Takakelkan kiinnitys runkoon
Takakelkan kiinnitys runkoon
Vm. -88 W124 200D taka-apurunko killuu lähinnä enkelten avulla rungossa kiinni. Rungon puolella on pahoja ruostevaurioita enkä voi itse korjata taidon-/tilan-/ajanpuutteen takia.
Onko kenelläkään kokemusta tällaisen teettämisestä Uudenmaan alueella? Kauemmaskin viedään, jos sopiva tekijä löytyy.
Jos auton arvona pidetään vaikkapa 500:ä euroa, niin tuplautuuko vai triplautuuko se tämmöisessä rempassa?
Sen verran pystyn itse tekemään, että purkamaan sisustusta ja tyhjentämään takakontin etukäteen. Tietysti pystyn vääntämään pultteja tai heiluttamaan lekaa tai kankea jonkun toisen pajalla, mutta tällaista pystymetsän apparia ei taideta korjaamoilla kaivata.
Nimim. Kesäksi kuntoon.
Onko kenelläkään kokemusta tällaisen teettämisestä Uudenmaan alueella? Kauemmaskin viedään, jos sopiva tekijä löytyy.
Jos auton arvona pidetään vaikkapa 500:ä euroa, niin tuplautuuko vai triplautuuko se tämmöisessä rempassa?
Sen verran pystyn itse tekemään, että purkamaan sisustusta ja tyhjentämään takakontin etukäteen. Tietysti pystyn vääntämään pultteja tai heiluttamaan lekaa tai kankea jonkun toisen pajalla, mutta tällaista pystymetsän apparia ei taideta korjaamoilla kaivata.
Nimim. Kesäksi kuntoon.
Persatti. Synkeitä säveliä. Alle puoli miljoonaa ajettu vasta ja nyt jo elämän ehtoossa. Itse en ole ajanut kuin muutaman sataa kilsaa tällä, erään kuolinpesän tallin perukoilta ongin ihmisten ilimoille. Uudenmaan ammattikouluiltakin kyselin, mutta ei niihin tällaisia höyryaikakauden vehkeitä oteta korjattaviksi.
Omatoimihitsaamisen jaloja taitoja on tarkoitus kyllä lähitulevaisuudessa opetella, mutta tämä on turhan vaativa aloittelijalle.
Omatoimihitsaamisen jaloja taitoja on tarkoitus kyllä lähitulevaisuudessa opetella, mutta tämä on turhan vaativa aloittelijalle.
Jos pidät sen arvoa 500 eurossa ni suoraan sanottuna ei kannata ees haaveilla, ku taka-kelkan kunnolla hitsaaminen melkein missä tahansa tulee maksamaan sen tuhannen, kun siinä samalla vaihtelee kaikki puslat, uusii ihan kaikki kumit ja varret mitä siinä on kiinni, halvimmillaanki se remontti maksaa sen tuhannen tai aavistuksen alle.
Mulla on tulossa, tässä kunhan ehdin ja pakkaset hellittää, joko leimaamaton tai leimattu 124:nen, sillä tosin ajettu paljon enempi ku se 500 tonnia, mutta vaihat sen vähemmän ajetun koneen siihe ni taas sillä mennä pötköttää ties kui kauan, toki ei sekään varmaan ole tarpeellista, en ole ihan varma.
Ja näissä 124:sissa joiden hintaa pidetään alle 2 tonnin vehkeinä ni niissä on aina jotaki pelleissä tekemistä ja se taka-kelkka on yks kohdista mistä se repeää, toinen on helmojen päät ja etulamppujen alla olevat kohdat, mutta sitten ku se hinta ja vuosmalli alkaa olemaan yli 2 tonnia ja -94 eteenpäin, ni hyvin pidetty on sen arvoinen, toki niissäki lähtee menemään ihan samat kohdat ku vanhemmistakin.
