Moottorilämmitin M274:een
Moottorilämmitin M274:een
Onko kukaan askarrellut moottorinlämmitintä tuohon W205 automaatti C180:een.
Defalla näyttäs olevan säteilylämmitin öljypohjaan tuleva, jonka tehoa epäilen........
Lähinnä kiinnostaisi josko sais letkulämmittimen asennettua ja millainen homma oli viedä sisätilan haara kabiinin puolelle.
Defalla näyttäs olevan säteilylämmitin öljypohjaan tuleva, jonka tehoa epäilen........
Lähinnä kiinnostaisi josko sais letkulämmittimen asennettua ja millainen homma oli viedä sisätilan haara kabiinin puolelle.
Pystytkö heittämään muutamaa kuvaa mistä kautta veit tuon läpiviennin? Ja muistatko minkämittaiset piuhat Defan haaroituspaketissa oli?
Itselläkin tämä operaatio edessä ja en usko että vien tuota liikkeeseen tuota hommaa varten koska säteilylämmitin on jo asennettuna ja ainoa tekeminen on tuo sisätilan pistokkeen veto.
Itselläkin tämä operaatio edessä ja en usko että vien tuota liikkeeseen tuota hommaa varten koska säteilylämmitin on jo asennettuna ja ainoa tekeminen on tuo sisätilan pistokkeen veto.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Juu, huonosti muotoilin tuon kyssärin Eli jos kuvia/tarkempaa kommenttia sieltä mitä kautta sinne läpiviennille pääsee + kuvia/tarkempaa kertomusta siitä paljonko sitä työskentelytilaa on siellä säteilylämmittimen päässä.
Tarviiko gynekologin käsitekniikkaa vai onnistuuko isommillakin, vähemmän ketterillä sormilla suorittaa se Y-haaran asennus ja johtojen kytkentä. Vai tarviiko käyttää säteilylämppäri irti. (En siis ole vielä kurkannut paikkoja asennusta silmälläpitäen)
Tarviiko gynekologin käsitekniikkaa vai onnistuuko isommillakin, vähemmän ketterillä sormilla suorittaa se Y-haaran asennus ja johtojen kytkentä. Vai tarviiko käyttää säteilylämppäri irti. (En siis ole vielä kurkannut paikkoja asennusta silmälläpitäen)
Voitko perustella miksi on fiksuin jättää laittamatta? Lähinnä siis mietin että kun sellainen tuossa minun autossani jo on, että pitääkö se sieltä repiä pois ja laittaa jotain muuta tilalleCDI203 kirjoitti::
Säteily lämmitin on fiksuinta jättä laittamatta
E: ennemin vaikka letku lämmitin mieluiten semmoinen missä pummpu
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Parempaan, paljon parempaan loppu tuloksen päässe laittamalla letkuuns18 kirjoitti:Voitko perustella miksi on fiksuin jättää laittamatta? Lähinnä siis mietin että kun sellainen tuossa minun autossani jo on, että pitääkö se sieltä repiä pois ja laittaa jotain muuta tilalleCDI203 kirjoitti::
Säteily lämmitin on fiksuinta jättä laittamatta
E: ennemin vaikka letku lämmitin mieluiten semmoinen missä pummpu
semmoisen missä on vesi pumppu kierrätämässä
vettä,
lämmitää paremmin, helpompi asentaa, useimiten halvempi,
vaikka tt termon, defan kierätys pumppulla. tms
useimiten säteily lämmitimestä ei ole varsinaista haittaa
joitaikn tapuksia on tullut vastaan missä haitana on ollut
epätaisesta läpenemisetä johtuvat huonompi käynistyminen
lämmitettynä kuin ilman lämitystä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nyt ollaan tuossa akun irroittamisvaiheessa, ja tuli mieleen ennenkuin irroitan että tarviiko akun irrotuksen jälkeen koodata jotain turvasysteemejä tai ikkunoita tms? Vai onko se vain niin yksi kertaista että akku irti ja läpiviennin kimppuun?Sakari kirjoitti:Nelivedossa tulee lämppäri vasemman moottorinkannakkeen alapuolelle, takavedossa suunnilleen samaan paikkaan, kuvat tulee ohjeissa niistä näkee tarkemmin, helppo laittaa varsinkin nosturilla.
