W124 korkeus vakiojousilla?
Siis olihan kyseessä se farkku? Koskitko tasonsäätöön, kun vaihdoit takajouset?EzKo kirjoitti:No otimpa mäkin sitte mitat
Etu noin 34cm
Taka Noin 36cm
Edessä kakkosen kumit ja takana ykköset ja Eibach madallussarja -30mm
Jännä juttu, että mulla pitää olla takana kolmoset, että takapään saa 35 cm:iin. Piti tasonsäädöstä vähän nostaa ettei ole keula niin ilmassa. Eibachin satseissa näyttää olevan aina samat takajouset, mallista riippumatta (tai siis tasonsäädölle ja normaalille omansa). Uudet tajakoustimet olivat kyllä alkuperäisiin verrattuna tosi lyhyet. Etupäässä on mullakin kakkoset ja mitta on n. 36-37 cm. Pitänee tiputtaa ykkösiin, kun saa taas puristelutyökalut käyttöön. Eipä muuten mutta saisi laskea tuon takapään perusasentoon.
Miittimatkalla taisi olla likempänä 30 cm:ä.XUX63 kirjoitti:Taka 38
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ellei jopa alle Tuollaisessa tilanteessa kun tasonsäätö pulpahtaa reissunpäällä pelistä, jäykemmät jouset olis enemmän kuin paikallaanRoisto kirjoitti:Miittimatkalla taisi olla likempänä 30 cm:ä.XUX63 kirjoitti:Taka 38
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu...farkku on kyllä laskin perää hieman alemmas tasonsäädöstä,mutta oikea etupyörä kyllä huolestuttaa koska siinä ei ole enää säätövaraa ja puoltaa niin pirusti oikealle .Roisto kirjoitti:Siis olihan kyseessä se farkku? Koskitko tasonsäätöön, kun vaihdoit takajouset?EzKo kirjoitti:No otimpa mäkin sitte mitat
Etu noin 34cm
Taka Noin 36cm
Edessä kakkosen kumit ja takana ykköset ja Eibach madallussarja -30mm
Jännä juttu, että mulla pitää olla takana kolmoset, että takapään saa 35 cm:iin. Piti tasonsäädöstä vähän nostaa ettei ole keula niin ilmassa. Eibachin satseissa näyttää olevan aina samat takajouset, mallista riippumatta (tai siis tasonsäädölle ja normaalille omansa). Uudet tajakoustimet olivat kyllä alkuperäisiin verrattuna tosi lyhyet. Etupäässä on mullakin kakkoset ja mitta on n. 36-37 cm. Pitänee tiputtaa ykkösiin, kun saa taas puristelutyökalut käyttöön. Eipä muuten mutta saisi laskea tuon takapään perusasentoon.
t.
Risto
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Onnistuu. Pykälää, paria isomman koneen jouset eteen ja takapäähän jotkut kuormavieterit. Jos vielä paksuimmat säätögummit laittaa, niin avot.kuukkari kirjoitti:mulla onkin maasturi eli sedan w124.
oliskohan siihen olemassa mitään,
korotus sarjaa.
t.
Nimim. ennen oli edessä 250 D:n jouset.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Elikkäs elikkäs, W124:n lookki on tälläinen:
http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb.jpg
Näyttäisi siltä että etupää on aavistuksen lyssähtänyt, ulkonäön kannalta ainakin itse haluaisin että takapää olisi piirun verran alempana. Ei ole mitään hajua mitkä kumit tuolla on.
Uudet iskarit on hankintalistalla, niin kannattaako pitää nuo vanhat jouset (ja säätää korkeus mieleiseksi kumeilla), vai ostaako uudet? Uusilla jousilla tulee liian korkea (vrt. edellisen sivun 300d kuvat uusilla jousilla), toisaalta en mitään madallussarjaakaan haluaisi hankkia.
eBaystä saa taakse bilstein b4 taakse 99e/pari ja eteen 129e/pari eli selkeästi halvemmat mitä suomessa.
http://koti.japo.fi/~jumetsap/mb.jpg
Näyttäisi siltä että etupää on aavistuksen lyssähtänyt, ulkonäön kannalta ainakin itse haluaisin että takapää olisi piirun verran alempana. Ei ole mitään hajua mitkä kumit tuolla on.
