Vikakoodi P06DA00
Vikakoodi P06DA00
Auto siis 2017 mallinen C200 4-matic ja ym. vikakoodi P06DA00 (the actuation of the valve of the oil pump in the combustion engine has an electric failure or open circuit) löytyi iCarsoft'illa lukiessa. Tila: current, eli koko ajan päällä, eikä nollaus ei auta. Vikavalo tms. ei ole kertaakaan syttynyt, eikä vikakoodin olemassaoloa muutenkaan ole huomannut ajossa mitenkään. Nettiä selatessani löysin ohjeet kys. vikakoodin korjaamiseksi, eli uusitaan solenoidiventtiil (ja kaapeli), joka vaikuttaa melkoiselta jumpalta huomioiden, ettei vika näy missään muualla kuin testerissä, toistaiseksi.
Nyt kysyisinkin, mitä on pahimmassa tapauksessa odotettavissa, jos vikaa ei korjata, eli solenoidia (ja ehkä kaapelia) ei vaihdeta. Entä miten voisi itse tsekata, ettei vika ole ns. "open circuit" jossain muualla kuin öljypohjan sisällä ? Etukäteen kiittäen neuvoista.
Ps. Onkohan tämä kys. moottorin vika vai ominaisuus?
Nyt kysyisinkin, mitä on pahimmassa tapauksessa odotettavissa, jos vikaa ei korjata, eli solenoidia (ja ehkä kaapelia) ei vaihdeta. Entä miten voisi itse tsekata, ettei vika ole ns. "open circuit" jossain muualla kuin öljypohjan sisällä ? Etukäteen kiittäen neuvoista.
Ps. Onkohan tämä kys. moottorin vika vai ominaisuus?
Viimeksi muokannut HarriL, 02.10.2021 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: Vikakoodi P06DA00
Ajoitko testerin kuvaaman ohjatun testin? Kuuluuko venttiilin tilan vaihto? Jos ei kuulu niin testeriltä kytkentäkaavio esiin ja sen avulla venttiilin solenoidin mittaus.
Oletettavasti (toivottavasti) venttiili on jäänyt korkeamman voitelupaineen asetukselle jolloin tappiona vain polttoaineen kulutus kevyessä ajossa ja moottorin lämpenemisvaiheen optimointi tms.
Oletettavasti (toivottavasti) venttiili on jäänyt korkeamman voitelupaineen asetukselle jolloin tappiona vain polttoaineen kulutus kevyessä ajossa ja moottorin lämpenemisvaiheen optimointi tms.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Vikakoodi P06DA00
Ja ennen asian selvitämistä ei sitten kantta paljon ajella...
tai sattaa kohta tarvita uuden moottorin
tai sattaa kohta tarvita uuden moottorin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Vikakoodi P06DA00
Aloinpa oikein googlettamaan, mitä tuosta koodista ja sen korjaamisesta maailmalla sanotaan.
Aika yleinen näyttää olevan ja MHH Auto'n foorumilla oli jopa maininta, että kys. vikakoodi ilmenee 90%'ssa M274 moottoreista.
Kun vielä löysin Mersun Technical Service Bulletin'in no. TSB LI07.70-P-070763 (päivätty 1/17/2020), eikä "check engine" valo pala, niin enpä taida muuta tehdä, kuin ajaa.
Eihän tästä koodista olisi ollut mitään tietoa muutenkaan, ellen olisi uteliaisuuttani ruvennut noita koodeja lukemaan.
Sitäkään en tiedä kauanko kys, vikakoodi on ollut aktiivinen. Star'illa senkin kaiketi pystynee tarkistamaan.
Jossain vaiheessa, kun saan auton Star'iin kiinni, niin ajatan sen ohjatun venttiilitestin, kuten täällä jo ehdotettiinkin, kaiken varalta.
Jos kaapeli on viallinen, kuten monessa tapauksessa näytää olevan, niin tähtikuljettajan näkemys lienee aivan oikea.
Aika yleinen näyttää olevan ja MHH Auto'n foorumilla oli jopa maininta, että kys. vikakoodi ilmenee 90%'ssa M274 moottoreista.
