Tuhlaajapojan paluu, Bercedeksen Mercedes Vol. 4
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tuhlaajapojan paluu, Bercedeksen Mercedes Vol. 4
Tänne sepustelen tulevaisuudessa kokemuksia.
Sitä ennen käy lukemassa täältä miten tässä nyt näin kävi.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=63 ... sc&start=0
Sitä ennen käy lukemassa täältä miten tässä nyt näin kävi.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=63 ... sc&start=0
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Miten on kulutuslukemat alkaneet kehittyä nyt kun on ilmeisesti jo kesärenkaillakin jonkin verran tiimaa takana?
Kuinka pitkästi pääsee patterilla ja paljonko kuluu bensaa moottorin käynnistyttyä?
Ja voiko tuollaista sähköhimmelin sisätiloja lämmittää Webaston tapaan ennalta ajoitettuna samalla kun lataa akun? Tai kauko-ohjaimella Webaston tapaan komentamalla kakella "lämmitä nyt"?
Kuinka pitkästi pääsee patterilla ja paljonko kuluu bensaa moottorin käynnistyttyä?
Ja voiko tuollaista sähköhimmelin sisätiloja lämmittää Webaston tapaan ennalta ajoitettuna samalla kun lataa akun? Tai kauko-ohjaimella Webaston tapaan komentamalla kakella "lämmitä nyt"?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Eipä olekaan tullut tänne päiviteltyä, joten nyt lyhyt vastaus kysymyksiisi. Tarkennan tarvittaessa lisää, mahdollisesti ihan kuvien kanssa.740 GLE kirjoitti:Miten on kulutuslukemat alkaneet kehittyä nyt kun on ilmeisesti jo kesärenkaillakin jonkin verran tiimaa takana?
Kuinka pitkästi pääsee patterilla ja paljonko kuluu bensaa moottorin käynnistyttyä?
Ja voiko tuollaista sähköhimmelin sisätiloja lämmittää Webaston tapaan ennalta ajoitettuna samalla kun lataa akun? Tai kauko-ohjaimella Webaston tapaan komentamalla kakella "lämmitä nyt"?
Kesärenkaat vaihdoin alle viime viikolla eli saksankitkoilla ajoin siihen asti. Molemmat rengassajat Michelinejä ja samaa 19-tuumaista kokoa: edessä 245- ja takana 275-leveät.
Ajotietokoneen kulutus näyttää 7,1 litraa/100km. Sähköä on mennyt 5,1kwh/100km. Kun akku 100% latingissa, niin näyttää rangeksi 22km. Tuo todellien range riippuu tietenkin lämpötilasta ja maastonmuodosta. Tänään tulin pelkällä sähköllä täydellä akulla 21,7 km matkan naapurikunnasta kotiin ja kotona akussa oli vielä 35%. Akku siis antaa alimmillaan mennä 7% lataukseen, eli aina on "sähköiset ilokaasut tankissa" kiihdytystä varten. Mulla siis joko ihan lyhyttä ajoa (nurkkapyöritystä maalaistaajamassa) tai sitten pitkää siivua.
Kojelaudassa on etukäteislämmitykesn nappi, jota en ole tainnut edes koittaa. Sen lämmityksen taitaa saada ajastettua ja säädettyä puhelinaplikaatiolla myös etänä. En ole vielä käynyt huollossa, joten en ole ottanut tuota Mercedes Me -appia käyttöön. Oletettavasti oikea tekniikka on laittaa aamulla auto lämmittämään samalla, kun se on vielä narunpäässä latauksessa, jotta auto ei imaise akkuja tyhjäksi. Mutta tosin en ole autoa etukäteen lämmitellyt, ehkä ensi talvena.
En ole varma ymmärsinkö oikein mitä tarkoitat tuolla kysymyksellä "paljonko bensaa kuluu kun moottorin laittaa käyntiin". Hetkellistä kulutusta en ole katsonut, kun auton laittaa käyntiin polttomoottorilla, niin alkaa näyttää 20 litraa/100km keskikulutusta, josta se sitten putoaa. Jos auton käynnistää pelkällä sähköllä, niin kulutus on luonnollisesti 0,0.
Oma taktiikkani on ajaa kylmällä koneella e-save-modella eli pelkkää bensaa polttaen ja sähkö säästäen ja sitten vasta Helsingin tai Tampereen ruuhkiin saavuttaessa otan hybrid moden käyttöön. En tiedä mikä olisi oikea taktiikka. Mieluusti otan vinkkejä vastaan siitä, milloin sähkö kannattaa käyttää ja miten siitä saa parhaan hyödyn.
Itse ajelen nurkka-ajot aina sähköllä ja jos pidempiä matkoja, niin aina ennen laturiin tuloa ajan loppumatkan sähköllä, niin saan kaiken hyödyn. Jos ajan täältä Etelä-Pirkanmaalta täydellä akulla Tampereelle ja pääsen laturiin Tampereen päässä, niin kotona koko reilun 80km matkan keskikulutus alkaa kolmosella tai nelosella. Moottoritielläkin pystyy vetämään sähköllä ja Lempäälän Ideaparkin kohdalla, kun laittaa pelkän sähkön niin Tampereen keskustassa Hämpin parkissa on vielä yli 20% sähköä jäljellä.
