Ei voi olla tottakaan....
Ei voi olla tottakaan....
Mikä helev###i on kun ei lopu lokariin repiminen?
Olen aiemminki kitissy aiheesta täällä,antakee anteex
Alkaa ihan oikeesti repimään myös hermoa pikkuhiljaa!
Ongelma:Eturenkaat repii sisälokarin takareunaan,eniten kuskin puolella.
Ratkaisu(yritykset):Jouset vaihdettu(myyjä väitti et on vahvistetut?)
Iskarit vaihdettu(nesteiskareihin,koska kaasut liian kovat
Jousiin vaihdettu 23 mm kumit
Ja vielä repii..tuollasissa loivahkoissa(kin)heitoissa,joita tuppaa Suomen tiestö olemaan täynnä.Otanko rälläkän ja lasken lokariin riittävän suuren reiän,että pyörä mahtuu rollaamaan?Joku heitti,että sisälokarit ei olis malliin kuuluvat?Pitäs repiä loksu irti että sais senki selville.Ilkeä vain talvella taivasalla tehjä mittää.
Alla MB,n omat alut,vaihdanko peltivanteisiin?
Olen aiemminki kitissy aiheesta täällä,antakee anteex
Alkaa ihan oikeesti repimään myös hermoa pikkuhiljaa!
Ongelma:Eturenkaat repii sisälokarin takareunaan,eniten kuskin puolella.
Ratkaisu(yritykset):Jouset vaihdettu(myyjä väitti et on vahvistetut?)
Iskarit vaihdettu(nesteiskareihin,koska kaasut liian kovat
Jousiin vaihdettu 23 mm kumit
Ja vielä repii..tuollasissa loivahkoissa(kin)heitoissa,joita tuppaa Suomen tiestö olemaan täynnä.Otanko rälläkän ja lasken lokariin riittävän suuren reiän,että pyörä mahtuu rollaamaan?Joku heitti,että sisälokarit ei olis malliin kuuluvat?Pitäs repiä loksu irti että sais senki selville.Ilkeä vain talvella taivasalla tehjä mittää.
Alla MB,n omat alut,vaihdanko peltivanteisiin?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Rullauta kaaret... Muutama kymppi menee mutta meneehän se toisaalta renkaisiinkin äkkiä jos kovin repii
Ainakin Siilinjärvellä tai sielläpäin oli joku paja, joka tekee tosi hyvää jälkeä. Nick "DSL" on ainakin rullauttanut siellä ja levittivät takakaaria jopa hieman ulospäinkin
Ainakin Siilinjärvellä tai sielläpäin oli joku paja, joka tekee tosi hyvää jälkeä. Nick "DSL" on ainakin rullauttanut siellä ja levittivät takakaaria jopa hieman ulospäinkin
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ohjauskulmien säätö; casterin korjaus
Viimeviikolla oli potilas ja samat oli oireet.
Annettiin omistajalle buranaa ja säädettiin autosta kulmat......no ei raaputtele enää
Viimeviikolla oli potilas ja samat oli oireet.
Annettiin omistajalle buranaa ja säädettiin autosta kulmat......no ei raaputtele enää
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se ompi se Herra Caster, joka sen renkaan siirtää eteenpäinArapaho kirjoitti:Tuo on mullekkii tullu mieleen..Vaan eikös just cantterit&kaverit sen tee?Eikös sitä rengasta voi säätää kolossaan etiäpäin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mulla on sama ongelma. Kerrotko sitten, miten kävi, niin tietää tilata itsekin ajan suuntaukseen. Lisäksi etupäässä narisee (ei nyt enää, mutta syksyllä vielä) joku, kun vääntää rattia hieman keskiasennosta jommalle kummalle puolelle. Onko ehdotuksia, mitä puslia/kumeja tms. pitäis vaihtaa....Arapaho kirjoitti:torstaina sääjetään kastit ja kantit..saap nähä onko apuva?