Oliskohan tuo takavedossaki tullu samaan paikkaan. Ellei, niin ainakin hyvin lähelle sitä, molempiin oon asentanu mut takavetoseen viimeks joskus kesällä(?) niin ei ihan niin tarkkaa muistikuvaa. Lämmittimen kiinnike tulee moottorikannakkeen alempaan pulttiin kiinni (neliveto ainakin)
Jokatapauksessa. Tilaa on ja helppo homma, läpivienti puskurin ”sumari” muoveista tai tähden ”sisälle” ellei oo distroniccia eli tutkaa tähden takana. Tähden takaa hyvin ahdas vetää se johto konehuoneeseen mutta onnistuu kun raottaa puskurin yläkiinnikkeistään ja sitten vie johdon apukuskin ajovaloumpion alanurkasta josta menee jtn muitakin johtoja.
Läpivienti sisälle todella simppeli. Akku irti, akun takana neliskanttinen hieman tulitikkuaskia isompi musta muovikansi, se auki sisäpuolelta (kynnet painaa ruuvarilla, ulkopuolelta ei saa menee kynnet rikki)
Sisältä ottaa sen jalkatilan yläpuolisen muovin irti joka on kyllä yks vittusaatana jokasessa mersussa mut kyl sen saa suht iisisti. Äänieristeeseen jalkatilassa mustan muovin kohdalle on katkoviivoin leikattu kohta joka repästään irti, sen takaa paljastuu se läpivientiluukku.
Muista tiivistää tiivistemassalla se läpivienti, ei se tiivistekumi pysy kunnolla siinä läpivientiluukussa vaikka tekiski oikean kokoisen reiän. Liimakin käy.
Puhallin fiksuinta ruuvata siihen jalkatilan ylämuoviin, vähiten tiellä.
Säteilylämmittimen johdot oon akun tienoille reitittänyt vaihteiston ylitse ja tulevat tällöin moottorin takaa näkyviin. Paitsi jos haluaa pistokkeen tähden ”sisälle” silloin fiksuinta reitittää etukautta polttoainelinjoja myöden ja siitä jäähdytinpaketin ylitse.
Moottoritilan ja ”akkutilan” välisestä pellistä löytyy valmiita läpivientikohtia useita riippuen mistä haluaa sen vetää.
Eipä sittenkään mitään, löytyi läpiviennit ja pääsin viemään piuhat vänkärin jalkatilaan ilman että tarvi akkua irroitella. Hyvä niin koska tuota akun kiinnipitää torxia en saanut auki muutenkaans18 kirjoitti:Nyt ollaan tuossa akun irroittamisvaiheessa, ja tuli mieleen ennenkuin irroitan että tarviiko akun irrotuksen jälkeen koodata jotain turvasysteemejä tai ikkunoita tms? Vai onko se vain niin yksi kertaista että akku irti ja läpiviennin kimppuun?Sakari kirjoitti:Nelivedossa tulee lämppäri vasemman moottorinkannakkeen alapuolelle, takavedossa suunnilleen samaan paikkaan, kuvat tulee ohjeissa niistä näkee tarkemmin, helppo laittaa varsinkin nosturilla.
Oliskohan tuo takavedossaki tullu samaan paikkaan. Ellei, niin ainakin hyvin lähelle sitä, molempiin oon asentanu mut takavetoseen viimeks joskus kesällä(?) niin ei ihan niin tarkkaa muistikuvaa. Lämmittimen kiinnike tulee moottorikannakkeen alempaan pulttiin kiinni (neliveto ainakin)
Jokatapauksessa. Tilaa on ja helppo homma, läpivienti puskurin ”sumari” muoveista tai tähden ”sisälle” ellei oo distroniccia eli tutkaa tähden takana. Tähden takaa hyvin ahdas vetää se johto konehuoneeseen mutta onnistuu kun raottaa puskurin yläkiinnikkeistään ja sitten vie johdon apukuskin ajovaloumpion alanurkasta josta menee jtn muitakin johtoja.
