124 farkku perän korkeussäätö???
124 farkku perän korkeussäätö???
mikä on vika kun perä pomppii kuin koripallo katsastuksesta meni läpi et iskarit ois ok mut ei oikein tunnu siltä oisko vinkkejä
Mulla olis ehjät käytetyt pallot:
viewtopic.php?t=19130&highlight=
viewtopic.php?t=19130&highlight=
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
pomppiva mese
nyt meni hermo ku meinasin pyyhkästä mesen metsään
kyseessä siis 250d farkku ja perä pomppaa alasjouston jälkeen taivaisiin.
katsastuksesta meni läpi ja takajouset on aika uuden näköiset ja edellinen omistaja väitti, että on jousipallot vaihtanut auto on mielestäni ihan linjassa, ettei ole tasonsäätö taivaissa. mutta kun ajaa heittoon niin perä kyllä joustaa, mutta tulee yli kovaa ylös ja meinaa mutkissa irrota tiestä.
onko nyt niin että joku on laittanut sinne väärät jouset vai onko ne pallukat paskana? edellinen omistaja kyllä sano että se on ne vaihtanut ja hydrauliikka oljy kuittejakin autosta löyty. itellä tuo on ollu vajaan vuoden ja koko ajan samanlainen.
kyseessä siis 250d farkku ja perä pomppaa alasjouston jälkeen taivaisiin.
katsastuksesta meni läpi ja takajouset on aika uuden näköiset ja edellinen omistaja väitti, että on jousipallot vaihtanut auto on mielestäni ihan linjassa, ettei ole tasonsäätö taivaissa. mutta kun ajaa heittoon niin perä kyllä joustaa, mutta tulee yli kovaa ylös ja meinaa mutkissa irrota tiestä.
onko nyt niin että joku on laittanut sinne väärät jouset vai onko ne pallukat paskana? edellinen omistaja kyllä sano että se on ne vaihtanut ja hydrauliikka oljy kuittejakin autosta löyty. itellä tuo on ollu vajaan vuoden ja koko ajan samanlainen.
no mitäs jos siellä on "ei tasonsäädöllisen" jouset? minkähän paksuiset ne tasonsäädöllisen jouset on. tosin niissa jousissa taisi näkyä vielä numero sarjatkin, jos niillä saisi varmistuksen.romu kirjoitti:On tainnut vaihtaa käytetyt tai rikkinäiset pallukat.
Ei ole oikein muuta vaihtoehtoa. Ellei sitten jotain tajuttoman jäykkiä väärän auton jousia ole alle survottu.
Farkku ja tasonsäädöllä. Jonkun aikaa jo ollut semmoinen ettei peräpää jousta yhtään ajossa, eli on kova kun mikä. Perä ei silti ole linassa että iskarit olis kuolleet tai nesteet pihalla? Tarvii nosturilla kokeilla nouseeko ja laskeeko perä vivusta, ei oo säiliöstä ainakaan neste vähentynyt, eli ei vuotaiskaan. Jonkun verran madallettu, mutta olen muistaakseni sen säätänyt kyllä niin ettei ole vain jousta vasten. Eli joustoa pitäis olla kyllä ja on joskus ollutkin. Tai sitten vain katsoo mitä katsastuksessa sanoo
UPitaas tämäkin.
Mistäs päästä lähdetään purkamaan 124:n perää jos oireet ovat seuraavat:
- tyhjänä korkeus OK
- kuormitettuna perä laskee ainakin tyhjäkäynnillä
- aika velton tuntuinen ajossa
- montuissa kolahtelee, kuormitettuna vähän vähemmän
Pikaisesti voisi ajatella että ainakin iskaritolppien alapään nivelet on loppu, kolinasta päätellen. Mutta onko syypää laiskaan tasonsäätöön ja veuloon ajettavuuteen sitten pallojen vai tolppien päässä?
Mistäs päästä lähdetään purkamaan 124:n perää jos oireet ovat seuraavat:
- tyhjänä korkeus OK
- kuormitettuna perä laskee ainakin tyhjäkäynnillä
- aika velton tuntuinen ajossa
- montuissa kolahtelee, kuormitettuna vähän vähemmän
Pikaisesti voisi ajatella että ainakin iskaritolppien alapään nivelet on loppu, kolinasta päätellen. Mutta onko syypää laiskaan tasonsäätöön ja veuloon ajettavuuteen sitten pallojen vai tolppien päässä?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Munsta joo. Pitäiskö tsekata vielä toistamiseen. Linjasto oli kokonaisuudessaan auki joskus -09 kun se uusittiin ja ainakin sen jälkeen perä kyllä nousi. Hmm.JiiTee_ kirjoitti:Onko tarkistettu että hydr. säiliössä on tarpeeksi öljyä?
Kelpaisko tohon Motonetin myymä Febin tuote. Speksit kopipeistattuna:
"Jousitushydröljy MB-0009899103 1L (KELTAINEN)
Hydrauliikkaöljy paineilmahydrauliselle jousitukselle ja tasonsäädölle. Korvaa alkuperäisnumeron MB 000 989 91 03."
