Narinahela
Narinahela
Kuuluukos uuden narinahelan mennä paikalleen ihan käsin painamalla?
Helat ostettu kl-varaosista, et osassa tuskin mitään vikaa.
Helat ostettu kl-varaosista, et osassa tuskin mitään vikaa.
W124 E250 D 20V
Re: Narinahela
Ei kuulu.Sakemanni kirjoitti:Kuuluukos uuden narinahelan mennä paikalleen ihan käsin painamalla?
Helat ostettu kl-varaosista, et osassa tuskin mitään vikaa.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Kuten yllä todettu: Ei mene käsivoimilla paikoilleen, eikä saakaan mennä. Olisi muuten silmä väljä ja uudesta helasta ei olisi mitään hyötyä.
Sopivalla puristimella tai kierretanko/hylsy-yhdistelmällä voi 'kiristää' paikoilleen, en havainnut C:hen vaihtaessani suuntariippuvuutta. Varmista että puristus kohdistuu vain helan ulkokoolinkiin, jos voima kohdistuu helan sisäosaan niin repeää vulkanointi siinä helan sisällä -> hela entinen. Olisko ollut 32mm hylsy mikä mun sarjassa oli sopivan kokoinen.
Sopivalla puristimella tai kierretanko/hylsy-yhdistelmällä voi 'kiristää' paikoilleen, en havainnut C:hen vaihtaessani suuntariippuvuutta. Varmista että puristus kohdistuu vain helan ulkokoolinkiin, jos voima kohdistuu helan sisäosaan niin repeää vulkanointi siinä helan sisällä -> hela entinen. Olisko ollut 32mm hylsy mikä mun sarjassa oli sopivan kokoinen.
Viimeksi muokannut Olli Lajunen, 20.5.2013 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
- Olli Lajunen
- Mersutohtori
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01.10.2005 13:52
- Paikkakunta: Yppäri
Niin kyllä se käsityökaluilla menee sinne, mutta pelkillä käsillä painamalla ei. Minä käytin normi kierretangonpätkää (M10 tms) ja hylsyjä sopivan ulos-/sisäänvetäjän tekemiseen sekä 17mm avaimia työn suorittamiseen. 

W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Olispas kätevää jos moinen menisi ihan paikalleen työntämällä. Tiettyä väljyyttä voisi sitten esiintyä.
Tuolla lankun helalla ei tosiaan ole väliä kuinka päin sen työntää, sehän on identtinen. Kyllä helasta yleensä näkee jos sillä on joku tietty suunta miten päin sen sinne pitää matkata.
Toisin sanoen: sitä samaa mitä muutkin edellä.

Tuolla lankun helalla ei tosiaan ole väliä kuinka päin sen työntää, sehän on identtinen. Kyllä helasta yleensä näkee jos sillä on joku tietty suunta miten päin sen sinne pitää matkata.
Toisin sanoen: sitä samaa mitä muutkin edellä.
Kein siknatuur
Hela on varmaankin pyörinyt reiässään. Auttaisiko, jos hitsaisi reikään lisää tavaraa, jotta tulisi kireämmäksi. Voihan sen reiän sorvata isommaksi ja laittaa holkin. Ei ehkä ole taloudellisesti kannattavaa, mutta mikäs se nyt olisi. Ei siitä uuden veroinen tule, mutta menee jonkun aikaa.Sakemanni kirjoitti:Just sain vaihettua toiselle puolelle ja mitään ongelmia ei ilmenny.
Tuossa väljässä silmässä ei ole nitään jälkiä, ei ruoste eikiä kuluma.
Mittarissa jotain vähä reilu 411 000km.
Jos on rahaa osta uusi napa ja jos on käteviä kavereita ja aikaa niin korjaa napa.
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
Yhden W220 ässän narinahelan kanssa on käynnyt niin, että uus meni sormineen painamalla sisälle. Kyseessä oli Ruville:n pusla, Lemförderi tilaukseen, ei menny enää sormin painamalla.
Molemmat puslat myyty samaan autoon, ja pittäis olla samanlaisia, mut aikamoinen ero kuitenkii... 


