280 ce AMG?
280 ce AMG?
Olis tällainen kysymys. Ostin pari vuotta sitten coupe-mallisen 123 korisen korinvaihto mese vm. 1977. Auto on toiminut kuin unelma, mitään ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin öljyt laatikkoon ja koneeseen vaihtaa. Edellinen omistaja oli siinä luulossa, että moottori olisi amg- moottori. Olen yrittänyt jahdata moottorin vaihtanutta omistajaa, mutta hän on kuulemma siirtynyt autuaammille Mersumaille, elikkäs kuollut. Mersu oli jossain vaiheessa ent. NHL- kiekkoilija Tuomas Grönmanin käytössä. Kysymys kuuluu siis, miten varmistua asiasta onko amg.n virittämä kone vai ei? ( punaiset viivatarrat ja logo koneen päällä, eu muita amg levikkeitä tms.)
Tiedon ehkä voisi saada lähettämällä kyselyn ja moottorinumeron AMG:lle sähköpostilla.
Autossa tuskin on silloin mitään levikkeitä jos on korinvaihto, eli tekniikka on vaihdettu toisesta autosta siihen.
Mulla taas puolestaan on toistenpäin, kaikilla varusteilla oleva 280CE johon vaihdettu 300D tekniikka, alkuperäinen Amg logolla varustettu lippa oli autossa kiinni ostaessa, ja siinä oli jopa harvinaiset valkoinen nahkasisusta. Pitäisi lähtettää Amg:lle kysely korinumeron perusteella onkohan aito vaiko jälkeen tehty.
-Tapsa
Autossa tuskin on silloin mitään levikkeitä jos on korinvaihto, eli tekniikka on vaihdettu toisesta autosta siihen.
Mulla taas puolestaan on toistenpäin, kaikilla varusteilla oleva 280CE johon vaihdettu 300D tekniikka, alkuperäinen Amg logolla varustettu lippa oli autossa kiinni ostaessa, ja siinä oli jopa harvinaiset valkoinen nahkasisusta. Pitäisi lähtettää Amg:lle kysely korinumeron perusteella onkohan aito vaiko jälkeen tehty.
-Tapsa
Tähdellisen parantola
AMG:hän oli tuohon aikaan vielä oma pajansa ja autoihin tehtiin muutoksia sitä mukaan mitä ostaja halusi. Eli tähän korinvaihtotapaukseen on voinut ostaja haluta vain kulkupuoleen parannusta. Vai olenko ihan väärässä 

190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Niin no eihän se korinvaihto monesti merkkaa muuta kuin paperien vaihtoa
Korkeintaan kone ja laatikko vaihtuu ja ehkä jotain muuta pientä. Riippuu ihan kanta-autosta jne. Joskus jopa tehtiin niin että kanta-autoon vaihdettiin kone joksikin aikaa (esim 200D:hen m110), sitten prosentit pyyhkiyty pois muutaman vuoden päästä ja sen jälkeen tehtiin "korinvaihto" Eli lyötiin tämän 200D:n runkonumero vaikka 280CE:n runkonumeron rinnalle ja ehkä konekkin siirretty takasin 280CE:hen tjms. Riippuu ihan tapauksesta 


190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Eikun alunperin 300ree sedan ja lyöty kiini 280ce koppa. Homma menee monesti ymmärtämisen kanssa vaikeaksi kun oikeasti "sitä alkuperäistä autoa" on tekniikka, ei pellit.tapio89 kirjoitti:Aivan, nyt tajusin mitä ajoit takaa.
Eihän sitä tiedä tosiaan, mutta mullakin kv on varmasti 100% koovee, aluperin 280ce ja lyöty kii 300Ree.
I drive an Opel. What's your excuse?