Uudet iskarit on hankintalistalla, niin kannattaako pitää nuo vanhat jouset (ja säätää korkeus mieleiseksi kumeilla), vai ostaako uudet? Uusilla jousilla tulee liian korkea (vrt. edellisen sivun 300d kuvat uusilla jousilla), toisaalta en mitään madallussarjaakaan haluaisi hankkia.
eBaystä saa taakse bilstein b4 taakse 99e/pari ja eteen 129e/pari eli selkeästi halvemmat mitä suomessa.
Joku siinä silti sanoo että takapäätä vähän enempi alas. Riittävän monta madallettua autoa omistaneena tämä kyllä tulee pysymään sellaisena, ettei tarvitse miettiä mitä tietä uskaltaa ajaa.
No kuitenkin, josko sinne vaan sitten iskarit uusisi + kattelisi niillä kumeilla loput kohdalleen.
Mikähän muuten mahtaa olla kun purin takakontin sivuverhoilun auki antennin vaihtoa varten, niin iskaritolpan ympärys oli jonkunverran ravassa? Ekana hiipi mieleen että tämähän on mätä paska, mutta ravat kun siisti niin ei sieltä ruostetta löytynyt. Mikä nuo kurat tuonne päästää?
No kuitenkin, josko sinne vaan sitten iskarit uusisi + kattelisi niillä kumeilla loput kohdalleen.
Mikähän muuten mahtaa olla kun purin takakontin sivuverhoilun auki antennin vaihtoa varten, niin iskaritolpan ympärys oli jonkunverran ravassa? Ekana hiipi mieleen että tämähän on mätä paska, mutta ravat kun siisti niin ei sieltä ruostetta löytynyt. Mikä nuo kurat tuonne päästää?
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Herätystä tähän keskusteluun.
Mittailin omat sedanin E300 W124 maavarat ja eroja muiden mittoihin löytyy...
HUOM.Miulla ei ole ajatustakaan tehdä autosta katusporttia!Itä-Suomen/Ilomantsin hiekkapolut ei ole tasaisimmasta päästä (ja tarkoitus pitää merssu mallia orikinel.)
Mitat :
Etu oik 65,5
Etu vas 63,5 (maa epätasainen)
Taka oik 66
Taka vas 66
Renkaat 195x65x15
Jousien iästä ei mitään tietoa.Pitkät valot alkaa haitata lentoliikennettä,eli pitää säätää kiekosta,että ois hyötyä valoista..
Mittailin omat sedanin E300 W124 maavarat ja eroja muiden mittoihin löytyy...
HUOM.Miulla ei ole ajatustakaan tehdä autosta katusporttia!Itä-Suomen/Ilomantsin hiekkapolut ei ole tasaisimmasta päästä (ja tarkoitus pitää merssu mallia orikinel.)
Mitat :
Etu oik 65,5
Etu vas 63,5 (maa epätasainen)
Taka oik 66
Taka vas 66
Renkaat 195x65x15
Jousien iästä ei mitään tietoa.Pitkät valot alkaa haitata lentoliikennettä,eli pitää säätää kiekosta,että ois hyötyä valoista..
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Mittaappa seuraavan kerran pyörännavan keskeltä lokasuojan yläreunaan .Arapaho kirjoitti:Herätystä tähän keskusteluun.
Mittailin omat sedanin E300 W124 maavarat ja eroja muiden mittoihin löytyy...
HUOM.Miulla ei ole ajatustakaan tehdä autosta katusporttia!Itä-Suomen/Ilomantsin hiekkapolut ei ole tasaisimmasta päästä (ja tarkoitus pitää merssu mallia orikinel.)