W123 300D -84
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Onko kellää ollu niin tiukassa toi hela ettei lähe pois vaikka on työkaluaki sitä varten?
12mm pulttia ja hylsyjä/ite tehtyä holkkia oon käyttäny vaa ei irtoo.
Sorvarilta tilasin nyt sitte mittojen mukaan karkaistut holkit ja kovan pultin ni saa nähä lähteekö silläkään sitten.
Nii ja kummassa päässä mahtaa olla noi takapään säätö pultit, et jos navan irrottasin pöyälle ni meneekö sääjöt perseelleen?
12mm pulttia ja hylsyjä/ite tehtyä holkkia oon käyttäny vaa ei irtoo.
Sorvarilta tilasin nyt sitte mittojen mukaan karkaistut holkit ja kovan pultin ni saa nähä lähteekö silläkään sitten.
Nii ja kummassa päässä mahtaa olla noi takapään säätö pultit, et jos navan irrottasin pöyälle ni meneekö sääjöt perseelleen?
E46 330D & E46 328i
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tai jos ei ole paineilmaa, niin ihan vaan rautasahalla poikki. Varoo vaan, ettei sahaa siihen silmään asti.
Uuden laittamiseen tarvit joka tapauksessa "ulosvetäjän", joka tässä tapauksessa on "sisääntyöntäjä". Jotkut hurjat on kuulemma paukutelleet menemään sisään vanhaa koolia ja vasaraa käyttäen.
Uuden laittamiseen tarvit joka tapauksessa "ulosvetäjän", joka tässä tapauksessa on "sisääntyöntäjä". Jotkut hurjat on kuulemma paukutelleet menemään sisään vanhaa koolia ja vasaraa käyttäen.
Kein siknatuur
On paineilmaa muttei mittää rautasaha juttuja semmosen letkun päähän.
Sähköpuukkosaha löytyy jossa metalli terä tai sitte pirra johon on kovametalliviiloja jolla vois kans katkasta sen koolin. Ellei se oo jotaki jumalattoman kovaa ja karkaistua.
Uuen luulis menevän tolla minunki systeemillä paikalleen kuha vanhan kiinni ruostuneen sais pois sitte ens viikolla.

Sähköpuukkosaha löytyy jossa metalli terä tai sitte pirra johon on kovametalliviiloja jolla vois kans katkasta sen koolin. Ellei se oo jotaki jumalattoman kovaa ja karkaistua.
Uuen luulis menevän tolla minunki systeemillä paikalleen kuha vanhan kiinni ruostuneen sais pois sitte ens viikolla.
E46 330D & E46 328i
Sitä et kummassa päässä tukivartta ois se epäkesko pultti.Sampo N. kirjoitti:Mitäs meinaat takapään säätöpulteilla? Renkaan kulman säädöllehän siellä on molemmilla rattailla yksi sellanen tukivarren näköinen. Se on kiinni sellasella epäkeskopultilla, siitä säädetään asentoa.
Ei niin jaksanu kaivella ite ko ei ollu paineilma just siinä et ois kurat puhallellu pois pulteista.
E46 330D & E46 328i
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Dixon kirjoitti:Sitä et kummassa päässä tukivartta ois se epäkesko pultti.Sampo N. kirjoitti:Mitäs meinaat takapään säätöpulteilla? Renkaan kulman säädöllehän siellä on molemmilla rattailla yksi sellanen tukivarren näköinen. Se on kiinni sellasella epäkeskopultilla, siitä säädetään asentoa.
Ei niin jaksanu kaivella ite ko ei ollu paineilma just siinä et ois kurat puhallellu pois pulteista.
Säädöt on sisäpäässä



Olette te vaan ihme risaperseitä, kun ammattitaitoisen korjaamon noin 1/2
tunnin työveloitus on liian kallista.
NO SIINÄHÄN KONTTAATTE KÖYHÄT.

Mb-osalla narina+vaihto kiinteä hinta muistaakseni 35e.
mutta ei Se säästö,vaan harrastamisen ilo, ite otan autorempat yleensä mielenterveyttä palauttavana juttuna enkä säästönä
mutta ei Se säästö,vaan harrastamisen ilo, ite otan autorempat yleensä mielenterveyttä palauttavana juttuna enkä säästönä

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Puhuin yleisesti 

www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex