syöttöjen säätö...
syöttöjen säätö...
laitettiin 123:seen 300d turbo mut ei saa syöttöjä lisättyä kunnolla ku rupee huutamaan kieroksilla.. syöttöjä ruuvattiin 3 kierrosta ja kierrokset laskee hitaasti ja ahdot ei nouse ku 0.69bariin jos syöttöä lisää vielä nii kierrokset nousee itestään... eikö oo muuta ratkasua ku isommat elementit... ja paljokohan semmonen lysti maksaa...
Tyhjäkäyntiruuvista rundeja pois kolme kierrosta ja sitten vetävät tappiin niin rupee kulkemaan...
Vetävät kierrokset kun säätää tappiin, kone saa enempi soppaa ja luulisi että ne ahdotkin on sitten 0,9-1,0 luokkaa.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Kandee olla sitten hiukka varovainen kun on turbovekotin kyseessä.
Konehan on timmissä kunnossa?
Vetävät kierrokset kun säätää tappiin, kone saa enempi soppaa ja luulisi että ne ahdotkin on sitten 0,9-1,0 luokkaa.
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0091.jpg
Kandee olla sitten hiukka varovainen kun on turbovekotin kyseessä.
Konehan on timmissä kunnossa?
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Ohjeissa.M E S E kirjoitti:tyhjäkäynti ruuvia on pyöritetty kolme kierrosta ja syöttöä kolme kierrosta niin sillon just vielä kierrokset suostuu laskemaan mutta jos syöttöä laittaa yhtään enempää niin rupee kierrokset huutaa... missä voisi olla vika asentajassa autossa vai ohjeissa...
No Merc at the moment
Kommentti oli tarkotettu yleisellä tasola nuita ruuvausohjeita kohtaan, ei henk.koht sulle.Sami R kirjoitti:Onhan näissä turboissa muuttujia enempi kuin vapareissa, tuolla toisella voorumilla on näitä turbon ongelmiakin selvitelty. Enkä osaa välttämättä neuvoa tarpeeksi, koska tietämykseni on puutteellista pumpuista.
Se ei ole tosihaan aivan niin yksinkertasta että väänethään joka ruuvia samanverran. Saapiihan sen johonki sinne päin muttei varmasti hyvvää lopputulosta.
Kiitos ja antheeksi.
No Merc at the moment
Ei 617 turposta saa vakio pumpulla ku luokkaa n.130hv.
Pumpun sääjöstä, jokainen on yksilö, ja jos ihte haluaa pumpun säätää niin kokkeilemalla vaan. Sitä oon nyt ihte teheny. Mutta jos hyvän haluat, niin tuo tiisselispesialisti saa kuule ihimeitä aikaan!
Omat koneet on ollu aika erinlaisia säätää.
Pienet ahtopaineet voi aiheuttaa liian iso turbo, huonosti virtaavat ahtoputket, jos turbossa hukkaportti niin se saattaa aueta liian aikasin yms.
Jos turbo on hiukan liian iso, niin kiertämällä vetävät kierrokset tappiin voi saaja paineet nousemaan.
Pumpun sääjöstä, jokainen on yksilö, ja jos ihte haluaa pumpun säätää niin kokkeilemalla vaan. Sitä oon nyt ihte teheny. Mutta jos hyvän haluat, niin tuo tiisselispesialisti saa kuule ihimeitä aikaan!
Omat koneet on ollu aika erinlaisia säätää.
Pienet ahtopaineet voi aiheuttaa liian iso turbo, huonosti virtaavat ahtoputket, jos turbossa hukkaportti niin se saattaa aueta liian aikasin yms.
Jos turbo on hiukan liian iso, niin kiertämällä vetävät kierrokset tappiin voi saaja paineet nousemaan.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
tuo 130hv saattaa olla kyllä lähempänä ja turbossa ei ole hukka porttia turbo on garret t04... ja eihän minua ne ahtopaineet niin vaan se kun ei tuota savua tahdo löytyä minulla on audi 80 1.6d johon laitoin myös turbon niin siitä ei tarvinnu kun yhtä ruuvia pyöräyttää ja savua löytyy enemmän kun pienestä kylästä ja ahdot siinä on 1.3 ja kyllä siinä vetoja tuntuu olevan vaikeaa on tämä mesen pumpun säätäminen on mutta tavoite olis ottaa enemmän tehoja mesestä kun audista... mutta kun tuota pumppua säätelin laitoin kolme kierrosta sitä syöttö ruuvia auki mikä on siellä alhaalla vasemmalla ja saman verran kiänsin myös sitä tyhjäkäynnin ruuvvia oikealla ylhäällä ja kokeilin myös lisätä syöttöä niin kirrokset nousee heti kun laittaa käyntiin jos säätää tyhjäkäynti ruuvia lisää ei hyödytä mitään pitääkö säädellä muitakin ruuvveja vai sekö ei vaan kärsi laittaa sen enempää syöttöä..
niin ja sitten kun kone on kylmä niin kierrokset laskee normaalisti sittenkun kone on normaali lämpöinen niin sitten oireet vasta alkaa.
niin ja sitten kun kone on kylmä niin kierrokset laskee normaalisti sittenkun kone on normaali lämpöinen niin sitten oireet vasta alkaa.
kokkeile pyörittää tyhyjäkäynti ruuvista niin palijo kun siinä on varaa. Jos ei auta, niin pikkusen syöttyä pienemmälle.