Läpivienti sisälle todella simppeli. Akku irti, akun takana neliskanttinen hieman tulitikkuaskia isompi musta muovikansi, se auki sisäpuolelta (kynnet painaa ruuvarilla, ulkopuolelta ei saa menee kynnet rikki)
Sisältä ottaa sen jalkatilan yläpuolisen muovin irti joka on kyllä yks vittusaatana jokasessa mersussa mut kyl sen saa suht iisisti. Äänieristeeseen jalkatilassa mustan muovin kohdalle on katkoviivoin leikattu kohta joka repästään irti, sen takaa paljastuu se läpivientiluukku.
Muista tiivistää tiivistemassalla se läpivienti, ei se tiivistekumi pysy kunnolla siinä läpivientiluukussa vaikka tekiski oikean kokoisen reiän. Liimakin käy.
Puhallin fiksuinta ruuvata siihen jalkatilan ylämuoviin, vähiten tiellä.
Säteilylämmittimen johdot oon akun tienoille reitittänyt vaihteiston ylitse ja tulevat tällöin moottorin takaa näkyviin. Paitsi jos haluaa pistokkeen tähden ”sisälle” silloin fiksuinta reitittää etukautta polttoainelinjoja myöden ja siitä jäähdytinpaketin ylitse.
Moottoritilan ja ”akkutilan” välisestä pellistä löytyy valmiita läpivientikohtia useita riippuen mistä haluaa sen vetää.
Mistähän löytyisi ruuveja moottorin suojapelteihin
Homma valmis ja hyvin tuntuisi toimivan. Mutta samalla kun olin päälläni tuolla moottoritilassa niin pistin merkille että yksi ruuvi tuosta moottorin päällä olevasta metallilevystä puuttuu ja se resonoi moottorin käydessä. Onkohan nuo jotain spesiaaliruuveja/pultteja vai löytyykö normi rautakaupasta?
Väärä ketju mutta liittyy löyhästi asiaan kun samalla konepellin aujaisulla huomasin
Väärä ketju mutta liittyy löyhästi asiaan kun samalla konepellin aujaisulla huomasin
No nyt kun kävin katsomassa niin eihän se moottorin päällä ole vaan mahtaa olla pakosarjan päällä kun lambdakin tuossa möllöttää..Sakari kirjoitti:Mikäs se sellainen metallilevy moottorin päällä on? Kyllä noissa normaaleissa osissa ja niiden ruuveissa on käytännössä aina ihan vakiot kierteet joten rautakaupasta varmaan löytynee pultti. Spesiaalipultteja sit löytyykin yleensä moottorin sisältä yms vastaavista paikoista.
Mutta vaikuttais tosiaan normipultilta nyt kun ottaa silmän käteen..
Tuohon malliin ei ole virallista suositusta eikä hyväksyntää muulla kuin säteilylämmittimellä joka on 350 w..jos siihen muun väsää niin voi jäädä mahdolliset takuu asiat, vakuutuskorvaukset jne hataralle pohjalle jos oikein huono tuuri käy ?
Tässä mallissa tämän öljypohjaan asennettavan teho on lähes sama kuin letkulämmittimessä, ero on hyvin pieni. Lämpö vaan jakaantuu hiukan eri tavalla, säteilylämmitin lämmittää lohkon ja moottorin alakerran jopa hiukan paremmin kuin letkulämmitin. Mutta kansipuoli jää tällä hiukan kylmemmäksi.
