Starttini on hengetön... ..EIKÄ UUSIKAAN SOVI
Starttini on hengetön... ..EIKÄ UUSIKAAN SOVI
Ongelma on seuraavanlainen:
w123 230TE m102 2,3l moottori ei käynnisty. Ajelin autolla viimeksi joulukuussa, jolloin ongelmia ilmeni. Pari ajelukertaa meni mukavasti ilman ongelmia, mutta pari kertaa solenoidin ratas jäi rällättämään vauhtipyörään, sitäkin ilmeni, että koko starttimoottori jäi päälle vaikka sammutti virrat avaimesta. Lopulta koko startti luovutti, vaikkakin sain auton pari kertaa käyntiin lyömällä solenoidia rautakangella.
Yritin laittaa starttia pyörimään kun startti on irti mutta sain aikaan vain kipinöintiä johtojen kiinnityskohtiin.
Nyt startti on irti autosta, eikä käytettyä ole löytynyt tilalle, joten harkitsen korjausta.
Mistä pitäisi aloittaa?
w123 230TE m102 2,3l moottori ei käynnisty. Ajelin autolla viimeksi joulukuussa, jolloin ongelmia ilmeni. Pari ajelukertaa meni mukavasti ilman ongelmia, mutta pari kertaa solenoidin ratas jäi rällättämään vauhtipyörään, sitäkin ilmeni, että koko starttimoottori jäi päälle vaikka sammutti virrat avaimesta. Lopulta koko startti luovutti, vaikkakin sain auton pari kertaa käyntiin lyömällä solenoidia rautakangella.
Yritin laittaa starttia pyörimään kun startti on irti mutta sain aikaan vain kipinöintiä johtojen kiinnityskohtiin.
Nyt startti on irti autosta, eikä käytettyä ole löytynyt tilalle, joten harkitsen korjausta.
Mistä pitäisi aloittaa?
Viimeksi muokannut Teo, 06.4.2007 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
On saattanut käydä kuten itselle sattui eli startti jäi tietämättä pyörimään n. 50 km ajon ajaksi ja paloihan se. Koska runko oli kuitenkin ehjä, sain siitä vaihdossa muistaakseni 40 ekkua, jolloin uuden tehdasuuden takuunalaisen startin hinnaksi jäi jotain 120 e. Ei taida kannattaa alkaa korjailla itse...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Samaa mieltä olen. Mee Motonettii tms. hakemaan vaan uusi tehdaskunnostettu tilalle. Kyöhdyt n.120 - 40 =90€ mutta eipähän vaivaa se ongelma moniin vuosiin.
Jos Motonetistä ostat (tai muusta varaosaliikkeestä) niin katso että vauhtipyörää pyörittävä ratas on koneistettu oikein. Meikäläiselle myivät Motonetissä v.2001 sellaisen startin jossa ko. rattaasta oli osa viisteistä jätetty tekemättä ja sen kanssa oli vähän vaikeaa. Se on helppo tarkistaa kun otata vanhan startin mukaa ja teet silmämääräisen vertailun heti tiskillä. Vanhan startin voit jättää sinne, siitä saa n.40€ hyvityksen jos runko on ehjä.
Muutoin olen Motonetin korvikestartin kanssa pärjäillyt jo 6 vuotta. Mittariin tulee sekalaista ajoa n.16-20tkm vuodessa.
Jos Motonetistä ostat (tai muusta varaosaliikkeestä) niin katso että vauhtipyörää pyörittävä ratas on koneistettu oikein. Meikäläiselle myivät Motonetissä v.2001 sellaisen startin jossa ko. rattaasta oli osa viisteistä jätetty tekemättä ja sen kanssa oli vähän vaikeaa. Se on helppo tarkistaa kun otata vanhan startin mukaa ja teet silmämääräisen vertailun heti tiskillä. Vanhan startin voit jättää sinne, siitä saa n.40€ hyvityksen jos runko on ehjä.
Muutoin olen Motonetin korvikestartin kanssa pärjäillyt jo 6 vuotta. Mittariin tulee sekalaista ajoa n.16-20tkm vuodessa.
Lähtääks kruisaamaan kun on leima pelissä? Tai siis mää voin juoda bisseä vieressä ja kehua wanhoja Mersuja ja sää ajat.Teo kirjoitti:Tuli tilattua Viialasta uusi tilalle, ei kannata lähteä korjaamaan kun ei ole vikakaan täysin tiedossa.
Starttia vaille leimaamiskunnossa on nyt auto, Tai siis starttia vaille vikalistan.....
Mites sen kattoluukkuprojektin kanssa on menny muuten?
Jep, litlistä saa tota saksalaista olutlaatua halavalla...
Ei ole vielä luukkua asennettu, ekaks ku sais leiman lappuun.
Nyt on maalailtu ja jarruja laitettu, ja tänään tuli startti postissa.
Ei sulla sattuis kipsu olee vänkärinpuolen peilin lasia hyllyssä? Tippu asvaltille ja hajos kun ei näemmä pysynyt kiinni.
Ei ole vielä luukkua asennettu, ekaks ku sais leiman lappuun.
Nyt on maalailtu ja jarruja laitettu, ja tänään tuli startti postissa.
Ei sulla sattuis kipsu olee vänkärinpuolen peilin lasia hyllyssä? Tippu asvaltille ja hajos kun ei näemmä pysynyt kiinni.
