W205 Airmatic
W205 Airmatic
Lueskelin englanninkieliseltä foorumilta, että W205:ssä(kin) Airmaticin korkeussäädön voisi tehdä ongelmitta satasen hintaisilla säätötangoilla. Onko tästä mitään ongelmia? Tällä tyylillä kesä-/talviasetus onnistuisi renkaanvaihdon yhteydessä? Käytössä kun ei ole Staria tms. Ajatus on, että kesällä voisi olla esim. pari senttiä alempana.
Kovin on kalliin kuuloset tangot Minulla tangot maksoi 13€ kun teki itse tuohon S211 ja pelaa ongelmitta.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Aikaisemmat Airmatic-autoni olen säätänyt Starilla, mutta Saksan-foorumilta sain vinkin, että huonolla säkällä W205:n Airmatic-ohjausyksikön voi saada aika tukevasti sekaisin. Siihen verrattuna satasen tangot olivat mielestäni houkutteleva hinta.
Laitoin autooni BBM:n osat, eli "BBM Mercedes Benz Airmatic Tieferlegung Koppelstangen". Valinta osui BBM:ään, koska firmalla oli erinomainen palvelu.
Alkuperäisien osien irroittaminen oli mielestäni vähän mainostekstiä keljumpi homma, mutta sitten alkoi sujua kun sopiva menetelmä löytyi ja oikean voimankäytön rajat hahmottuivat.
Noilla saa auton säädetyksi aika varsinkin matalaksi. Ensin laitoin mukana tulleen ohjelehdykän mukaisesti, ja aika linttaan meni (Kuva). Säätötangoissa olisi ollut vielä varaa laskea, mutta en edennyt alas vaan ylös.
Tulipa sekin päivä nähdyksi, kun minä totean auton olevan liian matala... Joten nostin tuosta sentin verran ylemmäksi. Tällä tavalla: Kuva1 ja Kuva2.
Laitoin autooni BBM:n osat, eli "BBM Mercedes Benz Airmatic Tieferlegung Koppelstangen". Valinta osui BBM:ään, koska firmalla oli erinomainen palvelu.
Alkuperäisien osien irroittaminen oli mielestäni vähän mainostekstiä keljumpi homma, mutta sitten alkoi sujua kun sopiva menetelmä löytyi ja oikean voimankäytön rajat hahmottuivat.
Noilla saa auton säädetyksi aika varsinkin matalaksi. Ensin laitoin mukana tulleen ohjelehdykän mukaisesti, ja aika linttaan meni (Kuva). Säätötangoissa olisi ollut vielä varaa laskea, mutta en edennyt alas vaan ylös.
Tulipa sekin päivä nähdyksi, kun minä totean auton olevan liian matala... Joten nostin tuosta sentin verran ylemmäksi. Tällä tavalla: Kuva1 ja Kuva2.
-T