Tilataanko Eibach jousisarjoja porukalla ?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

H&R on napakka.

Ezkon ja Roiston farkuilla ajettuani olen todennut että Eibach on minulle mieleen, josko tilaisi kevääksi jousisarjan.
Muita kiinnostuneita, kimppatilaus ?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Madallus kiinostaisi itseänikin... Vaan mitenpä 4-maticin madalus eroaa tavan S124: madalluksesta?
Jos sopivaa tuotetta löytyy, niin olen kiinnostunut kimppatilauksesta.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:H&R on napakka.
Sitä se kyllä on mutta hiukka pintakova tuommoseen jokapäiväisessä käytössä olevaan lavettiin.
dealer kirjoitti:Ezkon ja Roiston farkuilla ajettuani olen todennut että Eibach on minulle mieleen, josko tilaisi kevääksi jousisarjan.
Muita kiinnostuneita, kimppatilaus ?
Pitää käydä ajatuksen kanssa ajamassa vaikka Roiston farkkua. Hyvä, progressiivinen jousi maltillisella madalluksella niinkuin Roiston auto on nyt. Eli olen kiinnostunut kimppatilauksesta.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:H&R on napakka.

Ezkon ja Roiston farkuilla ajettuani olen todennut että Eibach on minulle mieleen, josko tilaisi kevääksi jousisarjan.
Muita kiinnostuneita, kimppatilaus ?
Kyllä käy, yksi satsi 300TE:hen kiitos 8) Paljonkos nuo madaltaa,30mm?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä.

Minen ymmärrä saksaa, toimittaako tuo noita Suomeen ? :roll:
Tai joku muu ? :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Minä tilasin ihan paikallisen rengasliikkeen kautta. Tuli halvemmaksi kuin tilata Etelä-Suomesta Matkahuollon kautta. Tieten suoraan Saksasta saattaa saada halvemmalla. :nocando:

Soittele XUX joskus, niin käydään ajamassa. Pitää vain ensin katsoa se takapään koiranluun tilanne, että loppuuko narina sillä vai pitääkö ostaa iskari. :ttu:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kolomisatas-sedanikuskeille olis muuten vapaana Brabus-setti -40mm edullisesti.
Ei passaa farkkukopalle. Toki ne olis jo oman lossin alla.

Tuon kysytyn 4matikin etujousien löytämisessä voip olla hommaa. :cry:
Pro HVM
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Rässi66 kirjoitti:Tuon kysytyn 4matikin etujousien löytämisessä voip olla hommaa. :cry:
Kävin vähän googlettelemassa, ja päädyin siihen, ettei sitä tavii madaltaa. Vaan, entäpä jos korottaisikin. Vähän niinkuin Audi Allroad tyyliin. :roll: :roll: :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tarmo kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Tuon kysytyn 4matikin etujousien löytämisessä voip olla hommaa. :cry:
Kävin vähän googlettelemassa, ja päädyin siihen, ettei sitä tavii madaltaa. Vaan, entäpä jos korottaisikin. Vähän niinkuin Audi Allroad tyyliin. :roll: :roll: :roll:
Osta gee ja tekase korinvaihto :!: :lol:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Semmonen G:n alustalle tehty S124 oli kerran Mobilessa, samoin C124... olivat aika... :D G on kyllä vakavasti harkinnassa ihan sellaisenaankin...
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Minä tilasin ihan paikallisen rengasliikkeen kautta. Tuli halvemmaksi kuin tilata Etelä-Suomesta Matkahuollon kautta. Tieten suoraan Saksasta saattaa saada halvemmalla.
Tarkottikohan tuo tiilerin linkki että 215€ olis setti - ei minun mielestä ainakaan mahottoman hintanen :roll: Ja madallus olis ainakin speksien mukaan varsin maltillinen :shock: Ja TÜV-lipareet kuuluu hintaan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Tuohan oli sedaniin,mutta kai sieltä löytyy farkkuunkin.Eibachin jousilla oli listahintaa joku 300€ suomen maassa,en tiedä sitten miten siinä on tinkivaraa.Joten ei tuohon 215€ hintaan saa enää hirveitä toimituskuluja tulla...Mahtaisikohan joku suomalainen putiikki lämmetä kimppaostokselle?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Saksan Ebaysta saa kohtuuhintaan uusia Rapuksen jousia, eikä hintakaan päätä huimaa. Noin niinkuin vaihtoehtona Eibacheille... LINKKI
Tuolta AEV:lta on tullut osteltua varmaan jo toistakymmentä kertaa jos mitä hilkettä,ja kaikki on sujunut varsin mallikkaasti. :idea:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