Mitat :
Etu oik 65,5
Etu vas 63,5 (maa epätasainen)
Taka oik 66
Taka vas 66
Renkaat 195x65x15
Jousien iästä ei mitään tietoa.Pitkät valot alkaa haitata lentoliikennettä,eli pitää säätää kiekosta,että ois hyötyä valoista..
Näillä mennään.
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
BMW 330 D -03, 286hp/668nm
BMW 335i -07, 414hp/572nm
50 prossaa jostain on parempi, kuin 100 prossaa ei mistään....
mjaa...mikä lieneekään se oikia tapa mittailla?Käytin autoa eilen korjaamoalan timanttiyrittäjällä ja hän mittasi samalla tavalla kuin mie.Anyway,vasen kulma roikkuu alempana,jouset ehjät,mutta varmaan väsähtäneet.Mataluus ei niinkään haittaa,mutta tuo lokariin repiminen kyllä.Painettiin kahteen ukkoon keulaa alas,niin pyörä osuu lokariin ihan kunnolla.Toisen topikin vastauksissa epäillään caster/canter säätöjä.
Korjaamon mielipije oli,että vaihtas uudet jouset.Tosin hänellä puristimia ei ole,joten jääkö homma nyt siihen?Joensuussa kait Veholla löytyy,mutta siellä saa myös jumala...n laskun.Löytyykö Ilomantsin alueella "pajaa"jossa homma onnistuis??
Korjaamon mielipije oli,että vaihtas uudet jouset.Tosin hänellä puristimia ei ole,joten jääkö homma nyt siihen?Joensuussa kait Veholla löytyy,mutta siellä saa myös jumala...n laskun.Löytyykö Ilomantsin alueella "pajaa"jossa homma onnistuis??
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Joensuusta löytyy "mersupaja", jossa itse autoani olen käyttänyt:Arapaho kirjoitti:Joensuussa kait Veholla löytyy,mutta siellä saa myös jumala...n laskun.Löytyykö Ilomantsin alueella "pajaa"jossa homma onnistuis??
Autoasennuspalvelu Immonen & Räty Ay
Kuurnankatu 28, 80130 JOENSUU
Puhelin: 013 123525
Fax: 013 122915
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Kiitos tiedosta.Kuulin juur että ois Koveron/Tuupovaaran välissä joku paja,jotka ovat merssutuntijoita..Häätyy selvitellä.Valvojille vinkki:Kerätkää mersupajoista tiedot linkkipuolelle,uskoisin,että väki ois tyytyväinen.Jokainen,joka tietää pajan,ilmoittaa teille.Auttais kaltaisiani tähtiharjoittelijoita.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Napsinpa kuvia ja mittoja...kertokaa mieljpije.
http://kuvablogi.com/nayta/765601
http://kuvablogi.com/nayta/765599/
http://kuvablogi.com/nayta/765600/
Valitan kuvien heikohkoa tasoa,mutta eiköön nuista selvää saane..
Punaaset mitat on etäisyys renkaan keskeltä lokarin reunaan.Ihaa millilleen ei saa,ko rengas pullistelee mittaa vinoon.
http://kuvablogi.com/nayta/765601
http://kuvablogi.com/nayta/765599/
http://kuvablogi.com/nayta/765600/
Valitan kuvien heikohkoa tasoa,mutta eiköön nuista selvää saane..
Punaaset mitat on etäisyys renkaan keskeltä lokarin reunaan.Ihaa millilleen ei saa,ko rengas pullistelee mittaa vinoon.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Mites ku mulla oli jo ostettaessa jotku punaset madallusjouset tuossa mesessä eikä oo tarkkaa tietoa kuinka paljon ne madaltaa. Mittasin tuon välin keskiöstä kareen, ne oli edessä n. 32cm ja takana 34cm. En tarkempaa tulosta saanut kun ei ole aivan tasasta alustaa, mutta siirtelin autoa ja nuo olivat keskiarvot. Etujousissa on kakkosen kumit takaa en tiedä. Saisko noilla tietoon paljonko nuo jouset madaltaa?