Autolla on nyt ajettu reilut 31tkm (ostettaessa ajotain reilut 13500km) ja seuraavaan huoltoon on reilut 5tkm. On tullut normaalia vähemmän kilometrejä ja pyörittyä enemmän tässä nurkissa.
En osannut taaskaan vastata lyhyesti, mutta svstasinko alkuunkaan noihin sun kysymyksiin?
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Ajoin takaa hämäräksi jääneellä kysymykselläni sitä, että hybridin normilukemien korrelaatio omien ajojen kanssa riippuu dramaattisesti ajosyklistä. Siksi yksi keskikulutuslukema ei kerro paljoakaan.
Mutta jos on tiedossa kuinka pitkälle patterilla pääsee ja kuinka paljon bensaa kuluu sen jälkeen itselataavana hybridinä ajaen, näillä tiedoilla voi jokainen mallintaa oman tyypillisen matkansa kulutusta.
Sattuneesta syystä myös EU6 dieseleitä saa selvästi halvemmalla kuin hybridejä, joka on tämän hetken kysytyin malli. Ei ole oikein selvää näkemystä, kumpi tulee loppupeleissä edullisemmaksi?
Mutta jos on tiedossa kuinka pitkälle patterilla pääsee ja kuinka paljon bensaa kuluu sen jälkeen itselataavana hybridinä ajaen, näillä tiedoilla voi jokainen mallintaa oman tyypillisen matkansa kulutusta.
Sattuneesta syystä myös EU6 dieseleitä saa selvästi halvemmalla kuin hybridejä, joka on tämän hetken kysytyin malli. Ei ole oikein selvää näkemystä, kumpi tulee loppupeleissä edullisemmaksi?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ok. Jos lähden kotoa täydellä akulla kyntämään mottoritietä kohti Hki-Vantaan lentokenttää (141km), niin että kentällä akku on tyhjä. Tällöin keskikulutus on noin 6l/100km. Kun palaan tyhjällä akulla takaisin samaa nopeutta, niin kulutus on noin kaksi litraa korkeampi. Tuollaisen erotuksen olen huomannut ja moottoritiellä en sähköä käytä, vaan vasta kun saavun kehälle. Nopeudet on myös aina sallittua korkeammalla. Kesäkelillä kun tuuppaa +20km/h yli moottoritienopeuden niin kulutus saattaa olla 9l/100km. Jos muistan oikein niin yleensä kehälle saavuttaessa keskikulutus näyttää 7,5-7,9 lukemaa, siitä se sitten alkaa putoamaan kun jatkaa matkaa pienemmällä nopeudella ja sähköllä. Pitkillä matkoilla talvinopeuksilla ja maantiellä lukemat alkaa kutosella. Varmaan toi ylimääräinen akkujen aiheuttama paino vaikuttaa.740 GLE kirjoitti:Ajoin takaa hämäräksi jääneellä kysymykselläni sitä, että hybridin normilukemien korrelaatio omien ajojen kanssa riippuu dramaattisesti ajosyklistä. Siksi yksi keskikulutuslukema ei kerro paljoakaan.
Mutta jos on tiedossa kuinka pitkälle patterilla pääsee ja kuinka paljon bensaa kuluu sen jälkeen itselataavana hybridinä ajaen, näillä tiedoilla voi jokainen mallintaa oman tyypillisen matkansa kulutusta.
Sattuneesta syystä myös EU6 dieseleitä saa selvästi halvemmalla kuin hybridejä, joka on tämän hetken kysytyin malli. Ei ole oikein selvää näkemystä, kumpi tulee loppupeleissä edullisemmaksi?
Jos ajo on taajamaa ja ei kovin pitkää matkaa, niin kulutus putoaa "dramaattisesti" ja tällöin on mahdollisuus päästä tosi pienellä kulutuksella. Itsellä ei ole paljoa tuollaista ajoa. Eilen tosin iltapäivällä lähtö Tampereelta akun varaus 53%. Kurvasin ruuhka-aikana Tampereen keskustan kautta moottoritielle ja akku kotona tyhjä (10%). Sitten illalla (ei ihan täydellä akulla) kylillä reilut 20km ja pääsääntöisesti sähköllä. Kokonaisuus 68km ja kulutus 4,4 l/100km.
Verot tuohon E-Mersuun on vuodessa 140€. En osaa sanoa paljonko verot ja kulutus vastaavantehoiseen (286hv/500Nm) dieseliin? Enkä osaa sanoa paljonko olisi tullut autoveroa, jos olisin tuonut Saksasta esim. 350-dieselin? Tähän tuli veroja 3700€. Eli tuo verottajan ohjaus oli lähinnä se syy bensa-hybridin tuomiseen, ei ympäristö- eikä kulutusasiat.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Käytännössä siis vaatii lyhyen ajon, että hybridi menee käytössä halvemmalla kuin diesel. Pikkudieselillä (toki potkussa jää jälkeen ainakin vielä kun ei pysty Tuikuttamaan), päivittäinen normaaliajo n. 20 km suuntaansa, josta kymmenkunta kilsaa 80 km/h alueella ja loput taajamaa, keskikulutus tasaisesti hieman alle kuutta litraa. Maantiellä saa nelosella alkamaan helposti. Todellisista kulutuksista siis kyse, mittari huijaa n. 4 dl.
