Etujousen irroitusprobleemos... *jouset vaihdettu*
Etujousen irroitusprobleemos... *jouset vaihdettu*
Elikkäs piti viime vkl etujouset vaihtaa, kun nykyset niin kuoleentuneet. Ongelmana on, että jousipuristimen lautaset ei mahdu jousen väliin. Milläs nuo jouset saa turvallisesti pois tuolta? Keula pukkien päälle, hallitunkki alatukivarren alle ja avaa iskarin yläpään mutterin ja laskee tunkkia sen verran alas, että saa jousipuristimen lautaset paikoilleen? Vai onko jotain muuta niksiä?
Viimeksi muokannut Marco, 03.5.2018 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Työkalut on kyllä kunnossa, mutta jousen lankojen raot on niin pienet. Väliä on alle sentin...laineracing kirjoitti:Työkaluissa jotain vikaa jos ei ne sinne väliin mene. Jousen keskivaiheilla yleensä niin isot raot lankojen välillä ettå mahtuu kyllä. Jos ei sormin laittamalla paikalleen niin moskalla vähän vauhtia.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ainakin w140:ssä on pakko ottaa kallistuksenvakaaja sekä iskarin alapää irti että alatukivarsi pääsee laskemaan "maksimiasentoonsa" sen raudanpalan varaan ylätukivarren alla Sitten puristimet niin kauaksi toisistaan kun pystyy ja puristin oikeestaan niin kiinni kun menee ja jos vielä hanittaa niin jollain sorkkaraudalla tms kangottaa alapäästä sen jousen pois urastaan..
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Kallistuksenvakaajan kun irroitti alatukivarsista + iskarin yläpään kiinnityksen, niin alko mahtumaan jousityökalun lautaset jousien väliin. Nyt on uuden karheat H&R:n punaset jouset alla ja meno on hieman eri luokkaa, kuin ennen jousien vaihtoa. Takajousetkin tuli tietty vaihdettua, mutta sehän on helppo homma. Alle tunti meni niitä vaihtaessa perinteisellä "alatukivarren sisempi pultti auki (tunkki alla tietysti) ja vanha jousi pois ja uusi tilalle"
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®