Mulla on aina ollu joku 2 vähä reilu syöttöjä ja tyhyjäkäynti ruuvista joku 3 kierrosta. Nyt tähän viimesimpään pistin 2½syöttyä ja reilu 3 toista. Savuja ei oo vielä otettu niin ei tiijä kui äijän käy!
Kaverilla om603 turpossa ku oli 2 kierrosta syöttöjä niin sai tyhyjä käynnin rajattua aika hyvin. sitte ku se käänsi kolomannen kierroksen, nii sitte lämpimänä karkaili tyhyjäkäynti. Sitte tuo aiemmin mainittu spesialisti hoiti sen pumpun ja hyvä tuli!
t04 Garrett voi olla hiukka kookas 617aan.(siis jos vakio tapit) kokkeile ruuvata vetävät kiekat tappiin ja koita sitte että saako enämpi painetta.
Kyllä nyt mersusta pitääs lähtiä ainaki se mikä 1,6 audista.
Mulla on aina ollu joku 2 vähä reilu syöttöjä ja tyhyjäkäynti ruuvista joku 3 kierrosta. Nyt tähän viimesimpään pistin 2½syöttyä ja reilu 3 toista. Savuja ei oo vielä otettu niin ei tiijä kui äijän käy!
Kaverilla om603 turpossa ku oli 2 kierrosta syöttöjä niin sai tyhyjä käynnin rajattua aika hyvin. sitte ku se käänsi kolomannen kierroksen, nii sitte lämpimänä karkaili tyhyjäkäynti. Sitte tuo aiemmin mainittu spesialisti hoiti sen pumpun ja hyvä tuli!
t04 Garrett voi olla hiukka kookas 617aan.(siis jos vakio tapit) kokkeile ruuvata vetävät kiekat tappiin ja koita sitte että saako enämpi painetta.
Kyllä nyt mersusta pitääs lähtiä ainaki se mikä 1,6 audista.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Turpossa on samantyyppinen pumppu ku vanhan mallin om617 vaparissa. Kyseinen MW-pumppu on jopa huonompi virityskäyttöön. Elementtien vaihto maksaa hunajaa.M E S E kirjoitti:onko 123 300d syöttöpumpussa eroa turbo dieselin pumppuun saako turbon pumpusta enemmän syöttöjä...
I drive an Opel. What's your excuse?
No onko se puhelin hukassa? Soita Pasille ja kysy.
Tai laita vaikka mailia.
Puhelin: 050 343 6313
email: [email protected]
Tai laita vaikka mailia.
Puhelin: 050 343 6313
email: [email protected]
Pro HVM
Sekä vanahassa että uuessa, on saman kokonen elementti, eli molemmista saanee yhtä palijo soppaa, mutta eikös uuemman säätimestä saa enäämpi kierroksia...? Ja kun säätimestä ruuvaa kiekat tappiin, niin se alakaa rajottaa syöttöjä myöhemmin vetää paremmin!
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Uudemmasta pumpusta saa kotisäädöillä jo n.600+ kierrosta lisää. Nimenomaan vetäviä kierroksia säätämällä sain oman 200D:nkin kulkemaan kohtuullisesti. Se vaparin pumppu osaavan säätäjän (lue ammattilaisen) käsissä riittää käsittääkseni jo aika hyvin... Ei siitä pumpusta kotikonstein kaikkea irti saa.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Semmonen kävi mielessä että pystyisköhän ammattimies rukkaamaan tuota pumpun säädintä niin että maksimi kierroksia ei tarvitsisi nostaa mutta syöttö rajoittuisi kuitenkin vasta siinä 5200:n kohdalla?Siis niin että syöttö ei alkaisi rajoittumaan turhan aikaisin vaan vasta kun tuo ensinmainittu kierrosluku on saavutettu eikä moottori tuosta yli kiertäisikään.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
Enpä minäkään tiedä mutta koitetaanpa kahtoa jos joku osaisi vastata.Mulla teho kyllä riittää ihan hyvin ainakin mulle joten siinämielessä pumppua ei tarvi PP D:n käsittelyn jälkeen rukata, mutta jos joskus joutuu pumpun vielä irroittamaan vois jonkunlaisen muutoksen säätimeen teettää jos se vaan on mahdollista.Minä ajattelin että periaatteessa jos säätimen keskipako painoihin laittais jotkut erilaiset jouset ja\tai eri painoiset painot jotka eivät rajoittaisi syöttöä muuta kuin sitten yhtä äkkiä kun kierrokset ovat täynnä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan
^Voisihan se niinkin toimia, tosin näitä kolmilitraisia ei tarvitse kierrättää niin pitkälle kuin pienempiä, jos ne vetävät in sinne 5300-5500 asti, niin silloin kone ottaa vapaalla kierroksia lähes 6000. Entisen Om615:sen kanssa ei vielä ollut ongelmia noilla arvoilla.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Empä usko että saa vetävät kierrokset ylähä niin että tyhyjänä ei kiertäs juuri sen enempää. Oiskai pp d teheny jo sen niin moneen pumppuun.
Paitsi voihan se olla mahollista että sen jotenki sais tehtyä. Nokka muutoksella varmaan jonkulaisen, mutta sillonhan tahtoo se ala vääntö jäähä pieneks.
Paitsi voihan se olla mahollista että sen jotenki sais tehtyä. Nokka muutoksella varmaan jonkulaisen, mutta sillonhan tahtoo se ala vääntö jäähä pieneks.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740