Kun vielä löysin Mersun Technical Service Bulletin'in no. TSB LI07.70-P-070763 (päivätty 1/17/2020), eikä "check engine" valo pala, niin enpä taida muuta tehdä, kuin ajaa.
Eihän tästä koodista olisi ollut mitään tietoa muutenkaan, ellen olisi uteliaisuuttani ruvennut noita koodeja lukemaan.
Sitäkään en tiedä kauanko kys, vikakoodi on ollut aktiivinen. Star'illa senkin kaiketi pystynee tarkistamaan.
Jossain vaiheessa, kun saan auton Star'iin kiinni, niin ajatan sen ohjatun venttiilitestin, kuten täällä jo ehdotettiinkin, kaiken varalta.
Jos kaapeli on viallinen, kuten monessa tapauksessa näytää olevan, niin tähtikuljettajan näkemys lienee aivan oikea.
Re: Vikakoodi P06DA00
Moro. Venttiili jää vikatilassa korkeammalle paineelle,eli ei vaaranna mitään. Myöskin vikatilassa ohjaus ei toimi jolloin ohjauksen toiminnan alussa näkyy voltti määrät ,jotka ei ole alueella = ei anna tehdä mitään.
Tuo venttiili keventää öljynpainetta tarvittaessa. Johtovikoja on ollut ja venttiilin vaihto onkin isomman työn takana kun käyttää öljypohjaa pois,usein siis etupalkin ottoa lattialle
Tuo venttiili keventää öljynpainetta tarvittaessa. Johtovikoja on ollut ja venttiilin vaihto onkin isomman työn takana kun käyttää öljypohjaa pois,usein siis etupalkin ottoa lattialle
Star
Re: Vikakoodi P06DA00
Ensimmäisenä haluaisin korostaa, että P06DA00 vikakoodi, joka viittaa öljypumpun venttiilin sähköiseen vikaan tai avoimeen piiriin, on vakava ongelma, joka voi johtaa merkittäviin moottorivaurioihin, jos sitä ei korjata.HarriL kirjoitti: ↑24.9.2021 20:17 Auto siis 2017 mallinen C200 4-matic ja ym. vikakoodi P06DA00 (the actuation of the valve of the oil pump in the combustion engine has an electric failure or open circuit) löytyi iCarsoft'illa lukiessa. Tila: current, eli koko ajan päällä, eikä nollaus ei auta. Vikavalo tms. ei ole kertaakaan syttynyt, eikä vikakoodin olemassaoloa muutenkaan ole huomannut ajossa mitenkään. Nettiä selatessani löysin ohjeet kys. vikakoodin korjaamiseksi, eli uusitaan solenoidiventtiil (ja kaapeli), joka vaikuttaa melkoiselta jumpalta huomioiden, ettei vika näy missään muualla kuin testerissä, toistaiseksi.
Nyt kysyisinkin, mitä on pahimmassa tapauksessa odotettavissa, jos vikaa ei korjata, eli solenoidia (ja ehkä kaapelia) ei vaihdeta. Entä miten voisi itse tsekata, ettei vika ole ns. "open circuit" jossain muualla kuin öljypohjan sisällä ? Etukäteen kiittäen neuvoista.
Ps. Onkohan tämä kys. moottorin vika vai ominaisuus?
On hyvä muistaa, että tällaiset toimenpiteet voivat vaatia teknistä osaamista, joten jos et ole varma, on aina parempi kääntyä ammattilaisen puoleen.
Tämä vika ei ole ominaisuus, vaan selkeä tekninen ongelma, joka tulisi korjata mahdollisimman pian estääkseen suurempien vaurioiden syntymisen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Vikakoodi P06DA00
Jep jep 43
kone remonti satta tarvitta osamista...
asiantuntijoiden paras laatuluokitus...
kone remonti satta tarvitta osamista...
asiantuntijoiden paras laatuluokitus...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Vikakoodi P06DA00
FelixMuller käyttää chatgpteetä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01