XUX63 kirjoitti:Tarkottikohan tuo tiilerin linkki että 215€ olis setti - ei minun mielestä ainakaan mahottoman hintanen :roll: Ja madallus olis ainakin speksien mukaan varsin maltillinen :shock: Ja TÜV-lipareet kuuluu hintaan :lol:
Jotain 280 eypoa taisi olla omat jouset kaikkineen. Voin tarkistaa, kun pääsen kotiin. TÜV-paperit tulee mukana CD:llä ja ne voi tulostaa myös netistä. Sen virallisempaa lapparaista ei tule mukaan. Toisaalta en ole vielä kerinnyt käymään muutoskatsastuksessa... :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Roisto kirjoitti: Toisaalta en ole vielä kerinnyt käymään muutoskatsastuksessa... :oops:

t.
Risto
Eipä niitä tuon ikäiseen tarvitsekaan muutoskatsastella...
qmb22o
Viestit: 114
Liittynyt: 02.10.2005 15:46

Viesti Kirjoittaja qmb22o »

Tuota noin, vaikka puuhaatte nyt nuita farkun jousia, niin kaipa sieltä tulisi sedaniinkin samalla hyvät jouset.

Tavoitteena olisi hyvinkin maltillinen madallus. Tällä hetkellä auto on ehkä liiankin matala, vaikka on "nelosen" kumit. Muuten ihan hyvä ajettava, mutta näin talvella hieman kova. Ei tosin raavi eikä hinkkaa missään tilanteessa.

Tuossa pari kuvaa nykyisillä jousilla.

Kuva
Kuva
Avatar
mbsilver
Viestit: 254
Liittynyt: 18.7.2006 21:14

Viesti Kirjoittaja mbsilver »

Ot: Katkeileeko nuo jouset muunkin merkkisistä kulkimista samaan tahtiin kuin mersuista? Melko usein kuullut pätkinä olevista mersun jousista. Itellä ei oo ainakaan aiemmista katkeillu koskaan, mut 124:sesta pasahti eilen etujousi ja näkyy olevan yks pätkä jousen alla jo aiemmin katkenneena. Pitänee tarkastaa muidenkin kunto. Kyseessä ei ole kylläkään alkuperäiset, vaan jotkin matalemmat tarvike vieterit.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

mbsilver kirjoitti:Ot: Katkeileeko nuo jouset muunkin merkkisistä kulkimista samaan tahtiin kuin mersuista?
Alkuperäiset katkeilee, ensimmäistä kertaa kuulen että madallusjouset katkeilisivat.
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

ot.. onpa muuten komia tuo qmb22o mersu 8)
BMW E31 V12
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

AM kirjoitti:Tuohan oli sedaniin
Linkistä kopioitu:

"300CE-24, 280E, 300E-24, 300D Turbo, 300TD Turbo, 320E, E280, E320, E250D, E250TD, E300D, E300TD, E220 Cabrio"

Kyllä tuossa listassa 300 TD Turbo mainitaan. :?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Mitenhän tuo nyt mennee kun on tasonsäädöllisiä ja iliman samassa listassa.
Kyllähää nuo on tähä asti omat jousensa ollu molemmille? :ei_tajuu:
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:Mitenhän tuo nyt mennee kun on tasonsäädöllisiä ja iliman samassa listassa.
Kyllähää nuo on tähä asti omat jousensa ollu molemmille? :ei_tajuu:
Niin on joo, ja aika paljon löysemmät on nuo sitikkaperän jouset :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Minulla on käynyt sama mielessä tuossa omassa 201 koppaisessa et voisi alustaa hieman jäykistää ja epäilyksenä on että siinä on jo joku tehtaan alustasarja tai joku Eibachin sarja ja on hyvä kyyti rospuutto teillä ...yhtään matalempi ei tarvi olla kaaresta mitattuna edestää 340mm ja takana 320mm mielessä on käynyt et paiskaisi H&R vieterit alle ja säätäisi alus kumeilla auton korkeuden kohdalleen....nyt on etuna sekin että pysyy taka campperit arvoissaan...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Näyttää olevan Eibachillakin samoilla numeroilla sarjat sedaniin ja farkkuun,tasonsäädöstä ei mitään puhetta :shock: Ja samalla numerolla jouset 200D-300TDT :shock: Eihän ne nyt voi toimia oikein kun noin erilaiset akselipainot jne.... http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Mercedes-Benz
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Madalluksesta muutama juttu:
1. ADS eli aut. tasonsäätö pitää säätää uudestaan, jos sellainen on
2. Valmistaja ei kaiketi salli vetokoukkua madallettuun sedaniin ilman tasonsäätöä, jos ymmärsin oikein
3. Jos madalluksen kanssa käytetään 17" pyöriä, niin jousituksen liikettä on rajoitettava erityisillä kumeilla
4. 4maticiin saa ainakin AMG:n madallussarjaa
Korjauskäsikirjassa on tarkat ohjeet AMG-sarjan asennuksista ja erikoisvanteiden käytöstä.