Tuossa omassa päivittäisessä ajossa olisi varmasti hybridi halvempi, kun pääsisi pelkällä sähköllä valtaosan, etenkin kun toimiston pihalla olisi (toistaiseksi) ilmainen latauspiste. Pitemmät pätkät kääntyy selkeästi toisinpäin. Hybridi houkuttelisi kovasti, mutta hinnat on vaan vielä ihan eri stratosfääreissä kuin näissä vanhoissa dieselitakseissa.
Tuossa omassa päivittäisessä ajossa olisi varmasti hybridi halvempi, kun pääsisi pelkällä sähköllä valtaosan, etenkin kun toimiston pihalla olisi (toistaiseksi) ilmainen latauspiste. Pitemmät pätkät kääntyy selkeästi toisinpäin. Hybridi houkuttelisi kovasti, mutta hinnat on vaan vielä ihan eri stratosfääreissä kuin näissä vanhoissa dieselitakseissa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Ei näissä hybrideissä taida olla mitään järkee, ainakaan omassa käytössä. Ja Suomen hinnoissa ei ole senkään vertaa järkeä, jos olisi ostanut Suomesta näillä varusteilla, niin löytyi yksi kpl ja se oli hiukan enemmän ajettu ja vähän vanhempi, mutta sen hinta oli 20K€ kalliimpi kuin minkä hain Saksasta. Näihin ei tule veroa paljoa, koska (kusetus)-Co2 lukemat on niin alhaiset.luokyio kirjoitti:Käytännössä siis vaatii lyhyen ajon, että hybridi menee käytössä halvemmalla kuin diesel. Pikkudieselillä (toki potkussa jää jälkeen ainakin vielä kun ei pysty Tuikuttamaan), päivittäinen normaaliajo n. 20 km suuntaansa, josta kymmenkunta kilsaa 80 km/h alueella ja loput taajamaa, keskikulutus tasaisesti hieman alle kuutta litraa. Maantiellä saa nelosella alkamaan helposti. Todellisista kulutuksista siis kyse, mittari huijaa n. 4 dl.
Tuossa omassa päivittäisessä ajossa olisi varmasti hybridi halvempi, kun pääsisi pelkällä sähköllä valtaosan, etenkin kun toimiston pihalla olisi (toistaiseksi) ilmainen latauspiste. Pitemmät pätkät kääntyy selkeästi toisinpäin. Hybridi houkuttelisi kovasti, mutta hinnat on vaan vielä ihan eri stratosfääreissä kuin näissä vanhoissa dieselitakseissa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Tuo on muuten veikeä juttu noiden viherpestyjen CO2 lukujen kanssa. Kaverin työmaalla autopolitiikka rajaa vaihtoehdot alle 100g päästäviin, joten käytännössä kaikilla on T8-hyrbidi-Volvo tai vastaava viherpesuhäristin. Työmaan parkkihallissa 8 ilmaista lataustöpseliä, autoja kuitenkin se n. 400 käytössä joten käytännössä työmaalla latausta ei ~kukaan käytä. Kotona taas ei kannata ladata omasta kukkarosta maksettavalla kivihiilisähköllä koska vapaa autoetu, jolloin ajetaan dinosauruksia polttamalla usein kehä3 sisäpuolella n. 9-12 l/100 km. Mutta corporate greenwashing, sustainability, ym. konsulttijargonin kirosanat ja maailma pelastuu kun ylin johto voi moraalisäteillä "puhtaan" työsuhdeautofleetin kanssa
Yksityisostajan kannalta valinnan tekee mielenkiintoiseksi se, että diesel on joillekin menneisyyden jäänne, joten niitä saa hybridejä halvemmalla.Dieselross kirjoitti: corporate greenwashing, sustainability, ym. konsulttijargonin kirosanat ja maailma pelastuu kun ylin johto voi moraalisäteillä "puhtaan" työsuhdeautofleetin kanssa
Omalta kannalta nuo NEDC huijauslukemat taas vaikuttavat siten, että edellisen Ceen normilukema oli 6.1 ja 100.000 km toteutuma hieman alle 6. Nykyisen normi on litran vähemmän ja siihen pääsee todellisuudessa vain riittävällä Webaston käytöllä ja satunnaisilla perävaunukeikoilla. Kesärengaskaudella menee siis keskimäärin alle viitosella.
Ja kun W213 220d normi on taas litran alempana, niin eiköhän senkin polttoainelaskusta selviäisi?
Miksikähän minä muuten täällä W213 osiossa nuohoan? Mullahan on jo auto ja hyvä onkin. Ei kai vaan ole
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Dieselross: kuulostaa tutulta, ihmiset moraaliposeeraa hybridien- ja sähköautojensa kanssa, mutta todellisuus on tämä:
https://www.verkkouutiset.fi/karu-arvio ... -paastoja/
740 GLE: se on hyvä seurata täällä foorumilla 213 elämää, tulee halvemmaksi kuin koeajo, jonka seurauksena on vaihtotarjous ja sen seuraukset tiedetään...
Tuossa eiliseltä aamulta kulutus. Lähtö kotoa töpselistä täydellä akulla hybridi-modella eli auto sai itse päättää mitä voimanlähdettä käyttää. Ajo moottoritielle noin 5 min, sitten kohti Tampereen Hatanpäätä moottoritietä pitkin, vauhtia motarilla 120-142km/h ja lopuksi kaupunkiajoa pari kilometriä.