Niin ja auto on w124 200 -85
Niin ja auto on w124 200 -85
Tietääkö kukaan auton vakio korkeuksia keskiöstä kaareen?124ana kirjoitti:Mites ku mulla oli jo ostettaessa jotku punaset madallusjouset tuossa mesessä eikä oo tarkkaa tietoa kuinka paljon ne madaltaa. Mittasin tuon välin keskiöstä kareen, ne oli edessä n. 32cm ja takana 34cm. En tarkempaa tulosta saanut kun ei ole aivan tasasta alustaa, mutta siirtelin autoa ja nuo olivat keskiarvot. Etujousissa on kakkosen kumit takaa en tiedä. Saisko noilla tietoon paljonko nuo jouset madaltaa?
Niin ja auto on w124 200 -85
Asiaahan on puitu tuolla.kardaani kirjoitti:Millainen ajettavuus on tuollaisella jousilla/korkeudella?AriK123 kirjoitti:Minun 200D:ssä mitta kaaresta vanteen keskiöön edessä n. 39 cm ja takana 40 cm.
Jouset tönärillä mitattuna n. 14,4 mm vahvuiset ja maavaraa reilusti.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Aivan. Niinpä näyttää.........itsekin olen ollut mukana keskustelussa . Kyllä se vaan taitaa pilata tuo korkeus sen ajettavuuden.......ei siihen enää mitään muuta syytä taida löytyä.AriK123 kirjoitti:Asiaahan on puitu tuolla.kardaani kirjoitti:Millainen ajettavuus on tuollaisella jousilla/korkeudella?AriK123 kirjoitti:Minun 200D:ssä mitta kaaresta vanteen keskiöön edessä n. 39 cm ja takana 40 cm.
Jouset tönärillä mitattuna n. 14,4 mm vahvuiset ja maavaraa reilusti.
Vakiojousilla 200 w124:
Vasen etu 39cm
Oikea etu 39,5cm
Vasen taka 36cm
Oikea taka 37cm
jousenkumit on 2 joka nurkassa. Takanahan pitäs kai olla kolmoset tai neloset että olisi sen sentin, kaksi korkeemmalla. Mittatuloksen tarkkuus ei ole mahtava, veikkaisin 5mm heittoa puoleen tai toiseen ja lukemat pyöristetty lähimpään puoleen senttiin.
Vasen etu 39cm
Oikea etu 39,5cm
Vasen taka 36cm
Oikea taka 37cm
jousenkumit on 2 joka nurkassa. Takanahan pitäs kai olla kolmoset tai neloset että olisi sen sentin, kaksi korkeemmalla. Mittatuloksen tarkkuus ei ole mahtava, veikkaisin 5mm heittoa puoleen tai toiseen ja lukemat pyöristetty lähimpään puoleen senttiin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mitattu auton korkeus keskiöstä kaaren reunaan:
250 D -91, jousivahvuudet edessä n. 14,6 ja takana n. 14,2 milliä.
Edessä korkeus noin 40 cm ja takana noin 39,5 cm. Eli korkealla liikkuu-ei hyvä. Selkeintä taitais olla paukauttaa ne ykkösen kumit paikalle ja tarvittava määrä rälläkällä pois.
Olen ajanut kyseisellä autolla silloin kun siinä oli kori alhaalla ja takana vielä katkenneet jouset-oli hyvä ajettava tuolloin. Auton korjaushistoria ja ajettavuuden pilaaminen meni näin:
Takana oli jouset poikki-oli vaihdettu molemmat ja iskarit samalla, sillä auto pomppi eikä kestänyt moottoritien heittoja kuormalla. Tulokseksi tuli se, että autosta oli tullut kuin dragsteri-takapää järkyttävän korkealla etupäähän nähden. Seuraava korjaustoimenpide: eteen paksummat kumit ja vahvemmat jouset -tulos: tasapainoisen näköinen kokonaisuus. Lopputulos: ajettavuuteen ei aluksi oltu omistajan toimesta kiinnitetty huomiota, mutta pikku hiljaa selvisi, että ajettavuus oli huono-vikaa etsittiin alustasta, mutta siellä oli jo paljon uutta osaa ja vikoja ei vain löytynyt. Kokeilin autoa ja tuomitsin sen tosi huonoksi ajettavaksi W124:seksi ja mulle ei oikein ole jäänyt mitään muuta mahdollisuutta kuin se, että alusta on vain liian korkealla.