Mutta nuin ylipäätään ei kannata, laita osiks ja myy sillee, jos mahollista, mulla ei osiks laitto mahdollisuutta ole tiojen puutteen takia, ni pitää myydä sitte kokonaisena....kunhan se aika tulee.
Mulla on tulossa, tässä kunhan ehdin ja pakkaset hellittää, joko leimaamaton tai leimattu 124:nen, sillä tosin ajettu paljon enempi ku se 500 tonnia, mutta vaihat sen vähemmän ajetun koneen siihe ni taas sillä mennä pötköttää ties kui kauan, toki ei sekään varmaan ole tarpeellista, en ole ihan varma.
Ja näissä 124:sissa joiden hintaa pidetään alle 2 tonnin vehkeinä ni niissä on aina jotaki pelleissä tekemistä ja se taka-kelkka on yks kohdista mistä se repeää, toinen on helmojen päät ja etulamppujen alla olevat kohdat, mutta sitten ku se hinta ja vuosmalli alkaa olemaan yli 2 tonnia ja -94 eteenpäin, ni hyvin pidetty on sen arvoinen, toki niissäki lähtee menemään ihan samat kohdat ku vanhemmistakin.
Mutta nuin ylipäätään ei kannata, laita osiks ja myy sillee, jos mahollista, mulla ei osiks laitto mahdollisuutta ole tiojen puutteen takia, ni pitää myydä sitte kokonaisena....kunhan se aika tulee.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
No tuo 500 oli tappiomielialassa tehty heitto, arvokkaampana toki itse pidän sitä. Vaihdoin sisustuksenkin jo vähän ryhdikkäämpään ja siistimpään ennen kuin takapään lahous valkeni.
Rahaa olin varautunut kuluttamaankin kotteroon, mutta tonni kuulostaa tässä vaiheessa vähän karulta. Toisaalta, jos alan purkaa ja myydä varaosia ja hankin jostain ehjemmän kärryn, aikaa ja rahaa palaa aika tavalla. Siihen nähden muulta tekniikaltaan kohtuukuntoisen auton hitsauttaminen voi sittenkin olla harkinnan arvoinen homma.
Rahaa olin varautunut kuluttamaankin kotteroon, mutta tonni kuulostaa tässä vaiheessa vähän karulta. Toisaalta, jos alan purkaa ja myydä varaosia ja hankin jostain ehjemmän kärryn, aikaa ja rahaa palaa aika tavalla. Siihen nähden muulta tekniikaltaan kohtuukuntoisen auton hitsauttaminen voi sittenkin olla harkinnan arvoinen homma.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Löysin aiheesta kuvaesityksen erään brittiherran picasagalleriasta:
https://picasaweb.google.com/1075780575 ... cketRepair
Autopommin kestävää tekoa nuo hänen tekeleensä.
Tuo 640 euroa + osat auttaa hahmottamaan tilannetta tarkemmin. Puslien kunto on minulle arvoitus, luultavasti ne on syytä uusia samalla. En edes pääse itse nyt kurkistelemaan auton alle, kun olen viikkoja eri paikkakunnalla.
https://picasaweb.google.com/1075780575 ... cketRepair
Autopommin kestävää tekoa nuo hänen tekeleensä.
Tuo 640 euroa + osat auttaa hahmottamaan tilannetta tarkemmin. Puslien kunto on minulle arvoitus, luultavasti ne on syytä uusia samalla. En edes pääse itse nyt kurkistelemaan auton alle, kun olen viikkoja eri paikkakunnalla.
Kannattaa kysellä vielä joltain jolla hitsaus onnistuu, aina löytyy veljenpoika/työkaverin poika tai vastaava joka homman handlaa, ainakin pohjoispohjanmaalla..
Takakelkkaa ei tarvihte yleensä edes kokonaan puottaa alas.
