Etujousen irroitusprobleemos... *jouset vaihdettu*

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Etujousen irroitusprobleemos... *jouset vaihdettu*

Viesti Kirjoittaja Marco »

Elikkäs piti viime vkl etujouset vaihtaa, kun nykyset niin kuoleentuneet. Ongelmana on, että jousipuristimen lautaset ei mahdu jousen väliin. Milläs nuo jouset saa turvallisesti pois tuolta? Keula pukkien päälle, hallitunkki alatukivarren alle ja avaa iskarin yläpään mutterin ja laskee tunkkia sen verran alas, että saa jousipuristimen lautaset paikoilleen? Vai onko jotain muuta niksiä?
Viimeksi muokannut Marco, 03.5.2018 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Työkaluissa jotain vikaa jos ei ne sinne väliin mene. Jousen keskivaiheilla yleensä niin isot raot lankojen välillä ettå mahtuu kyllä. Jos ei sormin laittamalla paikalleen niin moskalla vähän vauhtia.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

laineracing kirjoitti:Työkaluissa jotain vikaa jos ei ne sinne väliin mene. Jousen keskivaiheilla yleensä niin isot raot lankojen välillä ettå mahtuu kyllä. Jos ei sormin laittamalla paikalleen niin moskalla vähän vauhtia.
Työkalut on kyllä kunnossa, mutta jousen lankojen raot on niin pienet. Väliä on alle sentin...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Koitappa ottaa kallistuksenvakaaja irti alatukivarresta, se saattaa joskus panna hanttiin :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

745 kirjoitti:Koitappa ottaa kallistuksenvakaaja irti alatukivarresta, se saattaa joskus panna hanttiin :idea:
Kokeillaampa tuota ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ainakin w140:ssä on pakko ottaa kallistuksenvakaaja sekä iskarin alapää irti että alatukivarsi pääsee laskemaan "maksimiasentoonsa" sen raudanpalan varaan ylätukivarren alla :) Sitten puristimet niin kauaksi toisistaan kun pystyy ja puristin oikeestaan niin kiinni kun menee ja jos vielä hanittaa niin jollain sorkkaraudalla tms kangottaa alapäästä sen jousen pois urastaan..
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Kallistuksenvakaajan kun irroitti alatukivarsista + iskarin yläpään kiinnityksen, niin alko mahtumaan jousityökalun lautaset jousien väliin. Nyt on uuden karheat H&R:n punaset jouset alla ja meno on hieman eri luokkaa, kuin ennen jousien vaihtoa. Takajousetkin tuli tietty vaihdettua, mutta sehän on helppo homma. Alle tunti meni niitä vaihtaessa perinteisellä "alatukivarren sisempi pultti auki (tunkki alla tietysti) ja vanha jousi pois ja uusi tilalle" ;)
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”