Apusimpukka?Jsus4 kirjoitti: Lisäksi etupäässä narisee (ei nyt enää, mutta syksyllä vielä) joku, kun vääntää rattia hieman keskiasennosta jommalle kummalle puolelle. Onko ehdotuksia, mitä puslia/kumeja tms. pitäis vaihtaa....
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Casterin säädöllä pääsin samasta ongelmasta. Vasen puoli raapi. Arvot nyt vasen 10.06 oikea 9.54. Ovat ohjearvojen sisäpuolella. Ennen säätöä vasen oli 9.41. Säätäessä on parempi luottaa silmään kuin sokeasti laitteen antamiin arvoihin.
Kannatta etsiä säätäjä jolla on mersuista kokemusta. Itse jouduin käymään samassa paikassa kaksi kertaa, kun en luottanut omaan silmään vaan uskoin asentajan väitteeseen että kone kyllä kertoo missä on oikea paikka.
Kannatta etsiä säätäjä jolla on mersuista kokemusta. Itse jouduin käymään samassa paikassa kaksi kertaa, kun en luottanut omaan silmään vaan uskoin asentajan väitteeseen että kone kyllä kertoo missä on oikea paikka.
Kulmat säädetty tehtaan mittoihin.Silti repii kiinni... Pitänee viijä takasin pajalle ja laitattaa pyörä keskelle lokasuojaa,sen mukaan sitten muut säädöt.Ei toi raapiminen muuten,mutta sisäloksu on kuiteski aika tiukkaa muovia,ilkeempi juttu jos satasen vauhdissa repäsee renkaan paskaks.Reiällä kokoa noin 2x5cm
Tietty vois ottaa kuumailmapuhaltimen ja hiukka muotoilla lokaria uudestaan.Sisälokari on oikeaan malliin,jube muistaakseni aiemmin kyseli et onko ees oikean mallin loksut.On kyllä liki,että poistan loksut,täälläpäin kun ei suolata muuta ko kalat.
Ensin kumminki tehtävä lumityöt,sateli yöllä tuommosen 25senttiä ja lisää tulee.
Tietty vois ottaa kuumailmapuhaltimen ja hiukka muotoilla lokaria uudestaan.Sisälokari on oikeaan malliin,jube muistaakseni aiemmin kyseli et onko ees oikean mallin loksut.On kyllä liki,että poistan loksut,täälläpäin kun ei suolata muuta ko kalat.
Ensin kumminki tehtävä lumityöt,sateli yöllä tuommosen 25senttiä ja lisää tulee.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Kaksi vaihtoehtoa:
Laita talvirenkaille alkuperäiset peltivanteet et- luku 49, tai poistat kokopeittävät sisälokasuojat ja laitat tilalle alkuperäiset, elleivät ole nykyisten alla jo valmiina. Ilman minkäänlaisia suojia en ainakaan minä ajaisi.
Heh-- huomatkaa sana "alkuperäinen". Toistelen sitä jostain kumman syystä. Joku voisi luulla että olen museomiehiä.
Laita talvirenkaille alkuperäiset peltivanteet et- luku 49, tai poistat kokopeittävät sisälokasuojat ja laitat tilalle alkuperäiset, elleivät ole nykyisten alla jo valmiina. Ilman minkäänlaisia suojia en ainakaan minä ajaisi.
Heh-- huomatkaa sana "alkuperäinen". Toistelen sitä jostain kumman syystä. Joku voisi luulla että olen museomiehiä.
Tarkoitin,vaikken sanonukkaa,et 4-pyöräsuuntaus tehtiin...
Ko pystys niin ottais loksut pois,ni sais katsottua onko orkkikset alla,sekin voi olla pullisteluun syynä.
Vanteita/renkaita ei butjetti anna tälle talvelle hankkia.
Mitattiin etuvanteen/takavanteen välit kummaltaki puolelta ja mitta millilleen sama kummallakin puolella,joten ei se etupyörä ole taaempana,vaikka näyttääkin olevan.Eli etuv.takareunasta takav.etureunaan,muistaakseni 239,5 oli mitta.
Ko pystys niin ottais loksut pois,ni sais katsottua onko orkkikset alla,sekin voi olla pullisteluun syynä.