Takakelkkaa ei tarvihte yleensä edes kokonaan puottaa alas.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 10.1.2012 1:02
w124
Kyllä näitä vehkeitä alkaa valitettavasti ikä painaa. Nämä Suomi-autot on pahimpia ellei todella pidetty huolta. Ahkerasti kyselet foorumeilta niin eiköhän tuohon löydy joku Pelle Peloton, joka tekee puoleen hintaan pikkurojektina sen hitsailun. Menet vaihtamaan toiseen W124:een ja jos et pääse kunnolla tutkimaan autoa, niin sieltä löytyy uudet madonreijät ja väljyydet.
Re: w124
Pimmeenä. Ja ne eläkemaksuthan ehtii maksamaan sitten jälestäpäinnii, jos joku niistä muistuttaaEemeli200CDI kirjoitti:Ahkerasti kyselet foorumeilta niin eiköhän tuohon löydy joku Pelle Peloton, joka tekee puoleen hintaan pikkurojektina sen hitsailun
Ennenkuin sain talliin Nosturin, niin korjautin omaan linttaan toisenpuolen Autokorjaamo Karppinen & Åmanilla Kajaanissa. Loistava palvelu, ja kuntoon tuli. Olisikohan pari tuntia hitsailleet? Käyttivät puslat irti, mutta kelkka oli muuten paikallaan.
Jos molemmat puolet eivät ole lahoneet kokonaan irti, niin voi saada korjattua kelkkaa irroittamatta kuten edellämainitussa tapauksessa. Tuossa oli toinen puoli ehjä.
Nyt tuli itsekkin kokeiltua, kaverin 200D kävi täällä korjattavana jokunen viikko sitten. Auto nosturille, Kelkan etupultit ja tarvittaessa puslat irti, niin tilaa saa jo jonkinverran kun kelkka tippuu alaspäin. Mahtui hitsailemaan juuri ja juuri. Kyllä tuo taas jonkun tovin menee.
Jos oikein viimeisenpäälle hyvän tahtoo niin takakelkka irti.
Jos molemmat puolet eivät ole lahoneet kokonaan irti, niin voi saada korjattua kelkkaa irroittamatta kuten edellämainitussa tapauksessa. Tuossa oli toinen puoli ehjä.
Nyt tuli itsekkin kokeiltua, kaverin 200D kävi täällä korjattavana jokunen viikko sitten. Auto nosturille, Kelkan etupultit ja tarvittaessa puslat irti, niin tilaa saa jo jonkinverran kun kelkka tippuu alaspäin. Mahtui hitsailemaan juuri ja juuri. Kyllä tuo taas jonkun tovin menee.
Jos oikein viimeisenpäälle hyvän tahtoo niin takakelkka irti.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
No joo, onhan tässä näköjään ministeritason ihmisetkin syyllistyneet rahapulassaan teettämään pimeitä hommia. Jos asuntolainan ahdistama peltivelho päivätyön lisäksi tekisi viraabelihomman, niin rahahan tod.näk. palautuisi melkein lyhentämättömänä kulutukseen eli moninaisten palkkojen, palkkioiden ja välillisten verojen maksuun. Tämä tästä aiheesta, olen yleensä ottaen iloinen veron-, sotun- ja eläkkeenmaksaja, ammatinharjoittaja kun olen itsekin.
Kajjaaniin ei olisi tästä kuin sata kilsaa. Ikävä kyllä auto on tällä hetkellä Vantaalla.
Kajjaaniin ei olisi tästä kuin sata kilsaa. Ikävä kyllä auto on tällä hetkellä Vantaalla.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Hehee. Ei tässä yritetä mattaantunutta kaupankäyntiä ehkästä. Verojenmaksu on per5eestä, sitä pitää välttää. Oravannahka- ja tutunkauppa kunniaan.
Meinaan vaan ettet ehkä saakaan kaveria siitä asentajasta, joka on totaalisen k***iintynyt niihin hihastanyhtäjiin jokka toivos saavansa halvalla ostettua asentajan lauantai-illat tai muun "luppoajan". Eikä se maha pajan isäntäkään kauaa kattoa vierestä kun pajalla liikevaihto on suurempaa työajan ulkopuolella.