En tosiaan tiedä onko se ratkaisu ongelmaan, mutta AriK123:sella on ainakin mittausten perusteella auto myös ylenpalttisen korkealla ja samantyyppinen vaiva kuin tutkimassani autossa eli ajettavuudessa suurehkoja ongelmia-eli ei mene niin kuin mersun kuuluu.
250 D -91, jousivahvuudet edessä n. 14,6 ja takana n. 14,2 milliä.
Edessä korkeus noin 40 cm ja takana noin 39,5 cm. Eli korkealla liikkuu-ei hyvä. Selkeintä taitais olla paukauttaa ne ykkösen kumit paikalle ja tarvittava määrä rälläkällä pois.
Olen ajanut kyseisellä autolla silloin kun siinä oli kori alhaalla ja takana vielä katkenneet jouset-oli hyvä ajettava tuolloin. Auton korjaushistoria ja ajettavuuden pilaaminen meni näin:
Takana oli jouset poikki-oli vaihdettu molemmat ja iskarit samalla, sillä auto pomppi eikä kestänyt moottoritien heittoja kuormalla. Tulokseksi tuli se, että autosta oli tullut kuin dragsteri-takapää järkyttävän korkealla etupäähän nähden. Seuraava korjaustoimenpide: eteen paksummat kumit ja vahvemmat jouset -tulos: tasapainoisen näköinen kokonaisuus. Lopputulos: ajettavuuteen ei aluksi oltu omistajan toimesta kiinnitetty huomiota, mutta pikku hiljaa selvisi, että ajettavuus oli huono-vikaa etsittiin alustasta, mutta siellä oli jo paljon uutta osaa ja vikoja ei vain löytynyt. Kokeilin autoa ja tuomitsin sen tosi huonoksi ajettavaksi W124:seksi ja mulle ei oikein ole jäänyt mitään muuta mahdollisuutta kuin se, että alusta on vain liian korkealla.
En tosiaan tiedä onko se ratkaisu ongelmaan, mutta AriK123:sella on ainakin mittausten perusteella auto myös ylenpalttisen korkealla ja samantyyppinen vaiva kuin tutkimassani autossa eli ajettavuudessa suurehkoja ongelmia-eli ei mene niin kuin mersun kuuluu.
siis ykkösen kumeja en kyllä suosittelis ikinä käytettäväksi käyttöautossa. sinä on valtava ero auton ajomeluun kun se ei ole kuin 8mm paksu. kakkonen on jo liki 2x paksumpi niin melu on jo huomattavasti pienempi. Mielummin jousesta 1,25 kierrosta pois ja kakkosen kumit kuin 1 kierros ja ykköskumi. Tolleen auto vaan jämäköityy mukavuuden ollessa sama... tai parempi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tämäpä muuten asia jota ei ainakaan ole osannut edes ajatella.Sergey kirjoitti:siis ykkösen kumeja en kyllä suosittelis ikinä käytettäväksi käyttöautossa. sinä on valtava ero auton ajomeluun kun se ei ole kuin 8mm paksu. kakkonen on jo liki 2x paksumpi niin melu on jo huomattavasti pienempi. Mielummin jousesta 1,25 kierrosta pois ja kakkosen kumit kuin 1 kierros ja ykköskumi. Tolleen auto vaan jämäköityy mukavuuden ollessa sama... tai parempi.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi