123 seen 124 sen 300 td kone

Vastaa Viestiin
M E S E
Viestit: 26
Liittynyt: 12.2.2007 16:59
Paikkakunta: maaninka

123 seen 124 sen 300 td kone

Viesti Kirjoittaja M E S E »

juu elikkäs tuli tuossa semmonen pikku vimpaus ja meinasin laittaa semmosen 124 sen 300 td kuutos koneen tuommoseen 123 koppaseen niin onko kellään tietoa pitääkö mitään jarruja tai muuta vaihella vai riittääkö kun laittaa koneen ja käy muutos katastamassa.

ja miten onko muut tämmösiä tehny niin että minkä laista kiinnikettä sinne koneelle pitää tehdä ja automaatti laatikolla meinasin laittaa niin mikä siihen ois sopiva loota.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: 123 seen 124 sen 300 td kone

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

M E S E kirjoitti:juu elikkäs tuli tuossa semmonen pikku vimpaus ja meinasin laittaa semmosen 124 sen 300 td kuutos koneen tuommoseen 123 koppaseen niin onko kellään tietoa pitääkö mitään jarruja tai muuta vaihella vai riittääkö kun laittaa koneen ja käy muutos katastamassa.

ja miten onko muut tämmösiä tehny niin että minkä laista kiinnikettä sinne koneelle pitää tehdä ja automaatti laatikolla meinasin laittaa niin mikä siihen ois sopiva loota.
Rehtijii on ainakin tehnyt, tosin OM606:n laittoi ja kertoi olleen monenlaista puuhastelua ennenkuin nipussa oli :roll:

Lootaksi suosittelen 722.3 sarjalaista.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Meihemi
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2006 0:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Jarskilla on omassaan 603 vapari,kuinka paljon nuo sitten eroaakaan toisistaan vapari ja turbo? Tuskin kovin paljon, noin niinkun jos ajattelee että jomman kumman laittaa niin varmaan suurinpiirtein sama homma. Joku asiasta enemmän tietävä voi kertoa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ainakin Jarski taisi törmätä ongelmaan turbotuksessaan ettei om603sen vakio turbo mahdu orkkis paksarjan kanssa paikoilleen.

Rehtijiillähän tais olla oma valmiste pakosarja.
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kyllä, vakioturbo ja pakosarja eivät sovi 123:een.
Jarruja ei tarvitse vaihdella, ainakaan silloin jos ei viritä konetta :roll:

Omassa 123:ssa on moottori pysynyt paikoillaan w126 turbodieselin moottorin kannakkeilla. Lohkon ja kannakkeiden väliin piti tosin laittaa sovitepalat.
Vaihteiston takakannake on 123 300D automaatin, se käy juuri ja juuri sinne. Kardaani on lyhennetty ja kotoisin 200D:stä. Laatikkona on automaatti.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
M E S E
Viestit: 26
Liittynyt: 12.2.2007 16:59
Paikkakunta: maaninka

Viesti Kirjoittaja M E S E »

vakio pakosarjaa ja turboa se konehuone ei tule näkemään turbo tulloo olemaan hiukan isompi ja pako sarja pittää viännellä uuestaan ja syttö pumppuun tulloo pieniä muutoksia.

minkä laisia tehoja ne ovat näistä koneista repineet irti ilman mitään muita muutoksia niin tietäs mitä ite uskaltaa ottaa eihän niitä maksimitehoja kyllä heti tarvii otella :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Laitappa sitten se cooleri samoilla rähinöillä. :idea:
Pro HVM
M E S E
Viestit: 26
Liittynyt: 12.2.2007 16:59
Paikkakunta: maaninka

Viesti Kirjoittaja M E S E »

Rässi66 kirjoitti:Laitappa sitten se cooleri samoilla rähinöillä. :idea:

totta kai cooleri kans eihän ilman sitä pärjää :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

M E S E kirjoitti:
minkä laisia tehoja ne ovat näistä koneista repineet irti ilman mitään muita muutoksia niin tietäs mitä ite uskaltaa ottaa eihän niitä maksimitehoja kyllä heti tarvii otella :lol:
Kyllä siitä varmaan se 450hv saa irti ilman muutoksia itse koneeseen. :D
M E S E
Viestit: 26
Liittynyt: 12.2.2007 16:59
Paikkakunta: maaninka

Viesti Kirjoittaja M E S E »

mitenkä ne mesen kansipahvit kestää vai pitääkö sinne vähän jämäkempää heittää ja paljon nuilla 450hv tehoilla on ahtoja
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

vakio 300 turbod (w124) kansipahvi kestää saman mitä sen omat kiertokanget eli noin max. 2 bar ahtoja. noilla ahdoilla pitäis lähteä se 450hv. helposti, toki jos vaikka laitat 1.5bar ahtoja niin kestää tekniikka paremmin ja kyllä niillä ahdoillakin ehtii jo kummasti :niinpaniin:
rpo
Viestit: 1
Liittynyt: 16.1.2008 17:02

Viesti Kirjoittaja rpo »

190dee kirjoitti:vakio 300 turbod (w124) kansipahvi kestää saman mitä sen omat kiertokanget eli noin max. 2 bar ahtoja. noilla ahdoilla pitäis lähteä se 450hv. helposti, toki jos vaikka laitat 1.5bar ahtoja niin kestää tekniikka paremmin ja kyllä niillä ahdoillakin ehtii jo kummasti :niinpaniin:
Mitenkä pitkäikäinen kone on tuollaisilla ahdoilla jos alkuperäis kunnossaan oleva?

Onko muuten 123 korissa alustassa/jarruissa eroja eri moottori vaihtoehtojen kesken?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

rpo kirjoitti:
190dee kirjoitti:vakio 300 turbod (w124) kansipahvi kestää saman mitä sen omat kiertokanget eli noin max. 2 bar ahtoja. noilla ahdoilla pitäis lähteä se 450hv. helposti, toki jos vaikka laitat 1.5bar ahtoja niin kestää tekniikka paremmin ja kyllä niillä ahdoillakin ehtii jo kummasti :niinpaniin:
Mitenkä pitkäikäinen kone on tuollaisilla ahdoilla jos alkuperäis kunnossaan oleva?

Onko muuten 123 korissa alustassa/jarruissa eroja eri moottori vaihtoehtojen kesken?
Mulla meni 150tkm aika helpolla :wink: Tosin kampura tasapainoitettu ja hoonattu + laakeroitu. Vakiokanget ja pahvi kestää 2,5 kiloo mutta yli sen on ainakin pahville liikaa - kanget on kyllä enemmänkin kestäneet.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

rpo kirjoitti: Onko muuten 123 korissa alustassa/jarruissa eroja eri moottori vaihtoehtojen kesken?
Mulla on semmonen näkemys että 300Dssä on etujouset vahavemmat kun 200D ja 240Dssä. Muuton alustan osat ja jarrut on samanlaisia.

Seleviää varmaks heti ku saan sen vertailutudistuksen. :axe:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”