Säteilylämmitin pärjää kokonaisuudessaan lähes yhtä hyvin kuin letkulämmitin, mutta säteilylämmitintä täytyy pitää päällä kymmenen asteen pakkasesta alkaen se kolme tuntia. Säteilylämmittimen tehoa usein arvioidaan väärin kun tällaisella lämmittimellä lämmitetyssä autossa jäähdytinneste ja sitä kautta sisäilman lämpiäminen kestää muutaman minuutin kauemmin.
arjen käytännön esimerkki säteilylämmittimestä..on 24 astetta pakkasta, auto on johdon päässä 3 tuntia, lähden ajoon ja noin kilometrin päästä syttyy ensimmäinen lämpötilaa osoittava ledi ja saman tien toinen, en tiedä mitä muut ajattelevat mutta minulle se kuitenkin kertoo vakuuttavasti että autolle ei ole tehty "kylmäkäynnistystä" jossa moottori kuluu tarpeettomasti
Tässä mallissa tämän öljypohjaan asennettavan teho on lähes sama kuin letkulämmittimessä, ero on hyvin pieni. Lämpö vaan jakaantuu hiukan eri tavalla, säteilylämmitin lämmittää lohkon ja moottorin alakerran jopa hiukan paremmin kuin letkulämmitin. Mutta kansipuoli jää tällä hiukan kylmemmäksi.
Säteilylämmitin pärjää kokonaisuudessaan lähes yhtä hyvin kuin letkulämmitin, mutta säteilylämmitintä täytyy pitää päällä kymmenen asteen pakkasesta alkaen se kolme tuntia. Säteilylämmittimen tehoa usein arvioidaan väärin kun tällaisella lämmittimellä lämmitetyssä autossa jäähdytinneste ja sitä kautta sisäilman lämpiäminen kestää muutaman minuutin kauemmin.
arjen käytännön esimerkki säteilylämmittimestä..on 24 astetta pakkasta, auto on johdon päässä 3 tuntia, lähden ajoon ja noin kilometrin päästä syttyy ensimmäinen lämpötilaa osoittava ledi ja saman tien toinen, en tiedä mitä muut ajattelevat mutta minulle se kuitenkin kertoo vakuuttavasti että autolle ei ole tehty "kylmäkäynnistystä" jossa moottori kuluu tarpeettomasti
Mersuja
Pari viikkoa sitten koin järkytyksen, mersuun syttyi vikavalo, siis johtotähteen!
En edes tiennyt, että mersussa on vikavalo, eihän johtotähdessä voi olla mitään vikaa.
Käsi ylös, jos joku muu on nähnyt vikavalon tai edes kuullut sellaisen syttyneen mersussa. . .
Moottorin kuva tuli ja Veholla selvisi, että nox anturi herjaa.
Tehdas kyllä maksoi, vaikka takuuta ei enää ollut, tuo on kai aika yleinen vika ja siksi tehdas suosiolla kustansi.
En edes tiennyt, että mersussa on vikavalo, eihän johtotähdessä voi olla mitään vikaa.
Käsi ylös, jos joku muu on nähnyt vikavalon tai edes kuullut sellaisen syttyneen mersussa. . .
Moottorin kuva tuli ja Veholla selvisi, että nox anturi herjaa.
Tehdas kyllä maksoi, vaikka takuuta ei enää ollut, tuo on kai aika yleinen vika ja siksi tehdas suosiolla kustansi.
HEP!
w208 M113:ssa useamman kerran myös, mutta kaikki samasta syystä, loppui kun vaihdoin muutamilla euroilla suuttimien tiivisteet.
s203 M271:ssä todella monta kertaa! Eri syistä. Vaihdettuna ketju, nokkarattaat, imm, kaasuläppä, alipaineletkuja yms yms. Loppui kun vaihdoin auton
Nää dieselit ei sitten MOOTTORIN vikavaloa ole sytytelleet. Kaikenlaista muuta pikkukivaa kylläkin. Lähinnä tuota visit workshopia ja kertaalleen Brake Failurea.
w208 M113:ssa useamman kerran myös, mutta kaikki samasta syystä, loppui kun vaihdoin muutamilla euroilla suuttimien tiivisteet.
