Takapyörät kuluu etupyöriä nopeammin [kuva pöytäkirjasta]

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Takapyörät kuluu etupyöriä nopeammin [kuva pöytäkirjasta]

Viesti Kirjoittaja Andy »

Nyt on silmämääräisesti ja myös käsikopelolla ilmennyt semmoinen juttu, että takapyörät ovat kuluneet huomattavasti ripeämmin kuin etuserkkunsa. Epämiellyttävää tässä on se, että kuluma on ollut niin suurta, että noilla tänä keväänä uusina alle laitetuilla hädin tuskin pääsee ensi kesää ajamaan.

Kaikille pyörille on tullut kierroksia "vasta" 15000tkm. Molemmat takapyörät ovat kuluneet keskenään verraten yhtä paljon ja vastaavasti etupyörät keskenään yhtä paljon, mutta paljon vähemmän kuin takapyörät. Takapyörät ovat kuluneet tasaisesti koko kulutuspinnalta eikä mitenkään painottuen esimerkiksi ulkoreunaan. Renkaat ovat Continentalin PremiumContact2:t.

Mikä mättää? Takapyörien auraus pielessä? :?: :idea: :?: Mitämitämitä.
Viimeksi muokannut Andy, 11.10.2006 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Sama täälä.

Juuri nuo samat renkaat(siis saman malliset) meni sileiksi kesässä.

Epäilempä että renkaissa on vika sinullakin.

Nyt on miseliinin pilotit alla, katotaan miten ne kestää.

Mistä muuten ostit renkaat ?
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

viewtopic.php?t=499

Iskarit ja katkenneet jouset kuluttaa takakumia. :roll:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Niih, sama vika, mut mää oon vaan antanu liikaa kenkää... 8) :acavallo:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29405
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Välystä (narinahelat?) tai / ja liikaa aurausta.
Kumma kyllä liiallinen taka-auraus syö rengasta aika tasaisesti koko pinnan alueelta.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Kuluuhan ne takarenkaat mersussa nopeammin kun etuset sille ei oikein voi mitään... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mulla kuitenkin jostain kumman syystä eturenkaat kuluu nopeammin. Voisko lie tuokin olla väärien kulmien syytä.. Pitäis käyttää kai nelipyöräsuuntauksessa, kun viime syksynäkin vaihdettiin taakse yksi säätötanko, mutta ei jaksa :oops:
Avatar
markusm
Häjy
Viestit: 2761
Liittynyt: 09.10.2005 1:43
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja markusm »

voiskohan tähän auttaa se perus konsti, aksiloilta toisille kierrättää 10tkm välein. :roll:
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Tuohon kulumiseen en ota kantaa, mutta täälläkin on yksi sarja ajettu noita renkaita sileiksi. Mitkään muut eivät ole ikinä kuluneet noin nopeasti loppuun! Muuten ei mitään valittamista ollut, mutta pitäisi niiden renkaiden jotain kestääkin.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Ei saa liirailla niin kovin 8)
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Andy
Viestit: 781
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Kävin äsken suuntaamassa pyörät. Alla todisteeksi kuva pöytäkirjasta.

Kuva

Kertopaakas asiasta enemmän tietävät, että:
a) näyttävätkö säätöarvot oikeilta?
b) kuinka metsässä nuo alkuperäiset arvot oikein olivat?

Mikäs tuo 4 asteen kulma etupyörissä mahtaa olla... :roll: Kerrattakoon vielä, että takarenkaat olivat (tasaisesti) kulahtaneet n. 15000 kilometrissä.
Mesejä ainoastaan
Viestit: 63
Liittynyt: 01.5.2006 15:58
Paikkakunta: L-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mesejä ainoastaan »

Huomenta

Oikealla on yleensä asvaltin päällä hiekkaa ---- se syö rengasta sitä nopeemmin mitä enemmän on aurausta + vielä veto.
- + hiekan päällä oleva joutuu luistamaan.sen aurauksen + vedon aiheuttaman luiston joka ei koskaan ole 0 % !
-Aina veto - tai moottori jarruttaa....

Mesessä etupää yleensä on nollillila..

Etuvetoiset kuluttaa eturenkaita. ja kuormaautoissa vetavä akseli lujimmalla -- pala renkaista näkee kuinka veto suunta on kuluttanut.

Tien kallistuskin lisää oikean kuormaa.

Sit nämä kiertoliittymät--- eihän niidentakia viittitä jarruja haaskata.
- Ja vasen on niillä liukkailla kivillä.

MM. Traktoreissa on Oikeanpuleisten renk.kuluminen ongelma kun pitää ajaa reunassa = hiekkaa.

Itellä Farkussa katastajan mukaan takana aurausta 7 mm. / m. ja kyllä kuluu rengasta 15000: hyvä misukka enrgy siloseksi ja ensin oikealta.
Mut kun pitäis ensin vaihtaa laakerit.

Ja vielä on lisää syitä ..........
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”