200 D Kierrosten laskunopeus

Vastaa Viestiin
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

200 D Kierrosten laskunopeus

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Elikkästä tuli tuosta kakssatasesta ruuvattua syöttöä pari rinkiä ja nyt on ongelmana, et kun kaasun painaa pohjaan ja päästää, niin kierrokset laskee tyhjäkäynnille tosi hitaasti. Saako tuota säädettyä jostain?
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Saa, jos on uudemman mallin pumppu niin oli muistaakseni siinä maksimikierrosten ruuvin päällä oleva ruuvi. Käy kattoon tuon toisen foorumin turbot osiosta ruiskutuspumpun säätö tms., sieltä löytyy kuva sisuskaluista.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Jaahas. Se on tuo uudemman mallin pumppu
Kuva

Se ruuvi on vissiin tuo mihin ei mee ees viivoja?
Mihin päin sitä pitää ruuvata?
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Re: 200 D Kierrosten laskunopeus

Viesti Kirjoittaja Wireless »

Holomes kirjoitti:Elikkästä tuli tuosta kakssatasesta ruuvattua syöttöä pari rinkiä ja nyt on ongelmana, et kun kaasun painaa pohjaan ja päästää, niin kierrokset laskee tyhjäkäynnille tosi hitaasti. Saako tuota säädettyä jostain?
Tyhjäkäynnin ruuvia pitää kans kääntää samassa suhteessa kuin syöttöruuvia.
Elikkä kun nostat syöttöä niin käännä myös tyhjäkäyntiä pienemmälle..
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Re: 200 D Kierrosten laskunopeus

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Wireless kirjoitti: Tyhjäkäynnin ruuvia pitää kans kääntää samassa suhteessa kuin syöttöruuvia.
Elikkä kun nostat syöttöä niin käännä myös tyhjäkäyntiä pienemmälle..
Tuo on tehty, vaikka vähä tuntu ettei sillä pumpun sisällä olevalla tyhjäkäyntiruuvilla ollu mitään virkaa. Tyhjäkäynti on nyt kyllä ihan hyvä.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Katsoitko että kaasuvivusto pääsee liikkumaan. Joskus kaasuvivusto kanittaa ja rundit ei siksi laske.
Nostitko vetäviä maksimi kierroksia?
Auttaa tuo maksimikierrosten lisääminen keskialueellekin.
Omassa 200D:ssä säädin vetävät täysille, tasoihin prikan kanssa (vajaa kolme kierrosta meni). Kierrosten pyynti oli n.6000, 5300-5500 rpm asti se veti vaihteilla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Juu kyllä se vivusto pelaa, ja laitoin vielä raakemman palutusjousenki siihen. Pitääköhän sitä nyt sitte joku päivä laittaa vielä 2 rinkiä syöttöä lisää, vetävät kierrokset tappiin ja säätää kierrosten laskunopeutta.

MUTTA pitääkö sitä kierrosten laskunopeus ruuvia avata vai kiristää? veikkaisin et avata, voin olla vääräski.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tyhjäkäyntiruuvin avaaminen vähentää rundeja.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Sami R kirjoitti:Tyhjäkäyntiruuvin avaaminen vähentää rundeja.
Juu, mutta kyse ei olekkaan siitä tyhjäkäyntiruuvista. Vaa siitä ruuvista joka on tuossa kuvassa, mutta ei ole merkattu. Pitäis vaikuttaa siihen, että kun lippaa kaasun pohjaan ja päästää, niin kuinka nopeasti kierrokset palautuvat tyhjäkäynnille.
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Muistaakseni vastaus pyörityssuuntaanki löytyy aiemmin mainitsemastani topicista ku lukee.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Holomes kirjoitti: säätää kierrosten laskunopeutta.

MUTTA pitääkö sitä kierrosten laskunopeus ruuvia avata vai kiristää? veikkaisin et avata, voin olla vääräski.
Tuota tuota, nuissakhaan pumpuissa ei ole olemassa erikseen mithään tuomosta ruuvia, pittää vain sääjöt laittaa kohillensa niin kierroksekki tippuu niinko ennenki :roll:

Jos sitä merkkaamatonta ruuvia (jossa on 32 mm lukitusmutteri) aukasee niin se pienentää syöttöä samala laila ko varsinainen syötönsäätöruuviki :!:
No Merc at the moment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”