Tänään laitoin uuden startin kiinni, eikä ongelmitta selvitty ensinkään. Kun startin laittaa paikalleen, niin solenoidin ratas ei pääse lyömään vauhtipyörälle oikein, vaan ratas kolahtaa vauhtipyörän reunaan; starttimoottori pyörii ilman vastusta, eli ei käynnisty.
Sain auton käymään kun startin pultit oli löysällä ja starttia kammettu vinoon, niin että startin ja vaihdelaatikon välissä oli 2mm prikka. Eihän se nyt niin voi pidemmän päälle olla, kun nuinkin lähti käymään vain joka toisella kerralla.
Eli: tuleeko startin rungon ja laatikon väliin jotkin prikat?? Ei ole vanhaa starttia tähän hätään mista voisi verrata eroja.
Sain auton käymään kun startin pultit oli löysällä ja starttia kammettu vinoon, niin että startin ja vaihdelaatikon välissä oli 2mm prikka. Eihän se nyt niin voi pidemmän päälle olla, kun nuinkin lähti käymään vain joka toisella kerralla.
Eli: tuleeko startin rungon ja laatikon väliin jotkin prikat?? Ei ole vanhaa starttia tähän hätään mista voisi verrata eroja.
Ei käy dieselin startti,ihan kokeilemalla on sekin todettu.Sami R kirjoitti:Mites se startti joka tuli siinä antamani moottorin mukana?
Solenoidi siinäkin saattaa kaivata putsausta, mutta se toimi kuitenkin.
Tiistaina saan kooällästa takaisin vanhan startin, niin pääsee vertailemaan.
Onko tosiaan niin, että startissa ei ole mitään "säätövaraa"?
Nyt on uusi ja vanha vierekkäin pöydällä.
Sama määrä on hampaita rattaissa.
Vanhassa startissa on voimakkaammin viistetty nuo rattaan hampaat ja muutenkin ratas on hieman erinäköinen, ulkomitoiltaan kuitenkin sama. Autossani on GETRAGin 5-vaihteinen manuaaliloota.
Siitä osasta missä solenodi on kiinni löytyi molemmista sama numero:
1 005 828 397
Startin rungossa oli BOSCH tekstin yläpuolella eroavat numerot:
Vanhassa: 247 3
Uudessa: 450 3
Molemmista löytyi BOSCH tekstin alapuolelta sama numerosarja:
0 001 314 027
Ulkoiseseti eroja ei ole muualla kuin rattaan hampaiden viisteissä.
Ai niin, uusi startti on ilmeisimmin -85 autosta.
Onko pelkkä ratas vaihdettavissa vai lähestynkö venetmäkeä? Vai...
Sama määrä on hampaita rattaissa.
Vanhassa startissa on voimakkaammin viistetty nuo rattaan hampaat ja muutenkin ratas on hieman erinäköinen, ulkomitoiltaan kuitenkin sama. Autossani on GETRAGin 5-vaihteinen manuaaliloota.
Siitä osasta missä solenodi on kiinni löytyi molemmista sama numero:
1 005 828 397
Startin rungossa oli BOSCH tekstin yläpuolella eroavat numerot:
Vanhassa: 247 3
Uudessa: 450 3
Molemmista löytyi BOSCH tekstin alapuolelta sama numerosarja:
0 001 314 027
Ulkoiseseti eroja ei ole muualla kuin rattaan hampaiden viisteissä.
Ai niin, uusi startti on ilmeisimmin -85 autosta.
Onko pelkkä ratas vaihdettavissa vai lähestynkö venetmäkeä? Vai...
Mää sain kerran Motonetistä v.2001 vastaavan "ongelmastartin". Menin valittamaan ja antoivat toisen tilalle jossa ko. hammasratas oli työstetty oikein.Teo kirjoitti:Nyt on uusi ja vanha vierekkäin pöydällä.
Sama määrä on hampaita rattaissa.
Vanhassa startissa on voimakkaammin viistetty nuo rattaan hampaat ja muutenkin ratas on hieman erinäköinen, ulkomitoiltaan kuitenkin sama. Autossani on GETRAGin 5-vaihteinen manuaaliloota.
Ulkoiseseti eroja ei ole muualla kuin rattaan hampaiden viisteissä.
Onkohan jossain päin muuilmaa Güntteri tai Pablo koneistanut oikein urakalla noita vääriä hammaspyöriä kun niitä löytyy vieläkin.
Mulla posahti tänään startti, ei edes pyörittäny vaikka kopsutteli solenoidia. Tasasella yksin käyntiin työntäminen otti hieman voimille. Kakkosella nää isot dieselit vaan lukitsee takapyörät, kolmannella kerralla sitten kolmosella käyntiin, ilman sivuääniä. Ajoin parkkikselle ja kokeilin käyntiin, lähti mutta melkoinen rahina kuului, mit vit?
Saas nähä mikä sieltä on menny. Ei kellää ois toimivaa W123 starttia?

Saas nähä mikä sieltä on menny. Ei kellää ois toimivaa W123 starttia?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Multa pitäs pari starttia löytyä. Jotka pitäis toimia. Vois koittaa että mitä ne sannoo ku vähä virtaa antaa!
Sitte on vielä kolomas ylinmääränen, joka aina lähtee pyörittään, mutta joskus heittää irti vauhtipyörän hammaskehältä ja pyörii tyhyjää. Mikä lie silläki?!

Sitte on vielä kolomas ylinmääränen, joka aina lähtee pyörittään, mutta joskus heittää irti vauhtipyörän hammaskehältä ja pyörii tyhyjää. Mikä lie silläki?!

-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740