Vanteita/renkaita ei butjetti anna tälle talvelle hankkia.
Mitattiin etuvanteen/takavanteen välit kummaltaki puolelta ja mitta millilleen sama kummallakin puolella,joten ei se etupyörä ole taaempana,vaikka näyttääkin olevan.Eli etuv.takareunasta takav.etureunaan,muistaakseni 239,5 oli mitta.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Ei Romu, kukaan ei luule.romu kirjoitti:Heh-- huomatkaa sana "alkuperäinen". Toistelen sitä jostain kumman syystä. Joku voisi luulla että olen museomiehiä.
Kaikki jo tietävät
Mistäs saatasi Romulle semmonen näppis jossa olisi jo valamiina näppäin "Alkuperäinen", huom isolla A:lla
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Voipi olla, koska auto myös vaeltelee hieman. Mitenkäs iso homma tämä apusimpukkaremontti mahtaa olla. Onko kellään kokemuksia?Vanja-eno kirjoitti:Apusimpukka?Jsus4 kirjoitti: Lisäksi etupäässä narisee (ei nyt enää, mutta syksyllä vielä) joku, kun vääntää rattia hieman keskiasennosta jommalle kummalle puolelle. Onko ehdotuksia, mitä puslia/kumeja tms. pitäis vaihtaa....
Vihdoin viimein!Löytyi semmonen seppä,joka tietää miten sääjetään auraukset.Kävin POHJOLAN RENKAALLA Jsuussa ja siellä saatiin repiminen loppumaan.Liekö joku joskus "yrittänyt"säätää casteria ja jättäny pultin löysille..jokatapauksessa rengas oli ihan takareunassa.Kalliiks vain tuli tuoki homma..ei eilinen säätö,vaan ne kolme aiempaa turhaa säätöyritystä.Miksi edes yrittää säätämistä,jollei tiijä mitä tehdä?Sanois reilusti ettei tiedä.Niin on itekkii joutunu tekeen monet kerrat eikä satu yhtää.
Oppirahat on maksettava,ei voi mittää.
Oppirahat on maksettava,ei voi mittää.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
itsellä 200d -93 w124 kävin säädättämässä pyöränkulmat kun oikea etupyörä repi aina roiskeläppään kiinni montussa. Vika ei korjaantunut pyöränkulmien säädöllä ja väittivät ettei caster kulmaa pysty mersussa säätämään ollenkaan ainoastaan aurausta ja camberia eli olkapoikkeamaa. Vika korjaantui jouset uusimalla. Jos joku Noh huollon tasohan oli sellaista, että raidetangon lukitusmutteria väännettiin raidetangon pään palloniveltä vasten. En kyllä itsekään löytänyt äkkisilmäyksellä mitään mistä casteria olisi pystynyt säätämään, ylä- ja alapää näyttäisivät olevan "kiinteitä"
Dealer, valaiseppa mua, kummasta alatukivarren sisäpään pulteista pystyy säätämään casteria??
Mun mielestä kummatkin näistä alatukivarren sisäpään ruuveista vievät tukivartta ulos- ja sisäänpäin, takimmainen tosin vaikuttaa vipuvarren päästä renkaan pituussuuntaiseen asemaan autoon nähden...tätäkö tarkoitat caster-säädöllä ??
Tämän korkean alustani kanssa molempien pulttien säädöt ovat maksimissaan ulkona => eniten negatiivista camberia (+-0astetta),eniten positiivista casteria ja rengas mahdollisimman edessä pyöränaukossa; menikö oikein??
Mun mielestä kummatkin näistä alatukivarren sisäpään ruuveista vievät tukivartta ulos- ja sisäänpäin, takimmainen tosin vaikuttaa vipuvarren päästä renkaan pituussuuntaiseen asemaan autoon nähden...tätäkö tarkoitat caster-säädöllä ??
Tämän korkean alustani kanssa molempien pulttien säädöt ovat maksimissaan ulkona => eniten negatiivista camberia (+-0astetta),eniten positiivista casteria ja rengas mahdollisimman edessä pyöränaukossa; menikö oikein??