Meinaan vaan ettet ehkä saakaan kaveria siitä asentajasta, joka on totaalisen k***iintynyt niihin hihastanyhtäjiin jokka toivos saavansa halvalla ostettua asentajan lauantai-illat tai muun "luppoajan". Eikä se maha pajan isäntäkään kauaa kattoa vierestä kun pajalla liikevaihto on suurempaa työajan ulkopuolella.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kyllähän vaihdannan pitää olla tasapuolista, eivätkä ruinaus ja painostaminen juurikaan paranna todennäköisyyttä kestävän lopputuloksen syntyyn. Omissa hommissani pahimpia lypsäjiä olivat ne, joilla oli parhaimmin varaa maksaa oikeakin hinta työstä.
Huohhh, vieläköhän pieni lasillinen Suomen suosituinta syykenlääkettä ennen Nukkumattilaan menoa...
Huohhh, vieläköhän pieni lasillinen Suomen suosituinta syykenlääkettä ennen Nukkumattilaan menoa...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mitäpä mies muutakaan lauantaiaamuna napertaisi kuin etsisi autonrassausohjeita netistä? Puslien vaihtoon löytyi havainnollista materiaalia:
http://www.dot7design.com/mercedes/W201 ... frame1.pdf
http://www.dot7design.com/mercedes/W201 ... frame2.pdf
Automalli on vähän eri, mutta operaatiot lienevät samat. Hyviä kuvia, joista asia selkiytyy melkein ilman tekstiäkin.
http://www.dot7design.com/mercedes/W201 ... frame1.pdf
http://www.dot7design.com/mercedes/W201 ... frame2.pdf
Automalli on vähän eri, mutta operaatiot lienevät samat. Hyviä kuvia, joista asia selkiytyy melkein ilman tekstiäkin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Viimeisen kuvan perusteella se on tosiaan 190 D 2.2.
Näköjään maailmalla (internetissä) on paljon mersuyhteisöjä ja suurella kiintymyksellä ajokkeihinsa suhtautuvia tähtiautoilijoita. Osa aikoo kai ajaa näilläkin vanhoilla malleilla hautaan asti, joko harrastuksen merkeissä tai taloudellisista syistä. Ei näytä vaikealta löytää > 20-vuotiailla autoilla päivittäin ajavia ihmisiä muualtakin kuin Suomesta ja Kreikasta. Me ja he(lleenit)hän olimme niitä Euroopan vanhimmilla kotteroilla ajavia nuukimuksia/köyhimyksiä taannoisen tutkimuksen mukaan. Tuon puslanvaihtojutun tekijä tosin olikin kanadalainen.
Näköjään maailmalla (internetissä) on paljon mersuyhteisöjä ja suurella kiintymyksellä ajokkeihinsa suhtautuvia tähtiautoilijoita. Osa aikoo kai ajaa näilläkin vanhoilla malleilla hautaan asti, joko harrastuksen merkeissä tai taloudellisista syistä. Ei näytä vaikealta löytää > 20-vuotiailla autoilla päivittäin ajavia ihmisiä muualtakin kuin Suomesta ja Kreikasta. Me ja he(lleenit)hän olimme niitä Euroopan vanhimmilla kotteroilla ajavia nuukimuksia/köyhimyksiä taannoisen tutkimuksen mukaan. Tuon puslanvaihtojutun tekijä tosin olikin kanadalainen.
Ihan mutumuistikuvalla kysseesä on ihan om601 2,2, joita ei pahemmin euroopassa oo, ovat ollu jottain rapakon taakse vietyjä malleja.
Ois kiintosa saaha tietää että millanen tuommonen kone esimerkiksi viritysaihiona olisi.
Ois kiintosa saaha tietää että millanen tuommonen kone esimerkiksi viritysaihiona olisi.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.