Markon W213.

Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

markoala kirjoitti:Navi näyttää n. 15 km liikaa itään. :roll: Anttenniko lie rikki.
Todennäköisesti hiljattain mennyt rikki, ei ole vielä tuon enempää "gyroilla" ryöminyt. Kumma ettei noista ole tehty takaisinkutsua.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Seuraavana päivänä navi taas toimi, eikä ole uudelleen kiukutellut.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Häiriö ei ole toistunut. Nopeusrajoitus avustin on ollut mykkä jonkin aikaa. Veho lopulta paikansi vian toivottavasti kameraan joka vaihdetaan kunhan saadaan maahan. Päivittivät samalla käynnillä yhdeksän ohjainlaitetta. Jälikiasennus webasto kun sai pitkällä lämmityksellä moottorihäiriövalon syttymään, tähän pitäisi auttaa jokin päivityksistä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kamera vaihdettu, nopeusrajoitusavustin heräsi henkiin. Samoin alkoi toimimaan autoon jälkikäteen koodattu kaukovalo avustin. Koodauksen hinta on 320€ ja edellyttää online koodausta. Varuste tulee siten näkyviin myös "kantakorttiin".
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Onko tuo kaukovaloavustin niille "perus-LEDeille", niille joille ei aluksi kaukovaloavustinta saanut ollenkaan? Vaiko P35/642+628 dynaamiset LEDit IHC+:lla?

Siinä vaan tavallaan huijattiin ostajia kun LEDeillä ei kaukovaloavustinta tullutkaan vaikka edellisellä korimallilla siihen oli opetettu.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Sakari kirjoitti:Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.
Jänniä tuommoiset arvojen vertailut. Mitähän se tekisi omalla työpaikalla, kun siellä on tolpassa jatkuva sähkö ja moottori töistä lähtiessä n. 45-50-asteinen? :lol:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Roisto kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.
Jänniä tuommoiset arvojen vertailut. Mitähän se tekisi omalla työpaikalla, kun siellä on tolpassa jatkuva sähkö ja moottori töistä lähtiessä n. 45-50-asteinen? :lol:

t.
Risto
Jatkuva roikassa roikotus ei tee hyvää lokilämppärille, eikä myöskään kuulemma jäähynesteelle jos vastus on lohkon vettentilassa. Aikas kovin pistemäistä se lämmitys kyllä on, jos ei pumput pyöri.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei ole syttynyt moottorin häiriövalon enää auton jonkin päivityksen jälkeen. Tosiaan yhdeksän ohjainlaitetta sai uuden softan viimeksi.
Perusledit on eli high performance.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Easy Rider kirjoitti:
Roisto kirjoitti:
Sakari kirjoitti:Meillä on korjattu nuo jälkiasennuswebastojen moottorinhäiriövalon sytyttäneet autot sähköasennuksella joka herättää moottorin ohjainlaitteen tietyn väliajoin, näin moottorin ohjainlaitetta huijataan että auto olisi ollut käynnissä eikä auto näin ollen pidä vikana että moottori on vielä vaikka 30 asteinen 10h seisonnan jälkeen jos pihalla on pakkasta.
Jänniä tuommoiset arvojen vertailut. Mitähän se tekisi omalla työpaikalla, kun siellä on tolpassa jatkuva sähkö ja moottori töistä lähtiessä n. 45-50-asteinen? :lol:

t.
Risto
Jatkuva roikassa roikotus ei tee hyvää lokilämppärille, eikä myöskään kuulemma jäähynesteelle jos vastus on lohkon vettentilassa. Aikas kovin pistemäistä se lämmitys kyllä on, jos ei pumput pyöri.
Perustuiko tämä johonkin tieteelliseen tutkimukseen vai mihin?

Nimim: Lohkolämmitin aina työpaikan pistorasiassa kiinni eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Jatkuva roikassa roikotus ei tee hyvää lokilämppärille, eikä myöskään kuulemma jäähynesteelle jos vastus on lohkon vettentilassa. Aikas kovin pistemäistä se lämmitys kyllä on, jos ei pumput pyöri.
Ei jaksa kesken päivin lähteä lyömään roikkaa tolppaan varsinkaan, jos ei oo ihan varma, millon oisi lähtö käsillä. :nocando:

Kumpi on pahempaa: jatkuva sähkö vai se "räpsyttely"?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Jatkuva sähkö on paras vaihtoehto, jos auto pitää olla ajovalmiudessa. Itsellänikin on pistorasiassa ajastin ja sitten ns. päivystäjäasetus joka antaa jatkuvaa sähköä. Jatkuvalla sähköllä jää jatkuvat lämpölaajeneman muutokset pois.