Dieselillä olis päässy varmaan pienemmällä.
Oon pitänyt tuota mittaristo tuolla progressive-modella
Tässä sport-mode
En oikein osaa päättää kumpi on parempi.
https://www.verkkouutiset.fi/karu-arvio ... -paastoja/
740 GLE: se on hyvä seurata täällä foorumilla 213 elämää, tulee halvemmaksi kuin koeajo, jonka seurauksena on vaihtotarjous ja sen seuraukset tiedetään...
Tuossa eiliseltä aamulta kulutus. Lähtö kotoa töpselistä täydellä akulla hybridi-modella eli auto sai itse päättää mitä voimanlähdettä käyttää. Ajo moottoritielle noin 5 min, sitten kohti Tampereen Hatanpäätä moottoritietä pitkin, vauhtia motarilla 120-142km/h ja lopuksi kaupunkiajoa pari kilometriä.
Dieselillä olis päässy varmaan pienemmällä.
Oon pitänyt tuota mittaristo tuolla progressive-modella
Tässä sport-mode
En oikein osaa päättää kumpi on parempi.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.3.2017 1:09
- Paikkakunta: Nokia
Kyllä tuossa juuri tuo pointti on. Ainoa syy, miksi olen salaa toisella silmällä vilkuillut toisinaan näitä hybridimalleja on sama kuin Bercedeksellä, eli ainakin toistaiseksi sillä voi optimoida verojen maksua. Meillä on juuri poistumassa tai poistui jo ilmainen latausmahdollisuus työmaan pihassa, joten omilla ydinsähköillä tai dinosauruksilla pitäisi ajaa joka tapauksessa. Normi konttorimatka suuntaansa 38 km joten ei tuo normihybridien pikkuakku riitä päivän ajoihin kuitenkaan, täyssähkö taas on suhteettoman kallis ja range liian rajallinen että sillä dieseliä täysin korvaisi niitä pidempiä matkoja varten.
Jatkan siis iloisena dinosaurusten polttamista OM642:lla ja OM651:llä.
Jatkan siis iloisena dinosaurusten polttamista OM642:lla ja OM651:llä.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Nyt kun olet ajellut autolla jo jonkin aikaa niin osaat varmaan sanoa kuinka paljon tuo akustiikkamukavuuspaketti vaikuttaa sisämeluun?
Oletko päässyt tekemään vertailua autoihin missä sitä ei ole? Tai kilpaileviin merkkeihin ylipäätään? (Itse ajaen tai esim pirssin takapenkiltä)
Nykyiset matalaprofiilirenkaat ja suomen karkeat tiet on mille tahansa autolle vaikea yhdistelmä sisämelun suhteen. Kun ensimmäiset 213:t tuli muistuu mieleen koeajoauton ensiasennus-Dunlopit joiden melu oli kauhea. Conteilla ja Hankookeilla tilanne paranee huomattavasti mutta saisihan se eemeli hiljaisempikin olla. Siksi akustiikkapaketin vaikutus kiinnostaisi.
Oletko päässyt tekemään vertailua autoihin missä sitä ei ole? Tai kilpaileviin merkkeihin ylipäätään? (Itse ajaen tai esim pirssin takapenkiltä)
Nykyiset matalaprofiilirenkaat ja suomen karkeat tiet on mille tahansa autolle vaikea yhdistelmä sisämelun suhteen. Kun ensimmäiset 213:t tuli muistuu mieleen koeajoauton ensiasennus-Dunlopit joiden melu oli kauhea. Conteilla ja Hankookeilla tilanne paranee huomattavasti mutta saisihan se eemeli hiljaisempikin olla. Siksi akustiikkapaketin vaikutus kiinnostaisi.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
En tiedä onko autossa akustiikkapakettia, mutta aikaisemmat autot olivat niin hiljaisia, että ei tämä niille millään pärjää. Phaeton ja Touareg olivat kuin kassakaappeja tuplalaseineen yms. eristyksineen. Tässä on 19-tuumaiset Misukat ja ei ne sovi Suomen karkeille teille.karvine kirjoitti:Nyt kun olet ajellut autolla jo jonkin aikaa niin osaat varmaan sanoa kuinka paljon tuo akustiikkamukavuuspaketti vaikuttaa sisämeluun?
Oletko päässyt tekemään vertailua autoihin missä sitä ei ole? Tai kilpaileviin merkkeihin ylipäätään? (Itse ajaen tai esim pirssin takapenkiltä)
Nykyiset matalaprofiilirenkaat ja suomen karkeat tiet on mille tahansa autolle vaikea yhdistelmä sisämelun suhteen. Kun ensimmäiset 213:t tuli muistuu mieleen koeajoauton ensiasennus-Dunlopit joiden melu oli kauhea. Conteilla ja Hankookeilla tilanne paranee huomattavasti mutta saisihan se eemeli hiljaisempikin olla. Siksi akustiikkapaketin vaikutus kiinnostaisi.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Tuo sisusta on kyllä aivan maagisen makia ja sopis kyllä omaan silmään paremmin kuin mainiosti. Vieläkään tuohon sedanin hiukan alakuloiseen perään tottuneena voin todeta että äkkiä siihen tottuis jos se omassa pihassa olis
Aprikoit että miten olisi taloudellisinta ajaa??? Ei mulla mitään viisastenkiveä siihen ole ja matkaa ajan nykyisellään niin vähän että olen varmaan oikein optimoitu käyttäjä hybridin tai pienen rangen sähköauton kuljettajaksi.
