240D lykkää savua huohottimesta
240D lykkää savua huohottimesta
Elikkäs aloin tuossa tutkailemaan että mistä savuttaa ko renkaan vierestä tulee savua ulos. Ensin epäilin pakoputkea mutta sieltä ei löytynyt vuotopaikkaa niin aikani tutkailin niin huomioni kiinnittyi tähän:
Eikös tuon kuuluisi mennä tuohon ilmansuodattimen koteloon eikä lokasuojaan tuon letkun? Altapäin huomasin jo aiemmin että esim jousessa oli öljyä. Ja johtoa nyplätessä se otti ja irtosi niin näkymä oli tämä:
Onko tuo kone sitten jostain kohtaa rikki vai onko tuo ihan normaalia että noin paljon huohottaa? Uskallanko törkätä tuon putken takaisin oikeaan paikkaansa vai hajottaako se koko höskän?
Eikös tuon kuuluisi mennä tuohon ilmansuodattimen koteloon eikä lokasuojaan tuon letkun? Altapäin huomasin jo aiemmin että esim jousessa oli öljyä. Ja johtoa nyplätessä se otti ja irtosi niin näkymä oli tämä:
Onko tuo kone sitten jostain kohtaa rikki vai onko tuo ihan normaalia että noin paljon huohottaa? Uskallanko törkätä tuon putken takaisin oikeaan paikkaansa vai hajottaako se koko höskän?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
-
- Viestit: 2095
- Liittynyt: 02.10.2005 21:20
Pistä se letku imusarjaan koska sinne se kuuluu ei ilmansuodatinkoteloon.Tuo nippa mikä tuossa ilmansuodattimen kannessa on vapaana pitää tukkia ja kotelon alta imusarjasta löytyy oikea paikka tuolle letkulle.Huohotuskaasujen mukana kulkeutuu aina lievästi öljysumua eikä se ole vaarallista kun imusarja on rakennettu niin ettei öljyä pääse kertymään öljyä lievää kerrosta enempää,OM 616 moottorissa asia on näin joten voit laittaa letkun paikalleen.Tuo nippa mikä suodattimen kannessa on vapaana kuuluu vanhemman mallisen alipainepumpun yhteyteen josta paineputki menee ilmansuodattimen kanteen.Kuvan 240D:ssä on ilmeisesti vaihdettu uudempi yksiputkinen pumppu jolloin nippa on jäänyt vapaaksi ja jota kautta moottori vetää paskaa sisäänsä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
jari_w123 kirjoitti:Pistä se letku imusarjaan koska sinne se kuuluu ei ilmansuodatinkoteloon.Tuo nippa mikä tuossa ilmansuodattimen kannessa on vapaana pitää tukkia ja kotelon alta imusarjasta löytyy oikea paikka tuolle letkulle.Huohotuskaasujen mukana kulkeutuu aina lievästi öljysumua eikä se ole vaarallista kun imusarja on rakennettu niin ettei öljyä pääse kertymään öljyä lievää kerrosta enempää,OM 616 moottorissa asia on näin joten voit laittaa letkun paikalleen.Tuo nippa mikä suodattimen kannessa on vapaana kuuluu vanhemman mallisen alipainepumpun yhteyteen josta paineputki menee ilmansuodattimen kanteen.Kuvan 240D:ssä on ilmeisesti vaihdettu uudempi yksiputkinen pumppu jolloin nippa on jäänyt vapaaksi ja jota kautta moottori vetää paskaa sisäänsä.
Äää olikos turbossa sitten tuossa nipassa kotelon kannessa huohotus? Kun miullon hämärä muistikuva että jossain näin tämmösen systeemin ja oli ihan tehdasasenteisen oloinen?
MB 300D, MB 380 SEC, MB 600 SEC, VW TDI.
Voi muuten ollakkin,itsekkin olen jossain nähnyt semmosen.Mihaline kirjoitti:jari_w123 kirjoitti:Pistä se letku imusarjaan koska sinne se kuuluu ei ilmansuodatinkoteloon.Tuo nippa mikä tuossa ilmansuodattimen kannessa on vapaana pitää tukkia ja kotelon alta imusarjasta löytyy oikea paikka tuolle letkulle.Huohotuskaasujen mukana kulkeutuu aina lievästi öljysumua eikä se ole vaarallista kun imusarja on rakennettu niin ettei öljyä pääse kertymään öljyä lievää kerrosta enempää,OM 616 moottorissa asia on näin joten voit laittaa letkun paikalleen.Tuo nippa mikä suodattimen kannessa on vapaana kuuluu vanhemman mallisen alipainepumpun yhteyteen josta paineputki menee ilmansuodattimen kanteen.Kuvan 240D:ssä on ilmeisesti vaihdettu uudempi yksiputkinen pumppu jolloin nippa on jäänyt vapaaksi ja jota kautta moottori vetää paskaa sisäänsä.
Äää olikos turbossa sitten tuossa nipassa kotelon kannessa huohotus? Kun miullon hämärä muistikuva että jossain näin tämmösen systeemin ja oli ihan tehdasasenteisen oloinen?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Juu, turpossahan semmoneeen on:jari_w123 kirjoitti:Voi muuten ollakkin,itsekkin olen jossain nähnyt semmosen.Mihaline kirjoitti:
Äää olikos turbossa sitten tuossa nipassa kotelon kannessa huohotus? Kun miullon hämärä muistikuva että jossain näin tämmösen systeemin ja oli ihan tehdasasenteisen oloinen?
Sitte siinä on vielä semmonen kiva öljynkerääjä joka vielä valuttaa keräämänsä öljyt putkea pitkin takaisin öljypohjaan, ainaski tuossa jenkkiversiossa.
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Nojaa, toimiva kone on se väljäkin kone Mutta mitä mulla on ollut näitä OM61x sarjan koneita niin eipä nuo paljoa ole puuskuttanut, tuossa ois tuosta jenkkikonneesta viteontynkää:seppokotilainen kirjoitti:Tuo on ihan normaalia kaikki 123:set mitä mulla on ollut on tehnyt tuota eli ei mikään vika vaan tyyppi ominaisuus..
http://www.students.oamk.fi/~t3mail00/5-pyttynen.wmv
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
- Rammstein69
- Viestit: 180
- Liittynyt: 01.10.2005 14:26
- Paikkakunta: Humppila city
Huohotinputki menee nyt tuonne imusarjaan pätkällä erittäin oivaa ja monikäyttöistä puutarhaletkua. Tuntuisi toimivan kuten ennenkin paitti renkaan juuresta ei enään pukkaa savua ja öljylammikkoakaan ei enään muodosta. Pakoputkesta tulee yhtä mustaa savua ko ennenkin eli ei kauheasti kai polttele öljyä, tosin en ole kattonu että onko koneessa edes öljyä, paineet kumminkin oli iltapäivällä vielä kuumassa koneessa hieman yli 2 tyhjäkäynnillä niin luultavasti siellä jotain litkuakin sitten on...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla