tyytyväinen ja suhkot halpa sillä silti on ajaa mutta ajattelin vain jos on mahdollista saada syöntiä alas joillakin säädöillä sun muilla
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
eikös tuo ennakon säätö kannata tehä samalla miehellä kun pumpunkin säätöteppo21 kirjoitti:Kulutusta et todennäköisesti saa pienenemään, jos ruuvaat syöttöjä pienemmälle
Sensijaan säädättämällä pumpun ammattilaisen toimesta niin että ruiskutusmäärät ovat samat joka sylinterille, saat todennäköisesti kulutusta alas.
Jos työkalut pysyvät käsissä, niin mitä itse voit tehdä, on ruiskutusennakon säätö - se vaikuttaa myös kulutukseen


Joo, toki jos pumppupajalle auton vie niin siellähän ne ajotukset kohalleen tulee.
Vaan jos on nuukapihi, eikä raaski säädättää pumppua, niin ajotuksen saa kotonakin säädettyä
Vaan jos on nuukapihi, eikä raaski säädättää pumppua, niin ajotuksen saa kotonakin säädettyä

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
minkäs tautta sitä ajotusta pittää säätää jos pumpullekkaan ei ole tehty mittäänteppo21 kirjoitti:Joo, toki jos pumppupajalle auton vie niin siellähän ne ajotukset kohalleen tulee.
Vaan jos on nuukapihi, eikä raaski säädättää pumppua, niin ajotuksen saa kotonakin säädettyä


Nii, ja eikös ainaki 124sissa puhuta että pitäs olla aikasemmalla kuin tehtaan asetus, niin kuluttais vähemmän ja kävis herkemmin 

...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ruiskutussuuttimien kuntokin vaikuttaa paljon kulutukseen. 
Ajoitus kohdalleen ja suutinnokat uusiksi niin alkaa olla paketti kasassa.
Sitten jos haluaa sijoittaa muutaman satasen lisää niin käyttää auton/ pumpun pajalla jossa saadaan sylinterikohtaiset syötöt tasattua.
Syötönsäätö ei kulutukseen vaikuta jos ajotyyli pysyy täysin samanlaisena.
EDIT: Talvikelissä tuolle vanhalle 3l vitoselle +automaatille on vielä 10l/100km aivan normaalia.

Ajoitus kohdalleen ja suutinnokat uusiksi niin alkaa olla paketti kasassa.
Sitten jos haluaa sijoittaa muutaman satasen lisää niin käyttää auton/ pumpun pajalla jossa saadaan sylinterikohtaiset syötöt tasattua.
Syötönsäätö ei kulutukseen vaikuta jos ajotyyli pysyy täysin samanlaisena.
EDIT: Talvikelissä tuolle vanhalle 3l vitoselle +automaatille on vielä 10l/100km aivan normaalia.
KA, onko se jarin getrakki levinny sitten? Paljonko vei sillon ketrakilla?jari_w123 kirjoitti:Mulla on kans 300D farkku ja automaatti. Kulutus pyörii 9-10 litran välillä jatkuvasti, jos haluaa kulutusta pienemmäksi kannattaa vaihtaa autoa sillä tuommoset kulutkset on ihan normaaleja vaikka kaikki olisi kunnossa.
Tähdellisen parantola