200 D Kierrosten laskunopeus
200 D Kierrosten laskunopeus
Elikkästä tuli tuosta kakssatasesta ruuvattua syöttöä pari rinkiä ja nyt on ongelmana, et kun kaasun painaa pohjaan ja päästää, niin kierrokset laskee tyhjäkäynnille tosi hitaasti. Saako tuota säädettyä jostain?
Saa, jos on uudemman mallin pumppu niin oli muistaakseni siinä maksimikierrosten ruuvin päällä oleva ruuvi. Käy kattoon tuon toisen foorumin turbot osiosta ruiskutuspumpun säätö tms., sieltä löytyy kuva sisuskaluista.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Re: 200 D Kierrosten laskunopeus
Tyhjäkäynnin ruuvia pitää kans kääntää samassa suhteessa kuin syöttöruuvia.Holomes kirjoitti:Elikkästä tuli tuosta kakssatasesta ruuvattua syöttöä pari rinkiä ja nyt on ongelmana, et kun kaasun painaa pohjaan ja päästää, niin kierrokset laskee tyhjäkäynnille tosi hitaasti. Saako tuota säädettyä jostain?
Elikkä kun nostat syöttöä niin käännä myös tyhjäkäyntiä pienemmälle..
Re: 200 D Kierrosten laskunopeus
Tuo on tehty, vaikka vähä tuntu ettei sillä pumpun sisällä olevalla tyhjäkäyntiruuvilla ollu mitään virkaa. Tyhjäkäynti on nyt kyllä ihan hyvä.Wireless kirjoitti: Tyhjäkäynnin ruuvia pitää kans kääntää samassa suhteessa kuin syöttöruuvia.
Elikkä kun nostat syöttöä niin käännä myös tyhjäkäyntiä pienemmälle..
Katsoitko että kaasuvivusto pääsee liikkumaan. Joskus kaasuvivusto kanittaa ja rundit ei siksi laske.
Nostitko vetäviä maksimi kierroksia?
Auttaa tuo maksimikierrosten lisääminen keskialueellekin.
Omassa 200D:ssä säädin vetävät täysille, tasoihin prikan kanssa (vajaa kolme kierrosta meni). Kierrosten pyynti oli n.6000, 5300-5500 rpm asti se veti vaihteilla.
Nostitko vetäviä maksimi kierroksia?
Auttaa tuo maksimikierrosten lisääminen keskialueellekin.
Omassa 200D:ssä säädin vetävät täysille, tasoihin prikan kanssa (vajaa kolme kierrosta meni). Kierrosten pyynti oli n.6000, 5300-5500 rpm asti se veti vaihteilla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Juu kyllä se vivusto pelaa, ja laitoin vielä raakemman palutusjousenki siihen. Pitääköhän sitä nyt sitte joku päivä laittaa vielä 2 rinkiä syöttöä lisää, vetävät kierrokset tappiin ja säätää kierrosten laskunopeutta.
MUTTA pitääkö sitä kierrosten laskunopeus ruuvia avata vai kiristää? veikkaisin et avata, voin olla vääräski.
MUTTA pitääkö sitä kierrosten laskunopeus ruuvia avata vai kiristää? veikkaisin et avata, voin olla vääräski.
Juu, mutta kyse ei olekkaan siitä tyhjäkäyntiruuvista. Vaa siitä ruuvista joka on tuossa kuvassa, mutta ei ole merkattu. Pitäis vaikuttaa siihen, että kun lippaa kaasun pohjaan ja päästää, niin kuinka nopeasti kierrokset palautuvat tyhjäkäynnille.Sami R kirjoitti:Tyhjäkäyntiruuvin avaaminen vähentää rundeja.
Tuota tuota, nuissakhaan pumpuissa ei ole olemassa erikseen mithään tuomosta ruuvia, pittää vain sääjöt laittaa kohillensa niin kierroksekki tippuu niinko ennenkiHolomes kirjoitti: säätää kierrosten laskunopeutta.
MUTTA pitääkö sitä kierrosten laskunopeus ruuvia avata vai kiristää? veikkaisin et avata, voin olla vääräski.
Jos sitä merkkaamatonta ruuvia (jossa on 32 mm lukitusmutteri) aukasee niin se pienentää syöttöä samala laila ko varsinainen syötönsäätöruuviki
No Merc at the moment