Uskoisin kuitenkin että kaupungissa regenerointi täysillä ja jo taajamanopeuksissa taas ennemminkin rullaten.
Kylmällä ilmalla ennen lähtöä sähköllä lämpimäksi ja sitten sähköllä niin pitkään kun sen kulutus alkaa selkeästi nousemaan kymmeniin prosentteihin maksimista. Dinosaurus tulille ja moottorin lämpö käyttöön kunnes virrankulutus lähellä nollaa. Taas sähkölle jne. Kesällä en osaa sanoa, onko ilman ilmastointia ajaminen järkevää jos pitää avata ikkunaa ja heikentää ilmanvastuskerrointa?
Jos lähden tästä Oulusta mökille (172km) optimiolosuhteissa niin pääsen sähköllä rajoitusten mukaan alkupätkä Oulusta vanhaa tietä ajamalla Terskanperän Kesoilin tuntumaan eli noin 80km. Jos käy Hesellä syömässä hampparin ja ottaa vähän lisää sähköä jota ei ilman kunnon pikalatausta taas tarpeeksi saa niin ei taatusti optimi tapa?
Yleensä ajan automaattiasennoissa jos on työasioita hoidettavana. Jos taas ylettömän tylsää, kikkailen ja seuraan auton toimintoja. Silloin monesti kiihdytykset ajonopeuteen sähköllä matkavauhtiin, siirto bensalle ja taajamat sähköllä tai talvella nuita lämmityksen arvoja seuraillen.
Minulle tämä on osoittautunut varsin sopivaksi tavaksi liikkua. Edellisen kerran kävin tankilla 08.03.2019 ja nyt näyttää että varmaan tämän kuun lopulla pitää taas lorauttaa tuo 35 litran reservi täyteen eli hädintuskin kolmannelle tuhannelle pääsee.
Silti, silti... Ihmispää on niin kummallinen. Oli jo viittävaille kaupat Teslasta mutta sen muuttaminen Eurooppalaiseen Supercharger-systeemiin ja paikalliselle SIM-kortille olisi tullut vähän liian hintavaksi. No, katsellaan nyt Sähköinen voimalinja on vienyt kyllä miehen mielen mennessään.
Nuista viherpiiperryksistä tai ilmastonmuutoksista jaksa välittää muutakuin sen, mitä se omassa lompakossa vaikuttaa ja sitä tein jo etukammiolla. Lavettikin oli optimoitu kulkemaan todella maltillisin kulutuslukemin.
Aprikoit että miten olisi taloudellisinta ajaa??? Ei mulla mitään viisastenkiveä siihen ole ja matkaa ajan nykyisellään niin vähän että olen varmaan oikein optimoitu käyttäjä hybridin tai pienen rangen sähköauton kuljettajaksi.
Uskoisin kuitenkin että kaupungissa regenerointi täysillä ja jo taajamanopeuksissa taas ennemminkin rullaten.
Kylmällä ilmalla ennen lähtöä sähköllä lämpimäksi ja sitten sähköllä niin pitkään kun sen kulutus alkaa selkeästi nousemaan kymmeniin prosentteihin maksimista. Dinosaurus tulille ja moottorin lämpö käyttöön kunnes virrankulutus lähellä nollaa. Taas sähkölle jne. Kesällä en osaa sanoa, onko ilman ilmastointia ajaminen järkevää jos pitää avata ikkunaa ja heikentää ilmanvastuskerrointa?
Jos lähden tästä Oulusta mökille (172km) optimiolosuhteissa niin pääsen sähköllä rajoitusten mukaan alkupätkä Oulusta vanhaa tietä ajamalla Terskanperän Kesoilin tuntumaan eli noin 80km. Jos käy Hesellä syömässä hampparin ja ottaa vähän lisää sähköä jota ei ilman kunnon pikalatausta taas tarpeeksi saa niin ei taatusti optimi tapa?
Yleensä ajan automaattiasennoissa jos on työasioita hoidettavana. Jos taas ylettömän tylsää, kikkailen ja seuraan auton toimintoja. Silloin monesti kiihdytykset ajonopeuteen sähköllä matkavauhtiin, siirto bensalle ja taajamat sähköllä tai talvella nuita lämmityksen arvoja seuraillen.
Minulle tämä on osoittautunut varsin sopivaksi tavaksi liikkua. Edellisen kerran kävin tankilla 08.03.2019 ja nyt näyttää että varmaan tämän kuun lopulla pitää taas lorauttaa tuo 35 litran reservi täyteen eli hädintuskin kolmannelle tuhannelle pääsee.
Silti, silti... Ihmispää on niin kummallinen. Oli jo viittävaille kaupat Teslasta mutta sen muuttaminen Eurooppalaiseen Supercharger-systeemiin ja paikalliselle SIM-kortille olisi tullut vähän liian hintavaksi. No, katsellaan nyt Sähköinen voimalinja on vienyt kyllä miehen mielen mennessään.
