etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.
etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.
Moi vaan kaikille tasapuolisesti, olen vaihtamassa etuiskareinen yläpään tuki kumeja, onko paha jopi ja riittääkö että otan yläpään irti vai pitääkö ottaa koko iskari irti.
Kiitos etukäteen.
Kiitos etukäteen.
Re: etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.
Niin auto on 124 200d wm 1988kaletsu kirjoitti:Moi vaan kaikille tasapuolisesti, olen vaihtamassa etuiskareinen yläpään tuki kumeja, onko paha jopi ja riittääkö että otan yläpään irti vai pitääkö ottaa koko iskari irti.
Kiitos etukäteen.
Ei tartte ottaa kuin ylhäältä iskari irti,onnistuu yksinkin,pikkusen joutuu sormivoimia käyttämään että saa iskarin vartta alas.
Ei ole paha homma,muistaakseni ei edes rengasta tartte irroitella...iskarin yläpäähän pitää tosin olla oikeanlainen avain,kokoa en muista(olikohan 22mm).Huomaat kyllä kun kurkistat pellin alle,pitää saada pidettyä sen toisen avaimen läpi kuusiokolo avaimella iskarin varresta kiinni.Voi jopa irrota ilman kiinni pitämistäkin,tosin kiristäessä voi sitten taas tarvita
Ei ole paha homma,muistaakseni ei edes rengasta tartte irroitella...iskarin yläpäähän pitää tosin olla oikeanlainen avain,kokoa en muista(olikohan 22mm).Huomaat kyllä kun kurkistat pellin alle,pitää saada pidettyä sen toisen avaimen läpi kuusiokolo avaimella iskarin varresta kiinni.Voi jopa irrota ilman kiinni pitämistäkin,tosin kiristäessä voi sitten taas tarvita

AM kirjoitti:Ei tartte ottaa kuin ylhäältä iskari irti,onnistuu yksinkin,pikkusen joutuu sormivoimia käyttämään että saa iskarin vartta alas.
Ei ole paha homma,muistaakseni ei edes rengasta tartte irroitella...iskarin yläpäähän pitää tosin olla oikeanlainen avain,kokoa en muista(olikohan 22mm).Huomaat kyllä kun kurkistat pellin alle,pitää saada pidettyä sen toisen avaimen läpi kuusiokolo avaimella iskarin varresta kiinni.Voi jopa irrota ilman kiinni pitämistäkin,tosin kiristäessä voi sitten taas tarvita
Kiitti tiedoista, täytyypi huomenna ruveta vaihtamaan, hauskaa viikonloppua:)
Terve,
Joo 22 millinen avain, mielellään semmoisella taivutetulla lenkillä. Onnistuu kyllä normaalillakin mutta joutuu vekslaamaan enemmän. Kuusiokoloavain on monesti 7 millinen, jota ei löydy pulttiautosatseista.
Rässi kiteyttikin homman aika hyvin. Itsellä nuo edelliset iskarit ponnistivat itsensä nopeasti takaisin ylös eli vaikka ne yksikseen saikin painettua alas, niin refleksit eivät olleet niin nopsat, että kumit olisi kerinnyt vetää välistä pois. Eli avuksi kaveri, joka painoi iskarin sopivalla tapilla alas ylhäältäpäin. Iskari alas, aputappi irti ja salamannopeasti kumi välistä pois. Sama homma asennuksessa. Painetaan varsi alas ja suikataan kumi väliin. Toinen puoli onnistui helpommin mutta toisen puolen iskaria ei meinannut saada reikään vaan varsi jäi sen reunuksen väärälle puolelle. Pikku ähellyksen jälkeen homma kuitenkin onnistui.
t.
Risto
Joo 22 millinen avain, mielellään semmoisella taivutetulla lenkillä. Onnistuu kyllä normaalillakin mutta joutuu vekslaamaan enemmän. Kuusiokoloavain on monesti 7 millinen, jota ei löydy pulttiautosatseista.
Rässi kiteyttikin homman aika hyvin. Itsellä nuo edelliset iskarit ponnistivat itsensä nopeasti takaisin ylös eli vaikka ne yksikseen saikin painettua alas, niin refleksit eivät olleet niin nopsat, että kumit olisi kerinnyt vetää välistä pois. Eli avuksi kaveri, joka painoi iskarin sopivalla tapilla alas ylhäältäpäin. Iskari alas, aputappi irti ja salamannopeasti kumi välistä pois. Sama homma asennuksessa. Painetaan varsi alas ja suikataan kumi väliin. Toinen puoli onnistui helpommin mutta toisen puolen iskaria ei meinannut saada reikään vaan varsi jäi sen reunuksen väärälle puolelle. Pikku ähellyksen jälkeen homma kuitenkin onnistui.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Re: etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.
kaletsu kirjoitti:Moi vaan kaikille tasapuolisesti, olen vaihtamassa etuiskareinen yläpään tuki kumeja, onko paha jopi ja riittääkö että otan yläpään irti vai pitääkö ottaa koko iskari irti.
Kiitos etukäteen.
No niin kumit tuli vaihdettua ja aikaa ei menny kun puol tuntia, kiitti vaan kaikille hyvistä neuvoista ei tullu tehtyä turhaa hommaa vaan tiesi mitä teki.
Ajettavuuskin parantui huomattavasti, auto ei ole enään niin holtiton kuin oli.
Tuli samalla todettua että iskarit ois aika vaihdella kohta, apukuskin puoleinen meni huomattavammin helpommin alas.
Kiitti vaan kaikille

Ookkei. Kliks.HVM kirjoitti:Mites Roisto oiskohan tässä ainesta Mekkaan?![]()
Ois.
Samalla tein selostuksen, miten vaihdoin etuiskarit (en välttämättä sitä, miten se oikeaoppisesti tehtäisiin

W124-sivulla oli jo niin paljon erilaista tauhkaa, että ryhmittelin niitä vähäsen. Ryhmitelköön joku paremmin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Älyttömän iso kiitos, idea ryhmittelystä on kerrassaan nerokas.Roisto kirjoitti:Ookkei. Kliks.HVM kirjoitti:Mites Roisto oiskohan tässä ainesta Mekkaan?![]()
Ois.
Samalla tein selostuksen, miten vaihdoin etuiskarit (en välttämättä sitä, miten se oikeaoppisesti tehtäisiin).
W124-sivulla oli jo niin paljon erilaista tauhkaa, että ryhmittelin niitä vähäsen. Ryhmitelköön joku paremmin.
t.
Risto


En tainnut muistaa vielä kiittää? Kiitokset Roisto, kiitokset. Kiitos-kiitos, kiitos Roisto.

Ai niin; Tattista vaan Roisto. Tattis-tattis, tattis-tattis-tattis!