Lohkolämmitin tai letkulämmitin ei lämmitä jäähdytysnestettä tai itseään lähellekään sitä lämpötilaa, mihin moottori lämpenee normaalisti ajona aikana, niin ei siitä jatkuvasta lämmittämisestä voi oikeasti olla mitään haittaa.

Jos lämmitin ei kestä, niin kyseessä on asennusvirhe tai autoon sopimaton lämmitin.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mäntsälä-Kouvola-Mäntsälä 4.6L /100km. Lähtö esilämmitettynä, nastarenkailla. :D
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei tietoa.
Ominaisuuksia: Vasen himmentyvä peili sulattaa jään noin tupla ajassa vrt oikeaan. Vehon mukaan osan vaihto ei auta.
Jarrut suolakurasta märkänä ei pidä heti. Sekunti on pitkä aika 120kmh vauhdissa. Veholla ei korjausta tähän.
Rengasmelu kovempaa kuin w203 samanlaisilla bridgestone nastarenkailla, hiljainen moottori korostaa toki tätä mutta noin korvakuulolta..
Suosittelen hiljaisempaa nastarengasta jääpidon kustannuksella.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Himmentyvä sulaa hitaammin selvennykseksi. Juuri tuo paksumpi lasi on kuulemma syy hitauteen.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Sakari, 26.3.2018 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Varsinkin VAG-konsernin vehkeissä on tuota jarrujen häipymistä suolaloskassa ilmennyt. Ja omissakin tuon aina joskus erottaa, muissakin merkeissä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

-22c. Jälkiasennus webastolla n. 40min ja ilman ongelmia liikkeelle. Kaikki toimi moitteettomasti taas.

Varasin huollon kun on 28vrk huoltoon, tällä hetkellä ei vikoja niin tosiaan pelkkä huolto. Auto ehdotti heti huoltoon soittamista kun 30vrk raja alittui. Ja nyt tulee jännin juttu. Kun huolto varattiin, auto lakkasi ilmoittamasta siitä :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Isoveli valvoo ja kuuntelee. :shock:
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos autosi on W213 eikä se ole avantgarde repeilevien penkkien pelossa tai jos raha ei riittänyt exlusiveen autossa ei mahdollisesti ole ovien etureunoissa ovivälien likaantumista estävää tiivistettä.

Tähän saa halvalla osat jolla puute on korjattu: A2137205902, A2137300102, A2137300202, A2137206002. Yhteensä n. 80euroa Veholta.

Ovista reijistä tulpat pois ja ujutteelee listan hollille, nastat kiinni ja lista on asennettu. Itse asensin viime syksynä jo heti Vehon pihalla kun listat ostin. :wink:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

markoala kirjoitti:Jos autosi on W213 eikä se ole avantgarde repeilevien penkkien pelossa tai jos raha ei riittänyt exlusiveen autossa ei mahdollisesti ole ovien etureunoissa ovivälien likaantumista estävää tiivistettä.

Tähän saa halvalla osat jolla puute on korjattu: A2137205902, A2137300102, A2137300202, A2137206002. Yhteensä n. 80euroa Veholta.

Ovista reijistä tulpat pois ja ujutteelee listan hollille, nastat kiinni ja lista on asennettu. Itse asensin viime syksynä jo heti Vehon pihalla kun listat ostin. :wink:

Avantgardessa siis vakiona ??

Omassa All Terrainissa ihmetellytkin kun ovien välit pysyy huomattavasti puhtaampina kuin edelliskorisessa.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Listat ovat vakiona avantgardessa ja exlusivessa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

43tkm. Äänestä päätellen alapallo väljä.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Eivät löytäneet välyksiä. Sitten löytyy kun vika pahenee, toistaiseksi reunakiveltä alas ajo saa äänen aikaan.
Puhaltimen moottori vaihtui 2-3 nopeuksilla kuuluneen korkeataajuisen ylimääräisen äänen vuoksi. Näitä vikoja on ollut.
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Tyhjä
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, 28.5.2018 21:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mitä tekee huoltovalikon vaihda jarrupalat? Ohjaako kenties seisontajarrun auki?
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Kyllä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W213 sedan, farmari,coupe, avo”