Pari-kolme päivää sitten auto ei sitten jaksanut pyöräyttää starttia, jolloin otin akun irti ja pidin laturissa yön ylitse. Tämän jälkeen toimi taas pari päivää.
Eilen illalla jätti huoltoaseman pihaan eikä taas jaksanut pyöräyttää starttia. Apuvirralla siis käyntiin ja ajelin tuohon tallille mittaamaan akulta jännitteet. En ole mikään sähkötuntija, mutta vaikutti että pitkät valot ja tuuletin päällä latausjännitteet putosivat 11:en kieppeille korkeammillakin kierroksilla.
Sitten taas kun sammutin auton, niin uudelleen käyntiin kokeillessa startti ei pyörähdä vaan abs- käsijarru ja jokin kolmaskin valo mittaristossa vilkkuu ja konehuoneen kuolelta kuului vilkkumisen tahdissa pientä räpsytystä.

Onko jollekulle tutut oireet ja mistä kannattaa vikaa etsiä ensimmäiseksi?
Jännitteensäädin uusittava? Ylijänniterelettä en ehtinyt vielä vilkaista, voiko apukäynnistys tehdä sille hallaa?
Kohta olisin könyämässä tuonne talliin taas ja pitäisi saada vika paikannettua ja fiksattua että pääsisin lauantaina takaisin pohjanmaalta etelään..
Kiitos jo etukäteen auttavista vastauksista



Ja niin, auto on siis alkuperäinen -91 300 turbodiesel.