s203 M271:ssä todella monta kertaa! Eri syistä. Vaihdettuna ketju, nokkarattaat, imm, kaasuläppä, alipaineletkuja yms yms. Loppui kun vaihdoin auton
Nää dieselit ei sitten MOOTTORIN vikavaloa ole sytytelleet. Kaikenlaista muuta pikkukivaa kylläkin. Lähinnä tuota visit workshopia ja kertaalleen Brake Failurea.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Molemmat, jos oikein muistan. Kovettuneiden paikannus oli helppo kun suhauttelin vähän jarruputsia auton käydessä. Kaikki vialliset olivat kuskin puolen bankissa.Roisto kirjoitti:Vaihdoitko sekä imusarjan puolen että jakotukin puolen tiivisteet?TimoV kirjoitti:w208 M113:ssa useamman kerran myös, mutta kaikki samasta syystä, loppui kun vaihdoin muutamilla euroilla suuttimien tiivisteet.
t.
Risto
Alunperin paikansin vian, kun kuulin konehuoneessa suhinaa, joka ei asiaan kuulunut. Liikennevaloissa käynti välillä notkahteli hieman ja toisinaan sytytti vikavalon. Kolmessa suuttimessa oli kovettuneita tiivisteitä.
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Riipuu jonkin verran lämpäristä(minkä kokoisen letkuun tarkitettu) jos syylärin letkun kokoa niin alaveseiletkuunUpikissa kirjoitti:Jos nyt kuitenkin haluaisi laittaa M274 koneeseen letkuun tulevan lämppärin, niin osaisiko joku vihjata minkä letkun väliin se pitäisi laittaa, että lämmittäisi oikein konetta.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ajatus olisi yrittää sovittaa tt-thermo joka olisi kiertovesipumpulla.. auto on C350e.. jos sillä pn väliä. Vaikuttaako tuo hybridi tuohon asennukseen tai letkun valintasn?CDI203 kirjoitti:Riipuu jonkin verran lämpäristä(minkä kokoisen letkuun tarkitettu) jos syylärin letkun kokoa niin alaveseiletkuunUpikissa kirjoitti:Jos nyt kuitenkin haluaisi laittaa M274 koneeseen letkuun tulevan lämppärin, niin osaisiko joku vihjata minkä letkun väliin se pitäisi laittaa, että lämmittäisi oikein konetta.
Re:
Onko tätä tt-thermoa saatu onnistuneesti asennettua C350e:hen?Upikissa kirjoitti: ↑06.10.2020 8:12Ajatus olisi yrittää sovittaa tt-thermo joka olisi kiertovesipumpulla.. auto on C350e.. jos sillä pn väliä. Vaikuttaako tuo hybridi tuohon asennukseen tai letkun valintasn?CDI203 kirjoitti:Riipuu jonkin verran lämpäristä(minkä kokoisen letkuun tarkitettu) jos syylärin letkun kokoa niin alaveseiletkuunUpikissa kirjoitti:Jos nyt kuitenkin haluaisi laittaa M274 koneeseen letkuun tulevan lämppärin, niin osaisiko joku vihjata minkä letkun väliin se pitäisi laittaa, että lämmittäisi oikein konetta.
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Re: Re:
Tuliko tähän selvyyttä ?jarde76 kirjoitti: ↑01.3.2021 17:41Onko tätä tt-thermoa saatu onnistuneesti asennettua C350e:hen?Upikissa kirjoitti: ↑06.10.2020 8:12Ajatus olisi yrittää sovittaa tt-thermo joka olisi kiertovesipumpulla.. auto on C350e.. jos sillä pn väliä. Vaikuttaako tuo hybridi tuohon asennukseen tai letkun valintasn?CDI203 kirjoitti:
Riipuu jonkin verran lämpäristä(minkä kokoisen letkuun tarkitettu) jos syylärin letkun kokoa niin alaveseiletkuun
S204 AMG styling
W209 240 V6
W209 240 V6