hehkutulpan mittaus?

Vastaa Viestiin
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

hehkutulpan mittaus?

Viesti Kirjoittaja 500 »

eli miten voi todeta/mitata hehkutulpan?yleismittari?
ja vahvasti mesellä....
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Helepoin melekein ottaa hehkurelerasialta liitin irti ja mitata siitä.
Vastus oli kai jottain yhden oomegan paikkeilla kunnossa ollessaan.
Pro HVM
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

täytyypä koittaa.lähti vain 10 asteen pakkasella,hivenen saattaen käyntiin..hehkun valo sammuu noin 10sek kuluttua.eli kaiketi normaali?
ja vahvasti mesellä....
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ihan normaali aika on juu.
Itellä piti kans viimetalvena saattelemalla käynnistää ja siellä olikin 1/3 tulpista pimeenä.
Pro HVM
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

nyt kun mittasin..niin arvot kaikissa samat n.1.3
ja kun läks käyntiin niin kolmella pytyllä alkuun..heti kyllä heräs kaikki sylinterit.
jossain mättää? siis kun tulee kovemmat pakkaset,nii ei ehkä lähde käymään..suuttimet?
miten venttiilin välys?
kaveri joskus totesi että,kun joka syksy säätää venttiilit niin varmaan lähtee 20 asteen pakkasella ilman lohkoa..
ja vahvasti mesellä....
dieselflosse
Herrasmies
Viestit: 523
Liittynyt: 22.11.2005 12:15
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

500 kirjoitti:nyt kun mittasin..niin arvot kaikissa samat n.1.3
ja kun läks käyntiin niin kolmella pytyllä alkuun..heti kyllä heräs kaikki sylinterit.
jossain mättää? siis kun tulee kovemmat pakkaset,nii ei ehkä lähde käymään..suuttimet?
miten venttiilin välys?
kaveri joskus totesi että,kun joka syksy säätää venttiilit niin varmaan lähtee 20 asteen pakkasella ilman lohkoa..
Venttiilit kannattaa säätää. Alkavat mokomat pikkuhiljaa kantaa.

Tuonkaan jälkeen ei kannata rääkätä konetta -20:llä, vaikka käyntiin lähtisikin.
Terveisin
Tero
500
Viestit: 122
Liittynyt: 23.11.2005 21:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja 500 »

jep. pitääpä tarkistaa/säätää venat...sittenpähän näkee/oppii dieselistä..
siis käyntiin lähtevyydestä!
tai sitten laitan pilotti pullon kabiiniin?(ehkä lähtee)
ja vahvasti mesellä....
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kaiken edellä mainitun lisäksi on mahdollista, että jokin hehku on loppunsa edellä - ei kuumene päästään kunnolla. Tilanne selviää joko testaamalla hehkut irrallaan moottorista tai sitten antamalla ajan kulua ja mittailemalla hehkuja myöhemmin. Vuotavat ventiilit ja huonot suuttimet ovat tosiaan yleisiä kylmäköhimisen syitä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”