Nuista viherpiiperryksistä tai ilmastonmuutoksista jaksa välittää muutakuin sen, mitä se omassa lompakossa vaikuttaa ja sitä tein jo etukammiolla. Lavettikin oli optimoitu kulkemaan todella maltillisin kulutuslukemin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kiitos vinkeistä! Pitääpä koittaa noita ja katsoa miten vaikuttaa kulutukseen.XUX63 kirjoitti:Tuo sisusta on kyllä aivan maagisen makia ja sopis kyllä omaan silmään paremmin kuin mainiosti. Vieläkään tuohon sedanin hiukan alakuloiseen perään tottuneena voin todeta että äkkiä siihen tottuis jos se omassa pihassa olis
Aprikoit että miten olisi taloudellisinta ajaa??? Ei mulla mitään viisastenkiveä siihen ole ja matkaa ajan nykyisellään niin vähän että olen varmaan oikein optimoitu käyttäjä hybridin tai pienen rangen sähköauton kuljettajaksi.
Uskoisin kuitenkin että kaupungissa regenerointi täysillä ja jo taajamanopeuksissa taas ennemminkin rullaten.
Kylmällä ilmalla ennen lähtöä sähköllä lämpimäksi ja sitten sähköllä niin pitkään kun sen kulutus alkaa selkeästi nousemaan kymmeniin prosentteihin maksimista. Dinosaurus tulille ja moottorin lämpö käyttöön kunnes virrankulutus lähellä nollaa. Taas sähkölle jne. Kesällä en osaa sanoa, onko ilman ilmastointia ajaminen järkevää jos pitää avata ikkunaa ja heikentää ilmanvastuskerrointa?
Jos lähden tästä Oulusta mökille (172km) optimiolosuhteissa niin pääsen sähköllä rajoitusten mukaan alkupätkä Oulusta vanhaa tietä ajamalla Terskanperän Kesoilin tuntumaan eli noin 80km. Jos käy Hesellä syömässä hampparin ja ottaa vähän lisää sähköä jota ei ilman kunnon pikalatausta taas tarpeeksi saa niin ei taatusti optimi tapa?
Yleensä ajan automaattiasennoissa jos on työasioita hoidettavana. Jos taas ylettömän tylsää, kikkailen ja seuraan auton toimintoja. Silloin monesti kiihdytykset ajonopeuteen sähköllä matkavauhtiin, siirto bensalle ja taajamat sähköllä tai talvella nuita lämmityksen arvoja seuraillen.
Minulle tämä on osoittautunut varsin sopivaksi tavaksi liikkua. Edellisen kerran kävin tankilla 08.03.2019 ja nyt näyttää että varmaan tämän kuun lopulla pitää taas lorauttaa tuo 35 litran reservi täyteen eli hädintuskin kolmannelle tuhannelle pääsee.
Silti, silti... Ihmispää on niin kummallinen. Oli jo viittävaille kaupat Teslasta mutta sen muuttaminen Eurooppalaiseen Supercharger-systeemiin ja paikalliselle SIM-kortille olisi tullut vähän liian hintavaksi. No, katsellaan nyt Sähköinen voimalinja on vienyt kyllä miehen mielen mennessään.
Nuista viherpiiperryksistä tai ilmastonmuutoksista jaksa välittää muutakuin sen, mitä se omassa lompakossa vaikuttaa ja sitä tein jo etukammiolla. Lavettikin oli optimoitu kulkemaan todella maltillisin kulutuslukemin.
Kuinka pitkää muuten Amperalla voi ajaa pelkällä sähköllä? Kuulosti, että paaaaaaljon paaaaljon pidempään kuin tuolla Mursulla. Täältä ei nimittäin lähdetä lähimmaillekkaan Terskanperää eikä -edustaa, sähköllä kun pääsee vain sen 20-22km.
Kannattaa ajaa Amperalla vastaisuudessakin tai ainakin unohtaa Teslat. Netissä tulee mainioita videiota ja kuvia vastaan, joissa alle 30tkm ajetusta Teslasta on lähtenyt maalit, on kunnolla ruosteessa ja puskurit irtoilee kun sataa vettä/lunta tai tuulee. Tesla on "hyvä" esimerkki, kun laadussa on vaihtelua ja lisätään volyymia = tulee enemmän paskaa pihalle.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Sähkövehkeitä katselin sillä silmällä, teslaa tietty. Mutta moni asia sain sen unohtamaan ja pitäytymään perinteisemmissä merkeissä.
Tästä Eemelistä on tulossa piakkoin diesel PHEV versiokin. Onko sitä kukaan päässyt vielä ajamaan?
Auto pitäisi ostaa loppuvuonna ja vanha suola janottaa, eli Mersua olen katsellut. Tosin, näissä lataushybrideissä taitaa kaikissa olla niin pieni akku että viitsisinköhän aina kaivaa sen latauspiuhan esiin latausta varten. Olo on kuin tankkaisi pari litraa kerralla...
Tästä Eemelistä on tulossa piakkoin diesel PHEV versiokin. Onko sitä kukaan päässyt vielä ajamaan?
Auto pitäisi ostaa loppuvuonna ja vanha suola janottaa, eli Mersua olen katsellut. Tosin, näissä lataushybrideissä taitaa kaikissa olla niin pieni akku että viitsisinköhän aina kaivaa sen latauspiuhan esiin latausta varten. Olo on kuin tankkaisi pari litraa kerralla...
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tässä viimeisimpiä kuulumisia.