Itse en madaltaisi 4maticia, koska madaltamatta sillä voi ajaa huonoilla teillä ilman pohjakosketuksia, esim. jäätyneessä lumessa. Siinä on kaiketi vakiona hiukan tavallista korkeampi maavara.
Viimeksi muokannut Jarkko N, 29.1.2007 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jarkko N kirjoitti: 2. Valmistaja ei kaiketi salli vetokoukkua madallettuun sedaniin ilman tasonsäätöä, jos ymmärsin oikein
3. Jos madalluksen kanssa käytetään 17" pyöriä, niin jousituksen liikettä on rajoitettava erityisillä kumeilla
Omituista jos näin on, ennemmin normaalikorkuiseen ei pitäisi sallia koukkua ilman tasonsäätöä :roll: Madalletussa kun asento ei juurikaan muutu jos kärryn aisapaino vähänkään sitä mitä pitäisi.

Jos renkaat ovat oikean kokoiset ei mitään ylimääräisiä kumeja tarvita.Esim. 215/45/17 on halkaisijaltaan sama kuin orkkis 185/65/16.Tosin jos autoa haluaa Madaltaa on kumeista poistettava tavaraa jos haluaa että on vielä joustoa :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,
AM kirjoitti:Näyttää olevan Eibachillakin samoilla numeroilla sarjat sedaniin ja farkkuun,tasonsäädöstä ei mitään puhetta :shock: Ja samalla numerolla jouset 200D-300TDT :shock: Eihän ne nyt voi toimia oikein kun noin erilaiset akselipainot jne.... http://www.eibach.fi/tuote.pl?stage2=Mercedes-Benz
En tiedä, miten pätevät nuo Suomen Eibachin ohjeet ovat mutta Saksan Eibach suosittelee eri vietereitä tasonsäädölle ja ilman. Sivu on viheliäinen, eikä linkittäminen onnistu erikoismerkkien takia – Tinyurl:kaan ei ymmärtänyt osoitetta. :( Lista löytyy kuitenkin "Application Guide" -> "Manufacturer (M-B)" -> "Modell (E-Class)" -> "Product type (Pro-Kit)"

Kaikissa tasonsäädöllisissä näyttää olevan samat takavieterit. Etujouset vaihtelevat sitten koneen ja varusteiden mukaan.

BTW:
Narinan syy löytyi ja nyt on osa tilauksessa. Ei ollut mikään perinteinen vika. :shock: Arvuuttelen tuolla oman topikin puolella.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jeps, elikkä jokapaikassa TDT:hen suositellaan jousisarjaa E2518-140 . :D
AM kirjoitti:Esim. 215/45/17 on halkaisijaltaan sama kuin orkkis 185/65/16.
Jaa :lol: no, orkkis 195/65/15 on samankokoinen kuin 225/45/17. 8)
wiimax.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

dealer kirjoitti:
AM kirjoitti:Esim. 215/45/17 on halkaisijaltaan sama kuin orkkis 185/65/16.
Jaa :lol: no, orkkis 195/65/15 on samankokoinen kuin 225/45/17. 8)
No hö,se riippuu minkä orkkiskoko kyseessä 8)

Joo-o.300TE:ssä näyttää saksan sivut tarjoavan sarjaa E2512-140, kai sitten keula sen verran kevyempi kuin turboDeessä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niihän se riippuu. :D Oudoksutti vaan tuo 185/65/16. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”