Ei muuten mutta maksaa alle puolet Vehon litrahinnasta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti
EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
- kaksnelkku
- Viestit: 48
- Liittynyt: 26.3.2008 22:26
- Paikkakunta: Northern Karelia
Kuinkas kun tuli uusimpaan hankintaan(S124 250TD) vaihdettua pidemmät etujouset, niin perä nousi samalla joku kolmisen senttiä ylemmäs. Tunnistaako tasonsäätö edestäkin? Etupään korotus oli semmottisen 7cm...
Auton edellinen omistaja väitti että autoon olis vaihdettu tavalliset iskarit säädöllisten tilalle. Kovin on vetelä ajossa tuo ahteri
Missä sijaitsee tarkkaan ottaen ne jousipallot farkussa/sedanissa?
Sopiikos muuten vaihdella sedanista farmariin noita tasonsäädön roippeita? Oli varaosa-autoon uusittu käytännössä kaikki osat missä vaan jokin neste liikkuu.
Auton edellinen omistaja väitti että autoon olis vaihdettu tavalliset iskarit säädöllisten tilalle. Kovin on vetelä ajossa tuo ahteri
Missä sijaitsee tarkkaan ottaen ne jousipallot farkussa/sedanissa?
Sopiikos muuten vaihdella sedanista farmariin noita tasonsäädön roippeita? Oli varaosa-autoon uusittu käytännössä kaikki osat missä vaan jokin neste liikkuu.
~Kaada vielä vähä~
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
W163 270 CDI A
S210 220T CDI A
S124 250TD
Member of Foxhole Motors
Kuinka paljon madallusjouset vaikuttaa tuohon pompottamiseen? Omassa farkussa perä pomppii jonkun verran aina töyssyyn ajettaessa, viittaako tuo nyt paskana oleviin jousipalloihin vai voiko madallusjouset aiheuttaa tuota? Reseptinä ompi -40mm Weitecit 3:n kumeilla takapäässä, eli aika maltillinen setti.
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Periaatteessa ei lainkaan.Kuinka paljon madallusjouset vaikuttaa tuohon pompottamiseen?
Ei tunnista.Kuinkas kun tuli uusimpaan hankintaan(S124 250TD) vaihdettua pidemmät etujouset, niin perä nousi samalla joku kolmisen senttiä ylemmäs. Tunnistaako tasonsäätö edestäkin?
Eipä siellä sitten tasonsäätöä ole.Auton edellinen omistaja väitti että autoon olis vaihdettu tavalliset iskarit säädöllisten tilalle. Kovin on vetelä ajossa tuo ahteri Sad
Iskarien alapään kiinnitys on erilainen.Sopiikos muuten vaihdella sedanista farmariin noita tasonsäädön roippeita? Oli varaosa-autoon uusittu käytännössä kaikki osat missä vaan jokin neste liikkuu.
Myös yläpää erilainen ja sedanin iskari pidempi. Langissa sama kuin farkussa.dealer kirjoitti:Iskarien alapään kiinnitys on erilainen.Sopiikos muuten vaihdella sedanista farmariin noita tasonsäädön roippeita? Oli varaosa-autoon uusittu käytännössä kaikki osat missä vaan jokin neste liikkuu.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Eipä sitä kai auta kuin lähteä jousipallo-kaupoille. Huvikseni käyn kyllä tutkimassa ensin Motonetin vaihtoehdon, onko minkä firman tekele...
E: Motonetin osa näytti olevan Lemförder/ZF ja Made in Germany, eli oletettavasti ihan laatu kamaa. Toinen tarttui matkaan, ja toinen lähti tilaukseen...
E: Motonetin osa näytti olevan Lemförder/ZF ja Made in Germany, eli oletettavasti ihan laatu kamaa. Toinen tarttui matkaan, ja toinen lähti tilaukseen...
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
Tuli tuossa ostettua -89 200TE farkku ja samanlaiset viat täälläkin päin. Tyhjänä pomppii ja kolisee. Eilen käytiin hakemassa Raumalta asuntovaunu, painaa1500kg. Ei kolissut eikä pomppinut. Kotona vaunu irti ja kylille, taas kolisi ja pomppi. Täytyy lähteä ostoksille ja hommata noi uudet iskarit. Jouset edellinen oli kesällä vaihtanut.
a-p
a-p
Siis nimenomaan nuo paineakut eli jousipallot - ei niitä tolppia joita myöskin iskareiksi joskus kutsutaanhappa66 kirjoitti:Täytyy lähteä ostoksille ja hommata noi uudet iskarit.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eiköhän nuo ole ihan käypää tavaraa
Hydrauliputkien liitokset voi olla tiukassa ja putket haperoa, ei kai siinä kummempia
Hydrauliputkien liitokset voi olla tiukassa ja putket haperoa, ei kai siinä kummempia
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ostin ite pallot Motonetistä: Toinen pallo oli Lemförder/ZF eli oletettavasti ihan laadukas osa, toinen pallo taas merkiltään Febi (eli orkkis?). Vetarin irroittaminen perästä helpotti ainakin itsellä vaihtohommaa huomattavasti oikealla puolella...Vasen meni ilman irroitteluitakin helposti.happa66 kirjoitti:Onko kellään kokemusta noista motonetin pallukoista? Näytti olevan 89,90e/ kpl, ja onkohan v mäinen vaihtaa pihalla hangessa maaten?
a-p
® Mesen linttaklubi
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88
M-B S124 300TD -90
Ford Sierra 2,0T -89
Lada Niva 1600 -88