Joitakin kertoja tehnyt parkissa töitä takapenkillä ja ei ole mielestäni toimisto-olosuhteet kahden aikaisemman auton veroisia. Takapenkki on liian pysty ja istuinsyvyys riittämätön.
Tuo vasemmanpuoleinen toiminto siis ohjailee autoa itsekseen ja sen olen ottanut pois, koska en voi sietää, että auto vie ja minä vikisen. Sen pitää olla toisinpäin. Otin myös liikennemerkkien mukaan säätyvän nopeuden pois eli itse pitää säädellä nopeutta ja olla valppaana. Kaistavahdit on päällä, vaikka se onkin aika herkkä, mutta se saattaa säästää vanteita, kun ei tule vahingossakaan osuttua korokkeisiin yms.
Auton jynssäsin oikein kunnolla eli irroittelin hyönteiset, raudat ja saveakin näytin (ei hirveesti kyllä ollut karheuksia) sekä lopuksi vahasin. Collinitet oli pohjilla, mutta tein heräteostoksen Vehoniemen automuseosta eli hankin Prestan vahaa ja sipaisin sen päälle. Vahasin myös vanteita ja ovienvälit. Otan muuten ilolla vinkkejä pienpoistoaineesta, koska ovien alapuolella olevissa helmoissa on pikeä (niitä en vahannut).
Nahkapenkkejä olen huoltanut säännöllisesti, sekä Prestan aineella, että sellaisella kevyemmällä puhdistavalla litkulla (jotain japanilaista tilasin Autodudelta).
Auto kävi keskiviikkona ekassa huollossa, tuossa vasemmalla omat ajot siihen asti sekä kokonaiskulutus. Kilometreissä laskettuna sähköllä on edetty reilut 27% matkasta ja ajassa laskettuna yli 45%. Mielestäni auton pitäminen narussa on kannattanut, koska kokonaiskulutus on mielestäni maltillinen.
Auton ajoin pois liikkeestä 19. joulukuuta eli noin 6,5 kk ajoa takana. Tullut vähemmän kilometrejä kuin aikaisemmin ja jos jatkuu samaan malliin, niin vuosisuorite on niinkin vaatimaton kuin 42tkm eli reilun kymppitonnin vähemmän kuin yleensä.
Määräaikaishuollon yhteydessä autoon asennettiin/aktivoitiin Mercedes Me ja kännykkäsovelluksella pystyy kai nyt parkkeeraamaan auton ja tekemään kaikkea muutakin, jota en varmaan koskaan tule tekemään. Ovia olen sulkenut ja availlut sekä seuraillut kulutuksia sekä lähettänyt auton navigaattorille osoitteita. Sellainen huomio, että ehkä autoon on huollossa asennettu jonkinlainen softapäivitys tms. koska nyt sähköllä pääsee muutaman kilometrin pidempään kuin aikaisemmin.
Alla kuvankaappauksia, joista näkyy mm. auton kokonaiskilometrit ja, että ilmastointia / lämmitystä voi säätää etukäteen jne.
Huollon ajaksi otin A-Mersun ja pitää sanoa, että ei ollut "my cup of tea", vaikka jousitus olikin parempi kuin esim. Nissan Jukessa (joka oli kuin kärpäsellä olisi ajanut)
Huollon yhteydessä tehtiin pari "kampanjakorjausta" eli tarkastettiin, jonkun johtosarjan reititys (tässä se oli ok) ja vaihdettiin takaluukkuun mallimerkintä. Oletan, että tällä varmistetaan, että ne pysyy kiinni, mutta en ole kyllä muistanut katsoa onko se merkintä edelleen sama kuin ennen, josko siellä lukee vaikka 200cdi. Autoon tehtiin myös nelipyöräsuuntaus ja nyt yritän selvittää onko mies vai ratti vinossa...
Joitakin kertoja tehnyt parkissa töitä takapenkillä ja ei ole mielestäni toimisto-olosuhteet kahden aikaisemman auton veroisia. Takapenkki on liian pysty ja istuinsyvyys riittämätön.
Tuo vasemmanpuoleinen toiminto siis ohjailee autoa itsekseen ja sen olen ottanut pois, koska en voi sietää, että auto vie ja minä vikisen. Sen pitää olla toisinpäin. Otin myös liikennemerkkien mukaan säätyvän nopeuden pois eli itse pitää säädellä nopeutta ja olla valppaana. Kaistavahdit on päällä, vaikka se onkin aika herkkä, mutta se saattaa säästää vanteita, kun ei tule vahingossakaan osuttua korokkeisiin yms.
Auton jynssäsin oikein kunnolla eli irroittelin hyönteiset, raudat ja saveakin näytin (ei hirveesti kyllä ollut karheuksia) sekä lopuksi vahasin. Collinitet oli pohjilla, mutta tein heräteostoksen Vehoniemen automuseosta eli hankin Prestan vahaa ja sipaisin sen päälle. Vahasin myös vanteita ja ovienvälit. Otan muuten ilolla vinkkejä pienpoistoaineesta, koska ovien alapuolella olevissa helmoissa on pikeä (niitä en vahannut).
Nahkapenkkejä olen huoltanut säännöllisesti, sekä Prestan aineella, että sellaisella kevyemmällä puhdistavalla litkulla (jotain japanilaista tilasin Autodudelta).
