123 seen 124 sen 300 td kone
123 seen 124 sen 300 td kone
juu elikkäs tuli tuossa semmonen pikku vimpaus ja meinasin laittaa semmosen 124 sen 300 td kuutos koneen tuommoseen 123 koppaseen niin onko kellään tietoa pitääkö mitään jarruja tai muuta vaihella vai riittääkö kun laittaa koneen ja käy muutos katastamassa.
ja miten onko muut tämmösiä tehny niin että minkä laista kiinnikettä sinne koneelle pitää tehdä ja automaatti laatikolla meinasin laittaa niin mikä siihen ois sopiva loota.
ja miten onko muut tämmösiä tehny niin että minkä laista kiinnikettä sinne koneelle pitää tehdä ja automaatti laatikolla meinasin laittaa niin mikä siihen ois sopiva loota.
Re: 123 seen 124 sen 300 td kone
Rehtijii on ainakin tehnyt, tosin OM606:n laittoi ja kertoi olleen monenlaista puuhastelua ennenkuin nipussa oliM E S E kirjoitti:juu elikkäs tuli tuossa semmonen pikku vimpaus ja meinasin laittaa semmosen 124 sen 300 td kuutos koneen tuommoseen 123 koppaseen niin onko kellään tietoa pitääkö mitään jarruja tai muuta vaihella vai riittääkö kun laittaa koneen ja käy muutos katastamassa.
ja miten onko muut tämmösiä tehny niin että minkä laista kiinnikettä sinne koneelle pitää tehdä ja automaatti laatikolla meinasin laittaa niin mikä siihen ois sopiva loota.
Lootaksi suosittelen 722.3 sarjalaista.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Kyllä, vakioturbo ja pakosarja eivät sovi 123:een.
Jarruja ei tarvitse vaihdella, ainakaan silloin jos ei viritä konetta
Omassa 123:ssa on moottori pysynyt paikoillaan w126 turbodieselin moottorin kannakkeilla. Lohkon ja kannakkeiden väliin piti tosin laittaa sovitepalat.
Vaihteiston takakannake on 123 300D automaatin, se käy juuri ja juuri sinne. Kardaani on lyhennetty ja kotoisin 200D:stä. Laatikkona on automaatti.
Jarruja ei tarvitse vaihdella, ainakaan silloin jos ei viritä konetta
Omassa 123:ssa on moottori pysynyt paikoillaan w126 turbodieselin moottorin kannakkeilla. Lohkon ja kannakkeiden väliin piti tosin laittaa sovitepalat.
Vaihteiston takakannake on 123 300D automaatin, se käy juuri ja juuri sinne. Kardaani on lyhennetty ja kotoisin 200D:stä. Laatikkona on automaatti.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
vakio pakosarjaa ja turboa se konehuone ei tule näkemään turbo tulloo olemaan hiukan isompi ja pako sarja pittää viännellä uuestaan ja syttö pumppuun tulloo pieniä muutoksia.
minkä laisia tehoja ne ovat näistä koneista repineet irti ilman mitään muita muutoksia niin tietäs mitä ite uskaltaa ottaa eihän niitä maksimitehoja kyllä heti tarvii otella
minkä laisia tehoja ne ovat näistä koneista repineet irti ilman mitään muita muutoksia niin tietäs mitä ite uskaltaa ottaa eihän niitä maksimitehoja kyllä heti tarvii otella
Mitenkä pitkäikäinen kone on tuollaisilla ahdoilla jos alkuperäis kunnossaan oleva?190dee kirjoitti:vakio 300 turbod (w124) kansipahvi kestää saman mitä sen omat kiertokanget eli noin max. 2 bar ahtoja. noilla ahdoilla pitäis lähteä se 450hv. helposti, toki jos vaikka laitat 1.5bar ahtoja niin kestää tekniikka paremmin ja kyllä niillä ahdoillakin ehtii jo kummasti
Onko muuten 123 korissa alustassa/jarruissa eroja eri moottori vaihtoehtojen kesken?
Mulla meni 150tkm aika helpolla Tosin kampura tasapainoitettu ja hoonattu + laakeroitu. Vakiokanget ja pahvi kestää 2,5 kiloo mutta yli sen on ainakin pahville liikaa - kanget on kyllä enemmänkin kestäneet.rpo kirjoitti:Mitenkä pitkäikäinen kone on tuollaisilla ahdoilla jos alkuperäis kunnossaan oleva?190dee kirjoitti:vakio 300 turbod (w124) kansipahvi kestää saman mitä sen omat kiertokanget eli noin max. 2 bar ahtoja. noilla ahdoilla pitäis lähteä se 450hv. helposti, toki jos vaikka laitat 1.5bar ahtoja niin kestää tekniikka paremmin ja kyllä niillä ahdoillakin ehtii jo kummasti
Onko muuten 123 korissa alustassa/jarruissa eroja eri moottori vaihtoehtojen kesken?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Mulla on semmonen näkemys että 300Dssä on etujouset vahavemmat kun 200D ja 240Dssä. Muuton alustan osat ja jarrut on samanlaisia.rpo kirjoitti: Onko muuten 123 korissa alustassa/jarruissa eroja eri moottori vaihtoehtojen kesken?
Seleviää varmaks heti ku saan sen vertailutudistuksen.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740