Auto kävi keskiviikkona ekassa huollossa, tuossa vasemmalla omat ajot siihen asti sekä kokonaiskulutus. Kilometreissä laskettuna sähköllä on edetty reilut 27% matkasta ja ajassa laskettuna yli 45%. Mielestäni auton pitäminen narussa on kannattanut, koska kokonaiskulutus on mielestäni maltillinen.
Auton ajoin pois liikkeestä 19. joulukuuta eli noin 6,5 kk ajoa takana. Tullut vähemmän kilometrejä kuin aikaisemmin ja jos jatkuu samaan malliin, niin vuosisuorite on niinkin vaatimaton kuin 42tkm eli reilun kymppitonnin vähemmän kuin yleensä.
Määräaikaishuollon yhteydessä autoon asennettiin/aktivoitiin Mercedes Me ja kännykkäsovelluksella pystyy kai nyt parkkeeraamaan auton ja tekemään kaikkea muutakin, jota en varmaan koskaan tule tekemään. Ovia olen sulkenut ja availlut sekä seuraillut kulutuksia sekä lähettänyt auton navigaattorille osoitteita. Sellainen huomio, että ehkä autoon on huollossa asennettu jonkinlainen softapäivitys tms. koska nyt sähköllä pääsee muutaman kilometrin pidempään kuin aikaisemmin.
Alla kuvankaappauksia, joista näkyy mm. auton kokonaiskilometrit ja, että ilmastointia / lämmitystä voi säätää etukäteen jne.
Huollon ajaksi otin A-Mersun ja pitää sanoa, että ei ollut "my cup of tea", vaikka jousitus olikin parempi kuin esim. Nissan Jukessa (joka oli kuin kärpäsellä olisi ajanut)
Huollon yhteydessä tehtiin pari "kampanjakorjausta" eli tarkastettiin, jonkun johtosarjan reititys (tässä se oli ok) ja vaihdettiin takaluukkuun mallimerkintä. Oletan, että tällä varmistetaan, että ne pysyy kiinni, mutta en ole kyllä muistanut katsoa onko se merkintä edelleen sama kuin ennen, josko siellä lukee vaikka 200cdi. Autoon tehtiin myös nelipyöräsuuntaus ja nyt yritän selvittää onko mies vai ratti vinossa...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 08.7.2019 12:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Piet saat pois vaikka cleanser fluidilla tai savella. Esipesuun suosittelen saman valmistajan Bilthamberin Autofoamia. Itse olen tykännyt tilata täältä tuotteita www.ahk.fi mukava palvelu ja hyvin kaikkea varastossa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kiitos! Laitoin tilaukseen.nix0n kirjoitti:Piet saat pois vaikka cleanser fluidilla tai savella. Esipesuun suosittelen saman valmistajan Bilthamberin Autofoamia. Itse olen tykännyt tilata täältä tuotteita www.ahk.fi mukava palvelu ja hyvin kaikkea varastossa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vaikka nix0n tuota jo 'suosittelikin' niin laita nyt vielä kommentti kuinka piki lähtee, tai saa suositella jotain muutakin; tarttis löytää joku ytymyrkky millä sais vanteista lähteen pinttyneen pikipaksan yms. pois suhteellisen vähällä hinkkauksella. Nuo 'vannepesuaineet' ei tunnu kauheesti tehoavan, siksi lujassa on pinttymät.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Joko olet oksaalihapon kokeillut? Löytyy ainakin bilteman vannepesuaineista.MHe kirjoitti:Vaikka nix0n tuota jo 'suosittelikin' niin laita nyt vielä kommentti kuinka piki lähtee, tai saa suositella jotain muutakin; tarttis löytää joku ytymyrkky millä sais vanteista lähteen pinttyneen pikipaksan yms. pois suhteellisen vähällä hinkkauksella. Nuo 'vannepesuaineet' ei tunnu kauheesti tehoavan, siksi lujassa on pinttymät.
https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000041272
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Eilen siivoilin pikiä helmoista ja vahasin auton kokonaan. Kiitos Nix0nille, oli hyvää ainetta!bercedes menz kirjoitti:Kiitos! Laitoin tilaukseen.nix0n kirjoitti:Piet saat pois vaikka cleanser fluidilla tai savella. Esipesuun suosittelen saman valmistajan Bilthamberin Autofoamia. Itse olen tykännyt tilata täältä tuotteita www.ahk.fi mukava palvelu ja hyvin kaikkea varastossa.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Tää threadi ei koe tulleensa kaapatuksi ts. saa käyttää.MHe kirjoitti:kiitoksia.
bercedes menz, sori sun threadin kaappauksesta, jatkakaa keskustelua sähköhimmelin ihmeellisyyksistä
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Hieno homma, että sait piet irti ja vahattuabercedes menz kirjoitti:Eilen siivoilin pikiä helmoista ja vahasin auton kokonaan. Kiitos Nix0nille, oli hyvää ainetta!bercedes menz kirjoitti:Kiitos! Laitoin tilaukseen.nix0n kirjoitti:Piet saat pois vaikka cleanser fluidilla tai savella. Esipesuun suosittelen saman valmistajan Bilthamberin Autofoamia. Itse olen tykännyt tilata täältä tuotteita www.ahk.fi mukava palvelu ja hyvin kaikkea varastossa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29